juu on kokeilty sekä vetämällä, että pakko starttaamalla eli pyörittämällä starttia suoraan. hyvin pyörii vaan mykkä on. myös pääsulake on tarkastettu useaan otteeseen niin vaihtamalla kuin myös oikosulkemalla, ei vaikutusta.digu82 kirjoitti:Ookko kokeillu lähteekö vetämällä käyntiin ???Arsi kirjoitti:Kellään havaintoa mistä seuraavanlainen ongelma voisi johtua ja mistä voisi lähteä metsästämään... eli trapper 500 ei saa virtoja päälle, kun kääntää virrat päälle niin pari lediä välähtää mittaristossa mut muuten ihan mykkä. Vinssi kyllä pelaa hyvin, eli akussakin virtaa riittää. kokeiltu ohittaa virtakytkin ei vaikutusta, myös sulakket on kunnossa. apuja kiitos...
Lueppa tää viestiketju läpi pääpiirteissään, oli siellä jotain pääsulakeongelmia jollain ollu yms... josko sieltä apua löytys, toivottavasti ainakin
Trapperissa ilmenneitä vikoja
Re: Trapperissa ilmenneitä vikoja
- Sutinen
- Tracks
- Viestit: 1747
- Liittynyt: 05 Marras 2006 11:13
- Mönkijä:: CF Moto 800 cc V2 vm 2013
- Paikkakunta: iisalmi
Re: Trapperissa ilmenneitä vikoja
Olisko pysäköinti jarrun katkaisin rikki, sehän ei kuulu startata ilman kahvan pohjassa pitämistä.
Monesti taasen lähtee käyntii ilman kahvan pohjaan laittoa. Siellä varmaan mikrokytkin jossakin juuressa.
Virta lukko tulis toisena mieleen.
Starttaako suoraan jos yhdistää startti releen navat yhteen esim meisselillä.
Tarkista akun maadoitus piuha. Vinssille voi virta mennä akun navoista ja pelaa siksi suoraan.
Mutta startatessa maadoitus pitää olla rungossa hyvä. Mittaapa akun jännitte onko jotakin 13 voltin luokkaa.
Napsaako startti rele ollenkaan ? Pääsulakkeiden liittimiä vähän käännät, ottaa paremmin kontaktia.
Tarkista varulta kaikki muutkin sulakkeet.
Tääkin voi olla yksi tekijä, sen kautta menee kai virtojen ohjauksia, ainakin 3 liitin sarjaa 700 versiossa.
Yksi mikä voi olla myös hajalla, sytkä boksi, sen kautta varmaan paljon virtoja ohjautuu myös virtalukolle ja mittaristolle.
Muutama uuden karhea cdi bokseja löytyy 700 :seen varastosta, en tosin tiedä onko 500 :ssa sama boksi. Valmiste numerosta sekin varmaan selviäisi.
Kokeiltavaksi voisi boksin laittaa jos se on sama ja siinä olisi se vika epäillys. Tietysti posti kulujen hinnalla.
Kysäseppä trailparkin pojilta, osaavat varmaan vian kertoa parhaiten, onko esim ollut virtalukossa ongelmia tai mistä vikaa kannattaisi
kaivella.
Monesti taasen lähtee käyntii ilman kahvan pohjaan laittoa. Siellä varmaan mikrokytkin jossakin juuressa.
Virta lukko tulis toisena mieleen.
Starttaako suoraan jos yhdistää startti releen navat yhteen esim meisselillä.
Tarkista akun maadoitus piuha. Vinssille voi virta mennä akun navoista ja pelaa siksi suoraan.
Mutta startatessa maadoitus pitää olla rungossa hyvä. Mittaapa akun jännitte onko jotakin 13 voltin luokkaa.
Napsaako startti rele ollenkaan ? Pääsulakkeiden liittimiä vähän käännät, ottaa paremmin kontaktia.
Tarkista varulta kaikki muutkin sulakkeet.
Tääkin voi olla yksi tekijä, sen kautta menee kai virtojen ohjauksia, ainakin 3 liitin sarjaa 700 versiossa.
Yksi mikä voi olla myös hajalla, sytkä boksi, sen kautta varmaan paljon virtoja ohjautuu myös virtalukolle ja mittaristolle.
Muutama uuden karhea cdi bokseja löytyy 700 :seen varastosta, en tosin tiedä onko 500 :ssa sama boksi. Valmiste numerosta sekin varmaan selviäisi.
Kokeiltavaksi voisi boksin laittaa jos se on sama ja siinä olisi se vika epäillys. Tietysti posti kulujen hinnalla.
Kysäseppä trailparkin pojilta, osaavat varmaan vian kertoa parhaiten, onko esim ollut virtalukossa ongelmia tai mistä vikaa kannattaisi
kaivella.
V 2 alla laulaa .....sointi tää, aina miehen mieleen jää 

