kahvanlämmittimien asennus
Re: kahvanlämmittimien asennus
Onko kokemuksia Dicen kahva+peukkulämppäreistä? Mitä noissa liittimis olevat merkinnät tarkoittaa? Eli potikassa on jotai o,
- ja + merkkei, potikan o ja tulovirran o menee varmaa yhteen, mut + ja - lähtee potikasta, eikä mitää tietoa että mitä niihi kii, jos arvais että + puoleen tulis eka peukkulämppäri ja sit tuppi ja siihen - juttuu sit vaan vasen lämpötuppi nin meniskö kovin vääri? MItes tuo liima-asia, millä liimalla nuo pysyis hyvin paikallaan?
Entäpä tartteeko tuollaiset aluteippiä alle?
- ja + merkkei, potikan o ja tulovirran o menee varmaa yhteen, mut + ja - lähtee potikasta, eikä mitää tietoa että mitä niihi kii, jos arvais että + puoleen tulis eka peukkulämppäri ja sit tuppi ja siihen - juttuu sit vaan vasen lämpötuppi nin meniskö kovin vääri? MItes tuo liima-asia, millä liimalla nuo pysyis hyvin paikallaan?
Entäpä tartteeko tuollaiset aluteippiä alle?
Re: kahvanlämmittimien asennus
Laitoin kanssa Dicen kahva ja peukkulämppäri setin, jossa portaaton kierrettävä tehonsäätö, paketissa ei kytkentäohjeita, liittimet valmiina, ja oikein + ja - merkit ja se o virtapiuha, laittaa sitten miten van niin ei kovin paljon lämpene, vaikka tehot täysillä, virta nyt suoraan akulta. Mitenköhän noi pitää laittaa, Tilasin Moto-Hämeestä, ei ne sielläkään mitään tienny.
Re: kahvanlämmittimien asennus
Pitäsköhä siellä olla sit jotai aluteippiä välissä?Laitoin kanssa Dicen kahva ja peukkulämppäri setin,

Laitoitko kaksikomponenttiliimalla kiinni vai imllä?
Viimeksi muokannut kokki, 05 Helmi 2009 10:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: kahvanlämmittimien asennus
Näin Polariksen kahva- ja peukkulämppäripaketin Pirttilässä eilen. Sisältää sekä kahvavastukset, että peukun joita ohjaa yksi keinukytkin jossa HI ja LO asennot. Näytti sellaiselta paketilta, että seuraavan kerran kun jokin pragaa, laitan moisen. Hintaa oli vajaa 60Eur, ja täysin kytkettävissä mihin tahansa koneeseen.
l Kipu on vain tunne l
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: kahvanlämmittimien asennus
Mulla on Hondassa juuri nuo Pollen kahvalämppärit+peukku. Hyvin pelaa ja kompakti rakenne.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
-
- Moderaattori
- Viestit: 5590
- Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
- Mönkijä:: Traktori
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: kahvanlämmittimien asennus
tuolta http://www.dirttraxtv.com/# kun valitsee video portaalista pätkän "elliot lake" niin näkee kuinka ameriikanpoika asentaa kahvalämppärit polleen 

Re: kahvanlämmittimien asennus
Suora linkki tuohon videoon on http://www.dirttraxtv.com/episodeplayer ... &category=kingi kirjoitti:tuolta http://www.dirttraxtv.com/# kun valitsee video portaalista pätkän "elliot lake" niin näkee kuinka ameriikanpoika asentaa kahvalämppärit polleen
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
-
- Moderaattori
- Viestit: 5590
- Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
- Mönkijä:: Traktori
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: kahvanlämmittimien asennus
eipä näkyny meikäläisellä videossa osoteriviä
mutta hyvä että joku innokas korjasi asian 


Re: kahvanlämmittimien asennus
Ei haittaa vaikka aluteipit laittaa,ei ehkä niin paljoa lämmitystehosta karkaa koko ohjaustangon lämmittämiseenkokki kirjoitti:Pitäsköhä siellä olla sit jotai aluteippiä välissä?Laitoin kanssa Dicen kahva ja peukkulämppäri setin,
Laitoitko kaksikomponenttiliimalla kiinni vai imllä?


