Minkälainen kypärä käytössä?

Keskustelua ajovarusteista:
Kypärät panssarit kengät yms..
pum
6WD
Viestit: 370
Liittynyt: 04 Touko 2006 19:16
Mönkijä:: Synkkä Taiwaninrauta

Re: Minkälainen kypärä käytössä?

Viesti Kirjoittaja pum »

Joulu kun siivouksen aikaa niin sai kypärätkin nuohottua taas pitkästä aikaa. 2 eniten käytettyä pääsi saavin kautta joulusaunaan, muut sai fairypesun päältä ja imurin sisuksiin.

Kuva

Vasemmalta:

x-lite x501 joku komposiittirakenne, ehdottomasti eniten käytetty ja sen huomaa naarmujen määrästä. Äärettömän kevyt , työkalu ilman mitään turhia hörhelöitä. Jaksaa tällänenkin jolla pää kiinni rungossa vaan ruokatorvenvälityksellä pitää helposti päivän ajossa ilman mitää väsymyksiä
koko s paino 1090g

xspeed Avattava monitoimikypärä sähkövisiirillä. Talvella tieajoon ja jäälle ainoa lähes huurtumaton mitä mulla ollut käytössä, loppuu teho jos paljon tilanteita matkalla ja pulssi kokoajan 200
Mahdottoman painava, hieman halvan olonen rakenne ja sisustakin aika löysä
koko xs paino 1630g+ sähkön tuoma lisäpaino

marushin xmoto crossipotta visiirillä, hyvä kesällä hiekkatielle ja reitille missä paljon vesakkoa tievieressä kun saa tarvittaessa lasin silmien eteen, tilava sisältä, leukasuoja todella pitkällä edessä
koko xs paino 1400g

shoei qwest umpikypärä kesäiseen tieajoon, tosi hiljane ei suhinat ja puhinat paljoa kuulu, ajettu vissiin 2 reissua ettei siittä vielä kokemuksia sen enempää
koko paino 1385

Koko valkattu uutena ohuella hupulle hieman ahdistavaksi niin muuttuu muutaman retken jälkeen aika napakaksi, hirveät on erot noissa sisuksissa miten net käytössä painuvat kasaan, hinta näkyy niissä aika hyvin.
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4382
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Minkälainen kypärä käytössä?

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

cotcot kirjoitti:Itellä on ollu tämmöinen setti: HJC kypärä jossa on tuo ''kuonokoppa'' ja Scottin OTG Enduro lasit tuplalinssillä ja todella tyytyväinen olen ollut. Toimii hyvin talvella kun on tuo kuonokoppa niin ei tule kasvoille kylmä ja mulle ainakin toimii/istuu hyvin tuo HJC/Scott lasi yhdistelmä. Nuo lasit on hieman suuremmalla rungolla kun ovat silmälasien kanssa käyttäville OTG malli ja istuu mulle ainakin aika hyvin, ei pääse kylmä kypärään sisälle ja kun tuplalinssi niin ei ihan helposti huurrukkaan.
Joku tuommonen hjc/scott setti oli päällimmäisenä vaihtoehtona kun noita netistä selailin. Pysyy viel hyvin budjetissa. LAZER SMX Geometrix ois kans ehkä yks vaihtoehto. Herkästi on vaan liikaa vaihtoehtoja samaanaikaan kun niitä on liian vähän. :D
Mitään riemunkirjavaa monsteri pipaa en välttämättä halua. Ja sitten taas toisaalta hinta pompsahtaa sopivien mallien kohdalla kivasti.
Laseissa ei vissiin kannata säästellä? Tuo noissa krossimallin kypärissä hämää, kun kaikissa miltei mainostetaan hyvää ilmastointa ym. Talvella en tuota ilmastointia niin kaipaa.

Omia kokemuksia talvikäytöstä, näistä krossipipoista ja laseista, on ainoastaan scotin vermeistä. Laseilla on aika iso merkitys. Kelkkaillessa on hyvä olla tuommonen puolinaamari scotin sinisin linssein varustetuissa kakkuloissa kiinni. Pirun mukava oli ajella.

Kai pitää jotain kokeeksi tilailla. Onhan näillä kuiteskin palautus/vaihto oikeus.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 12:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Minkälainen kypärä käytössä?

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Mä lähtisin kiertään muutaman liikkeen läpi ja koittamaan mikä istuu omaan päähän. Itsekin olin jo päättänyt ostaa Airohin kypärän, mut se ei vaan istunu omaan päähän oikein mitenkään, mutta FOX V3 oli kuin omaan päähän valettu.
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4382
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Minkälainen kypärä käytössä?

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Sepä se olis paras vaihtoehto. Mut kun ei ole sillain joutilasta aikaa kierrellä, niin pitää jostakin vaan tilailla. Mulle riittää kun on vaan halpa ja näkyvyys säilyy. :D
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 17:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Minkälainen kypärä käytössä?

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Puuhis83 kirjoitti: Laseissa ei vissiin kannata säästellä? Tuo noissa krossimallin kypärissä hämää, kun kaikissa miltei mainostetaan hyvää ilmastointa ym. Talvella en tuota ilmastointia niin kaipaa.