- Sutinen
- Tracks
- Viestit: 1747
- Liittynyt: 05 Marras 2006 11:13
- Mönkijä:: CF Moto 800 cc V2 vm 2013
- Paikkakunta: iisalmi
Re: Trapperissa ilmenneitä vikoja
Yllättävää olisi ollut jos takuuseen olisi mennytjarski61 kirjoitti:Sisemmän kumin alta on antanut periksi, eli nivel meni. Ja talvikeleilä... Eikä kuulemma kuulu takuun piiriin!

Mitenkän jos autosta takuu aikana vetari menee, korvataanko takuuseen. Luulisin että menee takuuseen.....
Saako siihen ristikon vaihdettu vai pitääkö koko vetari uusia. Ristikon vaihto helppoa ainakin auton kardaanissa.
Eipä ole tullut katsottu sen rakennetta tarkemmin, onneksi ei ole tarvinnut vielä

V 2 alla laulaa .....sointi tää, aina miehen mieleen jää 

-
- 6WD
- Viestit: 446
- Liittynyt: 09 Loka 2009 21:50
- Mönkijä:: TGB Blade 425 4x4
- Paikkakunta: Kanta-häme
Re: Trapperissa ilmenneitä vikoja
Ei mennyt fiat ducaton alapalloniveletkään takuuseen, takuuaika on 5 vuotta / 150 000 km , alapallonivelet rupes lonksottaaa n.93tkm kohdalla / 3 vuotta. Takuun raja-aika oli kuulemma 80tkm alapallonivelille...Sutinen kirjoitti:Yllättävää olisi ollut jos takuuseen olisi mennytjarski61 kirjoitti:Sisemmän kumin alta on antanut periksi, eli nivel meni. Ja talvikeleilä... Eikä kuulemma kuulu takuun piiriin!Ovela näissä atv laitteissa miten takuun rajattu.
Mitenkän jos autosta takuu aikana vetari menee, korvataanko takuuseen. Luulisin että menee takuuseen.....
Saako siihen ristikon vaihdettu vai pitääkö koko vetari uusia. Ristikon vaihto helppoa ainakin auton kardaanissa.
Eipä ole tullut katsottu sen rakennetta tarkemmin, onneksi ei ole tarvinnut vielä
Onkohan mönkijöissäkin näin että kuluville osille on lyhempi takuuaika... Tietysti normaali kuluminenhan on tosiasia yms...
Tgb 425 Blade 4x4
Re: Trapperissa ilmenneitä vikoja
Starttaa kyllä loistavasti kun yhdistää starttireleen navat, mutta ei käynnisty. Akun jännite oli 12.67 V eli mielestäni vähintään riittävä käynnistämiseen tai ainakin mittariston "käynnistymiseen". Mittaristoonhan ei tullut valot eikä reagoinut muuten kuin väläyttämällä paria lediä. Täytyy tarkasaa tuo maadoitus tai todennäköisesti laitan kokonaan uuden maadoituksen akulta, jolloin toimii varmasti eikä alkuperäisen maadoituksen pettäminen haittaa toimintaa. Sulakkeetkin katoin ja taivuttelin juurikin pääsulakkeen kontaktiliuskoja paremman kontaktin takaamiseksi.Sutinen kirjoitti:Olisko pysäköinti jarrun katkaisin rikki, sehän ei kuulu startata ilman kahvan pohjassa pitämistä.
