Sivu 1/1
trapperin peräöljyt
Lähetetty: 10 Joulu 2006 13:26
Kirjoittaja ristok
Olen ajellut Trapper 250 nyt vajaa 300 kilometriä ja 100 km:n kohdalla vaihdoin öljyt moottoriin ja perään. Perään laitoin Valvoline 80W90 peräöljyä. Nyt huomasin että perän huohotinletusta on tullut öljyä moottorin päälle varsin reilusti. Täytin perän täyttöproppuun asti kuten ennen autoihinkin. Tuliko laitettua liikaa vai mistä johtuu ylivuoto?
Lähetetty: 10 Joulu 2006 14:03
Kirjoittaja vaughan
Heittää vaan ylimääräiset pois. Nou hätä.
Re: trapperin peräöljyt
Lähetetty: 21 Marras 2008 21:01
Kirjoittaja siiri
No juu, tulipa itsekkin peräöljytkin vaihdettua. Ihmettelin että mistä varaston lattialle oli öljyä tullut, no sieltä huohotinletkustahan se vissiin pukkasi ylimääräiset pihalle. Onneksi löysin tämän ketjun ettei tarvinnut kauan murehtia asiaa...
Re: trapperin peräöljyt
Lähetetty: 05 Joulu 2008 14:10
Kirjoittaja Megaman
Kannattaa vaihtaa ne kiinalaiset kissanrasvat poijes myös sieltä kulmavaihteesta, jos noissa on samanlainen keppiveto kuin 110cc mallissa...

Re: trapperin peräöljyt
Lähetetty: 05 Joulu 2008 16:23
Kirjoittaja siiri
Kulmavaihteestakin tuli öljyt vaihdettua, ja se oli kieltämättä oudon näköistä töhnää. Nyt on synteettiset öljyt joka paikassa.
Sitä en kyllä tiedä että onko jo turhankin hyvät öljyt, mutta joteskin tuntuu ettei ainakaan huonoon voiteluun lahoa. Töissä aion kuitenkin koko talven kömpijällä käydä, aina kun ei sada vettä kaatamalla. Sujuu matkat paljon "mukavammin" kun autolla..
Re: trapperin peräöljyt
Lähetetty: 23 Maalis 2011 17:57
Kirjoittaja tommi400
Hei! Olen kanssa miettinyt ,että vaihtaisi peräöljyt, eteen ja taakse (TRAPPER 400XL) ja moottoriöljyt, mutta mitä sinne kuuluisi laittaa, sekä moottoriin, että periin?
Re: trapperin peräöljyt
Lähetetty: 25 Maalis 2011 07:59
Kirjoittaja Sutinen
Perä öljyksi joku vaikka teboil / mobil 80W90 peräöljyä Api GL 4 tai 5 ei lukkoperä öljyä. Yleensä purkissa
lukee että vaihteistoon ja perään. Eli tavan vaihteisto öljyä.
Moottori vähän riippuu onko vaihtesto ja kytkin osat samassa.
Jos kytkin ja vaihteisto moottorin sisällä niin moottoripyörän öljyä jossa lisäaine kytkimelle
Saa vaikka varaosaliikkeistä. Esim. Valvoline / Mobil muu ja luokitus 10 / 40 w tai 10 / 30 w
Moottoripyörän öljyä käytän koneessa trapper 700 cc ja perässä tavan peräöljyä 80/90 api GL 4.
Periin ei paljon öljyä mene. Kato manuaali jos on. Pohja roppu irti
ja täytetään ylä ropusta siihen asti mitä sisällä pysyy eli ylä reijän
tasoon. Kupari rikkoja kannattaa ostaa muutamia eri kokoa ja vaihtaa
samalla nekin ainakin alapuolelle ettei vuoda.
Koko voisi olla 15, 17, 20 millisiä. ( En ole mitannut ja joka vehkeessä eri kokoja )
Joku käy perään joku öljy pohjaan ..... joku muualle.
Re: trapperin peräöljyt
Lähetetty: 25 Maalis 2011 09:15
Kirjoittaja gamo500
Eikai sinne monen kokosta rikkaa mene?

Re: trapperin peräöljyt
Lähetetty: 27 Maalis 2011 11:22
Kirjoittaja tommi400
Kiitos vastauksista! Siksi laitoin molempiin aiheisiin saman viestin, että saisin nopean vastauksen, kun ajohalut oli suuret mutta etuperästä tuli niin hirveät kuraöljyt pihalle, kun nelivedon kytkintä hieman säädin, että en kehdannut lähteä ajelulle, ennen uusia öljyjä!
Re: trapperin peräöljyt
Lähetetty: 28 Maalis 2011 09:31
Kirjoittaja Sutinen
gamo500 kirjoitti:Eikai sinne monen kokosta rikkaa mene?

No ei tietenkään

joka kohdassa eri kokoisia rikkoja joten hyllystäkin autotallissa
on hyvä löytyä rikkoja montaa eri kokoa. Eikä tartte sit hakea rikkoja joka öljyn vaihto hetkellä
varaosaliikkeestä.
Re: trapperin peräöljyt
Lähetetty: 05 Huhti 2011 09:03
Kirjoittaja tommi400
EI kuulu aiheeseen, mutta hätä korjauksena jos prikka vuotaa eikä uutta ole, niin prikkaa kuumentamalla, niin errei vetele kieroon mutta mahd. Kuumaksi, niin se laajenee ja pehmenee. Jolloin voi saman prikan laittaa takaisin. Itse huomannut ihan toimivaksi! Kiitos vielä vastauksista!