500 efi käyntihäiriö
500 efi käyntihäiriö
Kokeillaan onko vielä Trapperin ruuvaajia...
Eli muutama vuosi sitten runoilin tänne tarinaa kadonneista imuläpän ruuveista mut nämä vaivat ei ny varmaankaan siitä johdu.
Asiaan. Vehje lähtee käyntiin ihan ok.
Käynti on pätkivää ja yskii putkeen mut muuten käy ja kukkuu. Tyhjäkäynti kateis. Max 2min käynnis niin pakoputki hehkuu punaisena. Sen verran on jo vieraantunu kone hommista et mistähän tuollainen oireisto vois johtua?
Ja ku ruisku pelistä kyse niin saako noista jotain vikakoodia kaivettua esille?
Hätäseen koitin venttiili välyksiä mittailla ja ei pitäisi ainakaan ne kantaa et pakopuolelle meni 2 kymppinen väliin ja imuun 15.
Voisko jokin ajoitus vika olla ja mistähän tämän voisi tarkistaa?
Eli muutama vuosi sitten runoilin tänne tarinaa kadonneista imuläpän ruuveista mut nämä vaivat ei ny varmaankaan siitä johdu.
Asiaan. Vehje lähtee käyntiin ihan ok.
Käynti on pätkivää ja yskii putkeen mut muuten käy ja kukkuu. Tyhjäkäynti kateis. Max 2min käynnis niin pakoputki hehkuu punaisena. Sen verran on jo vieraantunu kone hommista et mistähän tuollainen oireisto vois johtua?
Ja ku ruisku pelistä kyse niin saako noista jotain vikakoodia kaivettua esille?
Hätäseen koitin venttiili välyksiä mittailla ja ei pitäisi ainakaan ne kantaa et pakopuolelle meni 2 kymppinen väliin ja imuun 15.
Voisko jokin ajoitus vika olla ja mistähän tämän voisi tarkistaa?
-
- 6WD
- Viestit: 392
- Liittynyt: 13 Elo 2017 20:04
- Mönkijä:: Trapper 500xl efi
- Paikkakunta: Tornio
Re: 500 efi käyntihäiriö
Vika koodit saat näkyville kun pidät virrat päällä 2min etkä starttaa. Mittarissa alkaa koodi vilkkumaan. P0562 on system low voltage jos akku on vähänä. Alkaa tuota herjaan helposti niin ei kannata säikähtää. Mulla on koodit niin katotaan antaako jotain koodia.
Re: 500 efi käyntihäiriö
Jos se koodi tulee tuohon kellon tilalle niin ainut numero mikä vilkkuu siinä on 337.
Pitääkö niitä selata jollain näppäimellä vai vaihtuuko vain jos niitä enempi on?
Pitääkö niitä selata jollain näppäimellä vai vaihtuuko vain jos niitä enempi on?
-
- 6WD
- Viestit: 392
- Liittynyt: 13 Elo 2017 20:04
- Mönkijä:: Trapper 500xl efi
- Paikkakunta: Tornio
Re: 500 efi käyntihäiriö
Pitäs vilkkua peräkkäin jos on useampia. 337 Koodi näyttää että CKP sensor no signal. Cranknosignal. Elikkä jos oikein ymmärsin niin oisko kampiakselin asento tunnistin. Eikös crankshaft ole kampiakseli. Soita nyt trailparkkiin ja varmista tuo. Pystyy varmaan joku nero mittaamaan tuon anturin onko kunnossa. Enempää en osaa nyt auttaa.
Re: 500 efi käyntihäiriö
No niin....
Kiitoksia kovasti! Uskon kyl et vika olis tuos et sielä on joku ajoitus ny vaan pieles.
Koitan kattella ton osan käsiin et mikä sitä vaivaa
Kiitoksia kovasti! Uskon kyl et vika olis tuos et sielä on joku ajoitus ny vaan pieles.
Koitan kattella ton osan käsiin et mikä sitä vaivaa
Re: 500 efi käyntihäiriö
Soitto trailparkkiin ja kehoitti sielä aluksi käymään kaikki liittimet läpi.
No nyt on se tehty mut vaiva pysyy.
Erillistä anturia ei ole mikä tuota asentoa haistelee et pitää ostaa koko staattori paketti sinne ja muisteli hinnaksi noin 200€
Pitänee vielä koittaa purkaa tuo ko osa käsiin jos sielä pääs olis jotain selvää vikaa.
