Ajopuku ATV käyttöön

Keskustelua ajovarusteista:
Kypärät panssarit kengät yms..
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8671
Liittynyt: 02 Elo 2004 16:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Ajopuku ATV käyttöön

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Niinhän siinä yleensä käy että nälkä kasvaa syödessä ja romumäärä lisääntyy harrastuksen edetessä kun pitää olla rättejä joka lähtöön ja käyttötarkoitukseen. Kaapissa lojuneet Haltin laskettelu housut on osoittautuneet erittäin toimiviksi mönkkärillä ajaessa ja nyt on hakusessa ajotakki irroitettavalla vuorella. Rukkaa olen katsellut hiukan sillä silmällä kun tiedän niiden olevan todella laadukkaita mutta valitettavan hinnakkaita. Mistä Hesan ympäristön liikkeestä kannattaa käydä Rukkaa katselemassa ja tinkaamassa?

Muita ehdotuksia irtovuoriseen ajotakkiin? Ihan rimpulaa en halua vaan sellaisen mikä on kestävä ja toimiva sekä vedenpitävä. En myöskään halua mitään riikinkukkoa päälle vaan kuosi pitää olla väritykseltään ja teksteiltään hillitty. Jos jollain roikkuu kaapissa ylimääräinen XL kokoinen hyväkuntoinen ajotakki niin tarjouksia otetaan vastaan.
Viimeksi muokannut Koheltaja, 28 Helmi 2007 08:43. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kylätason mönkijäkuski
Rokky

Viesti Kirjoittaja Rokky »

Itse ostin viimekesänä Rukan ajopuvun prätkä käyttöön Vantaan Bike Worldista.
Mönkijä käyttöön en kyllä itse Rukkaa ostaisi. On mun mielestä ehkä vähän turhan arvokas puku oksien raavittavaksi.

Mönkimisessä käytän vanhaa MP-asun moottoripyöräpukua ja se on aivan toimiva ko. tarkoitukseen.
Avatar
nipapn
6WD
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Touko 2005 04:46
Paikkakunta: Tuleva oululainen

Viesti Kirjoittaja nipapn »

http://motovelhot.fi/shop/catalog/produ ... cts_id=864

Mulla on tuon firman ihan samanlainen musta-harmaa takki kokoa XXXl ja oon ollu siihen tyytyväinen.
Melekeen oululainen ihiminen.....
Kuhan kulijailen, käet taskusa, heinäpäässä...
Avatar
nipapn
6WD
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Touko 2005 04:46
Paikkakunta: Tuleva oululainen

Viesti Kirjoittaja nipapn »

Melekeen oululainen ihiminen.....
Kuhan kulijailen, käet taskusa, heinäpäässä...
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8671
Liittynyt: 02 Elo 2004 16:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Siinä Rukassa on se taka ajatus että se ei tulisi pelkkään metsässä kömpimiseen... :wink:

No, sitä asiaa kerkee miettimään uudestaan sitten kun se tulee joskus ajankohtaiseksi.

Ajotakki löytyi, kiitos taas tälle foorumille, ja tänään käyn hakemassa sen pois kuleksimasta kaverin kaapista.
Kylätason mönkijäkuski
Avatar
aar
4WD
Viestit: 157
Liittynyt: 26 Kesä 2005 07:45
Paikkakunta: Artjärvi

Viesti Kirjoittaja aar »

Ostin kelkkailuun tarkoitetun MP asun haalarin. Olen ollu tyytyväinen niin kelkkaillessa kuin mönkiessäkin. Oli n.140 ekee ettei edes pahan hintainen.
Polle ja 50cc pikku turhake,Jaguar,Hiace TBO
Avatar
koala
6WD
Viestit: 418
Liittynyt: 01 Helmi 2006 20:24
Mönkijä:: SMC 500re !
Paikkakunta: k:ala

Viesti Kirjoittaja koala »

tuli hommattua "pyörä" takki messuilta. merkkiä Bewan, irroitettavalla lisävuorella. on myös selkä, kylki ja olka vahvikkeet. ja mikä tärkeintä, erittäin hyvä päälle (ainakin mun roppaan), tarjous hintaan 100e.
Micki
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 21 Maalis 2006 19:53
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja Micki »

MP-ASU:n kelkkatakki on ollu tosi hyvä. :)
Avatar
blue Honda Trx
Tracks
Viestit: 3208
Liittynyt: 15 Syys 2004 13:58
Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
Paikkakunta: Östra Nyland

Viesti Kirjoittaja blue Honda Trx »

Mites tuo MP-ASUN ns.Atv-puku...saakohan siitä muunvärisenä...?
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
Robbe-
6WD
Viestit: 752
Liittynyt: 19 Syys 2005 15:38
Paikkakunta: Vihti/Luumäki

