Warn vinssien ongelmat ja ja niiden ratkaisut
Re: Warn vinssien ongelmat ja ja niiden ratkaisut
Sit tommosesta 69e vinssistä tulee naru ulos ihan itsekseen pelkän koukon painolla.
Warn - Vapautin jumissa
Vinssin "vapautin" (siis se vinssin päässä oleva kääntökytkin) jumittui jotenkin "puoliväliin" käsi- ja sähkökäyttöä. Eli köysi tulee kyllä käsin vetämällä ulos, mutta samoin myös sähköllä (tosin vain hiljalleen). Sisään kelaus ei onnistu siis sähköllä. Onko tuttu probleema? Jotenkin tuntuisi mekaaniselta ongelmalta (ei sähkö). Pitääkö alkaa vinssin purkuhomiin..
-
- 6WD
- Viestit: 551
- Liittynyt: 21 Marras 2010 21:18
- Mönkijä:: Grizzly -12 700 Mudracer
- Paikkakunta: Perttula
Re: Warn vinssien ongelmat ja ja niiden ratkaisut
Pura ja putsaa sen vapauttimen alta ensin hiekat pois. On kiinni yhdellä sokalla siit keskelt
Re: Warn vinssien ongelmat ja ja niiden ratkaisut
Warn vantage 3000 vinssi rupes sitten ronaamaan. Vinssin katkaisiaa kun painelee, niin kuuluu pikku napsahdus vaan kontaktorista mutta vinssissä ei tapahdu mitään. Olisko Vinssin kontaktori sitten rikki?
Polaris Sportsman EFI 500 Forest DLX T3 2012
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Warn vinssien ongelmat ja ja niiden ratkaisut
Suoraa virtaa vinssille molemmin päin ja jos toimii, vika todennäköisesti sitten solenoidissa taikka esim. löysällä olevissa virtajohdoissa.
Re: Warn vinssien ongelmat ja ja niiden ratkaisut
Näyttäis kontaktori jumittavan, parikopautusta kontaktorin kylkeen niin alko toimimaan. Pitäis varmaan laittaa takuuseen toi kontaktori, koska alko 9kk ikäsenä toi jo jumittelemaan.
Polaris Sportsman EFI 500 Forest DLX T3 2012
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Warn vinssien ongelmat ja ja niiden ratkaisut
No eipä siinä muuta kuin hankkia uus solenoidi, vaikka omasta pussista jos menis, niin tuskin konkurssia tulee, edullisimmillaan vain 18€ (tarvikkeena)
Re: Warn vinssien ongelmat ja ja niiden ratkaisut
Sain Warnilta takuuseen uuden kontaktorin joka on vähän isomman kokoinen kuin itselläni alunperin oli. Kannattaa tarkastaa noissa kontaktoreista se että on varmasti kireellä mutterit jotka kiristävät virtaliitin kierretangot kontaktorin runkoon, itselläni ne oli vähän löysällä ja sitä kautta vesi on päässyt kontaktorin sisälle muhimaan.
Polaris Sportsman EFI 500 Forest DLX T3 2012
-
- Noppeli
- Viestit: 17
- Liittynyt: 25 Loka 2014 09:07
- Mönkijä:: Arctic Cat 650 H1
Re: Warn vinssien ongelmat ja ja niiden ratkaisut
Warnin vinssi lopetti tomimisen kesken lumitöiden. Rele naksuu ja mittasin, että releeltä vinssille menävän johdon liittimestä löytyy jännite kun nappia painaa. Onkohan hiilet kuluneet vai onko siellä jotain muuta, mistä vikaa kannattaa alkaa etsimään? Katselin netistä kyseisiin vinsseihin varaosia, mutta hiiliä ei taidä olla erikseen saatavana?
- lystis
- 4WD
- Viestit: 162
- Liittynyt: 12 Elo 2013 17:55
- Mönkijä:: ArcticCat 454 Bearcat
- Paikkakunta: iNvala
Re: Warn vinssien ongelmat ja ja niiden ratkaisut
Hiilet ei välttämäti oo vielä ihan loppu, itellä oli hiilenpölyä sun muuta nöyhtää ettei osa saanu kosketusta nii välii pyöri ku kopisteli tai muuten tärähteli.
Heleppo homma valakoselle miehelle purkaa ja putsata, paitsi että ainaki tuossa minu varnissa insinjööri oli jättäny taatusti tahallaa niitte moottori pulttie muttereista paikallaan pitävän voiman pois, elikkä kun pyöräyti pultit pois nii sisäpuolella olevat mutterit pääs tippuu sinne hammasrattaitte sekaa että piti purkaa koko laitos vaikka ite moottori oliki heleppo/nopia huoltaa
Hiiliä kannattaa kysellä joltai paikalliselta autosähkö pulijulta tai kollata sähköliikkeitte milijoona laatikoita, jos ei iha passeleita löyvy nii on niitä ennenki viilailtu sopivia sopimattomista
Heleppo homma valakoselle miehelle purkaa ja putsata, paitsi että ainaki tuossa minu varnissa insinjööri oli jättäny taatusti tahallaa niitte moottori pulttie muttereista paikallaan pitävän voiman pois, elikkä kun pyöräyti pultit pois nii sisäpuolella olevat mutterit pääs tippuu sinne hammasrattaitte sekaa että piti purkaa koko laitos vaikka ite moottori oliki heleppo/nopia huoltaa

