Warn vinssien ongelmat ja ja niiden ratkaisut
-
- 4WD
- Viestit: 229
- Liittynyt: 20 Helmi 2012 09:40
- Mönkijä:: 08 Polaris Sportsman 500EFI TL
- Paikkakunta: Kempele
Re: Warn vinssien ongelmat ja ja niiden ratkaisut
Mitäs rasvaa sinne pitää laittaa huollettaessa? Löytyykö Motonetin valikoimasta?
-
- 4WD
- Viestit: 200
- Liittynyt: 11 Maalis 2011 11:23
- Mönkijä:: Honda Rubicon FA 500
- Paikkakunta: Pori
Re: Warn vinssien ongelmat ja ja niiden ratkaisut
Kannattaisi mielestäni valikoida sitkostettua kylmän kestävää, esim. alustavaseliinia, jota käytetään mm. kuorma-autojen alustoissa olevien voitelukohteiden, nivelten, puslien ja muiden vastaavien, vedenkin kanssa kosketuksissa olevien kohteiden rasvaamiseen. Niillä laaduilla on yleensä hyvä tartuntakykykin, joten se pysyy hammaspyörissäkin kiinni.
Kauas on pitkä matka - mönkijälläkin!
-
- 2WD
- Viestit: 45
- Liittynyt: 01 Huhti 2014 21:44
- Mönkijä:: Can am outlander 400
- Paikkakunta: Vilppula
Re: Warn vinssien ongelmat ja ja niiden ratkaisut
On tossa outlanderissa warn 2.5ci vinssi niin mikähän osa sieltä kulunut ku se rumpu on väljä heiluu joka suuntaan?
-
- Noppeli
- Viestit: 19
- Liittynyt: 06 Tammi 2015 19:20
- Mönkijä:: Honda TRX 500 Fe 2014
- Paikkakunta: etelä-savo, pieksämäki
Re: Warn vinssien ongelmat ja ja niiden ratkaisut
Warn 3000s kontaktori napsuu vaan kun yrittää kelata sisään, ulospäin toimii. Ajattelin että kontaktori entinen, vaihdoin uuteen ja sama vika jatkuu. Kokeilin antaa virtaa suoraan akusta vinssille, toimii vain ulospäin eli vika vinssin moottorissa itsessään. Ajattelin huomenna purkaa vinssin, osaisiko joku neuvoa mistä kannattaisi alkaa vikaa etsimään ja missä vika voi mahdollisesti olla? Voi olla toki aiheellista purkaa ja huoltaa vinssi kokonaan nyt samalla kun ei ole tullut ennen avattua ja on ollut jo kohta neljä vuotta käytössä, tosin lähinnä talvisin...
Re: Warn vinssien ongelmat ja ja niiden ratkaisut
En ole ko vinssiä avannut mutta itsellä nosturin vinssi sanoi sopimuksen irti ja sen purin ! Kytkentäpäästä kaksi 8mm pitkää ruuvia auki ja pois vasaralla naputellen sivuihin rupesi aukeamaan ja vika paljastui neljästä mangeetista kaksi hajalla ja loput irti joten se oli romu! Luultavasti sulla samaa jos ei mangeetit ole rikki voi olla korjattavissa liimaamalla uudelleen palat kiinni mutta merkittävä purkaessa missä kohdassa ja mitenpäin ne ovat ! Liimaukset eivät kestä suomen ilmastoa tarttis olla ruuveja lisäksi jotta ei irtoaisi! Starttimoottoreissa on sama ongelma!
-
- Noppeli
- Viestit: 19
- Liittynyt: 06 Tammi 2015 19:20
- Mönkijä:: Honda TRX 500 Fe 2014
- Paikkakunta: etelä-savo, pieksämäki
Re: Warn vinssien ongelmat ja ja niiden ratkaisut
Tulipaha purettua ja huollettua koko vinssi ja rupesi nyt mystisesti moottori toimimaankin molempiin suuntiin. Nyt kumminkin kasauksessa ongelmia. Moottori pyörii mutta vaihteisto ei pyöri mukana. Kasattu monet kerrat räjäytyskuvien mukaan, mutta ei lähde toimimaan. Uskon että vaihteisto kasattu oikein mutta jokin siinä välillä ei ole oikein. Osaisiko kukaan auttaa 

Re: Warn vinssien ongelmat ja ja niiden ratkaisut
Onko vinssin kelanpuoleisessa päässä oleva vapautin paikallaan sisässä muuten ei pyöri mukana?
-
- Noppeli
- Viestit: 19
- Liittynyt: 06 Tammi 2015 19:20
- Mönkijä:: Honda TRX 500 Fe 2014
- Paikkakunta: etelä-savo, pieksämäki
Re: Warn vinssien ongelmat ja ja niiden ratkaisut
Tarkoitatko tätä osaa?

Tuon kanssa olikin ongelmia, en oikein käsitä mite se jousi pitäs saaha sinne istumaa. Siinä voisi vika olla.

