Jousien säätö

Keskustelua Trapper mönkijöistä.
Sutinen
Tracks
Mönkijä:: CF Moto 800 cc V2 vm 2013

Re: Jousien säätö

Viesti Kirjoittaja Sutinen »

kokki kirjoitti:Mitähä sä oikein oot menny tekee, painaa sen verran, että tarraa kii ja kääntää sitä levyä, eihä sitä tartte solmuun asti painaa sitä putkea? :)

Kerranki mulla onnistu joku asia, hitto!
Muuttuko sulla jousitus paljonkin ja huomaako se ajussakin :?: sääditkö sitä löysemmälle vai tiukemmalle. Oma jousitus on aika jäykkä, joten löysätä pitää kokeeksi.
V 2 alla laulaa .....sointi tää, aina miehen mieleen jää :-)
kokki
Tracks
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kokki »

Mä vedin iha jäykimmälle, kun alamäkilöissä on niin pahasti nii'annu eteenpäin, että tuntunu välillä, että pyörähtää nokan ylitte ympäri. Enkä oo viel päässy kokeileen kun kuume ja nuha rassannu kohta viikon. Eikä näytä hellittävän. Takajousia en oo viel ees säätäny, pitäs hommata tunkki ja sopiva rengasavain. Varmaa joku rengasavain ja sitten siihen joku 16mm voimahylsy vai normihylsy vai mikähän mahtais olla toimiva versio.
Sutinen
Tracks

jarski61 kirjoitti:Kertokaapas vielä tähän asiaan liittyen, mistä tiedän milloin jouset ovat ok. Onko se täysin mutu-tuntumaa, vai onko siihen joku tieteellisempikin mittaustapa. Itsellä on sellainen tuntuma, että varsinkin etupää tuntuu vähän löysältä, mutta ei se pohjaan lyö ainakaan normaaliolosuhteissa (onko sellaista olemassa mönkijälle?) kuitenkaan.
Taitaa olla mutu tuntuma, paljon tuntuu jousitus heittävän, mulla taas etu pää ei nii jaa vaikka kuinka jarrutas tai paikallaan sitä yrittäs painaa vaikka yhdeltä kulmasta. Eli jäykkä on ja en itekkään mikään riisi tautinen ole, joten pitäs sen mun painasulla vähän edes joustaa :lol:
Jos jousitus löysällä niin hieman kireemmälle ja jos jäykkä niin hieman sit löysää.... :D
kokki
Tracks
Viesti:

Mä olin ainaki toistaiseksi tyytyväinen siihen, että kiristin jouset, tiellä meni ainaki iha kohtuullisesti. Tosin mitää huomattavaa eroa osannu tehä. Ehkä se ei niin pahasti nii'annu alamäessä kuin aikaisemmin. Pitäs ajaa iha vuoroperään molemmilla asetuksilla, että tekis jotai eroa.
Moppe08
4WD

Viesti Kirjoittaja Moppe08 »

Takapään säätöä varten tarttee purkaa ( ainakin mua piti ) siis rengas pois ja ottaa iskarin alapää irti et saa säädettyä. Ylätukivarret on aika pahasti tiellä ni ei oikein muuten onnistu tai sit mulla on vain liian suuret työkalut ;) Vähän ahdas paikka se on....
-huoleton mies on Trapperiton mies-
kokki
Tracks
Viesti:

Taitaa olla liian isot vehkeet, no pitää kattoa varmaa pääsiäisenä takapäätä, tosin ei tuolla ny mikää hoppu oo. Enkä kyl oo tunkkiakaa viel ostanu.
Sutinen
Tracks

Jousta yhden pykälän löysäsin edestä ja takaa ja nyt jousitus vaikuttaa aika hyvältä.
mh
6WD
Mönkijä:: 800 rene TL, DS450 TL

Viesti Kirjoittaja mh »

kannattaa hommata kunnon pihdit niin ei lipsu ja leuat katkeile.

Kuva

kestää kotikäytössä ikuisesti.
pistetäämpä hösseliksi.
Sutinen
Tracks

Sutinen kirjoitti:Mulla vakoi asetuksilla jousien säätö ja tuntuu aika kovalta, pitäisi kokeilla pykälä pehmentään niin voisi paremmin joustaa kuppaisella tiellä ilman että ajaa koko ajan kovasti monttuihin.
Tiellä taas kovemmassa vauhdissa jousitus tuntuun ihan sopivan jämäkältä, ei retkua alusta tai pompi turhaan. Tiedä vaikka säätämällä huononee... pitäne silti jousitusta säätää joku päivä löysemmälle ja testata muuttuko alusta huonompaan vai parempaan suuntaan :D
Nyt jousitus tuntuu hyvältä, yksi pykälä jousitusta löysättiin edestä ja takaa :D . Pikkusen joustoa tuli laitteeseen ja ei montuissa ole niin jäykkä, eli alusta pikkusen joustaa ja mukavampi istua kyydissä. Ajettavuus hyvä myös huippu nopeudella.
Vastaa Viestiin