Näin minäkin asian käsitin. Kertokaas nyt sitten mikä tuossa tiekartastossa mahdollisesti mättää, onko vajaa/eikö löydä perille? Tiekartasto tulis työ käyttöön ja ei viittis huonoilla työkaluilla töitä tehdä, maastokartta harraste käyttöön ja sehän tuossa tuntuu hyvä olevan.kukkumyy kirjoitti:Tuo perustiekartastohan tulee minun ymmärtääkseni sen laitteen mukana.
Topo kartat sitten erikseen.
Gps-laitteet
-
- Tracks
- polleisti
- 2WD
Mielestäni tuo Garminin Quest on pätevälaite, käy maastokäyttöön ja on myös oikea autonavigointilaite. Koneen muistiin sopii kunnon tiekartasto ja yksi osa topo suomi plus-kartastoa. Tomituspaketissa tulee imukuppiteline ja tupsytkäjohto ja muuta ei tarvitakaan kun kiinnitetään se tohon pollen Lock&Ride tuulilasiin ja menoksi
Aion saada Garminin Questin joulupukilta...

Aion saada Garminin Questin joulupukilta...

- Alkkari
- 3WD
- Viesti:
Itse hommasin just perjantaina kännyyn tuon Navicoren, ja tällaisen pikaisen räpäilyn perusteella ihan toimiva vehje, puhuu suomee esim. Salovaaran äänellä, ja korvanapilla voi ajella mönkälläkin. tiekartasto löytyy mutta maastokartoista en tiedä. hintaa jotain 250€ 

Opinion is like an asshole, everyone got it. -Callahan
- blue Honda Trx
- Tracks
- Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
niin minäkin ostin tuossa pari viikkoa sitten,jos siihen saisi maastokartan niin mitenköhän se puheohjaus neuvoisi perille.....hehe.harmitti vaan kun pari viikkoa myöhemmin näin tuon trackerin mainoksen,samaan hintaan kuin navicore olisi saanut trackerin maasto/meri/maantie-kartaston....Alkkari kirjoitti:Itse hommasin just perjantaina kännyyn tuon Navicoren, ja tällaisen pikaisen räpäilyn perusteella ihan toimiva vehje, puhuu suomee esim. Salovaaran äänellä, ja korvanapilla voi ajella mönkälläkin. tiekartasto löytyy mutta maastokartoista en tiedä. hintaa jotain 250€
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
-
- Tracks
Kaverilla on tuo laite ja oon testannu niin tie käytössä tosi hyvä, löytää pikkutietkin jos vaan tiellä on nimi. Maasto kartat ku saisAlkkari kirjoitti:Itse hommasin just perjantaina kännyyn tuon Navicoren, ja tällaisen pikaisen räpäilyn perusteella ihan toimiva vehje, puhuu suomee esim. Salovaaran äänellä, ja korvanapilla voi ajella mönkälläkin. tiekartasto löytyy mutta maastokartoista en tiedä. hintaa jotain 250€

Tuo Garmin Quest oli minullakin hankintalistalla mutta jätin sen sitten pois kun siinä on oma akku (kuitenkin kallis uusittava) ja käyttöaika akulla ei ole kuitenkaan kovin kummoinen.
Garmin Gpsmap 60 c/cs on sitten minun mielestäni parempi tuon paristo käyttö mahdollisuuden vuoksi. Toki kokoa on enempi mutta ei minulle väliä.
Questin muisti taas riittää varmasti tarpeeseen kun tarpeeseen mutta
tuohon 60 c:n muistiinkin menee esimerkiksi lähes koko Lappi joten se riittää minulle.
Vaihdetaan alue kun ajopaikat vaihtuu, ei se niin iso urakka ole pistää konetta kiinni ja ladata uudet kartat.
Garmin Gpsmap 60 c/cs on sitten minun mielestäni parempi tuon paristo käyttö mahdollisuuden vuoksi. Toki kokoa on enempi mutta ei minulle väliä.
Questin muisti taas riittää varmasti tarpeeseen kun tarpeeseen mutta
tuohon 60 c:n muistiinkin menee esimerkiksi lähes koko Lappi joten se riittää minulle.
Vaihdetaan alue kun ajopaikat vaihtuu, ei se niin iso urakka ole pistää konetta kiinni ja ladata uudet kartat.
Mul on toi trackeri ja se mitä oon sitä viikon testannu ni ihan toimiva laite tuntuu olevan.mun osto päätökseen vaikutti toi et siinä on tie,meri ja maasto kaikki samassa.Piti ostaa toi navicore, mut sit näin tän.Puhelimena toimii n70 nokia ja sen näytöst saa ainakin hyvin selvää.niin minäkin ostin tuossa pari viikkoa sitten,jos siihen saisi maastokartan niin mitenköhän se puheohjaus neuvoisi perille.....hehe.harmitti vaan kun pari viikkoa myöhemmin näin tuon trackerin mainoksen,samaan hintaan kuin navicore olisi saanut trackerin maasto/meri/maantie-kartaston....
Joulupukin nyt tuotua tuo Garmin Gpsmap 60 C niin voi kertoa ensikokemuksia siitä.
Mukana tuleva ohjelma on surkeaa tarkuutta mutta toimii hyvin reittien sun muiden tallentamiseen tietokoneelle.
Samoin onnistuu siirtää GPSsän tallentama reitti tuohon ilmaiseen Google Earth ohjelman versioon. Näkyy reitti todella hyvin ja aivan oikealla paikallaan.
Perustiekartasto joka on Garminissa on todella perusperus tasoa. Kaikki isoimmat tiet löytyy ja osaa kyllä laskea ja neuvoa perille mutta vain
suuria teitä pitkin. Tiedä sitten miten hyvin kun olisi parempi kartta.
Täytyy seuraavaksi pistää karttoja hommauksen alle.
Sitten lisää kokemuksia.
Mukana tuleva ohjelma on surkeaa tarkuutta mutta toimii hyvin reittien sun muiden tallentamiseen tietokoneelle.
Samoin onnistuu siirtää GPSsän tallentama reitti tuohon ilmaiseen Google Earth ohjelman versioon. Näkyy reitti todella hyvin ja aivan oikealla paikallaan.
Perustiekartasto joka on Garminissa on todella perusperus tasoa. Kaikki isoimmat tiet löytyy ja osaa kyllä laskea ja neuvoa perille mutta vain
suuria teitä pitkin. Tiedä sitten miten hyvin kun olisi parempi kartta.
Täytyy seuraavaksi pistää karttoja hommauksen alle.
Sitten lisää kokemuksia.
-
- Tracks
- Alkkari
- 3WD
- Viesti:
Luulen että tuo navicoren tiekartta on paljon tarkempi kuin tuon trackerin. oikaiskaa jos olen väärässä.
Navilla näkee tosiaan jokaisen tien millä on nimi, eli kaikki rekisteröidyt tienpätkät. Trackerin topografikartan tarkkuudesta en sitten tiedä mitään
ja naviin sitä ei edes saa.
Soittelin tuonne Navicoren palvelunumeroon, ja kertoivat sieltä ettei naviin ole toistaiseksi edes suunnitteilla maastokarttoja. harmi.
Yksi alan ammattilainen vannoo Garminin Questin nimeen endurokäytössä, eikä ole edes tuotteen edustaja. väitti että on parhaita laitteita myös mönkijäkäyttöön uimista lukuunottamatta
Navilla näkee tosiaan jokaisen tien millä on nimi, eli kaikki rekisteröidyt tienpätkät. Trackerin topografikartan tarkkuudesta en sitten tiedä mitään

