työvalot LED
Re: työvalot LED
Mutta jos tuo tupakansytytinpistoke kestää saman 16A kuin SELV-liitinkin, niin mikä on idea asentaa toinen vastaava liitäntä? Eikö olisi helpompaa vain työntää tupakansytytinpistoke valmiiseen liittimeen? Kysymys vain on, kestääkö tuo tupakansytytinpistoke oikeasti 16A?
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2310
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: työvalot LED
Tuo Roosan laittama liitin tekee tiiviin liikkumattoman liitoksen. Toisin kuin tupakansytytin tuppaa tekemään.
Samahan se on laittaa pistoke lisää. Jää alkuperäinen muuhun käytttöön.
Samalla vaivalla kyllä menee myös lisävalojen releasennuskin. Tekee esivalmistelut kunnolla niin homma menee sukkelasti.
Kerran kun tekee kunnolla niin saa nauttia harrastamisesta.
Samahan se on laittaa pistoke lisää. Jää alkuperäinen muuhun käytttöön.
Samalla vaivalla kyllä menee myös lisävalojen releasennuskin. Tekee esivalmistelut kunnolla niin homma menee sukkelasti.
Kerran kun tekee kunnolla niin saa nauttia harrastamisesta.
-
- 4WD
- Viestit: 165
- Liittynyt: 26 Syys 2012 23:06
- Mönkijä:: Outlander 500 MAX T3
- Paikkakunta: Rauma
Re: työvalot LED
Ostin tänään tollasen tupakansytytin rungon, joka asennetaan paneeliin ja sen kannessa lukee et "MAX 20A"
Naureskelin myyjälle et tästähän saa kätevästi paljon virtaa. Ei suositellut. Tai oikeastaan varotti edes kokeilemasta.
Ja tuotehan on http://www.kouluelektroniikka.fi/cgi-bi ... 5484%20307
Ehdotti suuremmalle virtamäärälle juuri tuollaista Roosan ehdottamaa liitintä
Naureskelin myyjälle et tästähän saa kätevästi paljon virtaa. Ei suositellut. Tai oikeastaan varotti edes kokeilemasta.
Ja tuotehan on http://www.kouluelektroniikka.fi/cgi-bi ... 5484%20307
Ehdotti suuremmalle virtamäärälle juuri tuollaista Roosan ehdottamaa liitintä
Re: työvalot LED
No nyt minäkin ymmärsin, minkä takia tuo tupakansytytinliitin on huono! Varsinkin, jos virtaa kulkee paljon sen läpi. Liitäntä on huono ja siihen yhdistettynä mönkijän tärinä aiheuttaa sen, että kosketus pistokkeen kärjen ja liittimen pohjan välillä ei ole kovin "tiivis". Näin ollen saattaa kaikennäköistä kipunaa sun muuta ja liitäntä saattaa ruveta kuumenemaan. Jopa niin paljon, että muoviosat alkavat sulaa ympäriltä.Roosa999 kirjoitti:Ei näitä tupsyt juttuja, vaan -> http://www.motonet.fi/fi/tuote/483010/S ... oke-12V16A
eli 16 A kestävä SELV liitin. Ne on vesitiiviitä ja kytkemättöminä niissä on kansi.
Taidanpa siis kuitenkin unohtaa tuon tupakansytytinliitännän... Ja hommata tuollaisen SELV runkoliittimen ja pistokkeen. Sitten ei pitäisi ilmetä kuumenemis-ongelmia. Ja huomattavasti helpompi asennus kuin "kiinteä".
Btw, ei kukaan tarvitsisi lisävalojen asennussarjaa...?

Voisi lähteä hieman alle omakustannehinnan.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/481338/L ... ikrokytkin
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: työvalot LED
jtk !!! järkisanoja aloit kirjoittamaan, eli luetun ymmärtäminen on mainiota luokkaa
Siinä SELV pistokkeessa on vielä O-Rengas, joka lisää liikkumattomuutta ja tekee paketista tiiviin ja kuten sanoottu, liikkumattoman. TupSyt on VAIN tilapäiskäyttöön !

