Hyvät ajohanskat talveksi ilman kahvalämppäreitä?

Keskustelua ajovarusteista:
Kypärät panssarit kengät yms..
Sipoonjuntti
2WD
Viestit: 33
Liittynyt: 07 Syys 2010 14:47

Re: Hyvät ajohanskat talveksi ilman kahvalämppäreitä?

Viesti Kirjoittaja Sipoonjuntti »

petepoika kirjoitti:no itse menin ostamaan stormilta Orinan Outlastit, ja täytyy sanoo että on tähän asti ollut tosi mukavat, ja iso plussa on hyvät varret näissä, jotka saa takin päälle ilman mitään pujottamista, siis tarpeeksi suuret ja niissä vielä yhden käden naru kiristys sade/lumi tyrskyjä vastaan.. suosittelen.. katsotaan koska joutuu laittamaan apurukkaser alle, siis villa sormikkaat..

http://www.storm-motor.fi/ajovarusteet/ ... -kasineet/

siinä linkki

Onko näistä muilla kokemuksia? Ostin vähän saman näköiset allrightin outletista(59e!!) ja viimeviikonloppuna sormet jäätyi pienellä lenkillä niin että piti pysäyttää tien varteen kun sormiin sattui :evil:
jiiipee
6WD
Viestit: 736
Liittynyt: 18 Tammi 2010 20:58
Mönkijä:: Can Am 570 Pro T3b
Paikkakunta: Jokela

Re: Hyvät ajohanskat talveksi ilman kahvalämppäreitä?

Viesti Kirjoittaja jiiipee »

Kahvalämppärit, ite en oo törmännyt kintaisiin jossa näpit näillä keleillä ei jäätyis.
Ulkona.
Sipoonjuntti
2WD
Viestit: 33
Liittynyt: 07 Syys 2010 14:47

Re: Hyvät ajohanskat talveksi ilman kahvalämppäreitä?

Viesti Kirjoittaja Sipoonjuntti »

jiiipee kirjoitti:Kahvalämppärit, ite en oo törmännyt kintaisiin jossa näpit näillä keleillä ei jäätyis.

California,ite en oon tarvinnut ees tuppeja kahvoissa... :|
Avatar
Bisse
4WD
Viestit: 189
Liittynyt: 29 Huhti 2010 18:50
Mönkijä:: Linhai 400 X-Way
Paikkakunta: Espoo

Re: Hyvät ajohanskat talveksi ilman kahvalämppäreitä?

Viesti Kirjoittaja Bisse »

jiiipee kirjoitti:Kahvalämppärit, ite en oo törmännyt kintaisiin jossa näpit näillä keleillä ei jäätyis.
Mulla meni koko viime talven ja tänäki talvena ilman kahvalämppäreitä, ja hanskoina tollaset Bundeswehrin topparukkaset. Hanskat piti ihan hyvin kylmän ulkona, jopa yli parinkympin pakkasessa. Noukkarit nyt on noukkarit, mutta eipä niistä paljoa köyhtynykään. Ja tuotekuvauksen mukaan pitäs voida jopa pitää sormikkaita noiden alla jos tulee ihan hirvee kylmä.
Uudenmaan Mönkijät Ry
Hallituksen jäsen/Järjestelijä 2011-2012
Hallituksen jäsen/Järjestelijä 2012-2013
Avatar
stequ78
Tracks
Viestit: 998
Liittynyt: 29 Tammi 2011 08:21
Mönkijä:: Mönkkäri myyty :)
Paikkakunta: Porin kylä

Re: Hyvät ajohanskat talveksi ilman kahvalämppäreitä?

Viesti Kirjoittaja stequ78 »

Ilmeisesti oon jotenkin mukavuuden haluinen mut mulla kun ei tuu mieleen ees tällä kelillä lähtee ajelee mönkkärillä.
So give me this and give me that smother me. And give me some of that bad stuff...
jaket
6WD
Viestit: 767
Liittynyt: 14 Elo 2011 08:05
Mönkijä:: polle 800EFI
Paikkakunta: Häme

Re: Hyvät ajohanskat talveksi ilman kahvalämppäreitä?

Viesti Kirjoittaja jaket »

joo ei itsekkään tee mönkijällä mieli ajella kovilla pakkasilla, mutta hanskoja tarvitsee ihan vain ulkona ollessa.

paleli sormet edellisissä fleezetyyppisissä sormikkaissa., niin ostin tommoset Scotin kelkka lapaset.

http://www.24mx.fi/kelkka/p/lapaset-sco ... skat/k256/

päivän kokeillut, ja tuntui ihan hyviltä ja lämpimiltä.

noi on todella pieniä kokoja, itsellä monesti sopii 11 hanskat, ja noista scoteista pitää ostaa XXL:ät.

stormilla olis ollut sinisalon kelkkalapaset, irtosisälapasella. mutta jotenkin se tuntui epäsopivammalta ja oli kympin kalliimpi.

JT
“Unnatural work produces too much stress.”
tuleva
2WD
Viestit: 30
Liittynyt: 30 Loka 2011 05:57

Re: Hyvät ajohanskat talveksi ilman kahvalämppäreitä?

Viesti Kirjoittaja tuleva »

Tilasin sno pro tankorukkaset, katotaan pysyykö näpit sulana..
Avatar
JJP
Tracks
Viestit: 2521
Liittynyt: 09 Maalis 2008 21:50
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Hyvät ajohanskat talveksi ilman kahvalämppäreitä?

