550 UTV T1 EPS kokemuksia?
550 UTV T1 EPS kokemuksia?
Pojalle katseltu traktorimönkkäriä. Trapperilla olisi aika järkihintainen lämpökopillinen 550 UTV:
https://www.trappermotors.fi/monkija/55 ... aitteella/
T1B vielä niin saa paahtaa kuuttakymppiä ja pärjää T-kortilla. Ja uutena maksaa sen verran että jos vaikka Polariksia kattelee niin alkaa olla niin vanhoja että aika paljon ajettuja 40km/h malleja lähinnä tarjolla..
Taitaa olla tänä vuonna tullut tämä versio, ei tunnu netistä löytyvän käyttökokemuksia. Muista malleista kyllä.
UTV:hen ei ainakaan maahantuojan sivuilla ole lumiauraa listattuna, kai siihen jonkun yleismallin rakentelee "pikkuvaivalla?"
https://www.trappermotors.fi/monkija/55 ... aitteella/
T1B vielä niin saa paahtaa kuuttakymppiä ja pärjää T-kortilla. Ja uutena maksaa sen verran että jos vaikka Polariksia kattelee niin alkaa olla niin vanhoja että aika paljon ajettuja 40km/h malleja lähinnä tarjolla..
Taitaa olla tänä vuonna tullut tämä versio, ei tunnu netistä löytyvän käyttökokemuksia. Muista malleista kyllä.
UTV:hen ei ainakaan maahantuojan sivuilla ole lumiauraa listattuna, kai siihen jonkun yleismallin rakentelee "pikkuvaivalla?"
-
- 4WD
- Viestit: 196
- Liittynyt: 17 Marras 2009 17:49
- Mönkijä:: Cf Moto 450 T3
- Paikkakunta: Nastola
Re: 550 UTV T1 EPS kokemuksia?
Ennen ostopäätöstä lue palstalla oleva trapper viestiketju huolella läpi ja ymmärrä lukemasi. Kyseisestä mallista ei ole kirjoituksia koska uusi versio jota ei juurikaan ole vielä myyty. Merkistä on kyllä runsaasti tietoa saatavilla. Minulle trapperia ei tule enään koskaan, kokemukset merkistä todella huonoja.
-
- 6WD
- Viestit: 392
- Liittynyt: 13 Elo 2017 19:04
- Mönkijä:: Trapper 500xl efi
- Paikkakunta: Tornio
Re: 550 UTV T1 EPS kokemuksia?
Taitaa olla tosiaan uusi malli ja vähän käyttökokemuksia. Sanonpahan vaan että kaikilla merkeillä jonkinlaisia ongelmia on. Toisilla enemmän ja toisilla vähemmän. Toisilla kalliimpia js toisilla halvempia. Joten voit saada halvalla huolettoman tai kalliilla huolia tai toisin päin. Kukaan ei pysty sanomaan etukäteen mikä vika mihinkin vehkeeseen tulee. Vähimmällä huolella pääset kun et osta ollenkaan mitään vehjettä. Kaikissa vehkeissä on nykyään takuut jos ongelmia tulee. Toisille johtosarjan hierautuminen puhki on valtava katastrofi ja toinen mielellään korjaa sen itse. Yksi vaihtoehto on mitä kannattaa harkita tuliterän sijaan on etsiä vielä takuun aikainen vehje jossa todennäköiset lastentaudit on jo keritty korjata. Lue joka valmistajan viestiketjusta ongelmia kohdat läpi niin huomaat että kaikissa merkeissä jotain on. Atv puolella jarrujen katoaminen on monen ns halvan merkin ongelma. Mutta on niitä ongelmia ollut myös kalliimmissa merkeissäkin. Jonkin verran on sähkö vikoja ja jonku verran voiman siirto ongelmia. Mutta kuitenkin veikkaan että tyytyväisiä mönkijän omistajia on foorumin ulkopuolella enemmän kuin foorumilla käyttäjiä. Pääsääntöisesti avoin mieli ja tieto siitä että ongelmia voi tulla helpottaa jo taakkaa paljon. Kaupan purkukin tulee kyseeseen jos on liikaa ongelmia. Vähän käytetyn ostamalla säästät jonkun verran huoltokuluja. Jos ajat paljon heti laitteen ostamisen jälkeen joudut takuun säilyttämiseksi huollattaan merkkiliikkeessä koneen. Onnea tulevaan päätökseen
-
- 4WD
- Viestit: 196
- Liittynyt: 17 Marras 2009 17:49
- Mönkijä:: Cf Moto 450 T3
- Paikkakunta: Nastola
Re: 550 UTV T1 EPS kokemuksia?
Pörhis kirjoittaa täyttä asiaa. Se että minulla on ollut huono trapper ei tarkoita sitä että kaikki trapperit olisi huonoja. Mainitsin oman kokemukseni vehkeestä joka ei ole absoluuttinen totuus vaan omakohtainen mielipide. Joka merkillä on omat oikkunsa. Hajoamiset yleensä käytöstä johtuvia, esim. vaihdetaan isot ja leveät pyörät alle, vedetään painavia kuormia jolloin voimansiirto voi ylikuormittua ja paikat hajoaa. Ostit minkä laitteen hyvänsä niin toivotan huolettomia kilometrejä koneen kanssa.
