TRAPPER UTV
Re: TRAPPER UTV
Tännään lähti käyntiin, todella vaivanloisesti. Pakkasta -5 aamulla ja akku oli edellisen illan vielä latuussa. Soitin jo Av-motorille Ouluun saisko uutta, aiko kysellä maahantuojalta huomenna. Kuulemma akuilla yleensä puolen vuoden takuu.
Re: TRAPPER UTV
Nonniin, tänään sitten tarkastelin konetta ja heti moottorin kylessä tervehti hieno vana öljyä tarkastuskorkilta asti. Aivan piri pintaan konehuone täynnä öljyä. Lähempi tutustuminen selvitti, että kyseessä on selvästi bensa, joka on öljyn sekaan päätynyt. Kuinkahan tämmöinen on voinut päästä tapahtumaan ruiskukoneessa? Oma arvio on, että startti on pyörittänyt heikosti moottoria huonon akun kanssa ja silloin ruisku on spruutannu männän päälle bensaa, joka sitten päätynyt öljyn sekaan.
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: TRAPPER UTV
Eiköhän kamppeessa ole takuu voimassa, joten meneppäs tervehtimään myyjää. Bensan hajun tunnistaa öljyn seasta... miten on ?
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Re: TRAPPER UTV
Haisee todella voimakkaasti bensalle ja öljyn seassa on myös erottuneena bensaa. Ja kyllä huoltoon on tarkotus viedä. Saavat samalla tehdä 100 tunnin huollon.
Re: TRAPPER UTV
Eikös bensa ja öljy mene keskenään sekaisin? Oletan että moottoria on käytetty.
Vesi ja öljy ei mene sekaisin vaan "puuroutuu" tai öljy nousee pintaan.
Vesi ja öljy ei mene sekaisin vaan "puuroutuu" tai öljy nousee pintaan.
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: TRAPPER UTV
Meneehän ne sekaisin, mutta ei tosiaan edesauta öljyn ominaisuuksia.
Itse en keksi muuta, kuin vuotava suutin ja tankin ollessa täynnä, menee polttoaine painovoimaisesti sylinteriin ja siitä öljyn sekaan.
Itse en keksi muuta, kuin vuotava suutin ja tankin ollessa täynnä, menee polttoaine painovoimaisesti sylinteriin ja siitä öljyn sekaan.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Re: TRAPPER UTV
Hain moottorista isomman erän vielä öljyä ja vedet sielä on seassa. Haisee kovasti bensalle myös, mutta aivan vaahtona muuten. Myös tyhjä vesisäiliö tuki tätä teoriaa. Ennen joulua oli vielä puolillaan, montaa kertaa en sen jälkeen kerenny ajaa.
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: TRAPPER UTV
molle molle, Pärnäsen korjaamolle !
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Re: TRAPPER UTV
Tänään kotiutui vehe, vesipumpun tiiviste menny. Samalla tekivät 100 h huollon ja siinä samalla oli ilmennyt moottorin käyvän liian laihalla ja tämän kuulemma aiheutti map-anturi. Menivät kaikki takuuseen tietenkin ja 100 h huollon hinta oli 188 euroa. Viime viikon tiistaina vein ja tänään sai takas. Alle viikon oottelulla siis selvis.
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: TRAPPER UTV
Koeajettu tänään "typistettynä" myyjäliikkeen pihassa.
http://www.trappermotors.fi/500_T1.html
Mielenkiintoinen tutustuminen UTV laitteeseen. Mielessä oli pidempi lenkki, mutta annetaan sen muhia toiseen kertaan.
Rinnakkain istuminen toi uuden näkökulman mönkijällä ajamiseen. Jotenkin vain tuntui, että ajetaanko tässä nyt enää mönkijällä.
+ Rinnakkain istuminen
+ Hinta
+ Lava tavaroiden kuskaamiseen
+ Turvavyöt
- "Ohjaamon" äänekkyys
- Vaihteiston toiminta (L ja H alueen väli erikoinen)
- "Ohjaamon" ovien toiminta. (Uutuuden jäykät lukot?)
Moottorin ja variaattorin toimintaan on aika vaikea ottaa mitään kantaa kun lenkki oli lyhyt, enkä vienyt ajoneuvoa mihinkään lumipenkkojen yms päälle.
Jotain tallentui kameralle, joten katsotaan saapiko siitä raavittua videota kasaan.
Myyjäliikkeelle kiitos tästä pienestä tutustumisesta.
http://www.trappermotors.fi/500_T1.html
Mielenkiintoinen tutustuminen UTV laitteeseen. Mielessä oli pidempi lenkki, mutta annetaan sen muhia toiseen kertaan.
Rinnakkain istuminen toi uuden näkökulman mönkijällä ajamiseen. Jotenkin vain tuntui, että ajetaanko tässä nyt enää mönkijällä.
+ Rinnakkain istuminen
+ Hinta
+ Lava tavaroiden kuskaamiseen
+ Turvavyöt
- "Ohjaamon" äänekkyys
- Vaihteiston toiminta (L ja H alueen väli erikoinen)
- "Ohjaamon" ovien toiminta. (Uutuuden jäykät lukot?)
Moottorin ja variaattorin toimintaan on aika vaikea ottaa mitään kantaa kun lenkki oli lyhyt, enkä vienyt ajoneuvoa mihinkään lumipenkkojen yms päälle.
Jotain tallentui kameralle, joten katsotaan saapiko siitä raavittua videota kasaan.