No nyt on se tehty mut vaiva pysyy.
Erillistä anturia ei ole mikä tuota asentoa haistelee et pitää ostaa koko staattori paketti sinne ja muisteli hinnaksi noin 200€
Pitänee vielä koittaa purkaa tuo ko osa käsiin jos sielä pääs olis jotain selvää vikaa.
-
- Noppeli
- Viestit: 2
- Liittynyt: 21 Marras 2018 16:24
Re: 500 efi käyntihäiriö
Mulla 700 efi sama kone pätkii, näyttää koodia 337 käyty virtapiirit läpi ei apua.
Kiinnostais miten muilla ongelma on ratkennut?
Kiinnostais miten muilla ongelma on ratkennut?
Re: 500 efi käyntihäiriö
ollu töis ny kiinni ja jääny koko mönkkäri vähemmälle huomiolle. mut kokeillaan ny kumpiki kattella sitä vikaa ja tänne infoa ku vika löytyy..
en tiedä pitääkö raottaa kukkaron nyöriä ja koittaa tilata toi staattori paketti, mut toki näin joulun alla vähä kirpasee jos turhaa sen ostaa.
en tiedä pitääkö raottaa kukkaron nyöriä ja koittaa tilata toi staattori paketti, mut toki näin joulun alla vähä kirpasee jos turhaa sen ostaa.
-
- 6WD
- Viestit: 392
- Liittynyt: 13 Elo 2017 20:04
- Mönkijä:: Trapper 500xl efi
- Paikkakunta: Tornio
Re: 500 efi käyntihäiriö
Tuli mieleen että varmista että imukaula on kiinni. Semmonen oli mulla takuu aikana ja ei pysynyt käynnissä ilman kaasua. Siitä tulu joku koodi mut en muista kyllä mikä kun takuuseen meni
-
- Noppeli
- Viestit: 2
- Liittynyt: 21 Marras 2018 16:24
Re: 500 efi käyntihäiriö
Nyt staattori vaihdettu ja vesipumppu,moottori toimii pätkimättä, vaiva oli staattorissa lakka palanut osittain pois ehkä ollut kuumana.
Nyt ongelma, miten nollataan vika koodi 337 ? eihän se sinänsä mitään haittaa vaikka se piilossa onkin..
Nyt ongelma, miten nollataan vika koodi 337 ? eihän se sinänsä mitään haittaa vaikka se piilossa onkin..
Re: 500 efi käyntihäiriö
Päivitellään nyt ku vihdoinki sai aikaiseksi hommata varaosia...
Eli seinäjoelta löytyi hyllystä staattori paketti ja sitä sitten vaihtamaan.
palikat kiinni ja nesteet koneeseen niin siinä vaiheessahan on hyvä kokeilla pyöriikö kone normaalisti. no narusta vetämällä kone kyllä pyörii mutta krohinan saattelemalla. eli nyt kaikki nesteet yrittää sitten ottaa puhtaasti pois et saa koneen auki ( tarinan opetus, kokeile ennen nesteiden lisäystä).
no tämä uus staattori oli jokusen millin paksumpi ja pulttien päät hinkkas vauhtipyörän pultteihin, mutta muuta hinkkaus jälkeä ei näy.
ajattelin asian ratkaista niin, että porasin pultin reikiin isomman reijän sopivalta matkalta et reikiin mahtuu hyvin kuusiokolo pultti ja näin saa pultin pään pinnan tasalle... toivotaan et kikka toimii ja on sitten muten tilaa sielä pyöriä.
Oli ny mukana kumminki hyvää tuuria ku joutu avaamaan uusiksi ja tarkastelemaan paikkoja niin vauhtipyörän magneetit oli osaksi irti ja yks oli jo monessakin palassa eli tilaukseen lähti uus vauhtipyörä. onneksi trail parkis oli hyllys et pitäis postiin tulla ihan parin päivän sisään ja saa kasailla uudestaan koneen.
staattorin halkaisija oli saman mittainen et edellinen kokeilu ei sitä ollu rikkonu et sielä oli vain liima totaalisesti pettäny.
Päivittelen loppuviikosta koneen kohtalon ku vain uusi vauhtipyörä kolahtaa postiin ja saa niputettua mönkkärin.