Re: 550 UTV T1 EPS kokemuksia?
Kiitoksia vastauksista. Kyllä nämä vähän omia ajatuksia vahvisti. Luin tuon 37-sivuisen vika-topicin läpi. Pääasiassa näyttäisi olevan "pennin vikoja" eli mutterit irtoilee millon mistäkin ja sitten irtoavat osat aiheuttavat isompia vahinkoja? Tuntuisi kuitenkin että pienellä omalla järjenkäytöllä saisi näitä vahinkoja ainakin minimoitua. Jos sitä vaikka heti uutuuttaan kävisi laitteen läpi ja kiristelee mitä pystyy ja/tai vaihtaa parempia pultteja..
Varmaan pari kuukautta olen Nettimotosta katsellut pääasiassa Polariksen Ranger ja RZR 570 -malleja. Noissa silmiinpistävää oli että tosi monessa kehuttiin että on jo moottori vaihdettu kertaalleen.. Oli esimerkiksi 300h ajettu laite missä moottori vaihdettu 200h kohdalla. Eli 400h kohdallako hajoaa uudelleen? Tuosta oikeastaan lähti ajatus että jos sittenkin merkkivehkeen sijaan katselisi kiinalaisia, ei ainakaan pety niin raskaasti jos odotukset lähtökohtaisesti jo matalammalla. Ja jäähän siinä useampi tonni puuharahaa.
Kiinantuotteiden parantelu ei mulle ihan tuntematonta ole muutenkaan ollut, tämmöinen crosskartti tuli väkästeltyä joskus ajat sitten: https://zuikk.is/crosskart/start
Yksi Lifan 190F moottori oli just pöydällä levällään kun piti mäntä vaihtaa. Aliexpressistä uutta. Tuokin oli vain siksi hajonnut kun edellisellä omistajalla oli ollut bensahana talven auki ja bensat valuneet öljyn sekaan, sitten oli keväällä ajellut noilla bensalitkuilla ja ihmetellyt vaan kun savuttaa..
Varmaan pari kuukautta olen Nettimotosta katsellut pääasiassa Polariksen Ranger ja RZR 570 -malleja. Noissa silmiinpistävää oli että tosi monessa kehuttiin että on jo moottori vaihdettu kertaalleen.. Oli esimerkiksi 300h ajettu laite missä moottori vaihdettu 200h kohdalla. Eli 400h kohdallako hajoaa uudelleen? Tuosta oikeastaan lähti ajatus että jos sittenkin merkkivehkeen sijaan katselisi kiinalaisia, ei ainakaan pety niin raskaasti jos odotukset lähtökohtaisesti jo matalammalla. Ja jäähän siinä useampi tonni puuharahaa.
Kiinantuotteiden parantelu ei mulle ihan tuntematonta ole muutenkaan ollut, tämmöinen crosskartti tuli väkästeltyä joskus ajat sitten: https://zuikk.is/crosskart/start
Yksi Lifan 190F moottori oli just pöydällä levällään kun piti mäntä vaihtaa. Aliexpressistä uutta. Tuokin oli vain siksi hajonnut kun edellisellä omistajalla oli ollut bensahana talven auki ja bensat valuneet öljyn sekaan, sitten oli keväällä ajellut noilla bensalitkuilla ja ihmetellyt vaan kun savuttaa..
-
- 4WD
- Viestit: 196
- Liittynyt: 17 Marras 2009 17:49
- Mönkijä:: Cf Moto 450 T3
- Paikkakunta: Nastola
Re: 550 UTV T1 EPS kokemuksia?
Tuohon puskulevyyn. Minulla ylimääräinen keskikiinnitteinen cycle countryn 150 leveä levy. Ollut joskus kiinni polaris rzr mallissa. Jos käytetty lyvy kelpaa niin tämän saisi edullisesti. Levy nastolassa.
Re: 550 UTV T1 EPS kokemuksia?
Kyllä tuo kelpaa. Palataan asiaan kun on mönkkäri pihassa, voin käydä vaikka pyörähtämässä niin katotaan miten se istuisi. Laittelen YV:tä kun on ajankohtaisempi.jallu63 kirjoitti:Tuohon puskulevyyn. Minulla ylimääräinen keskikiinnitteinen cycle countryn 150 leveä levy. Ollut joskus kiinni polaris rzr mallissa. Jos käytetty lyvy kelpaa niin tämän saisi edullisesti. Levy nastolassa.
-
- 6WD
- Viestit: 392
- Liittynyt: 13 Elo 2017 19:04
- Mönkijä:: Trapper 500xl efi
- Paikkakunta: Tornio
Re: 550 UTV T1 EPS kokemuksia?
Hieno tarina putkirunko crossista. Tuskin tulee hankinnan kans isompia ongelmia kun kokemusta rakentelusta löytyy ja työkalut pysyy käsissä. Olipa merkki mikä tahansa
-
- 6WD
- Viestit: 463
- Liittynyt: 15 Syys 2011 06:12
- Mönkijä:: Sportsman 500 EFI EUT 2012
- Paikkakunta: Satakunta
Re: 550 UTV T1 EPS kokemuksia?
2v takuu hyvä PAITSI että on rajattu 5000km
Sportsman 500 EFI EUT 2012