Vinssin käyttökytkimet
- Villeristo
- 3WD
- Mönkijä:: Linhai 300 2x4 -06
Vinssin käyttökytkimet
En löytänyt valmista keskustelua aiheesta, joten aloitin uuden. Nyt kun vihdoin tuli lunta ja pääsi auraamaan, niin totesin vinssin alkuperäisen katkaisijan olevan hankala käyttää hanskat kädessä. Minkälaisia ratkaisuja olette tehneet käytön helpottamiseksi? Itse ajattelin mahdollisesti laittaa jalkakytkimet, mulla kun ei ole vasemmalla jalalla muutakaan tekemistä...
Ne jotka juoksevat, ovat lähteneet liian myöhään. Minä käytän moottoria.
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Mönkijä:: Honda
- Viesti:
Re: Vinssin käyttökytkimet
Ainakin WARN:n käyttökytkintä voi käyttää miliaset tumput käsissä vaan.

Tuo kytkimen saa sitten stongaan jne soveltuvaan paikkaan kiinni.

Tuo kytkimen saa sitten stongaan jne soveltuvaan paikkaan kiinni.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
- Villeristo
- 3WD
Näyttäis hyvältä vaihtoehdolta. Kiinnostas ennen ostoa vielä kuulla, onko kukaan rakentanut jalalla käytettävää systeemiä. Jos on, minkälaisilla palikoilla toteutettu.
- ViiMax
- Tracks
- Mönkijä:: Sp 500
Suosittelen kyllä tuota tankokatkaisijaa josta Roosalla kuva, tai ns. vipu mallista joka itseltä löytyy, ei haittaa vaikka ois paksut rukkaset niin aina toimii !
Jalkakaukalot kerää lunta ja "kakkaa" joten itse ainakin hautaisin idean vaikka toteutuskelpoinen oisikin. Tosin riippuu myös millaset kytkimet sinne sitten asentaa...
Jalkakaukalot kerää lunta ja "kakkaa" joten itse ainakin hautaisin idean vaikka toteutuskelpoinen oisikin. Tosin riippuu myös millaset kytkimet sinne sitten asentaa...
- Villeristo
- 3WD
Nyt kun on tota lunta saanut aurata jo ihan tosissaan, niin haaveilen entistä enemmän siitä jalkakäytöstä. Mulla ei kyllä kerää kaukalot lunta laisinkaan eikä maastomöyriminen ilman työtarkoitusta kiinnosta kuin autolla. Eli olisi sikälikin hyvä paikka. Käsikäyttöä ajatellen ei oikein ole vapaana edes yhtä hyviä paikkoja, kun on nämä valonvaihtimet ja vilkut sun muut härpäkkeet just siinä parhaassa kohdassa. Jos ostais esim. Biltsusta muutamalla eurolla 2 jalkakäyttöön tarkoitettua katkaisijaa ja modais niistä palauttavat, ni sais vinssin sisään-ulos toiminnon hoidettua...
- vaughan
- Tracks
- Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
- Viesti:
Laitapa sitten meille kuvia toteutuksesta jos päätät ne jalkakytkimet asentaa.
Itse en kyllä laittaisi koska minun mielestä siinä piilee tahattomien vinssailuiden vaara, mutta itsepä käyttösi tiedät.
Itse en kyllä laittaisi koska minun mielestä siinä piilee tahattomien vinssailuiden vaara, mutta itsepä käyttösi tiedät.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
- Villeristo
- 3WD
Laitellaan kuvia, jos siihen ratkaisuun päädyn
Tahattomat vinssailut oli kuitenkin tarkoitus estää katkaisemalla pedaalien virtapiiri, kun eivät ole käytössä.

- Villeristo
- 3WD
"Polkimet" rakennettu ja koekäytetty. Hyvin pelaa. Asennus/irroitus kestää n. minuutin. Käsikäyttö pysyy edelleen mukana, polkimet laitan vasta talveksi paikalleen. Pari kuvaakin kyllä otin, mutta kun niitä ei saanutkaan linkitettyä suoraan koneelta tänne, niin jäänee laittamatta. 

katkaisijat on ihan hyvät pollessa, mutta saisi olla tangon alla,eikä päällä.
“Unnatural work produces too much stress.”
-
- 6WD
- Mönkijä:: LINHAI 300 4X4
ostin tämän ja käytössä hyväksi todettu
http://www.ltt24h.fi/tuote/atv-vinssi-v ... ar6kcn2mq7
ei tarvitse olla vaijerin lähellä kun vetää !
http://www.ltt24h.fi/tuote/atv-vinssi-v ... ar6kcn2mq7
ei tarvitse olla vaijerin lähellä kun vetää !
Niijoo, lumilevyä nostettaessa vähintään 10m päähän mönkijästäkazuma cougar kirjoitti:ei tarvitse olla vaijerin lähellä kun vetää !

- Villeristo
- 3WD
Nyt oli polkimet ekan kerran tositoimissa. Pakko todeta, että oli loistava ratkaisu. Nopeutti ainakin omalla kohdallani toimintaa.
^Kuullostaa järkevältä ratkaisulta. Ainakin minun Outlanderissa Warnin kytkin on liian kaukana kahvasta, käsi väsyy auratessa. Pitäisi asentaa lähi/pitkätvalot katkaisijaan vinssin ohjaus, olisi paremmassa paikassa.
Outlander 400 2012
tein uuden kiinnikkeen jossa tuo warnin katkaisija on vilkku/valokatkaisjarasian alla ja pikkaisen käännettynä että lyhyt sorminen ylettää peukulla käden muuten ollessa kahvassa.
Joissain uusissa malleissa tuon näin mutta warnilta en nähnyt myynnissä itse kiinnikerautaa niin tekaisin itse
Joissain uusissa malleissa tuon näin mutta warnilta en nähnyt myynnissä itse kiinnikerautaa niin tekaisin itse

Ainakin oman warnin vinssin saa hondassa aivan mille paikalle tahansa jos vain viitsii porata pariin lattaraudan pätkään reiät pähin ja muokata näin tuo kiinnike mieleisekseen. Itsellä tosin jäi yhdestä halpis vinssistä vastaavia osia ylimääräiseksi kuin mitä noissa tanko kiinnikkeissä on ja nyt käyttökytkin on varsin nätisti sormien ylettyvillä, ei tarvitse otetta irroitella. Mutta siinä olisi kyllä mönkijä tehtailijoille virittelyn paikka kun modaisivat noihin valmiisiin muoveihin paikan tuolle kytkimelle niin että se olisi suoraan siinä lähettyvillä, mallia voisi ottaa vaikkapa moottoripyöristä joissa on nappia ja napukkaa peukaloille vallan riittävästi jo alkujaankin. Voisin väittää että pitkälti yli 95% neliveto mönkijöistä(maasto mallisista, vaikka kilvellisiä olisikin) saa tuon vinssin keulille. Ja samalla voisin väittää että mönkijän hinta ei kasvaisi kuin ehkä parilla eurolla jos sinne asennettaisiin valmiiksi tuo käyttö kytkin ja sen johdot, tämän voisi sitten kytkeä mihin tahansa vinssiin... Ergonimia paranisi ja olisihan se siistimmän näköinenkin(vaikka tuskinpa kukaan mönkijää jättäisi ostamatta sen takia että vinssit käyttökytkin on rumassa paikassa....)....