warnin vinssi temppuilee
Re: warnin vinssi temppuilee
Ilmeisen paljon ongelmia Warnien kanssa. Myös minulla. RT25 lopetti toimintansa. Rele naksuu jossain mönkijän takaosassa. Mönkijää ja vinssiä on kohdeltu hävettävän hellästi, eikä niitä ole kertaakaan uitettu missään eikä muutenkaan ole joutunut tekemään raskasta työtä. Edellisen kerran vinssiä on käytetty lokakuussa ja sen jälkeen on mönkijä seissyt kylmässä mutta kuivassa, säältä suojassa. Akku on juuri ladattu täyteen.
Mikähän voisi olla vialla? Lämpötilahan on heitellut nollan molemmin puolin, joten kosteus tuli ensimmäisenä mieleen...
Entä onko ensiapuehdotuksia?
Mikähän voisi olla vialla? Lämpötilahan on heitellut nollan molemmin puolin, joten kosteus tuli ensimmäisenä mieleen...
Entä onko ensiapuehdotuksia?
^Samanlaisia ongelmia muillakin. Eilen aurasin pari tuntia kunnes warn lopetti sisään kelauksen. Ulospäin toimii normaalisti. Vuorokauden oli lämpimässä tallissa mutta ei auttanut. EI ole ikinä ennen tullut avattua vinssin osia kun on kolme talvea toiminut moitteetta.
Tänään aurattiin sitten aura maassa koko ajan
Tänään aurattiin sitten aura maassa koko ajan

Outlander 400 2012
- erik.loka
- 6WD
- Mönkijä:: ex BRP 1000XT ja ex DS
Kokeilitko Romeo naksutella vinssiä molempiin suuntiin sen jälkeen kun kone oli jäähtynyt, mulla ei kuulu mitn ääntä toiseen suuntaan ja sitten kun painaa/naksauttaa ns. toimivaan suuntaan niin alkaa myös kelaamaan toiseenkin.... olihan taas harvinasen selkeä selitys.
Tämä kuuluisi onnistuneisiin kauppoihin, mutta laitan sen silti tähän eli eilen tilasin Erikoistekniikasta vinssin releen 19€ eli vähän halvempi kuin warnin orkkis n.145€ mut enivei tilaus tehtiin 14.05 ja kuittaus, että paketti on lähtenyt tuli 14.35 ja tänään 14.00 tuli viesti, että paketti on postiautomaatissa, ylättävän nopeasti postikin sai paketin Rovaniemeltä Lahteen.
Tämä kuuluisi onnistuneisiin kauppoihin, mutta laitan sen silti tähän eli eilen tilasin Erikoistekniikasta vinssin releen 19€ eli vähän halvempi kuin warnin orkkis n.145€ mut enivei tilaus tehtiin 14.05 ja kuittaus, että paketti on lähtenyt tuli 14.35 ja tänään 14.00 tuli viesti, että paketti on postiautomaatissa, ylättävän nopeasti postikin sai paketin Rovaniemeltä Lahteen.
Ihminen on kuin leipäpussi, sulkijasta näkee koska vanhenee.
-
- 3WD
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 - 2011
Minullakin lopetti etuvinssi kelaamista ulospäin. Alkuun vika olin satunnaista, riitti kun rämpytti tangossa olevaa ohjainta. Sitten ei rämpytyskään enää riittänyt, piti kolauttaa relettä samalla kun painoi nappia. Sitten ei enää riittänyt kolautuskaan.
Rele auki, ja tältä näytti:

Mitä ainetta tuo valkoinen tanko lieneekään, se oli sulanut tuonne kontaktipintojen väliin ja rele oli jumissa. Ei käsivoimin liikahtanutkaan.
Uusi rele motonetista 19,90 €. Nyt toimii taas, saa nähdä kuinka pitkään. Releen tekijän kopiointityö oli ollut laadukasta, päälle päin todella samannäköinen kuin warnin alkuperäinen. Kiinnitysreiätkin siis täsmälleen samalla etäisyydellä toisistaan. Ohjauspiuhojen liittimet vain oli erilaista, ne piti vaihtaa.
Tämän releen lisäksi minulla on reistaillut se warnin kaukosäätimen vastaanotin.. Käskythän kulkee sen kautta vaikka vinssiä käyttäisikin ohjaustangon kytkimestä. Nyt kun mönkijällä on ikää n. 3,5 vuotta, on jo toinen vastaanotin rikki.
Minulla ainakin ollut juuri tuo vastaanotin se, joka aiheuttaa sen reistailun että vinssi lopettaa yhtä-äkkiä toiminnan. Vinssi ei pyöri kumpaankaan suuntaan. Sitten kun odottelee tunnin tai pari, taas toimii. Senkin olen purkanut pari kertaa. Sieltä ei ole löytynyt mitään näkyvää vikaa. Mutta aina kun olen sen purkanut, ja antanut olla yön yli auki sisällä, ja liimannut uudestaan kiinni, on se toiminut pari päivää hyvin. Olisiko siis syynä kuitenkin kosteus, vaikkei sitä näekään. Vaikka boksi on kyllä minulla todella suojaisassa paikassa akun vieressä.
Joka tapauksessa, nyt boksi ei taas toimi, joten otin sen pois ja "jumpperoin" siitä boksin liittimestä siten että vinssit toimii ohjaustangon napista. Jumpperointi taisi mennä siten että alarivin vihreä yhdistettiin alarivin vihreään, ja alarivin musta yhdistettiin alarivin mustaan. Voin ottaa tostakin valokuvan jos joku tarvii..
Ja mulla on tosiaan vinssi edessä ja takana. Siitä tiedän hyvin onko vika vinssin releessä vai vastaanottimesta. Jos molemmat vinssit reistailee, on vika vastaanottimesta. Jos vain toinen vinssi reistailee, on vika vinssin releessä.
Rele auki, ja tältä näytti:

