Millos miehet on tallilla ku monena iltana pyörähtäny nurkilla, mutta aina on aidat kiinni? Sen verran liki on tuo teiän mesta että voi käyä ihan paikan päällä ihmettelemässä.
Kysyy epätietoinen,
Honda TRX300FW -91 "BIG BLUE"
Exät: 2xKymco, 2xLinhai 1xDinli 1xHonda ja 1xCan-am
Talilla tulee oltua melkein koko ajan. Sinnehän pääsee 2 eri portista toinen menee vain kiinni klo 21 jälkeen ja toinen on kokoajan kiinni ellei me sitä aukasta.
Yleensä ottaen talilta ruvetaan lähteen siinä 8-9 tienoissa.
Kiitoksia tuosta jousi tiedosta Sutinen. Täytynee rupee taas purkaan ja mittaileen minkä kokosta ja paksusta jousta sinne rupee laittaan. Katu gummitkin kun vastaavat semmosta 27-28" niin pitää varmaan kokeilla istuttaa tuommoinen DaltonPro Mudrunner Kit hässäkkä.
Suosittelivat ainakin sivuilla sitä jos on renkaat yli 27 tuumasia.
Joten kuten. Suuri ongelma on että en meinaa helpolla löytää tuonne variaattodriin mitään kunnon kittii millä sen sais toimiin nätisti. Nyt tuppaa olemaan vähän kumipallomainen ja luistava. Että jos joku on siihen parannuksen löytäny niin tietoa otetaan vastaan.
Ostin trapper800 utv-r tieliikennemallin mönkijän. Lisävarusteet työkalurungon, lumilevy sähköisellä kääntäjällä. Mikälaisiin ongelmia on esiintynyt ? Asun lapissa, täällä on lunta noin 40cm ja pakkasta
on kovimilaan 17 astetta. Odotan .myös miten ongelmien korjaus vihjeitä. Terveisiä täältä lapista!
Viimeksi muokannut jukka81, 21 Marras 2012 09:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy:yhdistelin olemassa olevaan ketjuun
Onko lapinmies päässyt jo utv kokeilee, kiinnostaisi kuulla mielipiteitä ja jaksaako se lunta työnnellä.
Miten toi sähköinen käännin onko pelannut, toi olis ihan hyvä lisä lumi hommissa.
Tyyriitä vain näkyvät olevan ostaa.
V 2 alla laulaa .....sointi tää, aina miehen mieleen jää
Kun tälläinen topikki löytyy, niin herätelläänkin sitten vähän, kun rattori Trapperi UTV:t saapui syksyllä suomeen ja itelle tuli kasisatku. 2500km/80h on mittarissa, tullut noin 4 kk ajalta, eikä mitään isoa vikaa ollut.
Joitain huonoja puolia koneessa on ollut:
-Bensatankin korkki sijoiteltu typerästi apukuskin penkin alapuolelle, korkkia todella hankala saada paikalleen kunnolla ja jos pistää tankin täyteen niin tulee läpi lattialle.
-Eka kerta maastossa ja takasin tultiin lava täynnä muovinpalasia. Pohjasta, reunoista, tukivarsien suojista ja edestä pasahteli turhat ämpärimuovit pois.
-Akku oli sökö uutena, sai takuuseen uuden.
-Kaasupoljin vakiona kaamean tuntuinen.
-Jousitus on turhan kova.
Tehoa on kuin pienessä kylässä. Kaupantekijäisiksi tohon tuli katto ja tuulilasit, ei kastu niin kovin kuin tavallisella mönkiällä. Pitäisi tehdä kovemmasta pleksistä tuulilasi, kun tullut pientä naarmua alkuperäiseen. Talveksi jotain oven tapaista suunnitellut ja lämmitintä sisälle. Kahtoo nyt mitä tullee. Lavalle tein laatikon, että pysyy varusteet kuivana.
Oisko tuosta mikron utv:stä kuvia. Ikh myy lämmityslaitteita jonka voi asentaa tällaiseen käyttöön. Sieltä löytyy myös kovempaa pleksiä tuulilasiksi. Alapeite oy vois tehdä pressusta ovet ja takalaatikon peitteen.