Monesti taasen lähtee käyntii ilman kahvan pohjaan laittoa. Siellä varmaan mikrokytkin jossakin juuressa.
Virta lukko tulis toisena mieleen.
Starttaako suoraan jos yhdistää startti releen navat yhteen esim meisselillä.
Tarkista akun maadoitus piuha. Vinssille voi virta mennä akun navoista ja pelaa siksi suoraan.
Mutta startatessa maadoitus pitää olla rungossa hyvä. Mittaapa akun jännitte onko jotakin 13 voltin luokkaa.
Napsaako startti rele ollenkaan ? Pääsulakkeiden liittimiä vähän käännät, ottaa paremmin kontaktia.
Tarkista varulta kaikki muutkin sulakkeet.
Tääkin voi olla yksi tekijä, sen kautta menee kai virtojen ohjauksia, ainakin 3 liitin sarjaa 700 versiossa.
Yksi mikä voi olla myös hajalla, sytkä boksi, sen kautta varmaan paljon virtoja ohjautuu myös virtalukolle ja mittaristolle.
Muutama uuden karhea cdi bokseja löytyy 700 :seen varastosta, en tosin tiedä onko 500 :ssa sama boksi. Valmiste numerosta sekin varmaan selviäisi.
Kokeiltavaksi voisi boksin laittaa jos se on sama ja siinä olisi se vika epäillys. Tietysti posti kulujen hinnalla.
Kysäseppä trailparkin pojilta, osaavat varmaan vian kertoa parhaiten, onko esim ollut virtalukossa ongelmia tai mistä vikaa kannattaisi
kaivella.
Ei kellään satu olemaan 500 vm. 2011 johdotuskaaviota? helpottaisi merkittävästi sähkövikojen tutkiskelua...
- Sutinen
- Tracks
- Viestit: 1747
- Liittynyt: 05 Marras 2006 11:13
- Mönkijä:: CF Moto 800 cc V2 vm 2013
- Paikkakunta: iisalmi
Re: Trapperissa ilmenneitä vikoja
Ei ole, mutta olisko yamahan kaaviosta hyötyä, laitoin sulle viestin. Yamahastahan taitaa olla suora kopio kyseessä.
Yamahan kaavoja täällä, ainakin löytyy. http://216.37.204.206/xtremepowersports ... ahaATV.asp
Valitse vuosi malli ja koko 500 tai 700 malli tai sit 660 gizzly niin voisi jotain sähköistä löytyä.
Yamahan kaavoja täällä, ainakin löytyy. http://216.37.204.206/xtremepowersports ... ahaATV.asp
Valitse vuosi malli ja koko 500 tai 700 malli tai sit 660 gizzly niin voisi jotain sähköistä löytyä.
V 2 alla laulaa .....sointi tää, aina miehen mieleen jää 

