Sivu 1/2

Trapper efi mallit

Lähetetty: 29 Loka 2010 17:43
Kirjoittaja msjn
Mönkijä lehden 2011 mallisto osiossa näkyy olevan Trapper 500,700,800 efi mallit. Onko ketään foorumilaisista nähnyt tai kokenut tuollaista luonnossa? Nuo 700 ja 800 mallit kiinnostais kovasti kun tuntuis olevan aika siirtyä takavedosta nelikkoon...

Re: Trapper efi mallit

Lähetetty: 31 Loka 2010 21:17
Kirjoittaja Heze.R
msjn kirjoitti:Mönkijä lehden 2011 mallisto osiossa näkyy olevan Trapper 500,700,800 efi mallit. Onko ketään foorumilaisista nähnyt tai kokenut tuollaista luonnossa? Nuo 700 ja 800 mallit kiinnostais kovasti kun tuntuis olevan aika siirtyä takavedosta nelikkoon...
Onkokeiltu ja todettu toimivaksi voiman pesäksi. Ainakin tuossa 800 UTV trapperissa. Ainoa suuri miinus kyseisessä laitteessa on helvatin jäykkä alusta varsinkin taka-akselilla. Ei se tosin edessäkään mikään hyvä ole mutta toimii kuitenkin joten kuten. Taka akselistossa kun ei tapahdu mitään.

Re: Trapper efi mallit

Lähetetty: 01 Marras 2010 16:38
Kirjoittaja msjn
Onko noita efi moottoreita jo koeajettavissa myös mönkkäreissa vaiko vain utv malleissa?

Re: Trapper efi mallit

Lähetetty: 21 Marras 2010 12:05
Kirjoittaja Sutinen
Kysäseppä tuota trailparkista, on trapperin maahantuoja ja osaa vastata varmaan sulle parhaiten asiassa.
Tai olisko niitten nettisivulla asiasta mitään tietoa. Mielestäni 800 efi pitäisi tulla mönkijään lähi aikoina, mutta maahantuoja voi vaihvistaa sen parhaiten.
Sama rotaxin 800 cc kone jossakin merkki mönkijässäkin :D

Re: Trapper efi mallit

Lähetetty: 10 Tammi 2011 12:03
Kirjoittaja Heze.R
http://www.hsun-motor.com/products.php?id=66
http://www.hsun-motor.com/products.php?id=66&type=2

Tuommosta löytyy jo mailmalta. Saa nähdä millon alkavat sitä suomeen uittaa.
Pannu sama mitä on tuossa 800 UTV malissa.
Paino ei taida tosin tuossa ehkä pitää paikkaansa kun on yhtä paljonkuin on UTVn paino. :shock:

Re: Trapper efi mallit

Lähetetty: 11 Tammi 2011 08:04
Kirjoittaja Sutinen
Teho alkaa olla lähellä oikeaa, 41kw(54.94hp)/6500rpm ja pikkusen kun vielä piristään niin voisi olla hyvä peli.
Eihän tässä nykyisessä ole kuin 33 hp vakiona.
Tuohan voisi olla kokeilemisen arvoinen laite. Pelkohan siinä on että, kun kokeilee lähtee, niin joutuu ostamaan 800 cc laitteen jos pers tuntumalla laite
vaikuttaa hyvältä. Odotellaan mielenkiinnolla ja olishan toi ruisku peli. Toisaalta entinen kaasari laite yksin kertainen korjattava.
Monessa Atv ruisku laitteessa näkyy paljon olevan vikoja ja pyörimis ongelmia, liikaa tekniikka ja joku antura antaa väärää tietoa niin laite ei pelaa kunnolla.
Odotellaan ja katotaan miten testissä pärjää, kun laite rantautuu suomeen.