Siinä SELV pistokkeessa on vielä O-Rengas, joka lisää liikkumattomuutta ja tekee paketista tiiviin ja kuten sanoottu, liikkumattoman. TupSyt on VAIN tilapäiskäyttöön !
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Re: työvalot LED
Nyt on puuilossa työvalon hinta kohillaan :
http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=4792
http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=4792
Re: työvalot LED
Nyt kun on tuo liitäntä-ongelma ratkaistu on vuorossa paneelin kiinnitys. Vanhat 18W valot olivat kiinni putkikiinnikeillä ja ne toimivat mainiosti.

Rupesin miettimään, että pysyykö tuollainen reilun 2 kg:n mötikkä paikallaan kahdella putkikiinnikkeellä, vai vaatiiko se hieman jykevämmän asennuksen? Tarkoitus on asentaa se tavaratelineeseen ja hitsausvälineitä ei ole. Näin ollen kyseeseen tulee joku asennuslevy tai vastaava, jonka saisi kiinnitettyä luotettavasti tavaratelineeseen ja siihen sitten laitettua tuon valon kiinni helposti muttereilla. Miten olette noita paneeleja asennelleet? Onko olemassa joitain käteviä kiinnikkeitä, joilla tuon valon saisi helposti ja tukevasti kiinni?
Valo on tämä: http://dx.com/p/80w-8000lm-6000k-cree-x ... 45v-199025

Rupesin miettimään, että pysyykö tuollainen reilun 2 kg:n mötikkä paikallaan kahdella putkikiinnikkeellä, vai vaatiiko se hieman jykevämmän asennuksen? Tarkoitus on asentaa se tavaratelineeseen ja hitsausvälineitä ei ole. Näin ollen kyseeseen tulee joku asennuslevy tai vastaava, jonka saisi kiinnitettyä luotettavasti tavaratelineeseen ja siihen sitten laitettua tuon valon kiinni helposti muttereilla. Miten olette noita paneeleja asennelleet? Onko olemassa joitain käteviä kiinnikkeitä, joilla tuon valon saisi helposti ja tukevasti kiinni?
Valo on tämä: http://dx.com/p/80w-8000lm-6000k-cree-x ... 45v-199025
-
- 6WD
- Viestit: 407
- Liittynyt: 02 Helmi 2009 09:24
- Mönkijä:: Outlander G2L 450 Pro -17
- Paikkakunta: Oulun reuna
Re: työvalot LED
Putkikiinnikkeeksi teollisuuden käyttämä Stauff, niin johan pysyy. Muistaakseni Papin valot on tollasella kiinni, joten sieltä voi kaivella kuvia
-
- 4WD
- Viestit: 168
- Liittynyt: 29 Joulu 2012 12:08
- Mönkijä:: Can-Am 1000 pro 6x6
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Re: työvalot LED
Polarikseen zuumailin kans valoja, mutta halvattu minkä muovirihvelin ovat tehneet
eihä tässä oo mitään järkeviä paikkoja etutyövaloille, ku tuo koko etukansi avautuu...
saatika taakse.. jos joku nähny kuvia tämmöisistä asennuksista, laittakoon linkin 



Itä-Suomen Mönkijät Ry
Näillä mennään:
Can-Am Outlander Max 570 Pro + -21
Näillä mennään:
Can-Am Outlander Max 570 Pro + -21
Re: työvalot LED
Pari sataa lisää rahhoo kiinni ja kaiteet eteen & taakse sitte on valorautaa. Tulee samalla näköö ja käytännöllisyyttäkin lisää.
Re: työvalot LED
Poraa reiät siihen kanteen?
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: työvalot LED
Tuossa pari kuvaa miten valot saapi polleen ilman että häiritsee etu-muovitarakan irroittamista. Toimii ainakin itsellä eikä valot juurikaan tärise edes ajossa.Mannesman kirjoitti:Polarikseen zuumailin kans valoja, mutta halvattu minkä muovirihvelin ovat tehneeteihä tässä oo mitään järkeviä paikkoja etutyövaloille, ku tuo koko etukansi avautuu...
saatika taakse.. jos joku nähny kuvia tämmöisistä asennuksista, laittakoon linkin


