Mun lämppärisetti maksoi 70e + asennus bisukat .
Snelmannilta ostin.Saman kirjoitin tän jutun sivulla 8, ei varmaan ole halvimmat eikä parhaat mutta sehän olisikin jo liian hyvää ollakseen totta.
Nyt kun on niistä tullut jo käyttö kokemuksia niin voi sanoa että tarkenee.
Näissä keleissä HI asennossa turhankin kuumaksi tulee tupit.
Nonii, nyt tuli hondaan asennettua lämppärit kahvoille ja kaasulle. Tuttavalla oli ylimääräiset lämmitysvehkeet ja uudet kahvat, joten ostin ne häneltä. Rupesin tossa keskiviikkoiltana asentelemaan. Vanhat kahvat leikkasin irti ja lämmityselementit huolellisesti kiinni. Uudet kahvat päälle ja istuvat kyllä tukevasti kiinni. Sitten vaan piuhojen vetäminen ja virran etsiminen. Päätin ryöstää virrat 12-voltin ulostulosta, koska se toimii ainoastaan virran ollessa päällä, ettei akku vahingossa pääse tyhjenemään. Sitten irroitin kaasukahvan ja liimasin lämmityselementin siihen kunnolla, ettei sit yhtäkkiä lennä pois kun metsässä ajelee. Tuttavalta sain sitten muovisen levyn, josta tein kytkimille asennusalustan, jonka ruuvasin kiinni näytön alapuolelle.
Tässä pari kuvaa asennustyöstä. Ehkei niitä komeimpia, mutta toimii!
Ja nyt kun oon päässyt testaamaan noita vehkeitä, niin ovat kyllä suositeltava hankinta. Vaikkei mitään hirmupakkasia ole ollut vielä, mutta kyllä näillä parin asteen pakkasillakin on mukavaa kun pystyy ajaamaan ilman käsineitä palelematta.
Tilasin kahvanlämppäri setin jenkkilästä, sattui osumaan eteen malli josta löytyi viisiportainen säätöyksikkö, säädöt erikseen peukulle ja kahvoille. Ja kun tuo dollari on aika edullinen, hintaa taisi kuitenkin tulla hiukan yli sata euroo. Nätisti meni paikoilleen, tosin otin laiskuuttani syötän 12V ulostulon rinnalta. Vermeessä 2h aikakatkaisu, kait akku sen kestää jos päälle unohtuu.
Asennusohjeessa neuvottiin asentamaan peukun elementti "etupuolelle", laitoin sen siis kuskista katsottuna kaasunläpän taakse, näin sen käsitin Kaasu lipare on melko paksu mötikkä ja taitaa tehot loppua kesken, oletteko yleensä asentaneet lämpöelementin peukunpuolelle vai sinne "viiman" puolelle?? Saattaa olla että joudun siirtämään
Urho kirjoitti:Tilasin kahvanlämppäri setin jenkkilästä, sattui osumaan eteen malli josta löytyi viisiportainen säätöyksikkö, säädöt erikseen peukulle ja kahvoille. Ja kun tuo dollari on aika edullinen, hintaa taisi kuitenkin tulla hiukan yli sata euroo. Nätisti meni paikoilleen, tosin otin laiskuuttani syötän 12V ulostulon rinnalta. Vermeessä 2h aikakatkaisu, kait akku sen kestää jos päälle unohtuu.
Asennusohjeessa neuvottiin asentamaan peukun elementti "etupuolelle", laitoin sen siis kuskista katsottuna kaasunläpän taakse, näin sen käsitin Kaasu lipare on melko paksu mötikkä ja taitaa tehot loppua kesken, oletteko yleensä asentaneet lämpöelementin peukunpuolelle vai sinne "viiman" puolelle?? Saattaa olla että joudun siirtämään
Itse tulkkasin tuon asennusohjeen etupuolelle tarkoittavan nimenomaan kaasuvivun pintaa jota peokalolla painetaan. Käyttömielessä vivun etupuoli on peukalopinta ja takapuoli on vivun vastakkainen puoli.
Vastuksen teho on varsin pieni ja ohjeessa mainittiin myös että vipua ei pidä ohentaa, eli vastusta ei ole tarkoitettu lämmittämään vivun metalliosia. Muovissa taasen jämpö johtuu huonosti joten lämppärin teho tuskin riittää jos se on asennettu vastakkaiselle puolelle.
Kahvat näyttää just samalta kuin minulla on. Tuo kytkin on vähän erillainen. Sinällään toimivat ja ihan lämpimätkin, mutta sairaan paksut. Itse en tykkää.
- Matkustaja jo toisessa polvessa.
- Joo kiitos maksan tämän kyllä takasin niin että et huomaakkaan...
Jeps. Itsekin moisen vastaavan kahvalämmitin sarjasta, purin moisen "paksuus" ongelman takia, vastuslangat esille.
Paitsi että siitä sarjasta käyttöön jäi vain nuot vastuslangat johtoineen ja liittimet. Tuo katkaisija ei mahtunut ollenkaan meikän renen ohjaustankoon ja jouduin soveltamaan toisenlaista kytkentää.
Otin asennuksesta kuvia ja laitan linkin proosaan, kunhan saan sen valmiiksi tehtyä.
Peukku lämppäriks asensin 2x 15ohmin keraamiset vastukset sarjaan kaasuvipuun ja kutistesukalla piillotin vipuun.Toiminut hyvin ja kun vertailtiin Kangasniemellä vastaaviin kaupan tuotteisiin niin jotkut väittivät 29asteen pakkasissa että ne vertaillessa toimivat paremmin. Ainakin olivat tosi halvat n.muutaman euron kaikkineen.Olisin varmaan itsekin hankkinut kaupasta mutta ennen Kangasniemen ajoja 07 olivat kaikki peukkulämppärit kaupoista loppu eli ajatusmyssy päähän,itte tekemään ja niinhän siitä yleensä hyvä tulee.