Tästä alkoi trapperi palstan kehitys, Trapperin hankinnasta
- Sutinen
- Tracks
- Viestit: 1747
- Liittynyt: 05 Marras 2006 11:13
- Mönkijä:: CF Moto 800 cc V2 vm 2013
- Paikkakunta: iisalmi
Tästä alkoi trapperi palstan kehitys, Trapperin hankinnasta
Laitakaapa vaikka kommentteja viestejä yv trapperista niin hyvistä kuin huonostakin puolista.
Olen aikessa ostaa trapperin 700 : sen ja kiinnostavaa olisi tietää miten mönkäri toimii ? Ja pelaako huolto suomessa.
Ajettavuus ja mitä vikoja laitteessa havaittu.
Olen aikessa ostaa trapperin 700 : sen ja kiinnostavaa olisi tietää miten mönkäri toimii ? Ja pelaako huolto suomessa.
Ajettavuus ja mitä vikoja laitteessa havaittu.
Viimeksi muokannut Sutinen, 10 Marras 2008 07:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
V 2 alla laulaa .....sointi tää, aina miehen mieleen jää 

- Sutinen
- Tracks
- Viestit: 1747
- Liittynyt: 05 Marras 2006 11:13
- Mönkijä:: CF Moto 800 cc V2 vm 2013
- Paikkakunta: iisalmi
Trapperista
Taitaa Mopppe sulla olla unikki kappale toi 700 satanen !Moppe08 kirjoitti:Kaikki Trapperistit tänne nyt ja heti!
Sais ton oman linhain vielä myytyä niin ostaisin itelle trapperin, rahoitus on jo sille järjestetty

Voidaan sitten lisää kirjoitella kokemuksista vaikka yv

V 2 alla laulaa .....sointi tää, aina miehen mieleen jää 

- Sutinen
- Tracks
- Viestit: 1747
- Liittynyt: 05 Marras 2006 11:13
- Mönkijä:: CF Moto 800 cc V2 vm 2013
- Paikkakunta: iisalmi
Kohta onnellinen Trapperin 700 omistaja
No mulle Tulee ensi viikon lopulla Trapperi 700, niin kirjoitellaan moppe sitten kommentaja keskenään miten laitteet pelittää ja mitä parannettavaa ja viritettää niistä löytyy !
Viimeksi muokannut Sutinen, 10 Loka 2008 10:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
V 2 alla laulaa .....sointi tää, aina miehen mieleen jää 

- Sutinen
- Tracks
- Viestit: 1747
- Liittynyt: 05 Marras 2006 11:13
- Mönkijä:: CF Moto 800 cc V2 vm 2013
- Paikkakunta: iisalmi
HUOMENNA SE TULEE
HUOMENNA SE TULEE, On sitä vähän aikaa odoteltukin.
Uusi Trapperin 700 + vinssi + puskulevy + kova boksi taakse.
Ei muuta kun virittelemään ja pakoputkea avartaa jotta kone jaksaa pyöriä paremmin. Tai sitten koko vaimennin uusiksi.
Meitähän on Moppe kohta sit kaksi onnellista ! 700 : sen Trapperin omistajaa
Uusi Trapperin 700 + vinssi + puskulevy + kova boksi taakse.
Ei muuta kun virittelemään ja pakoputkea avartaa jotta kone jaksaa pyöriä paremmin. Tai sitten koko vaimennin uusiksi.
Meitähän on Moppe kohta sit kaksi onnellista ! 700 : sen Trapperin omistajaa

V 2 alla laulaa .....sointi tää, aina miehen mieleen jää 

- Sutinen
- Tracks
- Viestit: 1747
- Liittynyt: 05 Marras 2006 11:13
- Mönkijä:: CF Moto 800 cc V2 vm 2013
- Paikkakunta: iisalmi
Trapperista
Voi pojat, kyllä on ihan eri peli, tää kinalainen kun vertaa entiseen linhaihin.
Ei ne suotta tätä mönkijä lehessä kehunut, aika näyttää miten trapperi kestää. Onhan tällä takuuta 24 kuukautta.
Tässä on jopa jarrutkin ! Jotka entisestä mönkijästä puuttuivat
Positiivista, kehitys kulkenut kiinassakin eteen päin.
Mutta valoja eivät ole osannette vieläkään laittaa H4: nksi
Pitäne ne ite ruveta väsää joku päivä.
Ei ne suotta tätä mönkijä lehessä kehunut, aika näyttää miten trapperi kestää. Onhan tällä takuuta 24 kuukautta.
Tässä on jopa jarrutkin ! Jotka entisestä mönkijästä puuttuivat