Soittelin tuonne Navicoren palvelunumeroon, ja kertoivat sieltä ettei naviin ole toistaiseksi edes suunnitteilla maastokarttoja. harmi.
Yksi alan ammattilainen vannoo Garminin Questin nimeen endurokäytössä, eikä ole edes tuotteen edustaja. väitti että on parhaita laitteita myös mönkijäkäyttöön uimista lukuunottamatta

Opinion is like an asshole, everyone got it. -Callahan
- blue Honda Trx
- Tracks
Pari katua olen huomannut tähän mennessä että tuo navicore ei löydä vaikka manuaalisesti kun etsii niin löytyy kyllä kartasta.Ja joskus sen reitit ei mene nopeampaa/lyhyempää.suurimmaksi osaksi kyllä menee oikein,niin ja talon-numerot menee vähän sekaisin...jos laittaa esim.uudenmaankatu 35 niin se voi näyttää että se on 300m sen oikean 35 jälkeen.muuten toiminut hyvin.
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
Ensimmäisiä kokemuksia TOPO kartoista.
Minun mielestä nämä erätukun topo kartat on lähes liian tarkkoja.
Kartan tarkka käyttö on kyllä hyvä jos tarkkuutta haluaa mutta samalla kone menee ärsyttävän hitaaksi.
Oikein tarkan kartan lataaminen pieneltä alalta kestää liian kauan. Ja jos vielä liikkuu kartalla ja samalla pystyy karttaa
seuraamaan niin välillä lataaminen kestää niinkin kauan että tulee aina reiluja hyppyjä paikasta toiseen.
Samoin jos haluaa kursoria liikutella kartalla ja tutkia karttaa muualtakin kuin siitä missä itse on,
kestää ns. uuden sivun lataaminen todella kauan. Minulla ei ainakaan tahdo kärsivällisyys riittää.
Toisaalta onko hitaus sitten ainoastaan tarkan kartan syy vai onko kone liian hidas? Olisiko uusi hippujuppi malli reilusti nopeampi?
Tiedä tuota. Kertokoot joku jos tietää onko markkinoiden uusimmat Garminit nopeita Topo karttoja käytettäessä.
Mutta täytyy jatkaa tutkimuksia.
Pitää hommata ainakin yksi tuommoinen Vapaa-ajan kartta ja kokeilla sen päivitysnopeus ja tarkkuus jotta pääsee vertaamaan keskenään.
Minun mielestä nämä erätukun topo kartat on lähes liian tarkkoja.
Kartan tarkka käyttö on kyllä hyvä jos tarkkuutta haluaa mutta samalla kone menee ärsyttävän hitaaksi.
Oikein tarkan kartan lataaminen pieneltä alalta kestää liian kauan. Ja jos vielä liikkuu kartalla ja samalla pystyy karttaa
seuraamaan niin välillä lataaminen kestää niinkin kauan että tulee aina reiluja hyppyjä paikasta toiseen.
Samoin jos haluaa kursoria liikutella kartalla ja tutkia karttaa muualtakin kuin siitä missä itse on,
kestää ns. uuden sivun lataaminen todella kauan. Minulla ei ainakaan tahdo kärsivällisyys riittää.

Toisaalta onko hitaus sitten ainoastaan tarkan kartan syy vai onko kone liian hidas? Olisiko uusi hippujuppi malli reilusti nopeampi?
Tiedä tuota. Kertokoot joku jos tietää onko markkinoiden uusimmat Garminit nopeita Topo karttoja käytettäessä.
Mutta täytyy jatkaa tutkimuksia.
Pitää hommata ainakin yksi tuommoinen Vapaa-ajan kartta ja kokeilla sen päivitysnopeus ja tarkkuus jotta pääsee vertaamaan keskenään.
-
- 4WD
- Mönkijä:: Cana 400 -11
- blue Honda Trx
- Tracks