Roosa999 kirjoitti:Nykyaikaisissa autoissa valot ohjataan releen kautta
Näin tapahtuu joissakin nykyautoissa vieläkin, mutta yhä enemmän siirrytään ja on siirrytty CAN-väyläohjaukseen ja virransyöttö lampuille tapahtuu hakkurivirtalähteen kautta, jolloin virran syöttämistä pystytään aika helposti muokkaamaan.
Näin varmaan on. Tämän topikin näkökulmasta tuo väyläohjaus hakkurin kautta vastaa relettä tässä keskustelussa.
Sori, ajattelin hieman laajemmin, kuin pelkästään rele / ei relettä näkökulmasta.
Ei ollut tarkoitus loukata eikä saivarrella, ajatus vaan oli se, ettei kukaan keksi lukemansa perusteella, että kaikkien nykyautojen valot on releohjattuja ja niiden sähköjärjestelmistä voi ryöstää virtaa mistä vaan, missä virta kulkee määrätyissä tilanteissa.
Pahoittelut ot:sta.
Mitä aiheeseen tulee, niin mun mielestä on parempi laittaa rele väliin, vaikkei sitä välttämättä tarvittaisiinkaan, niin kuin täällä on jo moneen kertaan todettu.
eikös se ole helpoimmus vetää siihen virtajohtoon sulake ja maajohto sen katkasijan kautta?? näin me ollaan tehty ja hienosti on kaikki pelannut. tuolla tavalla laitettiin joskus vajaa kymmenen vuotta sitte meän kaivuriin valot katolle ja samalla lailla pelaa vieläkin eikä ole ku yks sulakekaan kärähtäny ja hyvin pelaa myös mönkiässä tuollain..
Tuostako meinaat?? Kyllä siitä pääsee...OHHOH!!!! Viittikkö vettää vinssin tuohon puuhun???
jami85 kirjoitti:eikös se ole helpoimmus vetää siihen virtajohtoon sulake ja maajohto sen katkasijan kautta??
Yhtälailla se toimii niinkin, mutta missä se helppous on? Joutuu vetämään maajohdon katkaisijalta asti, kun toisinpäin tekemällä maajohto voisi jäädä huomattavasti lyhyemmäksi, rungosta löytyisi maadoituspiste helposti lähempääkin. Myös poikkipintaa on silloin virtapiirissä enemmän, runko on jämäkämpää tekoa kuin johdot. (merkityksetön ero näillä virroilla, mutta kuitenkin!)
apo kirjoitti:
Näin varmaan on. Tämän topikin näkökulmasta tuo väyläohjaus hakkurin kautta vastaa relettä tässä keskustelussa.
Sori, ajattelin hieman laajemmin, kuin pelkästään rele / ei relettä näkökulmasta.
Ei ollut tarkoitus loukata eikä saivarrella, ajatus vaan oli se, ettei kukaan keksi lukemansa perusteella, että kaikkien nykyautojen valot on releohjattuja ja niiden sähköjärjestelmistä voi ryöstää virtaa mistä vaan, missä virta kulkee määrätyissä tilanteissa.
Pahoittelut ot:sta.
keskustelua vaan, eikai tässä nyt kukaan voi pahoittaa mieltään. Ja itseasiassa hyvää sellaista. Pohdintaa ja perusteluita monelta suunnalta.
Ja eipä löydy kuvaa, mutta erinomaisesti pärjää. Kone on Askolassa, joten en nyt pääse katsomaan, mikä tuon valon kubio on, mutta epäilisin samaksi kuin Vilikon, eli matala ja leveä.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala https://www.pariuraa.fi/wordpress
Tuossa kuvaa omasta led työvalosta
Vision X 4", 7x3W ja 40asteen keila.
Asennettu takaritsiin
Päivällä
Illalla, ei muuta/muita valoja kuvassa, aurauskeppien väli n.12metriä eli kantama riittää.
Yhteenvetona, ei halvin eikä kallein, mutta näkee kyllä riittämiin, periaatteessa riittää keulille 1kpl tommosia esim lumiaurakäyttöön lisävaloiksi orkkisten rinnalle.
Aivan hyvin tuo menis varmaan aurakäytössäkin.Tämmöstä kuulin että joillain ei ole kuulemma kestäneet Bi-Ksenoneissa olevat relejohtosarjat eli se rele on vaan kestäny muutaman viikon.Ongelmaa on ollut sekä kelkoissa että mönkijöissä,enimmäkseen kelkoissa Olisko jollain aavistusta miksi näin
releeioopakollinen kirjoitti:Aivan hyvin tuo menis varmaan aurakäytössäkin.Tämmöstä kuulin että joillain ei ole kuulemma kestäneet Bi-Ksenoneissa olevat relejohtosarjat eli se rele on vaan kestäny muutaman viikon.Ongelmaa on ollut sekä kelkoissa että mönkijöissä,enimmäkseen kelkoissa Olisko jollain aavistusta miksi näin
Vähän on OT, but: onko kyse rele johdoissa vai solenoidi Bi-Xenon polttimossa?
Jos Polttimo on liikkuvalla kammiolla, jolla saadaan pitkä ja lyhyt valo aikaiseksi, niin se ei kestä juuri yhtään rynkytystä. Monta rikottu ja ei enää niitä ainakaan samalla mekaniikalla.
Oheisen mukainen ei ainakaan kestänyt
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala https://www.pariuraa.fi/wordpress
Oliko sulla dexta noi xenonit normi ajovaloumpioissa?
Eivät oikein ole verteilukelpoisia keskenään, siis pitkälle näyttävät valot vs. työvalo ?
Tai voihan kaikkea vertailla tietty keskenään, mutta led valoja saa jopa 6 asteen keilalla, näyttää ilman muuta pidemmälle mutta käytännöllisyys on sitten jo aivan eri asia.
Itse olen kans miettinyt 15 asteen keilalla olevia valoja orkkis ajovalojen korvikkeeksi, kun taas noi työvaloksi tarkoitetut ledit hajottaa valon eikä näytä pitkälle, mutta niinhän ne on suunniteltukin.
releeioopakollinen kirjoitti:Aivan hyvin tuo menis varmaan aurakäytössäkin.Tämmöstä kuulin että joillain ei ole kuulemma kestäneet Bi-Ksenoneissa olevat relejohtosarjat eli se rele on vaan kestäny muutaman viikon.Ongelmaa on ollut sekä kelkoissa että mönkijöissä,enimmäkseen kelkoissa Olisko jollain aavistusta miksi näin
Vähän on OT, but: onko kyse rele johdoissa vai solenoidi Bi-Xenon polttimossa?
Jos Polttimo on liikkuvalla kammiolla, jolla saadaan pitkä ja lyhyt valo aikaiseksi, niin se ei kestä juuri yhtään rynkytystä. Monta rikottu ja ei enää niitä ainakaan samalla mekaniikalla.
Oheisen mukainen ei ainakaan kestänyt
Siis rele johdoissa,se on kuulemma sanonut sopimuksen irti.Ei ole ollut sarjan laadulla väliä.Käynnistettäessä kyllä tulee aika piikki,liittyisikö se jotenkin siihen? Kummallista että rele aina simahtanut Hehkujen kestävyydessä ei ole ollut suuria ongelmia.Kelkoissahan ainakin valot palavat jatkuvasti heti käynnistymisestä lähtien.