- Sutinen
- Tracks
- Viestit: 1747
- Liittynyt: 05 Marras 2006 11:13
- Mönkijä:: CF Moto 800 cc V2 vm 2013
- Paikkakunta: iisalmi
Re: Trapperissa ilmenneitä vikoja
Starttaa kyllä loistavasti kun yhdistää starttireleen navat, mutta ei käynnisty. Akun jännite oli 12.67 V eli mielestäni vähintään riittävä käynnistämiseen tai ainakin mittariston "käynnistymiseen". Mittaristoonhan ei tullut valot eikä reagoinut muuten kuin väläyttämällä paria lediä. Täytyy tarkasaa tuo maadoitus tai todennäköisesti laitan kokonaan uuden maadoituksen akulta, jolloin toimii varmasti eikä alkuperäisen maadoituksen pettäminen haittaa toimintaa. Sulakkeetkin katoin ja taivuttelin juurikin pääsulakkeen kontaktiliuskoja paremman kontaktin takaamiseksi.
Ei kellään satu olemaan 500 vm. 2011 johdotuskaaviota? helpottaisi merkittävästi sähkövikojen tutkiskelua...[/quote]
Antaako kipinä tulpalle, ettei olisi cdi boksi rikki. Se ohjaa virtoja paljon muuallekin. Eikö laitteella ole takuuta jos vuosi mallia
2011.
Ei kellään satu olemaan 500 vm. 2011 johdotuskaaviota? helpottaisi merkittävästi sähkövikojen tutkiskelua...[/quote]
Antaako kipinä tulpalle, ettei olisi cdi boksi rikki. Se ohjaa virtoja paljon muuallekin. Eikö laitteella ole takuuta jos vuosi mallia
2011.
V 2 alla laulaa .....sointi tää, aina miehen mieleen jää 

Re: Trapperissa ilmenneitä vikoja
Juu kyllähän laitteella takuu on ja on otettu yhteyttäkin jo myyjään. Vastauksena tuli muutama vinkki mitä kokeilla, lähinnä kosteuden poistajaa virtalukon liittimiin jne. Mönkkäri mökillä niin ei pääse kokoajan ropeltamaan ja hiukan hankala lähtä kesken viikon roudaamaan huoltookaan mihinkään. Vinkit ja tutkiskelut arkena ja kun ensikerran hyökkää mökille niin pääsee ihmettelemään josko se siitä heräis henkiin.
Juu eli en tiedä tuliko kipinää tulpalta kun en ruvennut lumisateessa sen kummemmin purkamaan aparaattia, mutta epäilen ettei tullut. Luulen että kun ei mittaristokaan herää henkiin niin tuskin antaa muuallekkaan virtoja, toki se virtalukko voi olla vahvaehdokas ongelman aiheuttajaksi. Tarkan johdotuksen kun sais selville niin pääsisi ihmettelemään, ainakaan ohittamalla virtakytkin ei ollut mitään ihmeitä elonmerkkejä. Laittamasi linkki antaa jo osviittaa ainakin missä liittimiä sijaitsee mutta tarkka johdotuskaavio olisi tosiaan poikaa.
Juu eli en tiedä tuliko kipinää tulpalta kun en ruvennut lumisateessa sen kummemmin purkamaan aparaattia, mutta epäilen ettei tullut. Luulen että kun ei mittaristokaan herää henkiin niin tuskin antaa muuallekkaan virtoja, toki se virtalukko voi olla vahvaehdokas ongelman aiheuttajaksi. Tarkan johdotuksen kun sais selville niin pääsisi ihmettelemään, ainakaan ohittamalla virtakytkin ei ollut mitään ihmeitä elonmerkkejä. Laittamasi linkki antaa jo osviittaa ainakin missä liittimiä sijaitsee mutta tarkka johdotuskaavio olisi tosiaan poikaa.
- jarski61
- 4WD
- Viestit: 178
- Liittynyt: 08 Tammi 2009 11:41
- Mönkijä:: Trapper 700XL TL -09
- Paikkakunta: Seinäjoki - Helsinki
Re: Trapperissa ilmenneitä vikoja
Trapperi nyt Menopelimarketissa vetarin vaihdossa. Samalla tehdään 1200 km:n huolto. Ja samalla tuunataan vähän: kahvalämmittimet, tuulilasi ja tehoputki. Jos jollakin lojuu nurkissa tehokkaampi sytkäboksi, niin tarjota voi... Keväämmällä hankitaan sitten katukumit kevytmetallivanteilla. 