Mitä ainetta tuo valkoinen tanko lieneekään, se oli sulanut tuonne kontaktipintojen väliin ja rele oli jumissa. Ei käsivoimin liikahtanutkaan.
Uusi rele motonetista 19,90 €. Nyt toimii taas, saa nähdä kuinka pitkään. Releen tekijän kopiointityö oli ollut laadukasta, päälle päin todella samannäköinen kuin warnin alkuperäinen. Kiinnitysreiätkin siis täsmälleen samalla etäisyydellä toisistaan. Ohjauspiuhojen liittimet vain oli erilaista, ne piti vaihtaa.
Tämän releen lisäksi minulla on reistaillut se warnin kaukosäätimen vastaanotin.. Käskythän kulkee sen kautta vaikka vinssiä käyttäisikin ohjaustangon kytkimestä. Nyt kun mönkijällä on ikää n. 3,5 vuotta, on jo toinen vastaanotin rikki.
Minulla ainakin ollut juuri tuo vastaanotin se, joka aiheuttaa sen reistailun että vinssi lopettaa yhtä-äkkiä toiminnan. Vinssi ei pyöri kumpaankaan suuntaan. Sitten kun odottelee tunnin tai pari, taas toimii. Senkin olen purkanut pari kertaa. Sieltä ei ole löytynyt mitään näkyvää vikaa. Mutta aina kun olen sen purkanut, ja antanut olla yön yli auki sisällä, ja liimannut uudestaan kiinni, on se toiminut pari päivää hyvin. Olisiko siis syynä kuitenkin kosteus, vaikkei sitä näekään. Vaikka boksi on kyllä minulla todella suojaisassa paikassa akun vieressä.
Joka tapauksessa, nyt boksi ei taas toimi, joten otin sen pois ja "jumpperoin" siitä boksin liittimestä siten että vinssit toimii ohjaustangon napista. Jumpperointi taisi mennä siten että alarivin vihreä yhdistettiin alarivin vihreään, ja alarivin musta yhdistettiin alarivin mustaan. Voin ottaa tostakin valokuvan jos joku tarvii..
Ja mulla on tosiaan vinssi edessä ja takana. Siitä tiedän hyvin onko vika vinssin releessä vai vastaanottimesta. Jos molemmat vinssit reistailee, on vika vastaanottimesta. Jos vain toinen vinssi reistailee, on vika vinssin releessä.
-
- 6WD
- Mönkijä:: SP 400-04+850XP-12
Tuli avattua myös tuo Warnin rele ja näytti kyllä heikommalta/huonommalta kuin Polariksen oma. Polariksen kontaktipinnat ja rakenne vaikutti paremmalta mutta aika näyttää miten kestää.
Nyt edessä Warnin ja takana Polariksen.
Broncon tekeleet ei kuulu mönkijöihin.
Ainakaan se malli joka minulla oli.
Todennäköisesti kokeilen myös seuraavaksi jotain halpa mallia, kunhan jompikumpi laukeaa korjauskelvottomaksi.

Broncon tekeleet ei kuulu mönkijöihin.

Todennäköisesti kokeilen myös seuraavaksi jotain halpa mallia, kunhan jompikumpi laukeaa korjauskelvottomaksi.

Uudenmaan Mönkijät Ry
Mullakin on warnin vinssi temppuillut. Tunnin verran kun on auraillut niin vinssi nostaa levyn ylös, mutta ei laske enää alas. Vartin verran kun antaa vinssin huilia niin taas toimii. Matalaa akun jännitettä veikkasin viaksi. Tätä ketjua lukiessa alkoi diagnoosi muuttua.
Haminan seudun Mönkijät ry
-
- 2WD
- Mönkijä:: 2007 400 Outlander
hyvä kun tulee vinkkejä! 