Ei ole ollut ongelmia etuperän eikä latauksen kanssa. Vinssiä on tullut käytettyä välillä aika paljon kerrallaan valot päällä tyhjäkäynnillä ja aina on lähtenyt käyntiin, että kyllä se hyvin lataa. En tiedä paljon watteja laturissa on.
Justiinsa IKH:n lämmittimiä olen katellut. Saa helposti vedettyä vesiputken lämmittimelle kun menevät moottorilta suoraan eteen syylärille. Perseenlämmitinhän tuossa on jo, kun kuskin penkin alla akkukotelo auki moottoritilaan ja sitä kautta lämmittää kovastikin. Talvivarustuspaketti on kuulemma tulossa joskus, mutta maksaa sitten noin 5000 euroa sisältäen lämpimän hytin varustuksen. Telasarjaakin on myyty 700 malliin, mutta kuulemma sopii pienellä muokkauksella myös kasisatkuun. 4500 euroa maksaa, mutta on leveämpi ja pisempi tela kuin normimönkijään. Kasisatkussa ei vaan ole vakiona ohjaustehostinta, kun 700 taas on.
Olen miettinytkin pressuovia, mutta pitäisi löytää lähempää Oulua firma joka tekisi, että paikan päälle pääsis ihmettelemään. Tiedä sitten kuinka kalliiksi tulisi ja kuinka käytännöllinen, varmaan vetoketjulla pitäisi olla sulkeminen ja näkeekö muovista tarpeeksi hyvin läpi, jos liikenteen seassa ajelee.
Tosiaan näissä traktoreissa on se rajoitin, joka on toteutettu katkaisemalla bensan syöttö tasan 40 km/h vauhdissa. Ei yhtään yli eikä ali, eli töppää aika kovasti kun sinne päästään. Alle 40km/h on tietenkin täysitehoinen ja rajoitin on todella helppo laittaa katkaisimen taakse.
Kuskin penkki on säädettävä, koska traktorin tyyppihyväksyntä. Säätyy muutaman sentin ylös/alas ja reilu viisi senttiä eteen- ja taaksepäin. Penkki on myös hiukan korkeammalla ala-asennossa kuin apukuskin penkki johtuen mekanismista. En tiedä mikä ajatuskatkos on suunnittelussa tullut, mutta rekisterikilven paikalle ei mahdu leveä rattorikilpi, vain semmonen pieni sininen kilpi.
Pakko antaa miinusta muovien kiinnityksille, kun joutuu purkamaan melkein kaikki pois jos haluaa päästä helpommin käsiksi yhtään mihinkään. Ja niiden takaisin paikalleen saaminen on yhtä helvettiä. Joutuu taivuttelemaan ja paukuttamaan joka suuntaan kun pitäisi saada 4 eri muovin palasta samasta reiästä osumaan ja sitten sellainen vastakappaleklipsu tipahtaa bensatankin ja rungon väliin. Onneksi keulasta saa pois sen upotetun laatikon ja sitä kautta pääsee vetämään työvaloille katkaisijoita.
Plussaa pitää antaa vielä todella hyvästä vilkkujen ja valojen viiksestä verrattuna polariksen karvalakkimalliin. Vilkut eivät ole palautuvaa mallia, mutta itseä ei haittaa. Jostain syystä töötti on toteutettu laittamalla ratin oikealle puolelle toinen viiksi, jossa itseen päin vetämällä tööttää, eikä siinä ole muita funktioita.
Kirjottelimpa asioita suurinpiirtein siinä järjestyksessä missä mieleen tuli. Kyllä varmasti tulee paineita polarikselle tiputtaa kaksipaikkaisten hintoja lähitulevaisuudessa, kun Trappereita mainostetaan hyvinkin innokkaasti ja osoittautuneet aivan päteviksi laitteiksi.
Yöllä -26 ja aamulla -22. Ei lähtenyt käyntiin, startti ei jaksanut pyörittää, vaikka akku ollut yön latauksessa. En tiedä mitkä öljyt koneessa on kun huollossa syksyllä käytin, varmaan ovat liian kankiat tälläiselle ilmalle.
Lohkolämmitinhän tuohon pitäisi hankkia.