Re: työvalot LED
Noniin, tänään asenneltiin SELV-runkoliitin tupsytyttimen tilalle ja laitoin liittimen myös valon päähän. Jännityksen sekaisin tuntein tökkäsin pistokkeen kiinni ja väänsin Rinconista virrat päälle. Ja kas, piha valkeni! Ehkä myös hieman naapurin piha. Tuon 8x10W Cree XM-L T6 -paneelin teho on vähintäänkin riittävä! Suuri kiitos neuvoista! Ei alkanut pistokkeesta ainakaan vielä savu nousemaan, kuten edellisestä tupsyt-virityksestä.Roosa999 kirjoitti:jtk !!! järkisanoja aloit kirjoittamaan, eli luetun ymmärtäminen on mainiota luokkaa![]()
Siinä SELV pistokkeessa on vielä O-Rengas, joka lisää liikkumattomuutta ja tekee paketista tiiviin ja kuten sanoottu, liikkumattoman. TupSyt on VAIN tilapäiskäyttöön !
Nyt on edelleen valon asennus edessä ja ajattelin kokeilla noita Stauff kiinnikkeitä. Kehuvat niitä kalastus-foorumeilla, joten varmasti kestävät myös valon kiinnikkeinä. Siinähän ei juuri mitään vääntöä kiinnikkeisiin kohdistu, kuten vapatelineen kiinnikkeenä liioitellun kokoisen saaliin napatessa uistimen kitusiinsa ja samalla aiheuttaen vavan avustuksella melkoisen momentin kiinnikkeeseen. Ongelma vain on, että mistä ihmeestä löytäisin jälleenmyyjän?
Mielessäni kävi reikien poraaminen tavaratelineeseen mutta mielelläni tekisin kiinnityksen, jonka saisi purettua siten, että tavarateline olisi ehjä sen jälkeen. Lisäksi reikien poraamisessa arveluttaa kosteuden pääseminen tavaratelineen putken sisään ja sitä kautta mahdollinen korroosio uhka. Muita telineitä katselin myös mutta nuo Stauff kiinnikkeet kiinnostavat yksinkertaisuutensa, toimivuutensa ja parin euron hinnan takia. Jos jollakulla noita sattuu ylimääräisenä nurkissa lojumaan, ostan mielelläni pois!
-
- 4WD
- Viestit: 168
- Liittynyt: 29 Joulu 2012 12:08
- Mönkijä:: Can-Am 1000 pro 6x6
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Re: työvalot LED
Viimaxilla on erilainen keula ku mulla. Mulla aukeaa koko kansi keulassa. Ajattelin laittaa kääntyvään kanteen ihan keulalle, täytyy tehdä viritys, että johdossa on löysää kun kansi kääntyy.
http://www.polaris.fi/monkijat/monkijat ... efi-forest
http://www.polaris.fi/monkijat/monkijat ... efi-forest
Itä-Suomen Mönkijät Ry
Näillä mennään:
Can-Am Outlander Max 570 Pro + -21
Näillä mennään:
Can-Am Outlander Max 570 Pro + -21
-
- 6WD
- Viestit: 392
- Liittynyt: 05 Loka 2011 19:23
- Mönkijä:: -11 sporttimanne 400 h.o
- Paikkakunta: Kajaani
Re: työvalot LED
Kannattaa varmaan laittaa liittimet sinne kannen alle niin saa sen kannen nostettua tarvittaessa kokonaan syrjään.