Paras kypärä malli

Keskustelua ajovarusteista:
Kypärät panssarit kengät yms..

Paras kypärä malli metsään?

Äänestys päättyi 23 Touko 2006 09:37

Umpi potta
4
7%
Crossi potta
3
5%
Crossi potta laseilla
31
55%
Avo potta
1
2%
Avo potta visiirillä
14
25%
Joku muu
3
5%
 
Ääniä yhteensä: 56

Avatar
J.O.B
Tracks
Viestit: 953
Liittynyt: 30 Tammi 2006 10:55
Paikkakunta: Kirkkonummi. CFmoto Ku-Ra Racing edition.

Paras kypärä malli

Viesti Kirjoittaja J.O.B »

Niin, olen miettinyt mikä on paras kypärä malli mönkimiseen metsässä.
Itse käytän tällä hetkellä umpi kypärää kun tulee myös tiellä ajeltua mutta mielestäni se ei ole paras vaihtoehto metsään.
Crossi potta taitaa olla suosittu mutta ajo lasien kanssa omat kommervenkkinsä, arvostan näkökyvyn säilytämistä.
Avo potta jossa visiiri ei taas suojaa leukaa kun ei oo semmoista ritge vorresteri mallista joka kestää mitä vaan...

Eli minkä olette havainneet parhaamaksi?
-ede, bibe, lude; post mortem nulla voluptas-

Team Ku-Ra
ATV Kalenteri
Avatar
webbert
PeltiHalliKreivi
Viestit: 727
Liittynyt: 12 Marras 2005 21:36

Viesti Kirjoittaja webbert »

Umpipottaa yleensä mutta nyt ostettiin motonetista laatikollinen mattamustia avo malleja visiirillä ja hyvältä vaikutti. Hinta naurettavat 49e. Ei mikään laatu potta mutta metsään menee mainiosti.
hugo
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 22 Huhti 2006 11:12
Paikkakunta: KOTKA

Viesti Kirjoittaja hugo »

kyl sit jotenkii on tottunut umpipottaan joten se tuntuu luontevalta käyttää..
ei riemulla rajaa kun kiinalaisella ajaa...
kukkumyy
Tracks
Viestit: 1915
Liittynyt: 15 Joulu 2004 23:51

Viesti Kirjoittaja kukkumyy »

Se potta on varmasti parhaasta päästä talvikäyttöön mitä nyt Bomban logoillakin saa. Poke ja ATC voi valoittaa mallia.

Avopotta visiirillä taasen varmaan hyvä kesäkeliin.

Itse sitten talvisinkin pidän avopottaa kunnon suurella lämmitetyllä visiirillä.
Puuhis
6WD
Viestit: 485
Liittynyt: 19 Maalis 2006 10:53
Mönkijä:: Polaris Sportsman 800 EFI ´07
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Puuhis »

crossi potta laseilla on ittellä. vähän OT, kukkumyy paljokos tollaset mainitsemasi kypärät maksaa?
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

kukkumyy kirjoitti:Se potta on varmasti parhaasta päästä talvikäyttöön mitä nyt Bomban logoillakin saa. Poke ja ATC voi valoittaa mallia.

Avopotta visiirillä taasen varmaan hyvä kesäkeliin.

Itse sitten talvisinkin pidän avopottaa kunnon suurella lämmitetyllä visiirillä.
Bomban BVS on osoittautunut mukavaksi, myös kesällä. Irroittaa vain vetämällä maskin ja kypärä muuttuu visiirilliseksi avopotaksi. Niin ja siinähän on se häikäisysuojakin vakiona. :wink:
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
kukkumyy
Tracks
Viestit: 1915
Liittynyt: 15 Joulu 2004 23:51

Viesti Kirjoittaja kukkumyy »

ATC kirjoitti:
kukkumyy kirjoitti:Se potta on varmasti parhaasta päästä talvikäyttöön mitä nyt Bomban logoillakin saa. Poke ja ATC voi valoittaa mallia.

Avopotta visiirillä taasen varmaan hyvä kesäkeliin.

Itse sitten talvisinkin pidän avopottaa kunnon suurella lämmitetyllä visiirillä.
Bomban BVS on osoittautunut mukavaksi, myös kesällä. Irroittaa vain vetämällä maskin ja kypärä muuttuu visiirilliseksi avopotaksi. Niin ja siinähän on se häikäisysuojakin vakiona. :wink:
Tuo malli vaan on aika arvokas. Paljonko se ATC maksoikaan?

Ja avopottahan on halpa mistä vaan ostettuna mutta siihen lämmitettävän visiirin löytäminen voi olla hankalampaa. Hinta riippuu mistä sattuu löytämään.
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

Kyllähän hyvä kypärä on aina hintansa väärti. Tosin tuo Bombba on tyyriimmästä päästä. Ovh pyörii hieman alta 600e, mutta Kempeleen Ojanraudasta, lupasivat semmoisen hiukan päälle 400e, joka on jo suht kohtuullinen hinta, monitoimisesta huurtumattomasta potasta. :wink:
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
petri.n
Tracks
Viestit: 1291
Liittynyt: 05 Syys 2005 16:19
Mönkijä:: canam 650 max
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Itselläni on Cabergin avattava kypärä. Saa leukaosan ylös, kun rämpii hiljalleen ja rupeaa huurettamaan + aurinkovisiiri mukana. Kesä ja syysilmoilla ei huretu, kun on hyvät ilmanvaihtokanavat. Tutustukaa Caberin sivuilla. :wink:
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8671
Liittynyt: 02 Elo 2004 16:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Zeusin avokypärä huurtumattomalla isolla tuplavisiirillä turvaa mun pääpalikan kolhuilta ja naarmuilta, tyytyväisyysaste on erittäin korkea enkä usko että ihan heti olen kypärää vaihtamassa. Jos ajelee suurempia nopeuksia maantiellä niin silloin kaipaa hiukan suhinattomampaa kypärää tai korvatulppia.

Tulevaisuus näyttää mikä kypärä on seuraavaksi tulossa, suuntaviivat on jo vedetty sekä malli päätetty mutta se hankitaan sitten kun sille tarvetta ilmenee :wink:
Kylätason mönkijäkuski
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

Pakko on myöntää Koheltajan puheet, itselläkin yksi mieluisimmista tuo Zeus ja kömmmintäreissuilla se päässä lähes poikkeuksetta. :wink:
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
_suzuki_
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 16 Maalis 2005 12:46
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja _suzuki_ »

En oo ikinä käyttäny kypärää ku ajelen mönkkärillä, radio-kuulosuojaimet ja lippis suojaa tarpeeks. :P
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8671
Liittynyt: 02 Elo 2004 16:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

_suzuki_ kirjoitti:En oo ikinä käyttäny kypärää ku ajelen mönkkärillä, radio-kuulosuojaimet ja lippis suojaa tarpeeks. :P
Et oo ikinä vissiin kaatunut niin että naamavärkkiä komistaa arvet?
Kylätason mönkijäkuski
Avatar
waari
6WD
Viestit: 887
Liittynyt: 29 Heinä 2005 09:26
Mönkijä:: HONDA 24", 275 kg
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja waari »

itellä on airoh tyger. semmonen crossipotta visiirillä. musta ja kirkas visiiri. toi bv2s vai mikäsenytolikaan ois kova sana talveks.
välittää.....
Avatar
Jere itte
Tracks
Viestit: 1693
Liittynyt: 12 Maalis 2006 13:05
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Jere itte »

Mä olen tykännyt pirusti integroidusta kypärästä.
l Kipu on vain tunne l
Vastaa Viestiin