
TRAPPER UTV
Re: TRAPPER UTV
Kilometrit on nyt sadan tienoilla ja tunnit 10. Vaihtelevaa homma on tehty ja sen kummempaa mielipidettä ei ole edellisen viestin jälkeen tullut. Kampe on hommansa hoitanut. Jotenkin tuntuu kummalta että kopioidaan joku hyväksi havaittu vehje myös huonoine puolineen, vaikka ne olisi helppo korjata. Mistäs SETMA hommas noi elkan kepit? Ja paljonko ne nyt mahtas kustantaa? Onkohan kukaan muu kyselly maahantuojalta vaihtoehtoista jousitusta? Tai kyllähän noilla orkkiksillakin pärjää kun kiinnittää vaan tekarit kunnolla
. On muuten tuo Runvan vinssi melko karkeeen kuulonen mutta on se vielä pelannu, vaikka on sillä nyt kaikenlaista vinssattu. saas nähdä miten sitten ajan kanssa.

Re: TRAPPER UTV
Nyt on sitten havittu ekat negatiiviset jutut laatuun liittyen. Puolet pyöränpulteista löysällä, yksi katon kiinnitys pulttimutteriyhdistelmä kadonnut ja kaikki muut löysällä. Taitaa olla kuitenkin Suomessa kasattu nämä jutut, joten katse kääntyy ilmeisesti maahantuojan suuntaan? Vai tuliko iskettyä kätensä reiluun 500 kiloon paskaan? Kaveri oli laittanut JD Gatorin ja täytyy myöntää että kateellisena kampetta tutkin. No hintakin tietysti oli ihan eri luokkaa. Eihän nämä mitään vakavia juttuja ole mutta kieltämättä tekee hieman kylmää rinkiä ahterin tienoille. Yampin kanssa ei ole koskaan ollut tällaisia ongelmia. Ja ongelmat muutenkin täysin itse aiheutettuja.
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: TRAPPER UTV
Ensimmäiseen huoltoon kun viet niin vikalista mukaan ja pyydät laittamaan kuntoon.
Mikä näissä on muuten huoltoväli? Pulttejahan voi nyt itsekin kiristellä.

Re: TRAPPER UTV
Ohjekirjan mukaan (joka on muten vain englanniksi) eka huolto on 20h/320 km ja seuraava sitten 75h/1200km ja sitten 150h/2400 km ja sen jälkeen 150h/2400km välein. Muistaakseni Yamahassa oli samat huoltovälit. Eihän tuo pulttien kiristely nyt mitään insinöörin tutkintoa vaadi, mutta koska siihen ei ole tottunut niin alkaa aina hieman epäilyttää että uskaltaako lähteä hommiin ennenkuin on suorittanut puolen tunnin tarkastuksen. Lisäksi bensan kulutus on ainakin tuplat verrattuna grizzlyyn. Tehosta sen verran että toi 700 tuntia rääsätty 450 Grizzly kiihtyy noin puolet nopeammin kaksi päällä kärry perässä kuin tämä ilman kuormaa. Mutta kyseessä on uusi kampe ja ekat huollot kaiken muuttaa voi. Toivottavasti. Paljonkohan muuten Yamahan 686 kuutioisessa koneessa on tehoa? 450 Grizzlyssä sitä on laatan mukaan jotain 28 HP.
Re: TRAPPER UTV
Laitetaas hieman pävitystä. Mitään murheita ei sen koommin ole ollut mutta kampe onkin ollut nyt vähäisellä käytöllä. parisattaa kilsaa mittarissa ja tunteja 15. Polttoaineen kulutus melko korkeaa. On ehkä alkanut tottua laitteeseen eikä tuo jousituskaan enään niin haittaa. Muutenkin kyllä täytyy sanoa että UTV näin hyötylaitteena on kyllä oikeastaan vertaansa vailla.Jos ei suurempia murheita tule niin en kyllä äkkiä palaa atv:hen. Nuorimmainenkin (4v) tykkää kun saa istua iskän vieressä ja katsella maisemia. Ja kun sen saa vielä hienosti turvavöihinkin. Eikä olla kurassa korviaan myöten niinkuin ennen.
Edit: Tämä näkyy olevan erittäin luettu palsta joten kysyä voi jos jokin asia askarruttaa, vastaan mielelläni.
Edit: Tämä näkyy olevan erittäin luettu palsta joten kysyä voi jos jokin asia askarruttaa, vastaan mielelläni.
