Talvikypärä

Keskustelua ajovarusteista:
Kypärät panssarit kengät yms..
Avatar
QAku
4WD
Viestit: 137
Liittynyt: 24 Tammi 2006 11:09
Mönkijä:: RZR 800 EFI EPS LE Turbo

Viesti Kirjoittaja QAku »

Jere itte kirjoitti:
petri.n kirjoitti:Kypärän hinta oli 290 e + sähkövisiri 109 e = 399 e
Tuo sähkövisiri on yllättävän hinnakas. Allright kuvastosta katsoin myös nuo hinnat, mutta sieltä kelkkailijoitten tarvikkeista.
Toi BRP:n sähkölasi on varmaankin samaa hintaluokkaa. No, tänä talvenahan sen näköö tarvitaanko sitä vai ei.
Mikä brp:n malli? Siis kypärän?
Avatar
Jere itte
Tracks
Viestit: 1693
Liittynyt: 12 Maalis 2006 13:05
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Jere itte »

En mä sen mallia muista. TOSSA on kuva siitä. Siitä aukee leukasuoja samalla tavalla, ja mukana tulee se sellainen "kuonokoppa", joka talvikäytössä ohjaa hengitysilman suoraan ulos. Ei tule kosteutta uloshengityksestä visiiriin. Mielestäni aikalailla samanlainen kuin tuo minkä Petri osti. Muotoilussa ja leukasuojan lukituksissa sun muissa on tietty eroja, mutta perusperiaatteeltaan samansorttinen ruukku.

Paikallinen BRP-dealer sanoi etteivät ole vielä kenellekään myyneet sähkölasia, mutta kypäriä on kuulemma kelkkailijoille mennyt roppakaupalla.
l Kipu on vain tunne l
Avatar
QAku
4WD
Viestit: 137
Liittynyt: 24 Tammi 2006 11:09
Mönkijä:: RZR 800 EFI EPS LE Turbo

Viesti Kirjoittaja QAku »

Se on brp modular eli lazerin valmistama. Lazerin sama malli on revolution. Ostin tuo lazerin viime talvena fc-motosta, maksoi vähän yli 200€ tuplavisiirillä ja tuon hengitysmaskin ostin sitten suomesta, noin 30€. Visiiri ei tosiaan huurru, kun käyttää tota maskia, mutta mulle se maski menee vähän liian tiukalle naamaa vasten kun kypärän sulkee. Se häikäisysuoja on loistava keksintö.

Ajattelin ostaa brp:n bs2v:n jos se olisi jo E-hyväksytty. Keltään en ole saanut vielä vastausta
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8671
Liittynyt: 02 Elo 2004 16:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

BRP:n BVS2:sta on kovasti kehuttu että se on käytännössä huurtumaton ilman tupla tai sähkövisiiriä, tämä tuli nähtyä 2006 KWT:ssä kun ATC:llä oli kyseinen ruukku päässä. Ei taida olla E-hyväksytty mutta aika monella on sellainen tieliikennekäytössä, väitän että se antaa paljon paremman suojan kuin alle 100€ peruskypärät.
Kylätason mönkijäkuski
Avatar
mönkkä
6WD
Viestit: 941
Liittynyt: 03 Loka 2005 18:59
Mönkijä:: 2 x 100 ccm3
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mönkkä »

Itse ostin ton hjc cl-maxsin ja maksoi 215 ekee tossa hinnassa ei oo ku sähkövisiiri :oops: ja johtosarja
Viimeksi muokannut mönkkä, 17 Tammi 2007 13:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
http://www.kaivaa.fi

Heijari kohti napaa, leuka rintaan ja eteenpäin.

Se on nyt 67
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8671
Liittynyt: 02 Elo 2004 16:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Mä meinaan laittaa TourX:ään vastuskalvon visiiriin, kunhan saan sitä kalvoa kaverilta. Jos homma ei onnistu niin sitten laitetaan Scottin neopreeni huppu päähän ja avokypärä missä on metsurimallinen tupla/sähkövisiiri ja jos vieläkin viima vaivaa niin sitten otetaan käyttöön triplavisiiri :wink:
Kylätason mönkijäkuski
petri.n
Tracks
Viestit: 1291
Liittynyt: 05 Syys 2005 16:19
Mönkijä:: canam 650 max
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Tuossa kelkkakypärässä on tuo kuonokoppa l. hengityksenohjain myös mukana ja se selittää tuon vähän korkeamman hinnan jo perusversioon verrattuna, ns motoristimalliin. Käyttökokemuksia tulen kertoilemaan, kun ensin saan tuon kypärän. Lisäksi tuossa kypärässä on hyväksytty tuo visiiri l. täyttää tieliikenne kelpoisuuden. Samaa kypärää myydään talvimotoristeille. Itselleni ehdottomuus on tuo avattavuus, kun käytän silmälaseja. Tahtoo muuten olla työlästä voimistelua tuo kypärän pukeminen ja riisuminen.
voimailija
4WD
Viestit: 171
Liittynyt: 26 Touko 2006 22:09
Paikkakunta: EEPEE- Arctic cat 650 h1 trv t3

Viesti Kirjoittaja voimailija »

Pitihän se käydä Kärkkäiseltä Ylivieskasta ostamassa talvi/möyrimiskypärä. Eli tuli tällainen http://www.motorcyclegearreview.com/add ... prodID=869

THH T-370(s) tuplavisiirillä

Kesäkypäränä toiminut airai tour-x tahtoi huurtua tosi paljon ja mettässä ei oikein nähnyt ympärilleen tarpeeksi hyvin. Tällä avopotalla oli kiva ajella kun ei huurtunut ja näki ympärilleen tosi hyvin. Eipä ollut kalliskaan (50e)!
Kunnon pankkiryöstäjän pipo vaan kypärän alle niin ei naamakaan jäädy... :D
Outlander 800 max tie
petri.n
Tracks
Viestit: 1291
Liittynyt: 05 Syys 2005 16:19
Mönkijä:: canam 650 max
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Sitten käyttökokemuksia tuosta sy-maxista. Lyhykäisyydessään kokemuksia ei ole tullut, eikä tänä talvena tule. Koska allright ei pysty kyseistä kypärää toimittamaan. Ei saa. Eilen tuli tälläinen ilmoitus. Sitten ei muuta, kuin etsimään seuraavaa mallia.