Kai pitää jotain kokeeksi tilailla. Onhan näillä kuiteskin palautus/vaihto oikeus.
Oma mielipide on että en lähtis netin kautta tilailemaan kokeeksi, siksi että silloin kun tuota omaa kypärää + lasit jne. settiä hommasin niin kokeilin kaupassa ainakin puolen tusinaa eri kypärää ennen kuin oli varmuus mikä istui oikeasti hyvin omaan kupoliin, joten jos lähtee periaatteella tilailee ja kokeilee ja palauttelee niin saattaapi olla melkoinen kokeilu/palautus hässäkkä edessä. Suosittelen menemään paikan päälle kauppaan kokeilemaan niin saa kerralla oikeanlaisen yhdistelmän mukaan.

Noista laseista siten, että itsekin kyllä suosittelen pysymään noissa merkkilaseissa vaikka ei se mikään tae ole välttämättä. Esim......ajokaveri haki paikallisesta ropparista jotkut nönnönnööö merkkiset ajolasit joissa oli tuplalinssi, jotka on pelannu oikein hyvin! Ei ole huurtuneet pahasti ja istuvuuskin on hyvä ja olikohan senkään hintaiset kun mitä noihin scottin laseihin maksaa uusi linssi......

Tuo oma hjc/scott setti on ainakin halpa, kun ei kypärä paljon maksa, tosin ei se mikään haitekki mallikaan ole. Ja tais tuossa HJC:säkin olla niitä ilmastointeja ainakin periaatteessa, mutta ei kyllä käytännössä. Ei ole talvella kylmä ja taas kesällä on aika lämmin potta.
Avatar
pommipoika
Tracks
Viestit: 2708
Liittynyt: 15 Maalis 2009 10:38
Mönkijä:: Can-am 500 max T3
Paikkakunta: muurame

Re: Minkälainen kypärä käytössä?

Viesti Kirjoittaja pommipoika »

Kolarin seurauksena tulin siihen tulokseen, että jo usean vuoden palvellut FOX V3 voisi päästä eläkkeelle :) uusi tosin löytyy jo hyllystä, mutta vaan kesäkäyttöön sopivassa koossa. Jahka rahatilanne sallii, niin aattelin uuden V3 hommata, sen verran paras kypärä ollu! :) toi hengitysilman ohjain on kyllä aivan loistava varuste, varsinkin kun hinta jää 10€ luokkaan :)
Can-am 500 G2 max STD traktori -13
Honda trx 90 -01
Ex. Yamaha yfm Raptor 250r SE -09
R.I.P. Yamaha 700 Karhu traktori -10 *lunariin*
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
"Well there's your problem" -Adam Savage
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4382
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Minkälainen kypärä käytössä?

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Niin, ku ei ole aikaa. eikä edes halua, käydä edes siinä paikallisessa kaupassa. Ja siellä just pakkopullalla keväällä tyrkytytettiin jotain yyber hiilarifoxia, vaikka nimenomaan pyysin esittelemään perinteistä umpikypärää, ilman että sirkus on saapunut kypärän pintaan. Ja ei. Kun se telluksen kevyin, sateenkaari oksennuksella varustettu krossipipa olis pitäny ostaa.

Miltei itte sain hyllystä kaivella sen sopivan umpinaisen ja tepastella kassalle maksamaan. Ja sekin olin vaan sen 70 euroa kalliimpi, kuin mista tahansa netistä tilatessa.

Joten sikäli en häviä mitään jos palauttelen eestaas. Toki olis kiva ajella kun näkis jotain.

Suunnilleen tiedän kokonikin. Elikä se malliston suurin on aikas passeli. :D
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
pommipoika
Tracks
Viestit: 2708
Liittynyt: 15 Maalis 2009 10:38
Mönkijä:: Can-am 500 max T3
Paikkakunta: muurame

Re: Minkälainen kypärä käytössä?

Viesti Kirjoittaja pommipoika »

toihan riippuu ihan siit mitä kypärältä hakee :) ite pystyn huoletta tilaamaan netistä, koska tiiän mallin istuvuuden ja koonkin. Mutta ainakaan minulla kypärä ei pelkästään ole pään suojaamista varten, vaan kriteereinä myös istuvuus ja mukavuus :) ja tietysti ulkonäkö, kypärästä kuski tunnetaan ;)
Can-am 500 G2 max STD traktori -13
Honda trx 90 -01
Ex. Yamaha yfm Raptor 250r SE -09
R.I.P. Yamaha 700 Karhu traktori -10 *lunariin*
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
"Well there's your problem" -Adam Savage
ToniR81

Re: Minkälainen kypärä käytössä?