Myyjäliikkeelle kiitos tästä pienestä tutustumisesta.
Re: TRAPPER UTV
Minullekin kotiutui Trapper 700 UTV viime viikolla. Kilometrejä takana n 60 joten vielä ei ole kokemusta paljon kertynyt. Papin havainnot ovat kyllä samansuuntaisia kuin omatkin. Lukkojen toiminta korjaantui öljyllä ja pienellä säädöllä. Ohjaamo on todella äänekäs, kuulosuojaimet oikeastaan pakolliset. Vaihteisto toimii mielestäni ihan ok, mutta on hieman tahmea. Pakki on aivan liian pitkä kuten yamahassakin.
Ohjaustehostin toimii hienosti jättäen myös hieman tuntoa ohjaukseen eli ei ylitehosta. Ohjattavuus on yllättävän hyvä myös lukot päällä. Toin jo yhden kärryllisen rankaa helppokulkuisesta metsästä ja vetokyky on hyvä. Laitteen painosta on apua vetohommiin. Ja lavalla kulkee mukavasti sahat, bensat ja työkalut.
Mutta tehon puute vaivaa, luulen että tässä yksilössä on vielä tehonrajoitin paikallaan. Lisäksi jousitus on aivan liian kova maastoajoon vaikka on löysimmässä asennossaan. Melkoinen pompotin epätasaisessa maastossa.
Kaiken kaikkiaan laitteesta jää varsin työkalumainen vaikutelma. No sellaiseksi se on tietysti hankittukin, mutta hieman enemmän ajomukavuutta kaipaisin etenkin jousituksen osalta. Tuulilasi on kyllä ainakin vielä näin viileillä keleillä ehdoton varuste. Kuljettajan istuimen säädöt ovat yllättävänkin hyvät. Plussaa on myös laitten helppo huollettavuus. Istuimet saa nopeasti irti ja moottorin näkyviin. "Konepelti" nousee myös helposti ja siellä on tilaa helposti askarrella lisää valoja yms.
Eniten askarruttaa laitteen kestävyys. 7 vuotta 450 grizzlyllä ajettu eikä ole tarvinnut pajapäiviä pitää. Tällä tuskin päästään samaan mutta aika näyttää. Täytyy muistaa laittaa lisää kokemuksia tänne sitä mukaa kun niitä kertyy.
Ohjaustehostin toimii hienosti jättäen myös hieman tuntoa ohjaukseen eli ei ylitehosta. Ohjattavuus on yllättävän hyvä myös lukot päällä. Toin jo yhden kärryllisen rankaa helppokulkuisesta metsästä ja vetokyky on hyvä. Laitteen painosta on apua vetohommiin. Ja lavalla kulkee mukavasti sahat, bensat ja työkalut.
Mutta tehon puute vaivaa, luulen että tässä yksilössä on vielä tehonrajoitin paikallaan. Lisäksi jousitus on aivan liian kova maastoajoon vaikka on löysimmässä asennossaan. Melkoinen pompotin epätasaisessa maastossa.
Kaiken kaikkiaan laitteesta jää varsin työkalumainen vaikutelma. No sellaiseksi se on tietysti hankittukin, mutta hieman enemmän ajomukavuutta kaipaisin etenkin jousituksen osalta. Tuulilasi on kyllä ainakin vielä näin viileillä keleillä ehdoton varuste. Kuljettajan istuimen säädöt ovat yllättävänkin hyvät. Plussaa on myös laitten helppo huollettavuus. Istuimet saa nopeasti irti ja moottorin näkyviin. "Konepelti" nousee myös helposti ja siellä on tilaa helposti askarrella lisää valoja yms.
Eniten askarruttaa laitteen kestävyys. 7 vuotta 450 grizzlyllä ajettu eikä ole tarvinnut pajapäiviä pitää. Tällä tuskin päästään samaan mutta aika näyttää. Täytyy muistaa laittaa lisää kokemuksia tänne sitä mukaa kun niitä kertyy.
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: TRAPPER UTV
Tekasehan oma päiväkirja laitteestasi. Utv laitteet kuitenkin kiinnostavat ja omistajien käyttökokemukset laitteista ovat parasta antia.
Toivotaan turvallisia kilometrejä.
Toivotaan turvallisia kilometrejä.

Re: TRAPPER UTV
Tuohan siis suorahko kopio Rhinosta...jossa myös orkkis jousitus on kyllä melkonen pomputtaja metsässä.Itse ratkaisin asian hommaamalla Elka stge 5 jousituksen jolla menosta tuli kyllä huomattavasti rennompaa ja varmempaa.Kallis sarjahan tuo oli mutta joka eetun väärti.(saattasinpas vaikka luopua noista kepeistä)
Jos Trapperissa on suunnilleen samanverran tehoa kuin Rhinossa niin ei se kyllä mikään raketti ole eikä voimaa ole liikaa myöskään hitaassa ajossa,mutta kyllä silläkin toimeen tulee..

Jos Trapperissa on suunnilleen samanverran tehoa kuin Rhinossa niin ei se kyllä mikään raketti ole eikä voimaa ole liikaa myöskään hitaassa ajossa,mutta kyllä silläkin toimeen tulee..
Haminan seudun mönkijät ry
Re: TRAPPER UTV
Oma kones muuten ollu taas huollossa... Ei jaksa lähteä käyntiin uudellakaan akulla ja lisävirralla. Huollon tuomio oli että ei vikaa. Kahtotaan sitten kun kotiin koneen saa.