- Sutinen
- Tracks
- Viestit: 1747
- Liittynyt: 05 Marras 2006 11:13
- Mönkijä:: CF Moto 800 cc V2 vm 2013
- Paikkakunta: iisalmi
Re: Trapperissa ilmenneitä vikoja
Tuskin kukaan myy tehoboksia jos sen kerran omistaa.jarski61 kirjoitti:Trapperi nyt Menopelimarketissa vetarin vaihdossa. Samalla tehdään 1200 km:n huolto. Ja samalla tuunataan vähän: kahvalämmittimet, tuulilasi ja tehoputki. Jos jollakin lojuu nurkissa tehokkaampi sytkäboksi, niin tarjota voi... Keväämmällä hankitaan sitten katukumit kevytmetallivanteilla.
Mutta katteleppa täältä, osia. Nokka lisää tehoa eniten virittelyssä. Sen vaihdon huomasi jopa niin sanotusti pers tuntumalla

Nokka akselileita
http://www.moto-man.com/Hot-Cams-Camsha ... _2089.html
http://www.hauckpowersportsinc.com/page ... e-cam.aspx
Amr viri boksi täältä
http://amrracing.com/index.php?l=product_list&c=52
http://www.hauckpowersportsinc.com/page ... tions.aspx
Dyna Ignition toinen Cdi boksin merkki ja varmaan voi olla muitakin.
http://www.ocperformancemotorsports.com ... aptor.html
Niin ja variaattorin jousi vaihdettava jäykempään ja ruotsista saa kohtuu hintaa
Gizzyl 660 jousi käy ja pinkki mulla paikallaan. Se kai joku jäykkyyn luokituksen tieto.
Jousi täältä ja suomeksi ainakin vastaa maileihin pikku viiveellä ja hinta oli kohtuullinen http://shop.trech.se/index.php?act=viewDoc&docId=40
Muuten saavutettu teho häviää variaattorille ja ei siirry taka renkaaseen

Kato trapperin 700 virittely osio, oliko siinä muuta tärkeätä linkkiä.
V 2 alla laulaa .....sointi tää, aina miehen mieleen jää 

- jarski61
- 4WD
- Viestit: 178
- Liittynyt: 08 Tammi 2009 11:41
- Mönkijä:: Trapper 700XL TL -09
- Paikkakunta: Seinäjoki - Helsinki
Re: Trapperissa ilmenneitä vikoja
Nyt on peli saatu kotiin ja aivan eri fiilis on tehdä lumitöitä kun kädet eivät palellu. Myös käyntiongelmat oli saatu kuntoon: ei tahtonut käydä ilman ryyppyä ollenkaan. Tehoputkessa eri saundit kuin originaalissa pihinäpöntössä. Perstuntumalta tuntuu, että tehoa on enemmän. Eipä vain ole mittaustuloksia vakiopöntöllä, eli vertailukohtaa. Menopelimarket teki hyvää työtä. Varusteetkin olivat varsin kohtuuhintaisia. Asennukset pääosin hyvin tehty, joskin tuulilasi meinasi lentää jorpakkoon jo mönkijää kotiin kuljetettaessa. Ja vaikuttaa siltä kuin vinssiin olisi saatu aikaiseksi jonkinlainen kosketushäiriö jonnekin, koska on välillä toimimaton ja taas yhtäkkiä toimii. Voihan tuo johtua muustakin, mutta ilmeni nyt huollon jälkeen kuitenkin. No täytyy tutkia tuota kun kelit vähän lämpenee. Peilit oli uusittu, koska toinen Mikki Hiiren korva oli rikkoutunut. Peilit ovat tyylikkäämmät kuin originaalit, eivätkä veloittaneet niistä mitään. Joskus olen kirjoittanut kitkeräänkin sävyyn Menopelimarketista, mutta nyt tuli kyllä balsamia haavoille. Terveisiä vain marketin pojille, jos palstaa luette!jarski61 kirjoitti:Trapperi nyt Menopelimarketissa vetarin vaihdossa. Samalla tehdään 1200 km:n huolto. Ja samalla tuunataan vähän: kahvalämmittimet, tuulilasi ja tehoputki. Jos jollakin lojuu nurkissa tehokkaampi sytkäboksi, niin tarjota voi... Keväämmällä hankitaan sitten katukumit kevytmetallivanteilla.