Hiiliä kannattaa kysellä joltai paikalliselta autosähkö pulijulta tai kollata sähköliikkeitte milijoona laatikoita, jos ei iha passeleita löyvy nii on niitä ennenki viilailtu sopivia sopimattomista

- vaughan
- Tracks
- Viestit: 4759
- Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
- Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
- Paikkakunta: Porvoo
- Viesti:
Re: Warn vinssien ongelmat ja ja niiden ratkaisut
Onneksi täältä sammy'silta löytyy tähänkin apujakorhotimo80 kirjoitti: Katselin netistä kyseisiin vinsseihin varaosia, mutta hiiliä ei taidä olla erikseen saatavana?

Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
-
- Noppeli
- Viestit: 9
- Liittynyt: 04 Heinä 2014 10:32
- Mönkijä:: Outlander 650 XT MAX T3
- Paikkakunta: Oulun seutu
Warn XL3000
Auratessa nostin liian ylös lumilevyä ja hajosi aurinkopyörä vinssistä. No kun purin vinssin irti niin huomasin, että siitä puuttuu ne runkopultit/holkit 2kpl mitkä yhdistää hammasratas / sähkö moottorin. Eli vinssi on kasassa ainoastaan Can-Amin asennuslevyllä ja sillä pitkällä ristipääruuvilla . Onkohan noiden runkopulttien puuttumiseen olemassa joku hyvä syy? Vai liekkö jääneet vaan pois vahingossa edelliseltä vinssin purkajalta... Laitteena toimii siis Outlander MAX XT 650 -12
Kulmavaihteeseen käytettävää vaseliinia ilmeisti kannattaa tuolle hammasrattaisiin laittaa
Kulmavaihteeseen käytettävää vaseliinia ilmeisti kannattaa tuolle hammasrattaisiin laittaa
Re: Warn vinssien ongelmat ja ja niiden ratkaisut
Katsoppa tarkkaan kun se vinssi on paikallaan että osuuko vaijeri siihen yhteen pulttiin jos se on paikallaan. Omassa osui ja justiin niin huonosti että ei tienny laittasko vaijerin sen pultin yläpuolelta vai alapuolelta, Itse päädyin kelaamaan vaijerin väärinpäin kelalle ja käänsin johdot toisinpäin. Oisko sulla poistettu pultti kun on ollu niin pahasti linjalla.
Ja tämä oli noissa vanhemmissa XT malleissa. Huono teline on syyllinen
Ja tämä oli noissa vanhemmissa XT malleissa. Huono teline on syyllinen

John Deere XUV 855d + Country 330/t15 4WD
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Warn vinssien ongelmat ja ja niiden ratkaisut
Warn 3000lbs vinssi alkanut pitämään rutinaa/rahinaa vinssatessa, toimii kuitenkin moitteettomasti, myös vapautus toimii.
Onko rasvan puutetta vai mikä olis äänen aiheuttaja. Vinssi on pari vuotta vanha.
Onko rasvan puutetta vai mikä olis äänen aiheuttaja. Vinssi on pari vuotta vanha.
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Warn vinssien ongelmat ja ja niiden ratkaisut
Jos ei ole kahteen vuoteen avattu, niin rasvat kuivuneet poskiin ja käy kuivana kera kosteuden. Auki, uudet poskitiivisteet ja rasvat ja johan hiljenee.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress