Vinssi hyytyy!!!!

Keskustelua mönkijän sähkölaitteista:
Vinssit, valot, gps,,,
sec_pro
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 14 Marras 2006 15:12

Viesti Kirjoittaja sec_pro »

Lisää tietoa: Eilen jälleen vilkaisin pikaisesti tapausta, kaapeli oli sitä 6neliöistä jota arvelinkin, lakut on vedetty suoraan akulta, liitokset hinkkasin santapaperilla puhtaaksi.. uus yritys, vaijeri tallin seinään kiinni ja jarrut lukkoon ja vinssaamaan, alku meni lupaavasti ja vikkelää, kunnes vinssistä kuului: NOOOU MOOOOOOOR! Sain polariksen nokan kyllä kumartamaan kuten kuninkaallisten kuuluukin, mutta ei enempää. Teenpä seuraavaksi seuraavan tempun, ensin käyn hakemassa sen Vartan 14Ah akun ( onko tämä kelvollinen patteri ? ) ja jos ei tämä auta niin vaihdan kaapelit järeämpiin. Tuli vielä mieleen, että en oo muuten mitannu latausvirtaa ollenkaan, onkohan siellä kaikki kunnossa :?: :shock: Joka tapauksessa omituinen tapaus, ja arvatkaa hävettikö kerran kun kaveri joutui hinaamaan polariksen suosta omalla bilteman 49,- maksavalla vinssillä kun oma 240,- euron Bronco hyytyi heti alkuunsa :oops:
- Sportsman -
Avatar
juniorijussi
Tracks
Viestit: 1596
Liittynyt: 19 Helmi 2005 01:02
Mönkijä:: Honda Foreman 500 Fe 2012
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juniorijussi »

Mulla tuli suitsan mukana broncon vinssi ja hyvin on vetänyt..En oo mitään eroa huomannut aikaisempiin warneihin(2500) mitä on ollut.Toi on vielä saman näköinenkin.Ainoa miinus on nuo ohjurirullat.Niillä ei tee mitään..Ei ton vinssin hinta ole kallis ainakaan.Jos hajoo niin sitten warnia tilalle.Mullakin on bronco kiinni alkuperäisillä piuhoilla :roll:
Linhai CUV 800 4x4 Perkins Diesel 2016
Honda Foreman 500 2012
sec_pro
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 14 Marras 2006 15:12

Viesti Kirjoittaja sec_pro »

Kyllä mullekin vakuuteltiin, että vinssi on hyvä ja vetokykyinen, enkä sitä yhtään epäile, eihän noin laiskaa vinssiä voi ollakkaan. On vain mielenkiintoista kun ei mitään vikaa tunnu löytyvän, ja kun sain vielä uuden vinssinkin takuuseen, niin ei se voi olla edes yksilöllistä. Tässä on kyllä täysin kyse siitä että se ei saa yksinkertaisesti tarpeeksi virtaa. Haen tänään uuden akun siihen, vaihdettava se kuitenkin on, ei oo enää parhaassa iskussa muutenkaan.
- Sportsman -
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Varta 14 Ah LF akku peliin, niin lataus onnistuu pakkasessakin, antaa virtaa sen minkä lupaa ja vinssi vaatii.
Viimeksi muokannut Roosa999, 06 Maalis 2008 11:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
JJA-75
3WD
Viestit: 66
Liittynyt: 02 Loka 2007 09:32
Mönkijä:: Linhai
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja JJA-75 »

Mulla on kans broncon 2000:nen vinssi. Ja on myös samankaltaisia ropleemia. Laitoin linkun nokkaan paketissa olleiden ohjeiden mukaan, suoraan akulta jne. Vaan eipä tunnu tehot olevan tallella, jaksoi sentään nostaa tallin kattoon pystyyn mutta eipä paljon muuta jaksakkaan. Maastossa oon lirissä...
Tosin nyt aion käyttää roosan jakamia vinkkejä ja mennä "rytäämään".
Ainii, eipä tohon vinssisettiin kuulu sitä relettä. Nyt menee kaapelit suoraan katkaisijalle ja siitä vinssiin. Auttaiskohan rele asiaa...??
FMT
2WD
Viestit: 31
Liittynyt: 08 Marras 2007 21:32

Viesti Kirjoittaja FMT »

Meinaatko tosiaan että akkukaapelit menee katkaisijan kautta :?: Jos näin on niin eihän tommonen voi saada virtaa tarpeeksi, tai sit palaa kyllä katkaisija äkkiä
jokutunnus
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 21 Touko 2007 13:56

Viesti Kirjoittaja jokutunnus »

