Etukardaaniongelma
Etukardaaniongelma
Onko muilla käyttäjillä käynyt niin,että etukardaanin lukitus pettää ja kardaani työntää itsensä etuperästä ulos taaksepäin? Minulle kävi näin jo toisen kerran. Molemmat kerrat sattuivat työnnettäessä lunta lumilevyllä. Vehje on 500Efi T3. Neliveto ja L-asento oli päällä,ei lukkoja. Takuu on voimassa, ajettu vasta parisataa kilometriä. Tyyppivika vai maanantai versio?
-
- 2WD
- Mönkijä:: Yamaha 550 EPS
Re: Etukardaaniongelma
Ei pitäisi olla mahdollista tai sitten rakenne on oleellisesti muuttunut kolmessa vuodessa...
Omasta ei ollut ainakaan mitään mahdollisuutta irrottaa etukardaania ottamatta ensin etuperän pultteja irti ja siirtämällä etuperää 10cm eteenpäin!
Saatko sen siis laitettua siitä paikalleenkin noin vain?
Onko etuperä irti?
Runko poikki?
Moottorin pultit irti? (Iteltäni ne oli irronut mutta eivät kyllä tällaista ongelmaa aiheuttanut...)
Omasta ei ollut ainakaan mitään mahdollisuutta irrottaa etukardaania ottamatta ensin etuperän pultteja irti ja siirtämällä etuperää 10cm eteenpäin!
Saatko sen siis laitettua siitä paikalleenkin noin vain?
Onko etuperä irti?
Runko poikki?
Moottorin pultit irti? (Iteltäni ne oli irronut mutta eivät kyllä tällaista ongelmaa aiheuttanut...)
"Kun itte teköö niin tulee justahansa sellaanen kun silläkertaa sattuu"
Ex: Trapper 500 xl efi
Ex: Trapper 500 xl efi
En pura sitä itse, myyjä haki tänään pihasta. Pisteet hänelle siitä, samoin kuin edellisestä noudosta, kun matkaa on lähemmä sata kilsaa. Ekalla kerralla minulle kerrottiin, että kardaanin päässä on lukitussokka,joka pitää sen lohkoseinän takana ja se sokka oli irtaallaan öljyn seassa. Kardaanissa on kierreruuvi, joka sokan puuttuessa työntää sitä ulos ja irti vetopyörästöstä. Olisi mukava kuulla niiltä, jotka ovat mahdollisesti tehneet enemmän työhommia tällaisella mönkijällä, että onko edes teoriassa kestävyyttä pitää tätä merkkiä pitempään? Lumityöhön ja ranganajoon tämä hommattiin.
No nyt löytyi konkretiaa: Hiushalkeama vetopyörästön lohkossa, jolloin laakerin virheasento painoi sokan pois paikoiltaan. Uusi lohko ja vetoruuvi laakereineen, toivottavasti tämä versio on valuviaton ja kestäisi normikäytön.