Tuon kanssa olikin ongelmia, en oikein käsitä mite se jousi pitäs saaha sinne istumaa. Siinä voisi vika olla.
Re: Warn vinssien ongelmat ja ja niiden ratkaisut
Kuvan osa 4 on "eu" jarru.
Moottori saa pyörittää rumpua, ei rumpu moottoria.
Jos jousesta puuttuu toinen väkänen, ei vinssi pyöri kuin toiseen suuntaan.
Tai pyörii mutta ottaa helkasti virtaa.
Moottori saa pyörittää rumpua, ei rumpu moottoria.
Jos jousesta puuttuu toinen väkänen, ei vinssi pyöri kuin toiseen suuntaan.
Tai pyörii mutta ottaa helkasti virtaa.
Tunsit minut aikaisemmin nicillä "MikaR"
-
- Noppeli
- Viestit: 19
- Liittynyt: 06 Tammi 2015 19:20
- Mönkijä:: Honda TRX 500 Fe 2014
- Paikkakunta: etelä-savo, pieksämäki
Re: Warn vinssien ongelmat ja ja niiden ratkaisut
Jousi vaihdettu, vinssi pelasi hetken. Päätin vaihtaa vanhan kontaktorin takaisin, koska vika ei ollut siinä. No eipä toiminut vanhalla kontaktorilla ja nyt ei enää uudellakaan. Napsuu vain molempiin suntiin. Vinssi toimii jos ottaa virrat suoraan akulta. Kontaktorin kytkennät varmistettu useaan otteeseen. Olisiko jollain ideaa mikä tällä kertaa pielessä... Pikkuse meinaa huumorintaju loppua, rahaa palanut toistasataa ja mönkiä seisoo toistakuukautta 

Re: Warn vinssien ongelmat ja ja niiden ratkaisut
Kontaktorin toiminta:
Vinssin moottoriin tuleen, kokoajan, molemmille navoille miinusta.
Kontaktori kytkee haluttuun moottorin napaan plussaa. Toisessa moottorin navassa miinus säilyy.
Se että kontaktori naksuu, ei välttämättä tarkoita, että kontaktori toimii.
Vika saattaa olla kontaktorin kärjissä. Virtaa saattaa kytkeä muttei tehoa.
Mika
Vinssin moottoriin tuleen, kokoajan, molemmille navoille miinusta.
Kontaktori kytkee haluttuun moottorin napaan plussaa. Toisessa moottorin navassa miinus säilyy.
Se että kontaktori naksuu, ei välttämättä tarkoita, että kontaktori toimii.
Vika saattaa olla kontaktorin kärjissä. Virtaa saattaa kytkeä muttei tehoa.
Mika
Tunsit minut aikaisemmin nicillä "MikaR"
Re: Warn vinssien ongelmat ja ja niiden ratkaisut
Kontaktoriin tulopuoli tulee plus ja miinus joka vaihtaa ulostulossa napaisuuttaan tarvitaanko sisään vai ulos pyöritystä ! Ohjaus on yleensä miinus keskellä kiinteä ja plussa kytkimeltä jonpaan kumpaan suuntaan ! Ja jos toimii väärinpäin moottorin johdot on vaihdettava keskenään ! Ilmeisesti tulevat ja moottorin johdot sekaisin ?
Re: Warn vinssien ongelmat ja ja niiden ratkaisut
Eihän tuossa sun selostuksessa ole mitään järkeä !???
"Ohjaus on yleensä miinus keskellä kiinteä ja plussa kytkimeltä jonpaan kumpaan suuntaan ! ???
Kyllä se kahvakytkin ohjaa vain plussaa/ miinusta.
Jos kontaktori on kytketty virtalukon takaa, kontaktoria ohjataan + virralla.
Johdot saattaa tosiaan olla miten sattuu.
"Ohjaus on yleensä miinus keskellä kiinteä ja plussa kytkimeltä jonpaan kumpaan suuntaan ! ???
Kyllä se kahvakytkin ohjaa vain plussaa/ miinusta.
Jos kontaktori on kytketty virtalukon takaa, kontaktoria ohjataan + virralla.
Johdot saattaa tosiaan olla miten sattuu.
Tunsit minut aikaisemmin nicillä "MikaR"
Re: Warn vinssien ongelmat ja ja niiden ratkaisut
Mitä tuossa on jota et ymmärrä? Täysi syhkö tulee aina siihen kontaktorille pääsähköksi vaikka se tulisi erotinkytkimen kautta ! Ja miinus on keskellä aina kiinteä ohjauksessa on se sitten otettu mistä rungosta tahansa! Plussan voi ottaa sitten ohjaukseen mistä tahansa vaikka sieltä virtalukon takaa jolloin se kytkimeltä tulee jommalle kummalle suunnalle sisään tai ulos ! Ei siinä ohjauksessa missään sitä miinusta käytetä! Ohjauksessa kolme karvaa riittää.
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Warn vinssien ongelmat ja ja niiden ratkaisut
Kun nyt tuolla some:n puolella ollut juttua uudemmista warnin vinsseistä, että ollut paljon vikoja niin kellään mitään sanottavaa tähän ?
Onko ollu jotain ns. tyyppivikaa, vai muuten vaan lapsuksia päässyt maailmalle normaalia enempi ? Itellä oli edellisessä laitteessa warnin 3000-vinssi, eikä mitään probleemia ollut, onko niitä vikoja ollut jossain tietyssä mallisarjassa ?
Hankinnassa olisi takavinssi, niin mietinpä tässä vaan onko se warn kuitenkin oikea ratkaisu...
Onko ollu jotain ns. tyyppivikaa, vai muuten vaan lapsuksia päässyt maailmalle normaalia enempi ? Itellä oli edellisessä laitteessa warnin 3000-vinssi, eikä mitään probleemia ollut, onko niitä vikoja ollut jossain tietyssä mallisarjassa ?
Hankinnassa olisi takavinssi, niin mietinpä tässä vaan onko se warn kuitenkin oikea ratkaisu...