Ajotakki syksyyn ja talveen.

Keskustelua ajovarusteista:
Kypärät panssarit kengät yms..
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4382
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Ajotakki syksyyn ja talveen.

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Lämmintä ja kuivaa takkia vailla talveksi.

Kokemuksia kuskeilta kaipailisin, jotka ajavat ympäri vuoden. Asukokonaisuuttakin voi ehdotella, vaikka mulla kohtuu hyvät housut onkin, mitä olen kelkkailessa käyttäny. Eivät tieten pidä vettä pätkääkään. Kelkkailuvermeet olis tietty ehdottomat talveksi, mut löytyiskö jotain yleispätevää settiä, millä tulis toimeen kosteammankin kelin?
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
SETMA
Tracks
Viestit: 1249
Liittynyt: 15 Tammi 2010 07:10
Mönkijä:: ?
Paikkakunta: ympyrä

Re: Ajotakki syksyyn ja talveen.

Viesti Kirjoittaja SETMA »

Mulla on talveksi snow gear housut ja mp asun kelkkatakki irrotettavalla vuorella.Pitävät vettä ja ei ole kylmä yllättänyt.
Haminan seudun mönkijät ry
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 12:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Ajotakki syksyyn ja talveen.

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Mä hain eilen Sinisalon Enduro takin ja otin sen verran reilun et mahtuu fleecet ja lisä suojatki alle jos tarvii. Takis ei ollu mitään kovin erikoisia suojia, pienet käsis ja selässä. Veden pitävä ja paljon taskuja.
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4382
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Ajotakki syksyyn ja talveen.

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Tämän kai vois liittää tuonne: http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... a&start=60

Tuossa otsikkona Atv puku niin en jatkanu siihen, vaikka nyt sen luettuani huomasin että siellä on näistä takeistakin keskusteltu erikseen.

Nyt olis vahvana suosikkina Sinisalon backflip takki ja housut. Nuukalle miehelle tyyriitä, mutta sais hiukan päälle 300 euron koko asun kuitenkin. Snogearilta ei taho saada edes takkia tuohon hintaan. Kaip niissä on laatueroakin, vaikka brändi näissä aina maksaa...
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
jötkis
4WD
Viestit: 203
Liittynyt: 20 Loka 2008 19:36
Mönkijä:: Raktori-Polle
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Ajotakki syksyyn ja talveen.

Viesti Kirjoittaja jötkis »

Ootko käyny jo Moto-Rauman outlet kellarista kattomassa olisko siellä jotain sopivaa? Keväällä siellä ainakin oli kampetta joka lähtöön kun kävin kurkkaamassa.
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4382
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Ajotakki syksyyn ja talveen.

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Muutaman kerran olen käyny. Varusteet on joko pirun isoja tai pieniä, sekä liikaa suojia yms.. :D Yläkerran puolella olis parempi tarjonta, mutta hinnat on korkeita ja palvelualttius matalaa.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 12:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Ajotakki syksyyn ja talveen.

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Puuhis83 kirjoitti:Muutaman kerran olen käyny. Varusteet on joko pirun isoja tai pieniä, sekä liikaa suojia yms.. :D Yläkerran puolella olis parempi tarjonta, mutta hinnat on korkeita ja palvelualttius matalaa.
+1

Mäki meinasin eka perus prätkä takkia ja hiusuja, mut vaikka kuin ois tiukka katuvehje mönkijä niin aika paljon enemmän sais olla liikkuma varaa ku noissa prätkä vaatteissa mitkä on jo ommeltu istuvan miehen malliseksi :)
Avatar
pete-801
Tracks
Viestit: 1212
Liittynyt: 17 Marras 2009 18:35
Mönkijä:: ei oo enään.
Paikkakunta: Heinola

Re: Ajotakki syksyyn ja talveen.

Viesti Kirjoittaja pete-801 »

köyhä pärjää sillä mihin on varaa, siksi hain aikanaan itse lahden kärkkäiseltä edullisen setin takki + housut malli väljä ( touring tyyppinen ) hyvin on mun ajelut toimineet. Pakkasilla takin alle laitoin fleese paidan mutta sillä pärjäsi noin -15 sen jälkeen tuli kylmä läpi. Nyt pidän tuota takkia kun ajelen 2-pyöräisellä. Niin ja se hinta vastasi laatua 99eur setti jossa housuista lähes kaikki vetoketjut pettäneet muttei estä käyttöä, takki yhä ehjä :) Ja pitää sadetta, ainakin kevyttä kesäsadetta , kaatosateessa ei testattu.
goes 520 ltd ex/pöllitty.
dinli 300cc ex
rally 110cc ex
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4382
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Ajotakki syksyyn ja talveen.