Aina on jokin vekotin kökkönä! Kyllästyttää!!!!!
-
- 6WD
- Mönkijä:: SP 400-04+850XP-12
Tuli kokeeksi ostettua tuo Motonetin 19.90 maksava rele varalle. Ja kun avasin sen niin kontaktipinnat ja muukin rakenne näytti aivan samalta kuin pollen oma. Materiaalistahan ei toki tiedä mutta tuohon hintaan voi kyllä kokeilla. 

Uudenmaan Mönkijät Ry
-
- 2WD
- Mönkijä:: Polaris XP 550 EPS
Polariksen 3500 vinssissä oli viime talvella sama vika. Rupesi ottaa jo hermoon, kun auran lasku toimi kun sitä huvitti. Ohjainta useasti räpsyttämällä, välillä lähti toimimaan. Loppupeleissä vika oli releessä / kontaktorissa. Hankin Motonetistä kokeeksi uuden ja ongelma poistui sillä. 

DX Is!
Kokeilin rämpätä, ja tallissa yön yli sulanneena rämpättiin mutta ei auttanut. Mutta sitten muutaman päivän päästä kun alettiin tutkia/tökkiä/liikutella johtoja /rämpätä kaktkaisijaa niin alkoi tomimaanerik.loka kirjoitti:Kokeilitko Romeo naksutella vinssiä molempiin suuntiin sen jälkeen kun kone oli jäähtynyt, mulla ei kuulu mitn ääntä toiseen suuntaan ja sitten kun painaa/naksauttaa ns. toimivaan suuntaan niin alkaa myös kelaamaan toiseenkin.... olihan taas harvinasen selkeä selitys.

Outlander 400 2012
Joku vois tulkita että warn vinsseissä ois paljon vikoja mutta jos 1% warn vinsseistä leviää niin täällä kirjoittaa 10 ihmistä mutta 990 on tyytyväisiä. Muut merkit saattaa olla 10 % hajonnut mutta kun niitä ei oo myyty kuin 50 niin täällä kirjoittaa vaan 5.
Kun niitä myydään monta niin ainoastaan viallisista kirjoitetaan. Niin minäkin tein.
Kun niitä myydään monta niin ainoastaan viallisista kirjoitetaan. Niin minäkin tein.
John Deere XUV 855d + Country 330/t15 4WD
Itsellä on vinsseistä kokemusta vain n.3 talvea. Pidän Warnia hyvänä tuotteena koska nyt vasta tuli ensimmäinen hetkellinen vika, kuiteskin aika monta eestaas liikettä tehnyt näinä talvina plus muut metsähommat. Tiiä sitten miten muut merkit toimii?
Outlander 400 2012
-
- 3WD
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 - 2011
Nyt vaihdoin kolmannen kaukosäätimen vastaanottimen paikalleen. Vanhan mallisia ei ollut enää saatavilla (ainakaan siinä liikkeessä missä kävin), joten laitoin uuden mallisen. Uudessa ei ole enää pistoketta boxin ja johtosarjan välillä, joten ei mennyt ihan heittämällä paikalleen. Mutta johdotus oli yksinkertaistunut. Tässä uudessa oli vain kuusi johtoa alkuperäisen yhdeksän sijaan. Kaukosäädin ei kai ole muuttunut mitenkään, ainakin vanha kaukosäädin ja uusi vastaanotin löysivät hyvin toisensa. Toivottavasti on pitkäikäisempi kuin vanha malli. Onneksi vastaanotinta sentään saa ostettua erikseen ilman koko pakettia, mutta hintaa kuitenkin vähän yli satanen.
Onko tietoa saako warnin kaukosäätimeen sammutusaikaa lisättyä mitenkään? Omani sammuu parin minutin käyttämättömyyden jälkeen ja tarvetta olisi noin viiden minutin ajalle.
-
- Tracks
- Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Täällä kanssa Warn temppuilee. Kelaa sisään sillon ku sitä huvittaa. Ehkä joka kymmenes kerta, aina kuitenkin naksutus kuuluu. Joskus taas toimii joka kerta mutta harvemmin.
Pitänee koitella Motonetin halpis-relettä jos seuraava orkkis hajoaa. 5 vuotta tuolla on takuuta mutta ei se takuu metsässä paljon lämmitä jos kone on jumissa tai metri lunta pihassa niinku nyt
Pitänee koitella Motonetin halpis-relettä jos seuraava orkkis hajoaa. 5 vuotta tuolla on takuuta mutta ei se takuu metsässä paljon lämmitä jos kone on jumissa tai metri lunta pihassa niinku nyt