Mikähän lie noita sit vaivaa, ohmi mittarilla antaa muistaakseni 12.5ohm kahvalämppärille, peukku lämmitin lämpes sisällä 9V pariston avulla max 37asteeseen suunnilleen, ulkona muutaman asteen plussa kelillä ja max asetuksella 20-25 astetta, kahva rupes lämpiämään ir-mittarilla mitattuna n.8 asteeseen, en tosin kovin pitkään pitänyt päällä.ceebbari kirjoitti:Kyllä mulla omassa nuo Dicen lämppärit lämmittää hyvin ilman mitään teippejäkin. Ovat sekä prätkässä että nyt mönkijässä samanlaiset. Prätkässä huomasi kaasukahvan olevan lämpimämpi mutta hyvin lämmittää mönkijässä molemmat sekä peukun
kahvanlämmittimet/peukalonlämmitin
-
- 3WD
- Viestit: 103
- Liittynyt: 05 Marras 2012 20:04
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 400 -08
- Paikkakunta: Joensuu
Re: kahvanlämmittimet/peukalonlämmitin
-
- 4WD
- Viestit: 178
- Liittynyt: 19 Marras 2014 13:49
- Mönkijä:: 500 Cana T3
- Paikkakunta: Kontiolahti kirkonkylä
Re: kahvanlämmittimet/peukalonlämmitin
Mulla ainakin peukku lämpee huomattavasti nopeemmin kun kahvat. Ihan arviolta jos heitän niin peukku 5 min ja kahvat 10-15 min
Ei köyhyys ole mikään ilo, vaikka se joskus naurattaa.
-ISORY- Itä-Suomen OffRoad Yhdistys
-ISORY- Itä-Suomen OffRoad Yhdistys
Re: kahvanlämmittimet/peukalonlämmitin
Tuollaisen tuuppasin omaan pöristimeen:
http://www.allrightshop.fi/tuote/467362
Asennus oli sähköisesti helppo; Virtaa kun sai johdon päähän, oli loput kytkettävissä pikaliittimin. Kahvojen paksuus oli ø5mm enemmän kuin Canan omat tupit. (olisko ollut kokonaisuudessaan ø37mm...) Sisähalkasija todella knafti, lisäksi ne olivat tietysti täysin joustamatonta kovamuovia.
Alkuperäistuppien poiston jälkeen oli siis pakko hioa kaikki tuppien roippeet, liimajäämät, sonta ja jopa maali stongasta pois ennen näiden asennusta. (ja sittenkin käyttää keskirankkaa väkivaltaa) Noh, eivätpähän lipsahda kaseikkoon ihan vahingossa.
Peukalonlämmitin oli vain yksinkertainen lattavastus, jonka kutistelin paikallee mukana tulleella kutistesukalla. Jälkikäteen ajatellen, olisi pitänyt suojata sen johto ensin toisella kutistesukalla, joka olisi jäänyt tuon kiinnityssukan alle. Pitänee vetää itsevulkanoivaa siihen väliin.
Säätimen vedin mukana tulleella tarralla ohjaustangon sivuun kiinni, koska tangossa ei ollut tilaa varsinaiselle tankokiinnikkeelle.
Ohessa pari kuvaa. Lämmönriittävyyskokemuksia seuraa, jahka saan vehjeksen huollosta.


http://www.allrightshop.fi/tuote/467362
Asennus oli sähköisesti helppo; Virtaa kun sai johdon päähän, oli loput kytkettävissä pikaliittimin. Kahvojen paksuus oli ø5mm enemmän kuin Canan omat tupit. (olisko ollut kokonaisuudessaan ø37mm...) Sisähalkasija todella knafti, lisäksi ne olivat tietysti täysin joustamatonta kovamuovia.
Alkuperäistuppien poiston jälkeen oli siis pakko hioa kaikki tuppien roippeet, liimajäämät, sonta ja jopa maali stongasta pois ennen näiden asennusta. (ja sittenkin käyttää keskirankkaa väkivaltaa) Noh, eivätpähän lipsahda kaseikkoon ihan vahingossa.
Peukalonlämmitin oli vain yksinkertainen lattavastus, jonka kutistelin paikallee mukana tulleella kutistesukalla. Jälkikäteen ajatellen, olisi pitänyt suojata sen johto ensin toisella kutistesukalla, joka olisi jäänyt tuon kiinnityssukan alle. Pitänee vetää itsevulkanoivaa siihen väliin.
Säätimen vedin mukana tulleella tarralla ohjaustangon sivuun kiinni, koska tangossa ei ollut tilaa varsinaiselle tankokiinnikkeelle.
Ohessa pari kuvaa. Lämmönriittävyyskokemuksia seuraa, jahka saan vehjeksen huollosta.