-
- Noppeli
- Viestit: 11
- Liittynyt: 23 Maalis 2015 17:26
Re: TRAPPER UTV
Tietääkö joku paljon trapper 500 utv:ssa on tehoa?
Re: TRAPPER UTV
17kw papereissa
Re: TRAPPER UTV
Eikait tuossa ole kuin +40hp,lisää voimaa tarvittais jyrkkiin ilman vauhdinottoa oleviin nousuihin ja kivien/kallioitten ylityksiin mihin tarvittais nopeaa voimantuottoa hetkellisesti mutta muuten se riittää vallan mainiosti viemään ja tuomaan laitteen metsästä pois.jussiy kirjoitti: Paljonkohan muuten Yamahan 686 kuutioisessa koneessa on tehoa? 450 Grizzlyssä sitä on laatan mukaan jotain 28 HP.
Haminan seudun mönkijät ry
-
- Noppeli
- Viestit: 11
- Liittynyt: 23 Maalis 2015 17:26
Re: TRAPPER UTV
Miten onnistuu nappirajoittimen asennus Trapper utv mönkijöihin?
Re: TRAPPER UTV
Jos tarkoitat nopeudenrajoittimen ohitusta, niin helposti. Yhden johdon väliin katkaisin.
Re: TRAPPER UTV
Kyllä ainakin tässä minun vehkeessä teho on kaukana 40 hepasta. Perstuntumalla jää kyllä myös tuosta 28 hepasta sen verran verkkaista on meno.SETMA kirjoitti:Eikait tuossa ole kuin +40hp,lisää voimaa tarvittais.
Re: TRAPPER UTV
Eka huolto on tehty, eikä mitään mainittavaa löytynyt. maahantuojalta sain kuitenkin hieman infoa ja poistin ruiskun kaasuläpän rajoittimen ja kyllä sävellaji muuttui. Nyr tuntuu jo seiskasatkulta. Menee 90 tiellä helposti ja ennenkaikkea sitä tehoa on nyt heti tarjolla. taidan alkaa jopa tykkäämään tästä laitteesta.
Re: TRAPPER UTV
Omassa ei ollut sitä kaasuläpän rajoitinta ollenkaan, eikä sitä tarvitsekkaan olla kun on traktori nopeusrajoitin. Eng kielisestä ohjekirjasta löytyy muuten tietoa laitteen rajoittimista. Omaan kasisatkuun vaihdettiin uusi startti vihdoinkin käynnistymisongelmien takia ja lähtee huomattavasti paremmin käyntiin. Aivan eri lailla pyörittää moottoria.
Re: TRAPPER UTV
Mites muilla trappereissa huollot ollu ite vein ekaa huoltoo 20h kohalla ja ei vaihettu kuin öljyt ja seuraava huolto kuulemma 2500km, ja eka huolto maksoi 210€.
Ja mites tosta 500 utvsta saa ton rajottimen pois missä se johto on ja voiko siihen laittaa vain katkaisijan välii?
Ja mites tosta 500 utvsta saa ton rajottimen pois missä se johto on ja voiko siihen laittaa vain katkaisijan välii?
Re: TRAPPER UTV
Morjesta vain! Uusi käyttäjä foorumeille.
Talouteen tupsahti eilen tuollainen 800cc Trapper UTV. Ensivaikutelmat ovat lupaavat, ja moottorissa tuntuis olevan oikeasti voimaa, mutta tuo RAJOITIN!
Käsittääkseni tällä foorumilla ei viritysohjeita saa julkisesti jakaa, joten kiitän pirusti jos joku viittis nakata Yv:tä, mikä piuha pitää katkaista (laittaa katkaisija väliin) tota rajottimen ohitusta varten!
Siisti vekotin kuhan keksii kuinka tuon rajottimen ohittaa
Talouteen tupsahti eilen tuollainen 800cc Trapper UTV. Ensivaikutelmat ovat lupaavat, ja moottorissa tuntuis olevan oikeasti voimaa, mutta tuo RAJOITIN!
Käsittääkseni tällä foorumilla ei viritysohjeita saa julkisesti jakaa, joten kiitän pirusti jos joku viittis nakata Yv:tä, mikä piuha pitää katkaista (laittaa katkaisija väliin) tota rajottimen ohitusta varten!
Siisti vekotin kuhan keksii kuinka tuon rajottimen ohittaa
