Trapperissa ilmenneitä vikoja

Keskustelua Trapper mönkijöistä.
pörhis
6WD
Mönkijä:: Trapper 500xl efi

Re: Trapperissa ilmenneitä vikoja

Viesti Kirjoittaja pörhis »

Mulla irtos imukaula takuuaikana mut on senjälkeen pysynyt kiinni. Mitenkäs oikein pääsi tuo tankin täyttöputki irtoaan?
TATOU4S
6WD
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 550 eps +tatou

Viesti Kirjoittaja TATOU4S »

Käytin tankin päällä olevaa ketetta irti ja takaisin laittaessa se vain napsahti juuresta poikki. Osuihan se siihen hieman mutta luulis ettei nuin pienestä pitäs katketa.

Onko siinä imukaulassa mimmonen tiiviste? Pätkä jotain oorengasta törrötti välistä.
pörhis
6WD

En osaa sanoa tiivisteestä ku takuu huollossa korjattiin
TATOU4S
6WD

Trapperista katos taas jarrut. Neste pääsee jostain kiertämään läpi. Kun painaa jalkajarrun pohjaan ja painaa kahvajarrua niin jalkajarrupoljin nousee ylös. Variaattori alkoi kolisemaan. Yks pultti oli yllättäen irronnu ja hajottanu paikkoja aika hyvin. Kone huollossa ny, odotellaan mitä koko variaattori maksaa ja kuka sen maksaa :roll:
volvo0
2WD

Viesti Kirjoittaja volvo0 »

TATOU4S kirjoitti:Trapperista katos taas jarrut. Neste pääsee jostain kiertämään läpi. Kun painaa jalkajarrun pohjaan ja painaa kahvajarrua niin jalkajarrupoljin nousee ylös. Variaattori alkoi kolisemaan. Yks pultti oli yllättäen irronnu ja hajottanu paikkoja aika hyvin. Kone huollossa ny, odotellaan mitä koko variaattori maksaa ja kuka sen maksaa :roll:

LUULTAVASTI SINÄ JOUDUT MAKSAMAAN, TUNTIEN MAAHANTUJAN.
volvo0
2WD

j0ne kirjoitti:Mulla myyjä suostui vihdoin viimein ottamaan Trapper 500 EFS takaisin vaihdossa Hondaan. Takkiin tuli pari tonnia mut pääsinpä Trapperista eroon.
Ero Honda ja Trapperin välillä on suuri. Nyt kun olen Hondalla muutaman tunnin ajellut (työajoa) niin en ymmärrä miksi edes yritin tuolla Trapperilla tulla
toimeen. Kiinan shittiä, täysin sonta. Jättäkää kauppaan. Väärä paikka säästää!!!
Samaa mieltä, sonta tuote toi Trapper!!!!
Mulla samoin peruusin Trapperin kaupan, otin tilalle Artikin, Artikki muuten hyvä, varaosa toimitus ei pelaa. Nyt mulla Can-Am, on muuten hyvä laite.
volvo0
2WD

pörhis kirjoitti:Sama tuli mieleen Jmk.n kanssa. Kyllä varmaan viat on jotain merkkejä antanut. Ois kiva tietää valmistajan mielipide asiaan

Uskaa nyt, ei koskaan kiinalaista mönkijää,Trapperi ihan sontaa. Peruin myös viime vuona kaupat.
TATOU4S
6WD

Variaattori korjattu maahantuojan piikkiin mut jarrujen korjaus vielä vaiheessa kun ei kukaan tunnu tietävän että mistä se sitä nestettä kierrättää läpi.
pörhis
6WD

Tuo jarrujuttu on itelläki vikana mut kerran vuodessa täys ilmaus järjestelmään niin sillä oon menny kunnes joku sen vian ratkaisee.
TATOU4S
6WD

Oletko tutkinut tarkemmin sitä jakopalikkaa? Jossain täytyy olla jonkinlainen takaiskuventtiili kun kerran molempien jarrujen letkut menevät siihen samaan palikkaan ja ilmaa menee jostain systeemiin. Jos painaa jalka ja käsijarruja yhtäaikaa niin jollainlailla pysähtyy, erikseen ei kauheita tapahdu.

Jotenki tyhmän vaikeasti nuo jarrut on suunniteltu kun esim. Yamahassa jalkajarrulta lähtee vaijeri joka menee vasempaan käsijarruun ja käyttää sen sylinteriä ja oikea käsijarru on omansa.
pörhis
6WD

En oo koskaan sitä tarkemmin tutkinut. Syksyllä ois taas ilmaushommat tulossa. Mulla kyllä pysähtyy hyvin kahvalla ja jalkapolkimella erikseen kun ilmauksen tekee kunnolla. Nestevuotoa en oo löytäny mistään liitoksesta. Olikohan niin että jalkajarru vaikuttaa kaikkiin sylintereihin ja kahvajarru vain eteen?Käsijarru onkin vaijerilla takasatulaan.
TATOU4S
6WD

Huollossa oli vaihdettu taakse uusi jarrusatula. En kyllä ymmärrä yhtään että miten se voi lopettaa myös etujarrujen toimimisen, osaisiko joku valaista asiaa?
pörhis
6WD

Onkos tilanne se että takajarru pelaa mutta edessä ei toimi jarrut ollenkaan? Onkohan letkuja vaihdettu samalla ja kytketty väärin jakopalikkaan tai sitten on ilmattu huonosti.
pörhis
6WD

Kävin huvikseni ottaan kuvan miten minun koneessa on kytketty jarruletkut jakopalikkaan. Vasen kahvajarru eli seisontajarru on vaijerilla takajarrusatulassa kiinni. Polkimen juuressa on jarrusylinteri josta jalkajarrun toinen letku menee jakopalikkaan ja toinen suoraan takajarrusatulaan.

https://photos.app.goo.gl/Er6DtdtwUzwjQgBm7
Brummbär
4WD

Viesti Kirjoittaja Brummbär »

Mulla oli just CF-Motossa sama vika, että etujarrut eivät toimineet lainkaan, mutta takajarru toimi kyllä. Viaksi paljastui etujarrujen pääsylinteri siinä ohjaustangon oikeassa kahvassa. Se vaihdettiin takuuseen ja nyt toimii ok. :)
Niin kauan, kun ilmassa on pyöriä, moottori, katteita ym. tavaraa on myös toivoa.
Vastaa Viestiin