Jep, siinä se. Ihan sama kuinka monta neliöistä kaapeli on, jos se menee katkaisijan läpi, niin siinä se pullonkaula on. Ihme ettei katkaisija ole vielä sulanut.
peccis
6WD
Viestit: 732
Liittynyt: 05 Syys 2006 19:43
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja peccis »

herätevirta tulee virtalukon kautta ainaki warnissa. mulla on kytketty plus johto startin solenoidiin ja miinus runkoon
Yamaha Kodiak 700 eps -19
Yamaha Grizzly 700 -08
ex.Honda 500FPA DCT -15
ex.Honda Foreman 450es -01
ex.Polaris Sportsman 500 -13
ex.Polaris ATP 330 -03
ex.Honda Rancher 350ES -02
ex. ATC 200ES -84
ex. RZR 800 -09
ex. 420fa -09
ex. Sportsman 400 -04
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Jaa... ei relettä... jämeriä ovat kytkimet, jos ilman relettä ohjataan...
Itse ohjeistan myös HiD-valot releiden taakse ja virrat on vain 12-18A

aika ryhmää...
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Hannu
4WD
Viestit: 154
Liittynyt: 01 Marras 2004 21:54
Paikkakunta: Suomusjärvi

Viesti Kirjoittaja Hannu »

Voihan sitä ihan vaikka mittarillakin katsoa, että mihin sitä jännitettä oikein katoaa.
Ensin mittaa akun navoilta, että lähteekö riittävästi voltteja vinssin vetäessä. Sitten voi mitata vinssin navoilta kuinka paljon tulee perille asti. Ja sitten vaikka jokaisen johdon päistä, että paljonko juuri siihen johdonpätkään jää jännitettä. Samoin voi mitata jokaisen liitoksen, kytkimen ja releen yli.
Kyllä pitäisi löytyä se pullonkaula, johon jännitettä eniten hukkuu.
Avatar
rekisteri
Tracks
Viestit: 961
Liittynyt: 15 Joulu 2007 22:32
Paikkakunta: pohjoisessa

Viesti Kirjoittaja rekisteri »

Itellä kans vinssi hyytyy heti ku hammaslanka kiristyy :S Akussa on kyllä reikä kylessä,mut korjasin sen ilmastointi teipillä..Voiko johtua tuosta? Ku noi uudet akut maksaa aivan liikaa..Kukkarokin on lihotuskuurilla..
tiennäyttäjä
6WD
Viestit: 636
Liittynyt: 13 Heinä 2007 23:14
Paikkakunta: koillismaa

Viesti Kirjoittaja tiennäyttäjä »

käytännössä havaittua kun akku oli entinen ja piti ruveta vinssaamaan,veti hetken ja sammutti koneen.ei muuta ku nykäsemällä käyntiin ja kieroksilla kelata takaisin,virran käydessä vähiin kone sammuu.
ja höh tietenkin se on honda
Skygo
Tracks
Viestit: 1534
Liittynyt: 28 Helmi 2007 21:55
Mönkijä:: Ei mönsäriä
Paikkakunta: Kivitaipale City

Viesti Kirjoittaja Skygo »

rekisteri kirjoitti:Itellä kans vinssi hyytyy heti ku hammaslanka kiristyy :S Akussa on kyllä reikä kylessä,mut korjasin sen ilmastointi teipillä..Voiko johtua tuosta? Ku noi uudet akut maksaa aivan liikaa..Kukkarokin on lihotuskuurilla..
Korjasit akussa olleen reiän ilmastointiteipillä?? sökö se akku on siinä vaiheessa jo ollu...
Skygo's kuvablogi
(päivitetty 5.10.)

Kuva - Pyöräkuormaajien aatelia
Avatar
villev
6WD
Viestit: 730
Liittynyt: 24 Maalis 2005 17:17
Mönkijä:: ½ moottori
Paikkakunta: ruottin ja venäjän välissä

Viesti Kirjoittaja villev »

rekisteri kirjoitti:Itellä kans vinssi hyytyy heti ku hammaslanka kiristyy :S Akussa on kyllä reikä kylessä,mut korjasin sen ilmastointi teipillä..Voiko johtua tuosta? Ku noi uudet akut maksaa aivan liikaa..Kukkarokin on lihotuskuurilla..

toi on melkein sama ku bensatankkia yrittäs paikata miesteipillä :lol:

akkukaupoille mars mars..... 8)
570 T3 PRO

mönkijän renkaat aina edullisesti http://www.kalajoenkumikorjaamo.fi

http://www.kepomonkijat.com/
Avatar
rekisteri
Tracks
Viestit: 961
Liittynyt: 15 Joulu 2007 22:32
Paikkakunta: pohjoisessa

Viesti Kirjoittaja rekisteri »

villev kirjoitti:
rekisteri kirjoitti:Itellä kans vinssi hyytyy heti ku hammaslanka kiristyy :S Akussa on kyllä reikä kylessä,mut korjasin sen ilmastointi teipillä..Voiko johtua tuosta? Ku noi uudet akut maksaa aivan liikaa..Kukkarokin on lihotuskuurilla..

toi on melkein sama ku bensatankkia yrittäs paikata miesteipillä :lol:

akkukaupoille mars mars..... 8)
Voi voi :cry:
Vastaa Viestiin