Brp avattavaa kypärää kyselin, mutta sähkövisiirin ja johtosarjan kanssa hinta olisi mennyt niin suolaiseksi, että katsoin paremmaksi nostaa kädet pystyyn ja poistua taka vasemmalle. :D
Turhake! Se on vaan kateellisten panettelua.
Avatar
Jere itte
Tracks
Viestit: 1693
Liittynyt: 12 Maalis 2006 13:05
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Jere itte »

petri.n kirjoitti:Brp avattavaa kypärää kyselin, mutta sähkövisiirin ja johtosarjan kanssa hinta olisi mennyt niin suolaiseksi, että katsoin paremmaksi nostaa kädet pystyyn ja poistua taka vasemmalle. :D
Et sinä sitä sähkölasia siihen tarvitse. Mä olen ajellu vaikka missä ja millä keleillä tänä talvena ja auki on ja pysyy. Visiiri ja Jokinen, molemmat yhtäläillä. :wink:

Haet sen Modularin nyt kun niitä on vielä varastossa BRP:llä, niin kyllä se siitä.
l Kipu on vain tunne l
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10873
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Ei se visiiri pysy auki, kun metsässä ruvetaan koneiden kanssa oikein kunnolla temuamaan niin että hiki nouseen pintaan. Tällöin auttaa ainoastaan sähkö. Tämä nähtiin jo Iso-Syötteellä, jossa vähän jouduttiin taiteilemaan, niin siinä jäätyi kaikki tekniset kypärät BRP:tä myöden, mutta mun metsurin sähkövisiiri pysyi kokoajan huurteettomana. Ajossa pysyy liki kaikkien visiirit auki, jos ovat kaksikuorisia. Eikä se HJC:n halvin kypärä mahdoton ole. Alle 300€ lähtee sähkövisiirillä. Toki on maillia Bangadesh, eli ihan kokoumpinen malli.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Avatar
Jannu-67
4WD
Viestit: 215
Liittynyt: 25 Joulu 2005 20:22
Mönkijä:: POLARIS
Paikkakunta: Vimpeli Polaris 800 Efi -05

Mulla olis

Viesti Kirjoittaja Jannu-67 »

Mulla olis myytävänä !!!

LAZER kypärä 1v vanha. (Sininen)
Tuplavisiirillä. On ollut hyvä kypärä.

Myyn koska ostin samanlaisen mutta väri punainen.

Liikkeen OVH: 349€

Myyn tarjousten perusteella mutta satasesta lähdetään.
No mikä hitto täällä kämmää... Jaa se olinkin minä ite. =)
JV
4WD
Viestit: 182
Liittynyt: 15 Tammi 2007 20:28
Paikkakunta: Sipoo, Mönkijä Polaris SP 800 -05

Viesti Kirjoittaja JV »

Mikä sen BV2S:n ihan oikea myyntihinta (ei ovh) on täällä Suomessa, ei ole vaan missään tullu hinta vastaan. Ihan mielenkiinnosta vaan. Itse tilasin sen jenkeistä ja hinnaksi tuli veroineen 379 eskoo, justiinsa äsken kävin sen tullipostista hakemassa.
Jackmeister
4WD
Viestit: 245
Liittynyt: 29 Syys 2005 19:12
Mönkijä:: Cana 400 -11
Paikkakunta: P-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Jackmeister »

petri.n kirjoitti:Sitten käyttökokemuksia tuosta sy-maxista. Lyhykäisyydessään kokemuksia ei ole tullut, eikä tänä talvena tule. Koska allright ei pysty kyseistä kypärää toimittamaan. Ei saa. Eilen tuli tälläinen ilmoitus. Sitten ei muuta, kuin etsimään seuraavaa mallia.

Brp avattavaa kypärää kyselin, mutta sähkövisiirin ja johtosarjan kanssa hinta olisi mennyt niin suolaiseksi, että katsoin paremmaksi nostaa kädet pystyyn ja poistua taka vasemmalle. :D
Tiedätkö petri sopivan koon? Oulussa Motormanilla on hyllyssä S ja M kokoiset sy-maxit... Paas soittaen jos luulet että on sopivaa..
petri.n
Tracks
Viestit: 1291
Liittynyt: 05 Syys 2005 16:19
Mönkijä:: canam 650 max
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja petri.n »

X:llä alkaa meikäpojan pään koko. On tälläinen melonipää, joka on päänsä monta kertaa ajanut petäjään. :lol:

Modular siis kestää auki ajaissa? Metsässä sitten hitaasti kömpiessä voi nostaa tuon etuosan auki, niin teen nykyisenkin kypärän kanssa, mutta tieajossa sitten pitäisi ruudusta nähdä läpi.
Turhake! Se on vaan kateellisten panettelua.
Vastaa Viestiin