Re: kahvanlämmittimet/peukalonlämmitin
Esim. fairyvesi auttaa hieman tuossa noiden paikoilleen rullaamisessa. Paikoilleen laittaminen on kuitenkin vielä helppoa verrattuna pois ottamiseen. Monesti vaihtaa helpommalla tangon, jos haluaa esim. kesäksi ohkaisemmat tupit.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Re: kahvanlämmittimet/peukalonlämmitin
Olen joskus miettinyt mihin tämmöisiä kahvalämmittimiä ja "peukkulämmittimiä" oikeastaan tarvitaan?
Olen 90-luvulta saakka tehnyt töitä mönkijällä, koskaan en ole todennut tarvitsevani ko tarvikkeita? Tietenkin tarvikemyyjät luovat erilaisiin tarpeisiin tuotteita; en vain ole tarvinnut.
Olen 90-luvulta saakka tehnyt töitä mönkijällä, koskaan en ole todennut tarvitsevani ko tarvikkeita? Tietenkin tarvikemyyjät luovat erilaisiin tarpeisiin tuotteita; en vain ole tarvinnut.
Re: kahvanlämmittimet/peukalonlämmitin
Toisilla vaan on ääreisverenkierto parempi kuin toisilla.
Can am Outlander 1000 xt-p -15
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
-
- Tracks
- Viestit: 1070
- Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
- Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: kahvanlämmittimet/peukalonlämmitin
Monesti olenkin jo sanonut että omasta mielestäni paras varuste sekä kelkassa että mönkijässä. Tuulisuojien kaverina, jotka ovat myös täysin ehdoton varuste.
En vois ilman elää.
En vois ilman elää.
Re: kahvanlämmittimet/peukalonlämmitin
Juu, kerran kun kokeilee niin ei voi olla ilman tuli joskus itsekin todettua.
Tuohon tuppien irrottamiseen auttaa myös paineilma, eli vähän jos saa raotettua reikää tupen alle ja pistoolilla ilmaa niin jo vain lähtee. Kuivana ei kannata sisään työntää
vaan tosiaan jotain liukkaria, fairy tai mäntysuopa sopivasti lantrattuna toiminut hyvin. WD40 ja muut vastaavat kannattaa unohtaa, voi olla ettei tupet asetu koskaan paikoilleen vaan lähtee ajossa irti.
Tuohon tuppien irrottamiseen auttaa myös paineilma, eli vähän jos saa raotettua reikää tupen alle ja pistoolilla ilmaa niin jo vain lähtee. Kuivana ei kannata sisään työntää

Uudenmaan Mönkijät Ry
Can-Am Outlander 400 Max
ex TGB Blade 250 // ex Dinli 904 // ex Linhai 260 Demon // ex CPI XS 250 Sport
Can-Am Outlander 400 Max
ex TGB Blade 250 // ex Dinli 904 // ex Linhai 260 Demon // ex CPI XS 250 Sport
Re: kahvanlämmittimet/peukalonlämmitin
Tavalliset tupit noin lähteekin, mutta aika epeli on se, joka tuollaisen kovamuovisen kahvalämppäritupin ja tangon väliin saa paineilmapistoolin
. Jos joku tämän hallitsee, niin vaadin opetusvideon esille
.


Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
-
- 6WD
- Viestit: 407
- Liittynyt: 02 Helmi 2009 09:24
- Mönkijä:: Outlander G2L 450 Pro -17
- Paikkakunta: Oulun reuna
Re: kahvanlämmittimet/peukalonlämmitin
Saako nuo can-amin alkuperäset (vielä hyvät vm -10) kahvakumit jotenkin ehjänä pois paikoltaan että sais lämmittimet väliin? Tuolla paineilmakikallako?
Re: kahvanlämmittimet/peukalonlämmitin
Kyllä mä tilhestäkin vanhat lämpötupit ihan noin irroitin kun vaihdoin tehokkaammat tilalle, ei tullu kylläotettua videoa
Onhan noita varmasti monenlaisia, toiset lähtee varmasti huonommin irti ja tarvii vähän kevyttä väkivaltaa.

