Mitä ajopuvun alle / tekniset alus-asut ?

Keskustelua ajovarusteista:
Kypärät panssarit kengät yms..
Lumipallo
2WD
Mönkijä:: Rubicon FPA 12 ja 700XX 08

Mitä ajopuvun alle / tekniset alus-asut ?

Viesti Kirjoittaja Lumipallo »

Älkää nyt ymmärtäkö väärin, en todellakaan halua tietää, minkä värisiä kalsareita kukin käyttää....
Tuolla pusikossa kun rypee ja hiki lentää, varsinkin talvella, herää kysymys mitä ajopuvun alle että olis hyvä? Mulla on nyt käytössä prätkähommista jäänyt Sinisalon Gore-puku. Kerrospukeutuminenhan on aina hyvä kylmillä keleillä, mutta omasta mielestäni liikkumiskyky olis hyvä olla paras mahdollinen näissä hommissa (vrt. Michelin-ukko).
Olen jo parina talvena pitänyt halpishallista ostettua lämpökerrastoa ja todennut sen aika toimivaksi ajopuvun alla, mutta sekin kuluu, joten olis aika hankkia uusi sen tilalle.
Sain aika houkuttelevan tarjouksen Blåkläderin myyjältä teknisestä alus-asusta, joka on suunniteltu pakkasvarastoihin, tosin hintakin on aika kova, mutta...

Tossa vielä linkit blaakleederiin:

http://www.blaklader.com/fi/tuoteet/tuo ... usta-9900/
Nykyiset laitteet: Rubicon FPA `12 + 700XX `08 + Polarbear 110 jr `13
Ex. TRX 350fm `04
Monkey `76
Loncin 110 jr automatic
Jani_rr
6WD
Mönkijä:: Can Am 1000 XTP TL 2013

Re: Mitä ajopuvun alle / tekniset alus-asut ?

Viesti Kirjoittaja Jani_rr »

Lumipallo kirjoitti:Älkää nyt ymmärtäkö väärin, en todellakaan halua tietää, minkä värisiä kalsareita kukin käyttää....
Tuolla pusikossa kun rypee ja hiki lentää, varsinkin talvella, herää kysymys mitä ajopuvun alle että olis hyvä? Mulla on nyt käytössä prätkähommista jäänyt Sinisalon Gore-puku. Kerrospukeutuminenhan on aina hyvä kylmillä keleillä, mutta omasta mielestäni liikkumiskyky olis hyvä olla paras mahdollinen näissä hommissa (vrt. Michelin-ukko).
Olen jo parina talvena pitänyt halpishallista ostettua lämpökerrastoa ja todennut sen aika toimivaksi ajopuvun alla, mutta sekin kuluu, joten olis aika hankkia uusi sen tilalle.
Sain aika houkuttelevan tarjouksen Blåkläderin myyjältä teknisestä alus-asusta, joka on suunniteltu pakkasvarastoihin, tosin hintakin on aika kova, mutta...

Tossa vielä linkit blaakleederiin:

Mullon ihan perusrälläilyssä, tekninenalusasu (semmoinen ohut ja liukas! kuulostipa niljakkaalta :) ja sen päälle välikerrasto, -> noissa sun linkeissä näyttäisi olevan about samanlaista., sitten prätkäkamat vuorilla, ja olen hyvin pärjännyt. Eikä ole oikeastaan edes tönkkö olo. Ihan urheiluliikkeestä ostin.
Can Am 1000 Renegade Xxc Triple Black 2018. T3b (80km-h) ABS
Can Am 1000 XTP 2013 (TL)
Yamaha Raptor700 2008 (TL) / Polaris 570, 2017 raktori
Yamaha Raptor700 ,2007 (TL)
SMC Wildcat 500 , ? (TL)
ViiMax
Tracks
Mönkijä:: Sp 500

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Mä en noisa teknisistä vaatteista tiiä, mutta ajopuvun(haalarin) alla on pitkät kalsarit, t-paita, sekä suht hengittävä fleece-paita. Ihan hyvin on pärjätty pakkasillakin, tosin lämmin tulee jos joutuu työntää mönkkäriä tai kaivella sitä lumesta :D
Jani_rr
6WD
Mönkijä:: Can Am 1000 XTP TL 2013

Viesti Kirjoittaja Jani_rr »