Positiivista, kehitys kulkenut kiinassakin eteen päin.
Mutta valoja eivät ole osannette vieläkään laittaa H4: nksi

Pitäne ne ite ruveta väsää joku päivä.
Kertokaapa onnelliset Trapper700:n omistajat vähän kokemuksia ajokista. Minkälaiset renkaat tuossa on? Minulla oli edellinen mönkijä Comanche ja siinä oli alkuperäiset renkaat ihan sudet (soikeat), ei kai kaikissa kiinalaisissa näin ole? Minkälainen on tuon lumilevyn kiinnitys, eli saako nopeasti paikalleen ja pois? Kiinnostaa kovasti kun olen itsekin vähän suunnitellut tuon ostoa. Toinen vaihtoehto olisi TGB, mutta tämä jotenkin kiinnostaa enemmän tässä vaiheessa. Us-tuonti tarjoaa näköjään edullisesti tuota puskulevyä+vinssiä kauppaan, eikä tieliikennekelpoinen kärrykään pahan hintainen ole.
Terve vaan Bull68! Ittellä tuo 700:nen ollut nyt reilun 2 kuukautta liikenteessä ja 700 + kilsaa mittarissa. Kaikenpuolin ollut laitteeseen tyytyväinen, alun pikku ongelmat saatu korjattua ja nyt on pelittänyt niinkuin pitää. Variaattoriosat vaihdettu ( piti outoa ääntä uudesta asti ), yks alipaineletku uusittu ( oli halki ), jarrut ilmattu pari kertaa ja yks liitin oli irti ( ei ladannut ). Eipä muuta suurempaa remppaa ainakaan vielä.Bull68 kirjoitti:Kertokaapa onnelliset Trapper700:n omistajat vähän kokemuksia ajokista. Minkälaiset renkaat tuossa on? Minulla oli edellinen mönkijä Comanche ja siinä oli alkuperäiset renkaat ihan sudet (soikeat), ei kai kaikissa kiinalaisissa näin ole? Minkälainen on tuon lumilevyn kiinnitys, eli saako nopeasti paikalleen ja pois? Kiinnostaa kovasti kun olen itsekin vähän suunnitellut tuon ostoa. Toinen vaihtoehto olisi TGB, mutta tämä jotenkin kiinnostaa enemmän tässä vaiheessa. Us-tuonti tarjoaa näköjään edullisesti tuota puskulevyä+vinssiä kauppaan, eikä tieliikennekelpoinen kärrykään pahan hintainen ole.
Kulkupuolta parannettu joiltain osin, mutta niistäpä ei täällä sen enempää...
Lumilevyn kiinnitys/irroitushan on simppeli ja ei kestä irroitus kun about 30 sekkaa ja kiinnitys tuplaten. 2 sokkaa vaan irti työvälinerungosta ja vinssin vaijeri niin se on siinä.
Noi alkuperäisasennus renkaat on yllättävän hyvät, pito soralla ok ja asfaltilla ei pahemmin jollaa eikä täristä vaikka ei ole tasapainotettukaan.
Mulle tulee Maxxiksen katurenkaat tuohon tod.näk tänään, joten pitäis rullata vielä kevyemmin. Ottaahan se kyllä noillakin renkailla yli 100 mittariin ( todellista joku 90-95 veikkaisin ).
Periaatteessahan laite on kopio Grizzlystä, samat osat käy mm. jarrut, hihna, pakoputkisto, cdi-boxi + muut sähköosat, moottorin osat, yms. lukematon määrä muitakin osia. Ja jos olet hankkimassa ko.laitetta niin suosittelen juuri tuota 700:sta, ero 500:seen on kumminkin melkoinen vaikka muuta eroo ei olekaan kuin moottorin koko. Ainakin enemmän potentiaalin jos haluu viilata, tiiät mitä tarkoitan

Tunnen henk.koht sekä US-tuonnin että Trailparkin myyjät joten eiku kaupoille vaan.

