Ajotakki syksyyn ja talveen.

Keskustelua ajovarusteista:
Kypärät panssarit kengät yms..
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 12:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Ajotakki syksyyn ja talveen.

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Puuhis83 kirjoitti:
Bansku81 kirjoitti:Mä hain eilen Sinisalon Enduro takin ja otin sen verran reilun et mahtuu fleecet ja lisä suojatki alle jos tarvii. Takis ei ollu mitään kovin erikoisia suojia, pienet käsis ja selässä. Veden pitävä ja paljon taskuja.
Minkä kokoinen tuo sun takki on?
54 Oli mulle sopiva ni otin 56 et saa talvel tarpeeks kamaa alle ja suojat. Aika paljon oli säätö mahdollisuuksia et ei pääse hukkumaan, hyvä kattoo ettei ainaka hihat jää lyhyeks et lyhyil hanskoil ei oo ranteet kipeenä.
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4382
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Ajotakki syksyyn ja talveen.

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Se ois varmaa viel 52 sitte mulle reilu koko. Tutkitaan vielä. Se on varmaan tämä: http://www.emc24.fi/product_info.php?cP ... s_id=23057 tai http://www.emc24.fi/product_info.php?cP ... s_id=23055.

Tuol olis pöksyi, kintai ym. kampetta kans sopivaan hintaan.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
jötkis
4WD
Viestit: 203
Liittynyt: 20 Loka 2008 19:36
Mönkijä:: Raktori-Polle
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Ajotakki syksyyn ja talveen.

Viesti Kirjoittaja jötkis »

Kannattaa käydä myös Turussa katsomassa, nyt ois ale päällä.
http://www.storm-motor.fi/
Avatar
Ezzy
6WD
Viestit: 332
Liittynyt: 07 Heinä 2008 12:05
Mönkijä:: Dinli DL-801 350
Paikkakunta: Espoo

Re: Ajotakki syksyyn ja talveen.

Viesti Kirjoittaja Ezzy »

Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4382
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Ajotakki syksyyn ja talveen.

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Ezzy kirjoitti:Tai http://www.fc-moto.de
Keski-euroopan keleihin halpoja ajovermeitä.

Mä laitoin tilaukseen Sinisalon pro sport -takin. Samalla pöksyt ym... Klim klimate hanskatkin oli hyvässä tarjouksessa, mutta oli jo loppuneet. Otin sitte seuraavaks halvimmat... :D
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 12:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Ajotakki syksyyn ja talveen.

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Puuhis83 kirjoitti:
Ezzy kirjoitti:Tai http://www.fc-moto.de
Keski-euroopan keleihin halpoja ajovermeitä.

Mä laitoin tilaukseen Sinisalon pro sport -takin. Samalla pöksyt ym... Klim klimate hanskatkin oli hyvässä tarjouksessa, mutta oli jo loppuneet. Otin sitte seuraavaks halvimmat... :D
Mä nappasin tänään mukaan stormista Sinisalon Enduro housut niin on nyt ainakin joten kuten vettä pitävät pöksytkin niin ei haittaa ajella kura suihkussa Puuhiksen perässä :D
Avatar
Kiki
2WD
Viestit: 32
Liittynyt: 29 Syys 2012 10:35
Mönkijä:: Can-am outlander max 400
Paikkakunta: Porvoo

Re: Ajotakki syksyyn ja talveen.

Viesti Kirjoittaja Kiki »

Onko kellään kokemusta hanx in varusteista http://www.hanxkauppa.fi
Meillä ollu prätkä kamoja tuolta, mutta näissä kelkka varusteissa oon ihan kujalla, mitä ominaisuuksia olisi hyvä/pakko olla?
Nykyinen tietämyksen taso voidaan tiivistää seuraavaan: ensin ei ollut mitään ja sitten se räjähti. -Terry Pratchett-
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4382
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Ajotakki syksyyn ja talveen.

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Kaatosade + noin 80km/h nopeus. Tämä takki piti vedet ulkopuolella. Mikä on ehkä sikäli outoa että kyseessä on ns kelkkailutakki. Räntäsateessa kelkoilla varmaan ajetaan, mutta harvemmin kait vesisateessa. http://www.emc24.fi/product_info.php?products_id=23055

Muutenkin olen tykänny. Ihan riittävästi taskuja ja mukava päällä. Miinusta kauluksen koosta ja muodosta. Kypärähuppu tai kauluri tuon epäköhdan kyllä korjaa. Vielä kun tuolla pärjäisi kovalla pakkasella. Luulen että on kylmilläkin keleillä olis ok, kun ei viima pääse tuosta läpi.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
Kiki
2WD
Viestit: 32
Liittynyt: 29 Syys 2012 10:35
Mönkijä:: Can-am outlander max 400
Paikkakunta: Porvoo

Re: Ajotakki syksyyn ja talveen.