Re: Trapper efi mallit

Lähetetty: 17 Tammi 2011 22:01
Kirjoittaja digu82
Kävin http://www.konemaailma.fi/ ja siellä myyjä sanoi että uusi 800cc Trapper tulisi toukokuussa Suomeen, kovin on vaan samannäkönen kuin edellinenkin malli mikäli nuo kuvat pitävät paikkana http://www.hsun-motor.com/products.php?id=66 , olisin odottanut hieman uudempaa muotoilu, mutta ei kait sen niin väliä miltä näyttää vaan se että kulkee :D

Re: Trapper efi mallit

Lähetetty: 04 Helmi 2011 22:25
Kirjoittaja msjn
Nyt olis tallissa uusi Trapper 700 efi. Koeajettu auraus hommissa. Huomenna on testattava ilman auraa.

Re: Trapper efi mallit

Lähetetty: 04 Helmi 2011 23:46
Kirjoittaja mikkis
Noh perskele hyvän merkin valitsit
msjn kirjoitti:Nyt olis tallissa uusi Trapper 700 efi. Koeajettu auraus hommissa. Huomenna on testattava ilman auraa.

Re: Trapper efi mallit

Lähetetty: 05 Helmi 2011 08:32
Kirjoittaja msjn
Toivotaan että pelaa. Hinta on ainakin mielestäni kohtuullinen. Malli näyttää ihan samalta kuin vanhakin lukuunottamatta tuota ruiskua. Saas nähdä sen toimivuus. Delphin tuotos kuulemma.

Trapper ruiskukoneella

Lähetetty: 06 Huhti 2011 19:32
Kirjoittaja Rappelisti
Tuli ostettua alkuvuodesta Trapperin 500 XL mallli, joka on ruiskulla varustettu. Sen mitä oon lukenu täältä, niin aika huolettomasti on porukalla Trapperit pelanneet, kun itellä on ollu vähän sellanen olo, et osuiko kohalle joku maanantai malli :doubt: Oiskohan täällä kellään muulla kyseistä peliä, jotta vois kertoa mielipiteensä; miten on toiminut, onko ollut jotain ongelmia... Itellä oli kovilla pakkasilla vähän käynnistysvaikeuksia, korjaustoimenpiteenä uusi tulppa, mutten oo oikeen varma auttoiko, kun pakkasetkin laantui :? Lisäksi vaihteet on tuntunut vähän takkuilevilta. Nivelien kumit vaikuttaa tosi huonoilta, kun lähes kaikki halkeilleet; johtuukohan sitten kovista pakkasista; myyjäkin vähän ihmetteli asiaa. Tällä hetkellä huollossa, kun etujarru tahtoi jumitella ja perässä oli joku öljyvuoto; kardaanin juuresta taisi päästellä. Aika nuhaiselta tuntuu 500 kuutioiseksi, huiput asfaltilla 78 kmh. Ehkä olis pitäny sittenkin se 700 cc :P Onko muuten 500 ja 700 kuutioisella muuta eroa, kuin sylinterin koko? Mitenköhän tommosen ruiskupelin viritys? Aika hölmöltä tuntuu, kun tässä mallissa on vaihteiston parkkiasento korvattu takajarrukahvan pohjassa pitävällä klipsillä.

Re: Trapper efi mallit

Lähetetty: 06 Huhti 2011 23:07
Kirjoittaja mikkis
mulla ainakin noi nivelien kumit on kestänyt hyvin vaikka ei efi ookkaan ,taitaa nois kiinankumeissa noita laatueroja olla,mut toi bensatankin huohotusletku on ainakin menny kovaksi joten taitaa mennä vaihtoon ku ei enää pysy paikoillaan :D