Nimim. Sutisella kokemusta viimeajoilta kaupanteosta yms. siirtymisestä Linhaista tähän laitteeseen.
-huoleton mies on Trapperiton mies-
Kiitos tiedoista Moppe08
Menihän nuo alun pikkuongelmat kai takuuseen? Pitääkin ottaa selvää, että missä nuo takuuasiat sekä huollot täällä Lappeenrannan suunnalla hoidetaan.
Asiasta innostuneena kävin tänään paikallisessa divarissa ja sieltä onneksi löytyi tuo Mönkijä-lehden numero 1/08. Lukaisin tietysti jo kotimatkalla (vaimo kuskiksi) tuon Trapper 700:n koeajojutun. Aika paljon kertoo kiinanpoika testanneensa moottoria kun 30 000 km olivat ajaneet ilman ongelmia. Ei siis pitäisi ajamalla laueta ihan ekalla omistajalla
Artikkelissakin kehuivat vakiorenkaita ihan hyviksi, joten ei ensimmäiseksi tarvitsisi niitä ostaa, tosin keväällä varmaan houkuttaisi kunnon katurenkaat. Vaihteen vaihdossa sanoivat joskus jäävän "väliin" ja sitten rusahtavan kun laittaa uudelleen välikaasutuksen jälkeen, mutta niinhän se teki Comanchekin minulla aiemmin, joten ei se uutta ole.
Ilmeisesti on siis kaikinpuolin kelpo peli! Vähän minua huvitti tuossa lehdessä artikkelin lopussa ollut teippauksien arvostelu: "Teippaukset olisivat herättäneet hymyä jo 80-luvulla..." Minähän en ajaisi teippauksilla vaan sillä teippien alla olevalla mönkijällä
Nyt pitää laskea säästöt patjan alta (eihän niitä enää tänä päivänä kukaan pankissa uskalla pitää, kun on pankkikriisi) ja ruveta lämmittelemään vaimoa mönkijän ostoon.

Asiasta innostuneena kävin tänään paikallisessa divarissa ja sieltä onneksi löytyi tuo Mönkijä-lehden numero 1/08. Lukaisin tietysti jo kotimatkalla (vaimo kuskiksi) tuon Trapper 700:n koeajojutun. Aika paljon kertoo kiinanpoika testanneensa moottoria kun 30 000 km olivat ajaneet ilman ongelmia. Ei siis pitäisi ajamalla laueta ihan ekalla omistajalla

Artikkelissakin kehuivat vakiorenkaita ihan hyviksi, joten ei ensimmäiseksi tarvitsisi niitä ostaa, tosin keväällä varmaan houkuttaisi kunnon katurenkaat. Vaihteen vaihdossa sanoivat joskus jäävän "väliin" ja sitten rusahtavan kun laittaa uudelleen välikaasutuksen jälkeen, mutta niinhän se teki Comanchekin minulla aiemmin, joten ei se uutta ole.
Ilmeisesti on siis kaikinpuolin kelpo peli! Vähän minua huvitti tuossa lehdessä artikkelin lopussa ollut teippauksien arvostelu: "Teippaukset olisivat herättäneet hymyä jo 80-luvulla..." Minähän en ajaisi teippauksilla vaan sillä teippien alla olevalla mönkijällä

Nyt pitää laskea säästöt patjan alta (eihän niitä enää tänä päivänä kukaan pankissa uskalla pitää, kun on pankkikriisi) ja ruveta lämmittelemään vaimoa mönkijän ostoon.
Eipä kestä kiitellä, ole hyvä vaan. Tää palstahan on juuri sitä varten et saa kysyä jne...
Ja voin luvata et jos tuon 700:sen ostat niin aina löytyy tietoa esim multa jos jotain tulee. Ja takuuseen meni tietysti nuo omat pikku viat, ja yleisesti takuu pelaa ja varaosia saa kyllä, tunnen maahantuojan henk.koht joten sen uskallan luvata.
Joo kyllä noi vakiorenkaat on ihan ookoot jos ajelee vaihtelevissa olosuhteissa, hyvät soralla, mettässä sekä yleisillä teillä.
Sain eilen omaani alle nuo katurenkaat ja olen erittäin tyytyväinen niihin, ajan 99.5% :sti tiellä niin kyllä rullaa herkemmin ja vaikutti huippuihinkin positiivisesti sekä bensan kulutukseen jne..
Talveksi pistät vakiot takas, vois olla aika lipsuttelua noilla....
Suosittelen lämpimästi katurenkaita jos siis ajelee enimmäkseen asfaltilla
Kyllähän tässä tekniikka varmaan kestää sen mitä pitääkin, olis kiva tietää et millaista ajoo tuo 30000 kilsaa on sisältänyt, veikkaan et ajettu vaan tiellä...ja tarrat saa naurattaa, ei kiinnosta mua, mönkijällähän sitä ajetaan.
Ja tuosta varaosa/huolto-jutusta niin sun kannattaa kysyä Trailparkista.