Viesti Kirjoittaja Kiki »

Sitten vielä kun löytyisi samoilla kalvoilla ja pinalla naisten mallia... Täytyy etsiskellä.
Nykyinen tietämyksen taso voidaan tiivistää seuraavaan: ensin ei ollut mitään ja sitten se räjähti. -Terry Pratchett-
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4382
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Ajotakki syksyyn ja talveen.

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Puuhis83 kirjoitti: Vielä kun tuolla pärjäisi kovalla pakkasella. Luulen että on kylmilläkin keleillä olis ok, kun ei viima pääse tuosta läpi.
Tarkenipa hyvinkin. Sopoivasti kerroksia vaan alle.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
moilanen
6WD
Viestit: 521
Liittynyt: 16 Syys 2005 18:13
Paikkakunta: Tammela

Re: Ajotakki syksyyn ja talveen.

Viesti Kirjoittaja moilanen »

Olen ollut erittäin tyytyväinen kelluntapuseroon ja housuihin syys- ja talvikäytössä, varsinkin jos joutuu liikkumaan paljon jäillä. Käytössäni on ollut jo useamman vuoden Fladen-merkkinen 2-osainen puku, enpä osaisi parempaa ajatella ja se päällä pystyy tekemään töitäkin, senverran hyvin istuva se on. Siis turvaväline laajassakin mielessä. Hintakaan ei ole kovin kallis laadun huomioonottaen; koko puku n 150,00€.
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 12:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Ajotakki syksyyn ja talveen.

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

moilanen kirjoitti:Olen ollut erittäin tyytyväinen kelluntapuseroon ja housuihin syys- ja talvikäytössä, varsinkin jos joutuu liikkumaan paljon jäillä. Käytössäni on ollut jo useamman vuoden Fladen-merkkinen 2-osainen puku, enpä osaisi parempaa ajatella ja se päällä pystyy tekemään töitäkin, senverran hyvin istuva se on. Siis turvaväline laajassakin mielessä. Hintakaan ei ole kovin kallis laadun huomioonottaen; koko puku n 150,00€.
Kuis kulutuksen kestävän tuntuinen päälikangas on? Meinaan et joskus joskus sattuis kyseisen puvun kanssa hieromaan tienpintaa niin kuin äkkiä tulee nahka oma persnahka näkyviin?
moilanen
6WD
Viestit: 521
Liittynyt: 16 Syys 2005 18:13
Paikkakunta: Tammela

Re: Ajotakki syksyyn ja talveen.

Viesti Kirjoittaja moilanen »

Pinta on erittäin vahvaa vedenpitäväksi impegroitua kangasta, sisus neopreenia ja sitten kaikkein sisimpänä ns tuuletuskudos. Housujen polvissa ja "persuuksissa on paksu neopreenikumitoppaus. Käyttötarkoitushan on se, että veteen pudonnut kelluu, pääsee ylös; siksi asussani on kiinnitettynä, jäänaskalit, puukko ja pilli.
Asvalttiajeluun tämä pukine ei ole paras mahdollinen, eihän se bulevardeille ole tarkoitettukaan. Talvisissa olosuhteissa se on mielestäni erinomainen.
En tiedä; ensimmäisen mönkijäni hankin 1993; Kawasaki kh 300 ja senjälkeen Polaris Sportsman 350 sitten Rally 250 TL ja senjälkeen UTV-TNS-650 ja nykyisin pari vuotta Polaris 500 ho T3. Mitään näistä en ole onnistunut kaatamaan, tieltä/uralta suistumaan, laitteet kun minulla alunperin olivat työkäyttöön. Epäonnistunut Rally 250 ja TNS, katastrofi. Oppia siitä tuostakin taipaleesta sai.
Kuitenkin edelleenkin tuosta asusta; käytän sitä syksyisin avovesikaudella kalastusreissuilla ja sitten tietenkin jään päällä samoissa hommissa. Joskus olen pyyhkäissyt takin pintaan terävällä kairalla sipaisten, ei jälkiä, senverran kestävä pintamateriaali. Siitä muuten hyvä asu, että raskasta työtä tehdessä voi aukaista etuvetoketjua ja hijatarroja; saa ilman kulkemaan. Kyllä se päällä reikiä kairaa, jäätä sahaa ja kun verkkojata on jään alla, sitten ei ole kuin itsensä liikuttelua.
Nuo moottoripyöräasut ja kelkkailuasut ovat kyllä hyviä mutteivät meikäläiselle tarkoituksenmukaisia. Sama muuten pätee ns kelkkasaappaisiin; ei tee kalastushommissa mitään, minulla on Safari Ruka saappaat. Todella kevyet ja varren etuosassa tukeva iskusuoja ja luonnollisestikkin irroitettava huopavuori. Niitäkin olen joskus kairalla hipaissut; ei vahinkoa. Ajokäsineinä minulla on Kuhmon Korhosen rautakaupasta 15v sitten ostetut "roimavartiset" ja verkot käsitellään neopreenisormikkailla.
Vastaa Viestiin