Eli vielä joutuu jännittämään katoaako tuon käyntihäiriöt staattorin vaihdolla. Ja on tuo vähä rahastusta ku osa mikä on rikki on se asentotunnistin niin myydään koko paketti vaikka ko. osa on irtonainen paketissa. ajatuksena varmaan öljyn pysyminen ku läpivienti samaa kumia????!!!
staattorin hinta 120€
vauhtipyörän 114€
Eli seinäjoelta löytyi hyllystä staattori paketti ja sitä sitten vaihtamaan.
palikat kiinni ja nesteet koneeseen niin siinä vaiheessahan on hyvä kokeilla pyöriikö kone normaalisti. no narusta vetämällä kone kyllä pyörii mutta krohinan saattelemalla. eli nyt kaikki nesteet yrittää sitten ottaa puhtaasti pois et saa koneen auki ( tarinan opetus, kokeile ennen nesteiden lisäystä).
no tämä uus staattori oli jokusen millin paksumpi ja pulttien päät hinkkas vauhtipyörän pultteihin, mutta muuta hinkkaus jälkeä ei näy.
ajattelin asian ratkaista niin, että porasin pultin reikiin isomman reijän sopivalta matkalta et reikiin mahtuu hyvin kuusiokolo pultti ja näin saa pultin pään pinnan tasalle... toivotaan et kikka toimii ja on sitten muten tilaa sielä pyöriä.
Oli ny mukana kumminki hyvää tuuria ku joutu avaamaan uusiksi ja tarkastelemaan paikkoja niin vauhtipyörän magneetit oli osaksi irti ja yks oli jo monessakin palassa eli tilaukseen lähti uus vauhtipyörä. onneksi trail parkis oli hyllys et pitäis postiin tulla ihan parin päivän sisään ja saa kasailla uudestaan koneen.
staattorin halkaisija oli saman mittainen et edellinen kokeilu ei sitä ollu rikkonu et sielä oli vain liima totaalisesti pettäny.
Päivittelen loppuviikosta koneen kohtalon ku vain uusi vauhtipyörä kolahtaa postiin ja saa niputettua mönkkärin.
Eli vielä joutuu jännittämään katoaako tuon käyntihäiriöt staattorin vaihdolla. Ja on tuo vähä rahastusta ku osa mikä on rikki on se asentotunnistin niin myydään koko paketti vaikka ko. osa on irtonainen paketissa. ajatuksena varmaan öljyn pysyminen ku läpivienti samaa kumia????!!!
staattorin hinta 120€
vauhtipyörän 114€
Re: 500 efi käyntihäiriö
no nyt käy ja kukkuu trapperi!!!
eli uusi staattori oli liian paksu ja vaikka kuinka madalsi pulttien päitä niin väli oli liian ahdas ja hajotti staattorin johdotukset.
mut onneks vika oliki se asentotunnistin niin selvisi sen vaihdolla. varmasti löytyis tollanen tunnistin irtonaisena jostain jos vain osaisi kattella oikeista pakoista.
läpivienti kumi on sen verran paksumpi kuin reikä et tiivistyy hyvin vaikka sieltä pari johtoa leikkaa irti.
vielä joutuu vähä tyhjäkäynnin kans temppuilla et on nyt liian matalalla ja ei välillä jaksa käydä. sen verran on niitä kaasuläppiä varmaan räplänny et on sieltä säädöt nyt kuralla.
toivotaan et olis murheet tuon koneen kans nyt hetken pois ja sais vain ajella ilman murheita
eli uusi staattori oli liian paksu ja vaikka kuinka madalsi pulttien päitä niin väli oli liian ahdas ja hajotti staattorin johdotukset.
mut onneks vika oliki se asentotunnistin niin selvisi sen vaihdolla. varmasti löytyis tollanen tunnistin irtonaisena jostain jos vain osaisi kattella oikeista pakoista.
läpivienti kumi on sen verran paksumpi kuin reikä et tiivistyy hyvin vaikka sieltä pari johtoa leikkaa irti.
vielä joutuu vähä tyhjäkäynnin kans temppuilla et on nyt liian matalalla ja ei välillä jaksa käydä. sen verran on niitä kaasuläppiä varmaan räplänny et on sieltä säädöt nyt kuralla.
toivotaan et olis murheet tuon koneen kans nyt hetken pois ja sais vain ajella ilman murheita