Ex Arctic Cat VP400 Auto -06,CanAm Outlander -19
Re: kahvanlämmittimien asennus
Ja tänään tsekkasin, että laitan sen säätöyksikön tankoon kiinni eli mukana tuli tarrataustalla ja ruuvitaustalla olevat kiiinnikkeet niin vaihdan tuon kiinnikkeen. Avasin sitten tuon säätöyksikön taustan niin siellä puolijohde-elektroniikka näytti olevan aika hyvin esillä, ehkä siinä suojalakka on päällä, mutta mietin, että tuoho vois varmaa laittaa jotai silikonia väliin, että pysys kosteus loitolla, mikähän lie olis hyvä aine tuonne.kokki kirjoitti:Onko kokemuksia Dicen kahva+peukkulämppäreistä? Mitä noissa liittimis olevat merkinnät tarkoittaa? Eli potikassa on jotai o,
Mites tuo liima-asia, millä liimalla nuo pysyis hyvin paikallaan?
Entäpä tartteeko tuollaiset aluteippiä alle?
Re: kahvanlämmittimien asennus
Mullla on myös tuo dicen lämppäri setti, tänään sitä asentelin ja en saanut millään lämpeämään. Tulo virrarran jännite oli jotain 12 volttiako sen nyt on
Sitten kun säätöpotikan jälkeen mittailin niin heti kun laitoin sen päälle eli pienimpään mahd. asentoon oli jännite jotain 4.5 sit puolessa välissä n. 5 ja ihan täysillä n. 5.8 Ja tuosta potikasta lähtee kolme johto paria joista siis yhteen tuo tulo virta, muihin sit noi peukku ja kahva lämmöt. Mutta kun laittaa vaikka tuon peukun lämmittimen kiinni niin jännite häviää kokonaan
Eli nyt joku sähkö inssi kertokoon jos mitään tajus mun sepustuksesta missä vika, vai palautanko nämä moto-hämeeseen jos vaan vastaan ottavat.