Uudenmaan Mönkijät Ry
Can-Am Outlander 400 Max
ex TGB Blade 250 // ex Dinli 904 // ex Linhai 260 Demon // ex CPI XS 250 Sport
Can-Am Outlander 400 Max
ex TGB Blade 250 // ex Dinli 904 // ex Linhai 260 Demon // ex CPI XS 250 Sport
Re: kahvanlämmittimet/peukalonlämmitin
Mulla oli ainakin -10 mallisessa Outlanderissa liimattu aika tiukkaan. Ei muutaku mattopuukolla halki ja repien pois. Siltikin jäi vielä aika kökkö vanhaa tuppea tankoon kiinni.Deippa kirjoitti:Saako nuo can-amin alkuperäset (vielä hyvät vm -10) kahvakumit jotenkin ehjänä pois paikoltaan että sais lämmittimet väliin? Tuolla paineilmakikallako?
- ceebbari
- 4WD
- Viestit: 148
- Liittynyt: 25 Syys 2012 07:58
- Mönkijä:: Kawasaki kvf 750
- Paikkakunta: Porvoo
Re: kahvanlämmittimet/peukalonlämmitin
Niiden uusien asennusta helpottaa kummasti, kun ruiskii crc:tä tai rost offia sinne tuppiin ennen asennusta. Pienen odottelun jälkeen menee kuin vanhaan...
Se jotenkin pehmittää sen tupin. Jämähtää kyllä myöhemmin kunnolla kiinni
Se jotenkin pehmittää sen tupin. Jämähtää kyllä myöhemmin kunnolla kiinni
-
- Tracks
- Viestit: 2760
- Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
- Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
- Paikkakunta: Mökki vilppulassa
Re: kahvanlämmittimet/peukalonlämmitin
Huonot, jopa myyjä sanoi, että ei hyvin lämmitä. Ja oikessa oli. Tyhmä olin kun ostin.FarOut kirjoitti:Tuollaisen tuuppasin omaan pöristimeen:
http://www.allrightshop.fi/tuote/467362
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Re: kahvanlämmittimet/peukalonlämmitin
No niin, ongelmaa pukkaa... ajoin viimeviikolla tankkaamaan ja ihmettelin kun oli tupet tulikuumat???
Mitäshittoa tapahtuu. Tuskin auriko ehti lämmittää tupet kun mönkkäri oli varjossa
Ei pala kahvaläppärien säätimessä valo, ja tuskin olisin lämmitystä tarvinnukkaan ku oli 25 lämmintä.
Heiluttelin säätimen johtoa ja totesin ettei lämpiä enään.
Pari kertaa olen varsinvaan kokeillut ajossa lämmitystä ja moisen tekee:
Ekana palaa normaalisti se 10% lamppu ja sitten kipuaa 100% tehoille.
Virtanappulaa kun painaa, palaa 10% teholle ja taas kohta 100%
Mikähän meni rikki?
Niin ja oxford hotgrib v.7a on säädin, vastukset kelkasta.
Mika
Mitäshittoa tapahtuu. Tuskin auriko ehti lämmittää tupet kun mönkkäri oli varjossa

Ei pala kahvaläppärien säätimessä valo, ja tuskin olisin lämmitystä tarvinnukkaan ku oli 25 lämmintä.
Heiluttelin säätimen johtoa ja totesin ettei lämpiä enään.
Pari kertaa olen varsinvaan kokeillut ajossa lämmitystä ja moisen tekee:
Ekana palaa normaalisti se 10% lamppu ja sitten kipuaa 100% tehoille.
Virtanappulaa kun painaa, palaa 10% teholle ja taas kohta 100%

Mikähän meni rikki?
Niin ja oxford hotgrib v.7a on säädin, vastukset kelkasta.
Mika
Tunsit minut aikaisemmin nicillä "MikaR"