Trapperissa ilmenneitä vikoja

Keskustelua Trapper mönkijöistä.
Avatar
TATOU4S
6WD
Viestit: 481
Liittynyt: 28 Helmi 2013 10:03
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 550 eps +tatou

Re: Trapperissa ilmenneitä vikoja

Viesti Kirjoittaja TATOU4S »

Jarrut toimivat nyt mutta tiiä sit kuinka kauon kun edellisen kerran kävi korjauksessa niin olivat jotain vain säätäneet ja jonku ajan päästä jarrut taas katosivat. Tai siis toimivat jos painoi molempia jarruja yhtäaikaa, yksittäin eivät. Kun paino kevyesti jalkajarrua niin se nousi ylös käsijarrua painettaessa. Pitääpä katsoa mihin ne letkut menevät jakopalikassa.
Avatar
TATOU4S
6WD
Viestit: 481
Liittynyt: 28 Helmi 2013 10:03
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 550 eps +tatou

Re: Trapperissa ilmenneitä vikoja

Viesti Kirjoittaja TATOU4S »

Näyttäs letkut olevan samanlailla kun aijemmassa kuvassa
Räpylä
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 07 Touko 2020 20:22

Re: Trapperissa ilmenneitä vikoja

Viesti Kirjoittaja Räpylä »

Saiskohan täältä apuja. Kyseessä trapper 500 t3 -17. Nyt alkanut sammuilemaan ajosta. Tyttö sillä ajelee ja kesken ajon saattaa kuulema sammua, onko muilla ollut tuollaisia ongelmia ja mistähän ihmeestä voisi alkaa vikaa kaivamaan?
Toiseksi... saattaa kuulema käynnistyksen jälkeen sammua kun painaa jalkajarrua että saa vaihteen päälle, mikähän tuon voisi teettää.
Kolmanneksi... ohjaus menee välillä tosi jäykäksi, aivan kuin menisi etuperän lukko päälle itekseen.
Neläjnneksi... neliveto ei kytkeydy päälle, mittaristo kyllä ilmoittaa että kytkeytyisi, muuta ei niin ei. Onko yleinenkin vaiva?
Noi kaikki vaivat tuli talven aikana kun sillä ei ajeltu, kun poika sai kortin ja plikka odotteli traktori korttia. Itellä tällä hetkellä selkä mäsänä niin ei pääse kunnolla räpläämään niin pitää kysellä alkutietoja täältä netistä.
pörhis
6WD
Viestit: 392
Liittynyt: 13 Elo 2017 19:04
Mönkijä:: Trapper 500xl efi
Paikkakunta: Tornio

Re: Trapperissa ilmenneitä vikoja

Viesti Kirjoittaja pörhis »

Minun 14 vuosimallin koneessa oli myös kerran tuota sammumis ongelmaa. Viaksi paljastui etutarakan alla oleva liitin. Liittimeen tuli johdot virtalukolta. Liitin oli sulanut huonon kosketuksen vuoksi. Laitappa virrat päälle testaa kuuluuko servomoottorin surinaa etuperästä kun kytket nelivedon ja lukot päälle. Projektit osiosta löytyy minun koneesta juttua jossa sivutaan tätä aihetta. Käy kurkkaamassa josko apua löytyis.
Räpylä
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 07 Touko 2020 20:22

Re: Trapperissa ilmenneitä vikoja

Viesti Kirjoittaja Räpylä »

Saiskohan täältä taas apuja, 500 t3 vaihteisto antautui. Plikka ajeli tiellä ja oli kuulunut kolaus, aivan kuin kivi olisi osunut suojiin, mutta isompi. Siihen loppui meno. Ei pienintäkään yritystä saada vetoa kumpaankaan suuntaan. Sammuttaessa kuuluu pieni erikoinen ääni, ei muuta. Ei rohise ei rahise ei kilise, eikä toimi. Öljyn seasta löytyi metallin palasia kun laskin öljyt pois. Jokin mäsänä, mutta osaako kukaan arvailla että mikä? Ja löytyykö jostain netin uumenista moottorin ja laatikon räjäytyskuvia?
solar4
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 23 Kesä 2020 16:44

Re: Trapperissa ilmenneitä vikoja

Viesti Kirjoittaja solar4 »

Sellaista manuaalia tuskin löytyy missä on Trapperin nimi alussa, mutta Hisunin nimellä ohjeita löytyy enemmän ja Yamahana vielä paremmin. 700 ja 550 ovat ilmeisesti sama malli kuutiotilavuutta lukuunottamatta?

Manualslibistä löytyy muutamia ohjekirjoja noihin. Hsun nimellä löytyy jokin HS700 malli:
https://www.manualslib.com/brand/hsun/
Ja Hisunina löytyy enemmän:
https://www.manualslib.com/brand/hisun/ ... hicle.html
Manualslibin sivut ovat aika kököt, mutta nuo pdf:t pystyy sieltä imuroimaan omalle koneelle.
Mulla on 700-malliin vissiin jenkkien tekemä service manuaali, mikä on melko yksityiskohtainen, mutta en enää muista mistä sen löysin. Tuikkaa yksityisviestiä jos haluat kopion siitä.

Yamahan manuaaleja selaillessa 700:sta vastaava laite on Grizzly 660, HS550:n Grizzly-versiota en tiedä. Tosin kannattaa niiden kanssa olla vähän varauksella liikkeessä, sillä esim. omassa HS700:ssa ei ole Grizzlyn takajarrusatulaa, vaan Kodiak-mallista kopio, Yamaha silti. Ja Yamahalla itsellään on tuosta viisiventtiilisestä moottorista muutamakin malli olemassa, vanhemmat tunnistaa siitä, että öljypumppu (?) on ketjuvetoinen ja uudemmissa ei. Olisiko rattaalla, en muista. Intter Netistä löysin myös juttua että Grizzlyn ja Kodiakin moottorilohkot eivät ole suoraan vaihtokelpoiset ellei vaihda akselia x ja hilavitkutinta z samalla. Eli vaikka Yamahan ohjeista suuresti apua ihmettelyyn onkin, ei kannata olettaa että Yamahan varaosakoodilla osa sopisi. Ei siksi, etteikö kiinalainen olisi .. no, kopioinut on ruma sana, mutta sanottakoon että ei siksi etteikö kiinalainen olisi niin tarkkaan ottanut Yamahasta mallia, mutta siksi, että Yamahan malli saattaa olla väärä.

En hirveästi alkaisi ilman purkamista arpomaan tuota. Jos metallia on öljyn joukossa, joutuu moottorilohkot kuitenkin puolittamaan, eli täysi moottoriremontti on samalla luvassa..
Vastaa Viestiin