Viimekesänä ostin pojalle (3v) AGV:n RC-5 junior mallin crossi kypärän.Paino 1150g ja hyvin on jaksanu pitää päätä pystyssä ajossa .Muutenkin on ihan laadukkaan oloinen potta,löyty silloin sprewheelin hyllystä suoraan.
Tokimotosta löytyy hyvät valikoimat M2R kypäriä... muovia ja kuitua riippuu haluaako suojella lapsen päätä.... omilla lapsilla on niskasuojat ja kuitukypärät...
Pitäisi 4 ja 5 vee pojille hommata kypärät kelkka,mönkkä ja lokariauto ajeluihin. Minkälaista pottaa suosittelette? Tulisi olla kevyt ja visiirimallinen että ajoviima ei naamaa palelluta talvella..crossikypärän näen liian hankalana käyttää lapsilla..
Crossi on silloin hyvä jos on mahdollisuus lyödä naama esim. tankoon. Omalla poitsulla 3,5v on Motonetista ostettu Lazer X6 Monstro ja siinä lasit ja niska suoja. Hyvä ollut mutta alkaa käymän pieneksi. Meillä kun poika istuu vielä mun edessä tossa tl crossissa niin kypärän leukasuoja on ehdoton.
En kyllä itse näe krossikypärää lainkaan hankalana muksuilla. Lisäksi talvella umpikypärä on samontein huurussa, jollei siinä ole pinlock-kalvon tyyppistä ratkaisua.
Meillä on menty parin tytön voimin tämmöisellä kesät talvet, jonka seurana lapsille tarkoitetut ajolasit. Toiminut loistavasti ja on ylivoimaisesti kevein lasten kypärä, joka käsiini on osunut. Todellinen paino taitaa olla n. 900g. Käytännöllinen ominaisuus on myös nuo vaihdettavat sisälmykset, joilla saadaan potta sopimaan myös muksun kasvaessa. Oli pakko tilata Saksasta, kun kaikki paikalliset lasten kypärät painoivat yhtä paljon kuin aikuisten tai keveät olivat tarkoitettu lasketteluun. Tämä nyt on kuitenkin tyypitetty mp-käyttöön. Ainoa miinus on sen aurinkovisiirin, vai mikä onkaan nimeltään, onnetton kiinnitys, joka korkkasi heti alkuunsa. Muuten voin suositella lämpimästi. http://www.fc-moto.de/epages/fcm.mobile ... cale=fi_FI
Meillä on pojalla crossikypärä ja tytöllä semmoinen avomalli koko visiirillä. Tuo crossi laseilla on kyllä talvella ehdoton. Tytön kypärässä ei visiiri meinaa huurteettomana pysyä millään.
Kypärän lisäksi molemmat käyttää "niskatukea" tai suojaa, mikä tuo onkaan. Kuulemieni "juttujen" mukaan tuo niskatuki on hyvä sillä ottaa kuulemma vastaan myös rangan suuntaista iskua ja kyprään piano jos jotain sattuu. Onneksi ei ole sattunut.
Onhan nuo kypärät aika painavia jos vertaa esim. laskettelukypärään (pojalla alkaa olla rinteessäkin vauhtia) mutta etenkin sen vuoksi meillä on noi niskatuet mahdollisia retkahtuksia estämässä.
Lasten potat...hmm...näin perheellisenä täytyy sanoa jotta mikä lie oikosulku kävi ekat kaks sekunttia ku aattelin kyllä ihan toisenlaisia lasten pottia ....mut ei se mitn, jatkakee .
Mare79 kirjoitti:Meillä on menty parin tytön voimin tämmöisellä kesät talvet, jonka seurana lapsille tarkoitetut ajolasit. Toiminut loistavasti ja on ylivoimaisesti kevein lasten kypärä, joka käsiini on osunut. Todellinen paino taitaa olla n. 900g. Käytännöllinen ominaisuus on myös nuo vaihdettavat sisälmykset, joilla saadaan potta sopimaan myös muksun kasvaessa. Oli pakko tilata Saksasta, kun kaikki paikalliset lasten kypärät painoivat yhtä paljon kuin aikuisten tai keveät olivat tarkoitettu lasketteluun. Tämä nyt on kuitenkin tyypitetty mp-käyttöön. Ainoa miinus on sen aurinkovisiirin, vai mikä onkaan nimeltään, onnetton kiinnitys, joka korkkasi heti alkuunsa. Muuten voin suositella lämpimästi. http://www.fc-moto.de/epages/fcm.mobile ... cale=fi_FI
Meillä on samanlainen 3-vuotiaalla. Kanssa noita painoja kyttäsin ja tuohon päädyin. Samasta paikkaa tilasinkin. Meillä ainakin on aika tiukka saada päähän. Voi olla kyllä tekniikkalajikin. On vielä kauladonitsi tuon kaverina, niin pitäisi niskat ja pää pysyä ihan kuosissa.
Joskus aikoja sitten kun itse oli nuori, niin silloin ajettiin mikroautolla juurikin laskettelukypärällä.
Kyllä se on suureksi osaksi tekniikkalaji. Kypärämyssy tai buffi auttaa kypärää lipsahtamaan paremmin paikoilleen. Lisäksi täytyy melko voimakkaasti vetää ulospäin kiinnityshihnan päistä, niin pottaan tulee hieman lisää tilaa. Lisäksi kannattaa antaa muksun ottaa itse kypärä pois päästään. Tulee huomattavasti kivuttomammin.
Jep, kyllä tuo kypärä alkaa mennä päähän ja pois sujuvasti. Enempi takaraivo ensin ja sitten otsalta alas. Huppu on aina käytössä, suojaa kaulankin kivasti. Hyvä potta tuo on tuollaiseen käyttöön ja nyt tarttui vielä Motonetissä käydessä mukaan lasit. Ei pieni lumisadekaan haittaa enää ajoja.