Re: kahvanlämmittimien asennus
Ruuvasin CF-Motoon moiset Dicet kiinni. Yllätyksenä tuli, että säätönupikka on aika iso. Se meni kuitenkin hyvin kiinni. Cf-motossa on tangossa paikka vinssin katkaisimelle. Lisäsin siihen kännykkäliikkeen "kulmaraudan" johon panin tarralla "mötikän" kiinni. Hyvin on pysynyt. Tähän mennessä on toiminut/lämmittänyt kahvat sekä peukun. Laittaa ensiksi täysille ja sitten kun lämpenee säätää potentiometriä pienemmälle. Virrat otin suoraan akusta "auton-valo-releen" kautta niin ei jää kahvalämppärit päälle. En laittanut alumiiniteippiä, mutta kuullostaa aika järkevältä ja laitan jos otan kahvat joskus pois. En ole mitannut omaa säätönupikkaani, mutta kokeile miten lämpenee kahvat&peukku ilman sitä. Nyt en muista miten piuhat meni, mutta muistelisin, että ne oli merkitty niin, ettei niitä voinut ruuvata kuin yhdellä tavalla. Tulovirta, vasenkahva, sitten peukkulämppäri johon oikea kahva kiinni. Vai miten se nyt meni...
Re: kahvanlämmittimien asennus
NFSS kirjoitti:Mullla on myös tuo dicen lämppäri setti, tänään sitä asentelin ja en saanut millään lämpeämään. Tulo virrarran jännite oli jotain 12 volttiako sen nyt onSitten kun säätöpotikan jälkeen mittailin niin heti kun laitoin sen päälle eli pienimpään mahd. asentoon oli jännite jotain 4.5 sit puolessa välissä n. 5 ja ihan täysillä n. 5.8 Ja tuosta potikasta lähtee kolme johto paria joista siis yhteen tuo tulo virta, muihin sit noi peukku ja kahva lämmöt. Mutta kun laittaa vaikka tuon peukun lämmittimen kiinni niin jännite häviää kokonaan
Eli nyt joku sähkö inssi kertokoon jos mitään tajus mun sepustuksesta missä vika, vai palautanko nämä moto-hämeeseen jos vaan vastaan ottavat.
Tuo jännite voi hyvinkin olla oikea, jos tuon säätöpotikan on tarkoitus sisältää myös etuvastus samalla. Mittää vastusarvot yleismittarilla niistä varsinaisista lämmityslementeistä. Lämmitystehon saat kaavalla P = U^2 / R , kansankielella jännite toiseen eli jännite kertaa jännite ja jaetaan vastuksen arvolla. Jos esimerkiksi lämmitysvastuksen arvo on 1 ohmi, niin tehoksi tuolla 5 voltilla tulee 25 wattia. (5*5)/1
Tuolla kun lasket, niin saat jonku käsityksen siitä, millä teholla niiden pitäisi lämmetä. Sitten kun lämmitysvastuksia mittaat, niin ota niiden johdot irti musita komponenteista, koska muuten saattaa mittaustulos vääristyä.
Re: kahvanlämmittimien asennus
magnum425 kirjoitti:Laitoin kanssa Dicen kahva ja peukkulämppäri setin, jossa portaaton kierrettävä tehonsäätö, paketissa ei kytkentäohjeita, liittimet valmiina, ja oikein + ja - merkit ja se o virtapiuha, laittaa sitten miten van niin ei kovin paljon lämpene, vaikka tehot täysillä, virta nyt suoraan akulta. Mitenköhän noi pitää laittaa, Tilasin Moto-Hämeestä, ei ne sielläkään mitään tienny.
Moro!
Otinpa itse asiaksi kokeilla miten nuo kytketään kun tuli pari ihmettelyä asiakkailta. Kytkentä oli mielestäni helppo, vaikka johtojen merkinnät nyt ei ihan loogisimmat olekaan. Eli kyseessä Dice OCT-271.
1.virta suoraan akulta puna-mustilla johdoilla, niiden toiseen päähän kytketään säätimen liitin jossa merkintänä "0" (säätimen katkaisijan näköinen ympyrä).
2. vasen tuppi kytketään + tai - merkattuun säätimen liittimeen (ei väliä kumpaan)
3. peukkulämmitin kytketään vapaaksi jääneeseen + tai - merkattuun säätimen liittimeen, ja peukkulämmittimessä olevaan vapaaksi jääneeseen liittimeen kytketään oikea tuppi.
Lämpötilaksi mittasin täysillä 42 astetta tupeista ja 43 peukkulämmittimestä. Oxfordin lämppärit antaa muutaman asteen enemmän.
T:Raine
http://www.moto-hame.fi
-
- 6WD
- Viestit: 532
- Liittynyt: 08 Maalis 2009 18:18
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Muhos City
Re: kahvanlämmittimien asennus
Tulipa eilen väkerrettyä DS:ään Stormilta haettu Koson kahvanlämppärisetti. Vaihtoehtoja oli parikin ja päädyin paremmantuntoisiin ja ohuempiin (joskin hieman paksut verrattuna alkuperäisiin) kahvoihin 5-portaisella säädöllä. 58€ hintaa.
Asennus oli helppo, n. 3 olutta. Alkuperäiset kumit lähtivät hieman raottamalla ja pyöräyttämällä pois. Uusien laitto oli hiukan tiukkaa, mutta pikkusen saippuaa niin meni paikoilleen eikä pyöri. Virrat tulee suoraan akulta. Meinasin ensin releen kautta laitella, mutta sen verran kirkkaat ledit on katkaisijassa että päälle ei kyllä unohdu...
Katkaisijassa vain yksi kuminappi, josta lämpö päälle, säätö isommalle sekä lämpö pois. Kätevää.
Pätevän oloinen paketti, mutta sekä myyjän että minun ihmetykseksi ei setistä peukkulämppäriä löytynyt vaikka atv/kelkkakäyttöön tehty... Pitää katsoa josko sitten laittaa peukulle oman paahtimen. Näillä mennään nyt aluksi. Nopsaan lämpesi kätöset. Koitin löytää kuvaa setistä mutta ei tullut vastaan...
Asennus oli helppo, n. 3 olutta. Alkuperäiset kumit lähtivät hieman raottamalla ja pyöräyttämällä pois. Uusien laitto oli hiukan tiukkaa, mutta pikkusen saippuaa niin meni paikoilleen eikä pyöri. Virrat tulee suoraan akulta. Meinasin ensin releen kautta laitella, mutta sen verran kirkkaat ledit on katkaisijassa että päälle ei kyllä unohdu...

Katkaisijassa vain yksi kuminappi, josta lämpö päälle, säätö isommalle sekä lämpö pois. Kätevää.
Pätevän oloinen paketti, mutta sekä myyjän että minun ihmetykseksi ei setistä peukkulämppäriä löytynyt vaikka atv/kelkkakäyttöön tehty... Pitää katsoa josko sitten laittaa peukulle oman paahtimen. Näillä mennään nyt aluksi. Nopsaan lämpesi kätöset. Koitin löytää kuvaa setistä mutta ei tullut vastaan...