Ja voin luvata et jos tuon 700:sen ostat niin aina löytyy tietoa esim multa jos jotain tulee. Ja takuuseen meni tietysti nuo omat pikku viat, ja yleisesti takuu pelaa ja varaosia saa kyllä, tunnen maahantuojan henk.koht joten sen uskallan luvata.
Joo kyllä noi vakiorenkaat on ihan ookoot jos ajelee vaihtelevissa olosuhteissa, hyvät soralla, mettässä sekä yleisillä teillä.
Sain eilen omaani alle nuo katurenkaat ja olen erittäin tyytyväinen niihin, ajan 99.5% :sti tiellä niin kyllä rullaa herkemmin ja vaikutti huippuihinkin positiivisesti sekä bensan kulutukseen jne..
Talveksi pistät vakiot takas, vois olla aika lipsuttelua noilla....
Suosittelen lämpimästi katurenkaita jos siis ajelee enimmäkseen asfaltilla

Kyllähän tässä tekniikka varmaan kestää sen mitä pitääkin, olis kiva tietää et millaista ajoo tuo 30000 kilsaa on sisältänyt, veikkaan et ajettu vaan tiellä...ja tarrat saa naurattaa, ei kiinnosta mua, mönkijällähän sitä ajetaan.

Ja tuosta varaosa/huolto-jutusta niin sun kannattaa kysyä Trailparkista.
-huoleton mies on Trapperiton mies-
- Sutinen
- Tracks
- Viestit: 1747
- Liittynyt: 05 Marras 2006 11:13
- Mönkijä:: CF Moto 800 cc V2 vm 2013
- Paikkakunta: iisalmi
Hyvä peli
On ajullen hyvä peli, jousitus ehkä hieman kovakin alussa, mutta kun tottuu niin tuntuu kovemmassa vauhdissa aika nasakalta.
Ja varmaan pehmenee vähän kun kerkiän enemmän kanttailla.
Säätöä voi halutessaan muuttaa joka iskarista.
Mukavan leveät astin laudat, katkasimet hyvät ym, paljon parannettu jos entiseen linhaihin vertaa.
Jarrut todella hyvät mönkijäksi.
Pikkusen piti alussa nippusiteitä lisäillä, ettei johdot repsota ja pysyy rungon lähettyvillä ja eivät pala pakosarjaan.
Toi alusta levy tuotti warnin puskulevyssä pikkusen töitö ja mielen vaivaa. Kuvat vähän huonot, mutta kyllä se siitä. Pikkusen piti isonnella noita takapään kiinnikeen reikiä, jotta istu paikalleen.
Vakio renkaat ihan ok, hyvin kulkee asfaltillakin ja muta vellissä eteni maaseudulla todella hyvin, tosin neliveto oli päällä ilman sähköistä lukkoa.
Kannattaa käydä ajamassa ja jos ostaa meinaat, niin osta ehottomasti 700 siinä yamaha gizzlyn kone 660 cc. Saattaapi olla kopio siitä, mut osat käy päittän suoraan. Pakoputki ahdistaa ! Se loppu pönttö nimen omaan, ei päivä paistanut ennen läpi, nyt paistaa
avartelin vähän vaimenninta sisältä.
Takuukin 24 kuukautta. Kaverini odottelevat innolla että pääsevät laitettetta testaa, mutta ajelen ensin itse vähän sisään ajoa ennen kuin annan sen niille rääkättäväksi