Viesti Kirjoittaja Robbe- »

blue Honda Trx kirjoitti:Mites tuo MP-ASUN ns.Atv-puku...saakohan siitä muunvärisenä...?
Ei saa kuin vaan vihreenä
Traktori..
ajp
4WD
Viestit: 203
Liittynyt: 06 Syys 2004 16:55
Paikkakunta: Kivialho City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ajp »

perus haalarit on paras, talvella vaan joku helposti palava haalari on lämpimin
tulipas taas harvinaisen epäselvä ja pitkä viesti.
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8671
Liittynyt: 02 Elo 2004 16:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

blue Honda Trx kirjoitti:Mites tuo MP-ASUN ns.Atv-puku...saakohan siitä muunvärisenä...?
Vain ja ainoastaan vihreänä. Kovasti himottaa kyseisen puvun hankkiminen, pukua on kokeiltu ja onhan se jonkinlainen kompromissi mutta ihan toimiva. Varsinkin housut oli just mun makuun niin malliltaan kuin toimivuudeltaan. Niihin haaruksissa oleviin kitkapaloihin ihastuin, pystyy paljon paremmin puristamaan itsensä penkkiin kun ajellaan metsäpolulla ränttätänttää.

Takki saisi olla hiukan paksummasta materiaalista, tosin sitten se saattaa ola kuuma kesällä. Oma toive on että takissa olisi valmiina pussit selkä, elkapää ja kyynersuojille, aina kun ei oikein viitsi koppakuoriaista laittaa päälle.

Koko niissä on jotenkin omituinen tai sitten mä olen omituinen. Housut on sopivat XL:nä mutta takki pitää olla XXL, muuten hihat nousee ylös kun kurkottaa käsillä eteen. Mielummin hiukan väljä niin on enemmän liikkumavaraa ja mahtuu fleesejä alle.
Kylätason mönkijäkuski
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8671
Liittynyt: 02 Elo 2004 16:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Rukkan prätkäpuku (kuten pari muutakin pukua) tuli testattua ja ne hylättiin kun ne ei oikein oleet mun mieleen mönkkäri käytössä. Housuissa ei ollut ulkopuolisia taskuja ja takissakin niitä oli surkean vähän. Muutenkin liika "tyköistuvuus" oli ajon kannalta pahasta, toki kyseisen puvun ominaisuudet loisti kun päräytettiin isoille teille ja ajeltiin lujasti.

Nyt kaappia komistaa MP-Asun ATV puku ja ensi kokemus on juuri päinvastainen kuin prätkä käyttöön tehdyillä puvuilla. Toimii maastossa mutta ei tiellä, varsinkaan takki kun otin sen REILUN kokoisena että alle mahtuu reilusti rompetta myös talvella. Lyhyen käytön jälkeen näyttää siltä että ATV puku olisi pitänyt hankkia aikoja sitten niin ei olisi tarvinnut pähkäillä mitä laittaa milloinkin päälle. Idea mulla on se että on yhdet kuoret ympäri vuoden ja vaatekerta muuttuu kelien mukaan, katsotaan miten homma tulee toimimaan. Palataan asiaan kunhan saadaan pukua testattua eri keleillä.
Kylätason mönkijäkuski
Jackmeister
4WD
Viestit: 245
Liittynyt: 29 Syys 2005 19:12
Mönkijä:: Cana 400 -11
Paikkakunta: P-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Jackmeister »

20km vauhdikkaan metsäautotie lenkin heitin näin aamutuimaan -5 asteenpakkasessa mp-asun atv puvun kanssa:

-housujen alla norm.pitkät kalsarit. Ei riitä, kylmä otti reisiin aika lujasti.
-takin alla t-paita ja fleece pusero. ..riitti nippa nappa, ehkä ei paljon pidempää kuitenkaan.

Toki tiedän ettei alla olevat kamppeet ole tuohon tarkoitukseen, mutta pitihän se kokeilla lumitöiden jälkeen. kunnon kerraston ja väliasun kera ois ollu soppeli ajella. ns. hyvät kelkka hansikkaatkin kaipasivat sitä peukunpaistinta jo tällä kelillä. Pitänee ostaa kunnon KINTTAAT!

Samamieltä olen koheltajan kanssa siitä että asu toimii paremmin mönkimisessä kuin vauhtihommissa. Ja myöskin takki on vähän nafti housuihin suhteutettuna. Hyvä puku ainakin keväästä syksyyn.

Pakkasella taidan kuitenkin valita kaapista sinisalon kelkkapuvun.
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8671
Liittynyt: 02 Elo 2004 16:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Samat kokemukset kuin jaskamestarilla :wink:

-10 pakkasessa pitkät kalsarit ja välihousut alle, yläkertaan aluspaita, 2-3 fleeseä ja takki päälle niin tarkenee ajaa mutta ei kovin pitkään. Kyllä se on pakkas ja lämpimän ajan kamat oltava erikseen, ongelmaksi tulee se että jos ottaa liian ison puvun niin se on sitten kesällä järkyttävän iso.

Sama huomio housujen ja takin mittasuhteista mutta tämä todettiin jo ostovaiheessa ja takki otettiin numeroa isompana kuin housut :wink:

Hyvä että mainitsit Sinisalon kelkkapuvusta, pitää mennä kaverin kaappia penkomaan, sieltä taitaa sellainen löytyä :D
Kylätason mönkijäkuski
Vastaa Viestiin