Re: Trapper ruiskukoneella

Lähetetty: 07 Huhti 2011 09:31
Kirjoittaja Sutinen
Rappelisti kirjoitti:Tuli ostettua alkuvuodesta Trapperin 500 XL mallli, joka on ruiskulla varustettu. Mitenköhän tommosen ruiskupelin viritys? Aika hölmöltä tuntuu, kun tässä mallissa on vaihteiston parkkiasento korvattu takajarrukahvan pohjassa pitävällä klipsillä.
Surkea systeemi, toi takajarru ei varmaan kuormattua perä kärryä pidä paikallaan, toi parkki jarru kyllä hyvä
en tosin tiedä lukitseeko vaihde rattaan, kuten automaatti autossa.
Viritys keinona varmaan bensan paineen nostamin, nokka akselin vaihtaminen, pako putken
peräpöntön avartaminen ja paremman CDi boksin ostaminen viritys versioon. Sehän säätää bensan saantia ja sytkän säätöjä.
Bensan painetta nostamalla kuten autossa ( samassa ajassa isommalla paineella tulee enemmän bensaa kuin pienellä paineella ).
Helpommalla pääset kun ostat vastaavan yamahan viritys boksin netin kautta, peräpöntön katti veks ja virkeempi nokka koneeseen.
Samat kaavat pätee kun auton virityksessäkin, mutta pienemmässä mitta kaavassa :D kuutioita vähemmän.

Re: Trapper efi mallit

Lähetetty: 07 Huhti 2011 09:38
Kirjoittaja Sutinen
mikkis kirjoitti:mulla ainakin noi nivelien kumit on kestänyt hyvin vaikka ei efi ookkaan ,taitaa nois kiinankumeissa noita laatueroja olla,mut toi bensatankin huohotusletku on ainakin menny kovaksi joten taitaa mennä vaihtoon ku ei enää pysy paikoillaan :D
Vetarin kumissa ei ole ollut ongelmia, kerran ajattelin että reikähän siellä on kun rasvaa
oli ulkopuolella. Olivat vaan kiinassa panneet rasvaa reilusti ja tursusi vetarin ja kumi reunan välistä liika pois 8)
Saattaa olla niitten huonot rasvat jotka hajottavat kumin, muttei ole viitsinyt rasvoja niveleen vaihtaa.

Re: Trapper ruiskukoneella

Lähetetty: 07 Huhti 2011 20:41
Kirjoittaja msjn
Rappelisti kirjoitti:Tuli ostettua alkuvuodesta Trapperin 500 XL mallli, joka on ruiskulla varustettu. Sen mitä oon lukenu täältä, niin aika huolettomasti on porukalla Trapperit pelanneet, kun itellä on ollu vähän sellanen olo, et osuiko kohalle joku maanantai malli :doubt: Oiskohan täällä kellään muulla kyseistä peliä, jotta vois kertoa mielipiteensä; miten on toiminut, onko ollut jotain ongelmia... Itellä oli kovilla pakkasilla vähän käynnistysvaikeuksia, korjaustoimenpiteenä uusi tulppa, mutten oo oikeen varma auttoiko, kun pakkasetkin laantui :? Lisäksi vaihteet on tuntunut vähän takkuilevilta. Nivelien kumit vaikuttaa tosi huonoilta, kun lähes kaikki halkeilleet; johtuukohan sitten kovista pakkasista; myyjäkin vähän ihmetteli asiaa. Tällä hetkellä huollossa, kun etujarru tahtoi jumitella ja perässä oli joku öljyvuoto; kardaanin juuresta taisi päästellä. Aika nuhaiselta tuntuu 500 kuutioiseksi, huiput asfaltilla 78 kmh. Ehkä olis pitäny sittenkin se 700 cc :P Onko muuten 500 ja 700 kuutioisella muuta eroa, kuin sylinterin koko? Mitenköhän tommosen ruiskupelin viritys? Aika hölmöltä tuntuu, kun tässä mallissa on vaihteiston parkkiasento korvattu takajarrukahvan pohjassa pitävällä klipsillä.
Mulla tuo 700efi pelannut moitteetta. Kovilla pakkasilla annoin hiukan lämpöpuhaltimella lämpöä ennen käynnystystä ja hyvin lähti. Nuhainen on tuokin kun vielä kuristettu,vääntää kyllä ihan mukavasti alakierroksillakin. Ymmärtääkseni ihan samat laitteet sylinteriä lukuun ottamatta. Mulla myös vaihteensiirto hiukan kankea mutta tuntuu notkistuvan käytössä. Auraus hommissa kyllä vaihteet notkistui kun ees taas saa ajella. Se parkkijarru on hiukan heppoinen mutta muuten olen tyytyväinen peliin.