Hintakaan ei paha, näitä voi ostaa 2 jos vertaa kalliimpiin merkki laiteisiin tieliikenne mallina.
Itekin ajattelin tota TBG ensin, mutta kyllä kuutio tuumat voittivat valinnassa ja muut pikku riteerit tekniikassa ja varaosien saanti.
Jossakin taloissa ei kuulemma varaosien saanti pelaa ja silloinhan mönkijä seisoo tallissa, vastaus kun osia tulee niin on seuraavassa kontissa ym .
Käytäpä hakua ja tbg ja kun juttuja luki, niin valinta oli mulla ainakin päivän selvä. Vaihteet mene nykyisin ihan hyvin päälle, kun painaa jalka jarrua samalla, alussa jäykät ja takkuilee ja koko ajan päälle meno on parantunut.
Ja varmaan pehmenee vähän kun kerkiän enemmän kanttailla.
Säätöä voi halutessaan muuttaa joka iskarista.
Mukavan leveät astin laudat, katkasimet hyvät ym, paljon parannettu jos entiseen linhaihin vertaa.
Jarrut todella hyvät mönkijäksi.
Pikkusen piti alussa nippusiteitä lisäillä, ettei johdot repsota ja pysyy rungon lähettyvillä ja eivät pala pakosarjaan.
Toi alusta levy tuotti warnin puskulevyssä pikkusen töitö ja mielen vaivaa. Kuvat vähän huonot, mutta kyllä se siitä. Pikkusen piti isonnella noita takapään kiinnikeen reikiä, jotta istu paikalleen.
Vakio renkaat ihan ok, hyvin kulkee asfaltillakin ja muta vellissä eteni maaseudulla todella hyvin, tosin neliveto oli päällä ilman sähköistä lukkoa.
Kannattaa käydä ajamassa ja jos ostaa meinaat, niin osta ehottomasti 700 siinä yamaha gizzlyn kone 660 cc. Saattaapi olla kopio siitä, mut osat käy päittän suoraan. Pakoputki ahdistaa ! Se loppu pönttö nimen omaan, ei päivä paistanut ennen läpi, nyt paistaa

Takuukin 24 kuukautta. Kaverini odottelevat innolla että pääsevät laitettetta testaa, mutta ajelen ensin itse vähän sisään ajoa ennen kuin annan sen niille rääkättäväksi

Hintakaan ei paha, näitä voi ostaa 2 jos vertaa kalliimpiin merkki laiteisiin tieliikenne mallina.
Itekin ajattelin tota TBG ensin, mutta kyllä kuutio tuumat voittivat valinnassa ja muut pikku riteerit tekniikassa ja varaosien saanti.
Jossakin taloissa ei kuulemma varaosien saanti pelaa ja silloinhan mönkijä seisoo tallissa, vastaus kun osia tulee niin on seuraavassa kontissa ym .
Käytäpä hakua ja tbg ja kun juttuja luki, niin valinta oli mulla ainakin päivän selvä. Vaihteet mene nykyisin ihan hyvin päälle, kun painaa jalka jarrua samalla, alussa jäykät ja takkuilee ja koko ajan päälle meno on parantunut.
V 2 alla laulaa .....sointi tää, aina miehen mieleen jää 

- Sutinen
- Tracks
- Viestit: 1747
- Liittynyt: 05 Marras 2006 11:13
- Mönkijä:: CF Moto 800 cc V2 vm 2013
- Paikkakunta: iisalmi
Nelivedosta
Just käytiin maalla nelivetoa testailemassa, ja tosi pahan lika ojan ylitys oli lasten leikkiä trapperille.
Kaverini vähän testasi että miten etenee kunnon liejukossa ja oli todella tyytyväinen mun Trapperiin.
Entiseen mönkijään verrattuna kun sekin mun linkulla ajanut sano että vehkeet on ihan eri planeetalta
ei voi vertailla keskenään.
Kaveri myös ajanut pollen 800 ja sano että trapperion aika paljon kooltaan ja tekniikalta samanlainen ajettava. Mut polle on 2 pyttynen ja vähän enemmän tehoa, toistaiseksi .......
Nyt sain ton pakoputkeen loppu käyrän avarrettua, nyt rupes hengittää kone hyvin ja voi mitkä saundit alakiekoilla, kyllä korvia hivelee.
Kuulee että pitkäiskunen kone pyörii jossa on puristusta ja jossa selvästi aistittavissa koneen voima. Eikä täysilläkään ajaessa äänet kovat, just passelit näin kaupungiin.
Kaverini vähän testasi että miten etenee kunnon liejukossa ja oli todella tyytyväinen mun Trapperiin.
Entiseen mönkijään verrattuna kun sekin mun linkulla ajanut sano että vehkeet on ihan eri planeetalta

Kaveri myös ajanut pollen 800 ja sano että trapperion aika paljon kooltaan ja tekniikalta samanlainen ajettava. Mut polle on 2 pyttynen ja vähän enemmän tehoa, toistaiseksi .......
Nyt sain ton pakoputkeen loppu käyrän avarrettua, nyt rupes hengittää kone hyvin ja voi mitkä saundit alakiekoilla, kyllä korvia hivelee.
Kuulee että pitkäiskunen kone pyörii jossa on puristusta ja jossa selvästi aistittavissa koneen voima. Eikä täysilläkään ajaessa äänet kovat, just passelit näin kaupungiin.
V 2 alla laulaa .....sointi tää, aina miehen mieleen jää 