ViiMax kirjoitti:Mä en noisa teknisistä vaatteista tiiä, mutta ajopuvun(haalarin) alla on pitkät kalsarit, t-paita, sekä suht hengittävä fleece-paita. Ihan hyvin on pärjätty pakkasillakin, tosin lämmin tulee jos joutuu työntää mönkkäriä tai kaivella sitä lumesta :D
Tuo tekninen on siitä kätevä, et jos vähän hiki tuleekin, niin siirtää aika tehokkaasti pois iholta. Mä ajoin ennen kans pitkilläkalsareilla, ja peruspooloilla :) Sitten kun hankin mönkkärin ja aattelin että sillä pitää talvellakin ajaa, niin hankin vähä paremmat "kalsarit" :) Tarjouksesta ku noukin, niin ei ees paljoo kustantanut.
Can Am 1000 Renegade Xxc Triple Black 2018. T3b (80km-h) ABS
Can Am 1000 XTP 2013 (TL)
Yamaha Raptor700 2008 (TL) / Polaris 570, 2017 raktori
Yamaha Raptor700 ,2007 (TL)
SMC Wildcat 500 , ? (TL)
hck
6WD
Mönkijä:: Linhai 400-IRS

Viesti Kirjoittaja hck »

Tollanen tekninen tai fleece asuvaan, jos älyttömän kylmä vielä voi lisäks laittaa jotkut rennot oleskelu housut ja paidan ja sit ajopuku.. Itsellä tämä ainakin toiminu parinkymmenen asteen pakkasilla hyvin. :roll:
pt.
4WD

Viesti Kirjoittaja pt. »

Koska itse tulee pidettyä panssaripaitaa(suojapaitaa) niin ei tarvitse niin topata. Näyttää jo muutenkin michelin-mieheltä..

Hien saa melko nopeasti päällensä ja melkein kelillä, kuin kelillä pakkasen puolella pärjää, kun laittaa verkkopaidan alle (finnsvala) ja joku ohut (todella ohut) hikipaita. Tämän päälle sitten panssaripaita ja tuollainen vuoreton Scott:n endurotakki nupiksi.

Verkkopaita on hyvä, siirtää hien todella nopeasti eteenpäin ja ei jää märkää vaatetta ihoa vasten. Tauon kohdalla voi sitten ottaa panssaripaidan pois ja laittaa sen tilalle tuollaisen samankaltaisen väliasun paidan, kuin tuossa linkissä.

Toinen hyvä vaihtoehto välikerrokseksi esim. Finnsvalan extreme, mikäli ei siis käytä panssaria.

Tuossa verkkopaita:

http://www.finnsvala.com/fin/index.php? ... 56&lang=fi

Ja välikerros:

http://www.finnsvala.com/fin/index.php? ... 18&lang=fi siirtää sitä kosteutta myös ripeästi pois.

Noilla pärjää sitten oikeasti kovillekkin pakkasille.
ilekawa
3WD
Mönkijä:: Kodiak 450 SE

Viesti Kirjoittaja ilekawa »

Itse oon käyttänyt bambukerrastoa viimeaikoina, tämä on siitä hyvä, että se joustaa todella hyvin, eikä ole liian kuuma tai paksu, mulla kun tuppaa kuuma tulemaan oli pakkasta enempi tai vähempi. Suosittelen kokeilemaan, n. 20e saa paidan ja housut.
apo
6WD
Mönkijä:: YFM450 "Black pearl"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja apo »

Bambukerrasto? Hmm.. kuulostaa mielenkiitoiselta, pitää tutkailla lisää...
Mä olen käyttänyt jo pitkää noita teknisiä plypropeenialusasuja juuri niiden erittäin hyvän kosteuden siirto-ominaisuuksien vuoksi, mm. fillarilla ajaessa 2kpl sellaista paitaa päällekkäin tuulenpitävän puvun alle ja on pärjännyt voi jo oikeastaan sanoa viime talven pakkaset ihan kohtuudella.
"Hyvin suunniteltu on aloitusta vajaa valmis"

Uudenmaan Mönkijät Ry
ilekawa
3WD
Mönkijä:: Kodiak 450 SE

Viesti Kirjoittaja ilekawa »

Bambukerrastoja myy ainakin Kärkkäinen ja Halpa-Hallissakin olen niitä nähnyt, Wild Family-merkkisiä. Itsekin käytän noita teknisiä alusasuja myös, sekä verkkopaitahan käy niin arkeen kuin juhlaan! :D
Vastaa Viestiin