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

pete-801 kirjoitti:köyhä pärjää sillä mihin on varaa
Näinhän se menee. Sitte kun on köyhän lisäksi vielä nuuka, niin hankalaksi menee. :D

Nimim. sitimarketin toppavermeillä kelkkaillu liki 30 pakkas asteessa.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4382
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Ajotakki syksyyn ja talveen.

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Bansku81 kirjoitti:Mä hain eilen Sinisalon Enduro takin ja otin sen verran reilun et mahtuu fleecet ja lisä suojatki alle jos tarvii. Takis ei ollu mitään kovin erikoisia suojia, pienet käsis ja selässä. Veden pitävä ja paljon taskuja.
Minkä kokoinen tuo sun takki on?
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
jötkis
4WD
Viestit: 203
Liittynyt: 20 Loka 2008 19:36
Mönkijä:: Raktori-Polle
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Ajotakki syksyyn ja talveen.

Viesti Kirjoittaja jötkis »

Puuhis83 kirjoitti:Muutaman kerran olen käyny. Varusteet on joko pirun isoja tai pieniä, sekä liikaa suojia yms.. :D Yläkerran puolella olis parempi tarjonta, mutta hinnat on korkeita ja palvelualttius matalaa.
Näinpäs muuten olikin, että pääasiassa taisivat olla pieniä kokoja. Suojathan noista saa pois, jos tuntuu että ovat liikaa. Prätkäkamppeista kannattaa katsoa tourinki- tai enduromalleja, ovat paremmin mönkijäkäyttöön sopivia.

Samaa mieltä noista hinnoista. Ylhäällä kallista, alhaalla halpaa, palvelua ei kummassakaan. :D
atv mies
Tracks
Viestit: 1370
Liittynyt: 03 Marras 2010 17:49

Re: Ajotakki syksyyn ja talveen.

Viesti Kirjoittaja atv mies »

Itselä käytössä FXR:n kelkkailutakki ja saman setin housut. Malli on Backshift, saa vuoren irti ja voi sanoa että on lämmin! On lämmin myös vuori irti.
Tollanen takki http://www.fxrracing.com/product/backsh ... ?color=127

Itse sain noi hintaan 100€ takki ja 100€ housut, olivat erikois,erikois, special just for two days tarjouksessa.

En ole pettynyt. Pitää veden ja viiman ulkopuolella.
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4382
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Ajotakki syksyyn ja talveen.

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

^Ajelet rattorilla ympäri vuoden? Mikä pulju mahtoi olla mistä ostit. Pikasella vilkaisulla olis sen verran arvokkaat kamppeet että mulle tulee vilu moneen kertaan, jos jään alennusmyyntiä odotteleen. Ois pitäny keväällä olla silmämunat kovina, vanhoja malleja ois saanu varmaan halvalla.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
atv mies
Tracks
Viestit: 1370
Liittynyt: 03 Marras 2010 17:49

Re: Ajotakki syksyyn ja talveen.

Viesti Kirjoittaja atv mies »

Joo ympäri vuoden tulee ajeltua. Putiikki oli Tarvikekeskus ja tarkemmin Rovaniemen toimipiste. http://www.tarvikekeskusoy.fi/
Nuita FXRän kamoja saa ilmeisesti myös muilta Yamaha diilereiltä, kun tuonne tarvikekeskukseen nuo kamat tulivat silloin kun aloittivat Yamaha myynnin.
Jani_rr
6WD
Viestit: 281
Liittynyt: 30 Heinä 2011 20:39
Mönkijä:: Can Am 1000 XTP TL 2013

Re: Ajotakki syksyyn ja talveen.

Viesti Kirjoittaja Jani_rr »

Ei tullut talvella kylmä, ku kerrospukeutui. Eli tekninenalusasu/välikerrasto, ja noiden päälle prätkäkamat vuorilla. Näpit prkl meinas kyllä kylmettyä, mut enstalvea varten lämpökaffaa.
Can Am 1000 Renegade Xxc Triple Black 2018. T3b (80km-h) ABS
Can Am 1000 XTP 2013 (TL)
Yamaha Raptor700 2008 (TL) / Polaris 570, 2017 raktori
Yamaha Raptor700 ,2007 (TL)
SMC Wildcat 500 , ? (TL)
Vastaa Viestiin