Monissa videoissa porukka nosteleepi mönkijöitään pystyyn, takapuskurin&takapyörien varaan päästen näin helposti pohjaan käsiksi. Mitäpä tuosta tuumaa akku?
Itsellä tuo pikkuinen Bull II johon pohjapanssari tarvitsisi uusia. Akkuna on Snajderin 43Ah, suljettu mielestäni tuokin. Olen uuden akkutelineen tehnyt alk.per. tilalle, mutta huomattavasti alemmas.
Tuon varmasti uskaltaa akku paikoillaan nostaa pystyyn, vai onko turvallisinta irroitella akku? Pohjapanssaria tehdässä tietysti menee hetki...
Akun kääntö kyljelleen hetkellisesti
- Rapsa85
- 6WD
- Viestit: 885
- Liittynyt: 29 Elo 2009 14:25
- Mönkijä:: Can-Am
- Paikkakunta: Ruokolahti
- Viesti:
Re: Akun kääntö kyljelleen hetkellisesti
Renessä on akku vakiona kyljellään penkin alla
Hold my beer..
Re: Akun kääntö kyljelleen hetkellisesti
Itellä on mp-akku pilkkikaikuluotaimessa. Eipä tuo ole itseensä ottanu vaikka on välillä pitempiäkin aikoja vaikka missä asennossa.
OT, mutta tuli sanottua kun liippasi asiaa.
OT, mutta tuli sanottua kun liippasi asiaa.
Re: Akun kääntö kyljelleen hetkellisesti
Geeliakun asennolla ei ole väliä miten on mutta kaikki nesteakut ovat asennostaa tarkoitettu pystyyn muuten pohjalle valuneet hilpeet lähtee liikkeelle ja kennon välit menee oikosulkuun ja akun jännite rupee laskemaan ! Eli ottaisin sen akun pois jos ei ole paljon vaivaa tai muuta haittaa! Nollaa samalla joitakin ohjelmia kun on tarpeeksi kauan ilman sähköä näin käy ainakin autoissa?
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Akun kääntö kyljelleen hetkellisesti
Avattavilla korkeilla olevia akkuja ei kannata pitää kyljellään ollenkaan. Hyytelö ym. suljetut akut voi yleensä pitää kyljelläänkin. Monissa laitteissa voi olla sama akku toisissa nurin ja toisissa pystyssä.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
Re: Akun kääntö kyljelleen hetkellisesti
Eipä tuo liian hankalassa paikassa ole. Lähtee ihan ilman katteiden ja pyörän irroitusta, uskoisin. Korkeintaan oikea takapyörä pitää irroittaa.
Nappaan siis akun irti masiinasta, voi sitten nostaa pystyyn ja mittailla&nikkaroida pohjaan panssarin. Laskee sitten alas kun homma valmis.
Nappaan siis akun irti masiinasta, voi sitten nostaa pystyyn ja mittailla&nikkaroida pohjaan panssarin. Laskee sitten alas kun homma valmis.