Viesti Kirjoittaja ToniR81 »

Eikös puuhis kannattaisi käydä siellä paikallisessa testaamassa se sopiva ja istuva kypärä ja ilmoittaa myyjälle että tän saa tähän ja tähän hintaan kotiin kannettuna. Jos ei tule hinnassa vastaan niin että kannattaa ostaa niin jättää kypärän sinne ja tilaa netistä, varsinkin kun nyt on sitten se malli ja koko tiedossa mikä olisi hyvä. Ja eikös noita kypäriä saa melko monissakin eri väreissä jo suoraan? Meinaan että taitaa olla siis muitakin vaihtoehtoja kuin ne punaiset ja siniset avopotat jotka oli jo silloin niillä papoilla päässä(ketkä ylipäätään edes käytti) kun itse olin junnu ja mopo iässä...
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Re: Minkälainen kypärä käytössä?

Viesti Kirjoittaja ATC »

Huuruasiaan otan kantaa notta pinlokit/kaksikerroslasit toimii uutena kun niissä on vielä huurteenestokalvo tallella. Ajan myötä se pyyhitään pois ja homma korjaantuu alan liikkeistä saatavilla tarkoitukseen käytettävillä aineilla. Ise käytän tätä http://www.motoracingcompany.com/produc ... s_id=32538
ja pärjää pitkänkin työpäivän pakkasessa, kannattaa kyllä uusia käsittely joka kerta kun käyttää laseja/visiiriä.
Kypäriä on hyllyssä parikymmentä erilaista mutta useimmiten päästä löytyy tämä Nolan N43 Eair varustettuna pinlokilla

Kuva
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Avatar
pommipoika
Tracks
Viestit: 2708
Liittynyt: 15 Maalis 2009 10:38
Mönkijä:: Can-am 500 max T3
Paikkakunta: muurame

Re: Minkälainen kypärä käytössä?

Viesti Kirjoittaja pommipoika »

viallinen linkki :/ kunnollista huurteenestoainetta olis kyllä mukava löytää jostain :)
Can-am 500 G2 max STD traktori -13
Honda trx 90 -01
Ex. Yamaha yfm Raptor 250r SE -09
R.I.P. Yamaha 700 Karhu traktori -10 *lunariin*
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
"Well there's your problem" -Adam Savage
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8671
Liittynyt: 02 Elo 2004 16:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Re: Minkälainen kypärä käytössä?

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Mä olen huurteenestossa käyttänyt Fairya, paremmasta en tiedä kun en ole juuri kaupallisia aineita kokeillut. Muutamia huurteenestoja on vuosien aikana ollut käytössä mutta jostain syystä palaan aina Fairyyn.

Kypäränä mulla on edelleen Arai TourX2 pinlockilla, mun päähän ja käyttöön aivan ässä kypärä. Talvella oli käytössä BV2S mutta möin sen pois kun enään ei tule tavisin päristeltyä.

FLY:n kypäriä on kovasti kehuttu ja melko varmaan tulee ensi kesänä hankittua tollanen väripoiju, saa toki muunkin värisenä. Hinta on edullinen ja porukat on verranut sitä TourX:ään ja istuvuus päähän on samaa luokkaa eikä melua ole sen enempää kun 5x kalliimmassa merkkikypärässä. Mustaa kypärää en enään halua, väri pitää olla joko valkoinen tai huomioväri.

http://www.flyracing.com/product/street ... /209/white

Kuva
Kylätason mönkijäkuski
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4382
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Minkälainen kypärä käytössä?

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

pommipoika kirjoitti:kypärästä kuski tunnetaan
Meikäläinen, varmaankin valitettavasti, tunnetaan muista syistä. :)
ToniR81 kirjoitti:Eikös puuhis kannattaisi käydä siellä paikallisessa testaamassa se sopiva ja istuva kypärä
Tämähän se olis optimi tilanne. Mutta kun töissä käynti aamun koitosta hämärään hiukan pilaa kaupankäyntiä.

Voip olla että haetaan se talvikypärä sitten kesälomalla alennusmyynneistä. :biggrin:
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 12:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Minkälainen kypärä käytössä?

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Oisko noita vielä parempia hengityksen ohjaimia/maskeja crossikypärä käyttöön? Itsellä on FoxV3 ja siihen Fox main ja scott enduro lasit. Ostin joku aika sitten Sinasalon Rob hupun/maskin, mikä on ihan hyvä kevyillä pakkasilla.

Tuo Modular2 on kyllä hyvä kovilla pakkasilla, mutta toi Fox ois vaan kevyempi.
Avatar
stequ78
Tracks
Viestit: 998
Liittynyt: 29 Tammi 2011 08:21
Mönkijä:: Mönkkäri myyty :)
Paikkakunta: Porin kylä

Re: Minkälainen kypärä käytössä?

Viesti Kirjoittaja stequ78 »

[quote="Koheltaja"]Mä olen huurteenestossa käyttänyt Fairya, paremmasta en tiedä kun en ole juuri kaupallisia aineita kokeillut. Muutamia huurteenestoja on vuosien aikana ollut käytössä mutta jostain syystä palaan aina Fairyyn.

Tää voip olla tyhmä kysymys mut ei se midn mähän oon täysi aasi enkä epäröi näyttää sitä tässäkään asiassa, miten fairy estää visiirin huurtumisen.
Nimim. Epätietoinen
So give me this and give me that smother me. And give me some of that bad stuff...
Vastaa Viestiin