Kyllä nyt kelpaa ajella...

- Sutinen
- Tracks
- Viestit: 1747
- Liittynyt: 05 Marras 2006 11:13
- Mönkijä:: CF Moto 800 cc V2 vm 2013
- Paikkakunta: iisalmi
Re: Trapperissa ilmenneitä vikoja
Vakio putki tukostaa todella paljon ja siksi ei jaksa pyöriä. Varmaan toi putken vaihto auttoi siihen tyhjäkäynti ongelmaankin.
Kyllä alavääntö lisääntyy ja pikku kaasulla tekee samat hommat mikä ennen vaati isompaa kaasun käyttöä.
Kone hengittää vapaammin ulos ja pako kaasut poistuvat nopeammin pois väljästä putkesta. Pääsuutin isommaksi ja neulaa ylös pari pykälää
niin meno paranee entisestään.
Kyllä alavääntö lisääntyy ja pikku kaasulla tekee samat hommat mikä ennen vaati isompaa kaasun käyttöä.
Kone hengittää vapaammin ulos ja pako kaasut poistuvat nopeammin pois väljästä putkesta. Pääsuutin isommaksi ja neulaa ylös pari pykälää
niin meno paranee entisestään.
V 2 alla laulaa .....sointi tää, aina miehen mieleen jää 

Re: Trapperissa ilmenneitä vikoja
Tähän mennessä ollut seuraavat viat:
nelikkoa ei saanut kytkettyä päälle, koska nappulasta puuttui sisältä osia.
kaasuvaijeri suli pakoputken päälle
Kummatkin viat meni kyllä takuuseen, mutta uutta kaasuvaijeria ei ole viellä kuulunut.
nelikkoa ei saanut kytkettyä päälle, koska nappulasta puuttui sisältä osia.
kaasuvaijeri suli pakoputken päälle
Kummatkin viat meni kyllä takuuseen, mutta uutta kaasuvaijeria ei ole viellä kuulunut.
- jarski61
- 4WD
- Viestit: 178
- Liittynyt: 08 Tammi 2009 11:41
- Mönkijä:: Trapper 700XL TL -09
- Paikkakunta: Seinäjoki - Helsinki
Re: Trapperissa ilmenneitä vikoja
Ensimmäiset lumityöt huollon jälkeen ja sama nivel uudelleen paskaksi. Mitä vitt.....jarski61 kirjoitti:Trapperi nyt Menopelimarketissa vetarin vaihdossa...

Viimeksi muokannut jarski61, 01 Maalis 2011 11:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Sutinen
- Tracks
- Viestit: 1747
- Liittynyt: 05 Marras 2006 11:13
- Mönkijä:: CF Moto 800 cc V2 vm 2013
- Paikkakunta: iisalmi
Re: Trapperissa ilmenneitä vikoja
Eihän toi voi olla edes mahdollista ! Jarrut jumissa ja jäässä siksi hajottaa nivelen. Kun kytkee vedon päälle.
Kerkesitkö yhtään ajaa vai hajosiko heti kun kytkit 4 vedon päälle. Kunhan ei vikaa olisi etuperässä, että rusauttaa
jostakin syystä vedon kerralla niveleen ja siksi särkyisi, toikin tosin tuulesta temmattua.
Talvella luulisi tyhjää lyövän ja kesällä vetarin pitävällä alustalla särkyvän.
Ilmoittelehan kun vika selviää.
Kerkesitkö yhtään ajaa vai hajosiko heti kun kytkit 4 vedon päälle. Kunhan ei vikaa olisi etuperässä, että rusauttaa
jostakin syystä vedon kerralla niveleen ja siksi särkyisi, toikin tosin tuulesta temmattua.
Talvella luulisi tyhjää lyövän ja kesällä vetarin pitävällä alustalla särkyvän.
Ilmoittelehan kun vika selviää.
V 2 alla laulaa .....sointi tää, aina miehen mieleen jää 