Viesti Kirjoittaja JJP »

Sipoonjuntti kirjoitti:
petepoika kirjoitti:no itse menin ostamaan stormilta Orinan Outlastit, ja täytyy sanoo että on tähän asti ollut tosi mukavat, ja iso plussa on hyvät varret näissä, jotka saa takin päälle ilman mitään pujottamista, siis tarpeeksi suuret ja niissä vielä yhden käden naru kiristys sade/lumi tyrskyjä vastaan.. suosittelen.. katsotaan koska joutuu laittamaan apurukkaser alle, siis villa sormikkaat..

http://www.storm-motor.fi/ajovarusteet/ ... -kasineet/

siinä linkki

Onko näistä muilla kokemuksia? Ostin vähän saman näköiset allrightin outletista(59e!!) ja viimeviikonloppuna sormet jäätyi pienellä lenkillä niin että piti pysäyttää tien varteen kun sormiin sattui :evil:
Oon jää ja peltoradoilla käyttäny noita hanskoja ja ei mitään valittamista.
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
hape
6WD
Viestit: 621
Liittynyt: 28 Marras 2009 22:06
Mönkijä:: Honda 500FA
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: Hyvät ajohanskat talveksi ilman kahvalämppäreitä?

Viesti Kirjoittaja hape »

Kunnon pilikkirukkaset niin eipä palele. Alle oon yleensä laittanu ohuet puuvillahanskat jos vaikka joutuu jotain näpräämään pakkasessa niin ei tarvi paljain sormin. Toimii ja on lämpimät.
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4382
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Hyvät ajohanskat talveksi ilman kahvalämppäreitä?

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Jollakulla mahdollisesti käytössä tämmöset tai vastaavat lämmitettävät hanskat? http://www.blazewear.fi/product/30/blaz ... t-kasineet

Kokemuksia? :roll:
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: Hyvät ajohanskat talveksi ilman kahvalämppäreitä?

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Mulla on puuhis tommoset lämmitettävät hanskat, toimii myös AA-paristoilla kuten tuossa linkittämässäsi. Oudoin on että luvataan vain pari-kolme tuntia patterien/akkujen kesto, mulla jäi kerran yöksi vahingossa toinen hanska päälle niin oli aamulla vielä lämpönen. Näissä on parasta käyttää ladattavia AA-akkuja, mielellään mah-arvot sieltä ylemmästä päästä.
Hanskat toimii oikeesti ja jos alkaa paleltaa sormia niin puristaa stongasta pikkasen lujempaa niin auttaa huomattavasti. Ei toki korvaa kahvalämppäreitä, mutta yhen talven ajoin noilla kelkaillessa kun kahvalämppärit oli sököt ja hyvin pärjäs. Kelkkaillessa toki peukalon saa jäätymään kovassa pakkasessa :doubt:

Edit. Niissä mun hanskoissa ei tainnut olla peukalon lämmitystä, pitää ettiä ne ja tarkistaa...
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10873
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Hyvät ajohanskat talveksi ilman kahvalämppäreitä?

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Hanskoissa ei ole oikein oikotietä onneen tai siis lämpöön. Ikävä kyllä onneen tie käy lompakon kautta, mutta toisaalta siellä tarvitsee käydä vain kerran ja kestää monta vuotta.

Itsellä Goretex kalvolla olevat rukkaset, kaksisormiset ja sitten normaalisormikkaat. Rukkaset voittaa kaikki, jos kahvalämppäreitä ei ole.

Scott:a olen suosinut.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
atv mies
Tracks
Viestit: 1370
Liittynyt: 03 Marras 2010 17:49

Re: Hyvät ajohanskat talveksi ilman kahvalämppäreitä?

Viesti Kirjoittaja atv mies »

Seal Skniz merkkiin olen itse nyt pari vuotta luottanut. Mulla on nämä http://www.sealskinz.com/UK/gloves/kj26 ... kgrey.html ovat ns. 4-luokituksen hanskat, mitä korkeampi luokitus sitä kylmemmässä pärjää. Nuo menettelee ilman kahvanlämppäreitä, mutta ovat todella hyvät kun näihin yhdistetään lämppärit.

Ilman kahvanlämppäreitä käytettäväksi suosittelen näitä http://www.sealskinz.com/UK/gloves/kj77 ... black.html , ovat korkeimman luokituksen hansikkaat. Kaverilla on tollaset käytössä mönkkäilyssä ja mopoilussa, eikä valituksen sanoja ole kuulunut.

Kannattaa ottaa huomioon, että nuo Sealskinz hansikkaat ovat todella paljon ohuemmat, kuin ns. normaali kelkkailuhanskat, mutta ne ovat silti lämpimät :)
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10873
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Hyvät ajohanskat talveksi ilman kahvalämppäreitä?

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Kukas noita trokaa Suomessa?
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 12:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Hyvät ajohanskat talveksi ilman kahvalämppäreitä?

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Olisihan Roosa nuo rukkas mallit lämpimät, mutta sopivat paremmin noille vari vehkeille missä ei tarvi kuin vähän peukaloa heilutella, crossi vehkeillä pitää pystyä käyttelemään kytkintä ja vilkkuakin. Täytyy varmaan laittaa kunnon sähkö hanskat omallekin hankinta listalle, oli eilisen 60km lenkin jälkeen sormet aika kohmeessa, vaikka snopron lyhyet tankorukkasetkin oli. Tuo -10 astetta yhdistettynä 90kmh nopeuteen laittaa varusteet aika koville.
Vastaa Viestiin