Nyt ku oon muutamana päivänä pukkaillu lunta niin peukkulämppäri on pysyny päällä koko ajan. Ja vain muutama aste ollu pakkasta että luulis sen laukeavan helpommin liiasta lämmöstä kuin silloin aijemmin 20 asteen pakkasessa.
Jos matka ajossa kovemmilla kierroksilla tulee liikaa jännitettä joka nuo yli kuumentaa en tiiä...
Ongelma on sellainen että peukkulämmitin ei lämpene juuri lainkaan, ehkä todella haaleaksi jos sitäkään. Elementtejä kyllä saa erilaisia mutta miten valita sopiva teho kun noissa Broncoissa on se neliasentoinen säätö? Vai onko sama minkä siihen heittää tilalle? Tarkoitus siis vaihtaa pelkkä elementti vanhan tilalle... Kahvat lämpenee oikein hyvin ja virta tulee myös peukulle, ei vaan lämpene tarpeeksi.
Lisätään vielä, mittasin infrapunamittarilla tallissa lämpösessä tuppien ja kaasuvivun pintalämpöjä, kahvat lämpee suurimmalla teholla noin 50 asteiseksi, kaasuvipu ainoastaan noin 33 astetta.
Ok. Onko tuossa mallissa valmis "tuppi" kaasuvivulle vai laitetaanko tuokin kutistesukan alle? Kokeilitko miten toimi suoraan broncon säätimen takana? Siihen se olis helpoin liittää ilman johtojen vetelyä kun tekis jatkon vaan siinä tangolla.
Kun tuossa vielä katsoin sitä broncon omaa niin näytti ettei sen elementin ja kaasuvivun välissä ole mitään eristävää katkoa, ja kaasuvipu on alumiinia joten lämpö karkaa siihenkin melko tehokkaasti.
Kokeili suoraan siitä Broncon peukalonlämmittimen haaroituksesta, mutta antaa jatkuvasti virtaa joten vedin omalla katkaisijalla. Tein alumiinista pienen "pohjan" tuolle elementille ja kutistesukalla kaasuvivun etupuolelle kiinni.
Oliko siinä broncon haarotuksessa ongelmana sen liiaksi lämpeneminen vai miksi oma katkaisija? Mittailin sitä broncoa ja tuntus antavan aina sen saman jännitteen tehovalinnasta riippumatta, liekkö muuttaa virran määrää sitten?
Mönkijästä löytyy edellisen omistajan jäljiltä ilmeisesti dicen peukku ja kahvalämppäri setti, mikään kuitenkaan ei lämpiä.
Säätimeltä tulee reilu 12v ja näytti ettei pahemmin muutu hi ja lo asennon välillä (portaaton) millastahan sieltä pitäisi pihalle tulla?
Kyllä mulla omassa nuo Dicen lämppärit lämmittää hyvin ilman mitään teippejäkin. Ovat sekä prätkässä että nyt mönkijässä samanlaiset. Prätkässä huomasi kaasukahvan olevan lämpimämpi mutta hyvin lämmittää mönkijässä molemmat sekä peukun
En tiedä muusta mutta tämmöset tuli ostettua myyjän suosituksesta ja voin sanoa että takuulla paras varuste näillä keleillä mitä voi kypärän lisäksi olla. Suosittelen!