Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala https://www.pariuraa.fi/wordpress
atv mies kirjoitti:Itse laittelin rankakärryyn valon kesällä :
Mikä valo toi on? Tai siis mistä ostit/hinta/valoteho
Umpio on Bosch Compact 100 työvalo, poltin on Osram NightBreaker H3. Valoteho on ihan hyvä, sen mitä H3 polttimolta voi odottaakkin.
Ostin Ranuan Tarvikekeskus OY:stä, hintää tais olla n.35€ ja poltin Motonetistä n. 10€ huitteilla.
Nuita umpioita löytyy myös netistä guuglaamalla myynnissä.
tuli lisättyä vähän valaisutehoa hondaan helposti irroitettavalla "valoraudalla" johon on kiinnitetty 1kpl nordic lightsin n300 työvalo cobra 35w 5000k xenonilla ja molemmille puolille 18w ledit. lopputulokseen olen todella tyytyväinen.nordicin valoa on tälläkin foorumilla kehuttu eikä syyttä valo keila "levittäytyy" suhteellisen pitkälle jotenka se sopii hyvin myös ajovaloksi. yritän valaista asiaa lähiaikoina muutamalla kuvalla....
pata10 kirjoitti:tuli lisättyä vähän valaisutehoa hondaan helposti irroitettavalla "valoraudalla" johon on kiinnitetty 1kpl nordic lightsin n300 työvalo cobra 35w 5000k xenonilla ja molemmille puolille 18w ledit. lopputulokseen olen todella tyytyväinen.nordicin valoa on tälläkin foorumilla kehuttu eikä syyttä valo keila "levittäytyy" suhteellisen pitkälle jotenka se sopii hyvin myös ajovaloksi. yritän valaista asiaa lähiaikoina muutamalla kuvalla....
pusikkoon kirjoitti:Hyvältä näyttää pata10 valot. Aika lailla optimaalisen tuntuinen yhdistelmä lediä ja xenonia.
niin....ja mitä tärkeintä hyvin näyttää aloitin ledillä mutta tosi asia on että se ei kauaks kanna...mutta ton xenonin kanssa sitten viimein natsas. tätä yhdistelmää voin lämpimästi suositella
Itse voin suositella nordicin 200 xenoneilla (6000k) varustettuna, on mielestäni parempi kuvio mitä on 300 xenon nordicissa. 300 ei näytä hajavaloa juurikaan ylöspäin, 200 taas näyttää myös ylös, alas ja kantomatkakin on kohtuu pitkä työvaloksi. Itselle oli kans aikomus ostaa nordicin 300 mutta, muuttui mieli kun pääsin liikkeessä vertaamaan 200:n ja 300:n nordicin valokuvion eroa. Jussinmäki kaupassa tämä ainakin oli mahdollista, mikäli joku vielä puntaroi saman asian kanssa.
Se ylöspäin näyttäminen on lumi/vesisateessa huono ominaisuus. Muutoin mielestäni kummatkin asialliset.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala https://www.pariuraa.fi/wordpress
300:lla "jänkhäs special" nordicilla jatketaan. En tiedä mitä jänkhä tuonne nordicin sisään tuuppasi mutta valotehoa piisaa omiin tarpeisiin erittäinkin hyvin. Kalliit ledit sun muut tingentangelit jätän suosiolla muille vaikka onhan ne pieniä ja söpöjä.
Kartza kirjoitti:Itse voin suositella nordicin 200 xenoneilla (6000k) varustettuna, on mielestäni parempi kuvio mitä on 300 xenon nordicissa. 300 ei näytä hajavaloa juurikaan ylöspäin, 200 taas näyttää myös ylös, alas ja kantomatkakin on kohtuu pitkä työvaloksi. Itselle oli kans aikomus ostaa nordicin 300 mutta, muuttui mieli kun pääsin liikkeessä vertaamaan 200:n ja 300:n nordicin valokuvion eroa. Jussinmäki kaupassa tämä ainakin oli mahdollista, mikäli joku vielä puntaroi saman asian kanssa.
nimenomaan sen ylöspäin suunnatun hajavalon takia en 200 mallia ottanut, viitaten roosan mainitsemiin haittoihin. mönkijässä tarviin enempi valoa eteenpäin kuin ylöspäin
Tuoreena mönkiän omistajana lueskelin tämän topikin läpi, mutta en löytänyt oikein kokemuksia näistä:
Aura ja maastokäyttöön tarvisin valoa, 2-4keulaan ja 1-2 pakkivaloksi.
Helppo valo on ainakin asentaa vaikkei mikään sähkömies ookkaan ku oli kaikki johtosarjat, sulakkeet, releet ja kytkentäohjeet mukana.
Ainoastaan katkaisija ei sovellu mönkijä käyttöön, kun on suojaamaton ja se täytyy hankkia parempi.