Warn vinssien ongelmat ja ja niiden ratkaisut
Warn vinssien ongelmat ja ja niiden ratkaisut
Elikkä kyseinen vinssi Bomban 800:n keulalla.
Heti ekalla kerralla kun laitoin puskulevyn keulalle huomasin että vinssi päästää vaijeria pikkuhiljaa ulos---->levy laskee.100M matkalla joutuu nostaan jo levyä.Eihän tämä voi olla normaalia??!!
myyjäliikkeeseen olenollut yhteydessä ja sieltä ollaan oltu tehtaaseen.Ja mitä tehdas sanoo,ei mene takuuseen,koska ei ole vikaa.
Kumminki nämäkään laitteet ei mitään halpoja ole ja onhan se turvallisuus riskikin.Sanoin kyllä myyjä liikkeeseen että ei vetele.Vinssi tultava kuntoon.
Onko kellään sattunut vastaavaa?
Heti ekalla kerralla kun laitoin puskulevyn keulalle huomasin että vinssi päästää vaijeria pikkuhiljaa ulos---->levy laskee.100M matkalla joutuu nostaan jo levyä.Eihän tämä voi olla normaalia??!!
myyjäliikkeeseen olenollut yhteydessä ja sieltä ollaan oltu tehtaaseen.Ja mitä tehdas sanoo,ei mene takuuseen,koska ei ole vikaa.
Kumminki nämäkään laitteet ei mitään halpoja ole ja onhan se turvallisuus riskikin.Sanoin kyllä myyjä liikkeeseen että ei vetele.Vinssi tultava kuntoon.
Onko kellään sattunut vastaavaa?
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10873
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Olen vahvasti sitä mieltä, että vinssi on ehjä ja ilman jarrua/lukkoa. WARN:n mallistosta löytyy jarrulliset ja jarruttomat mallit. EU:n hyväksynnässä tulee lukko olla, joten olet saanut käyttöösi EU:n ulkopuolella myytävän mallin. Luonnollisesti sinulla on tuotteeseen palautusoikeus, jos olet sen normimyyjältä ostanut. Pusikkokauppa on erikseen.
Viimeksi muokannut Roosa999, 27 Kesä 2006 19:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
jos siinä bombardier-vinssissäkin on vain se kuuluisa bombardier-viskoo-lukko? Toimii melkhein lukon tavoin...
Cyccelin vanhempi vinssi teki minulla tuota samaa, mutta warnit ei ole koskhan luistelhet vaikka monta kiusannu käytännössä. Epäilisin Roosan olevan just oikeassa, eli ei CE-kelpoinen härveli.
t.veli-pekka
Cyccelin vanhempi vinssi teki minulla tuota samaa, mutta warnit ei ole koskhan luistelhet vaikka monta kiusannu käytännössä. Epäilisin Roosan olevan just oikeassa, eli ei CE-kelpoinen härveli.
t.veli-pekka
Viimeksi muokannut digiaslak, 28 Kesä 2006 14:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
On tuo nostokulma semmottinen, että kun puskulevy on ylhäällä, vaijeri on suorassa. Paino kertautuu tällöin. Taittopyörällä vaijerin kiinnityspiste ylemmäs auttaa asiaan. Itte kiinnitin samaan asiaan huomiota puskulevyä käyttäissäni. Ei tosin laskeutunut alas asti tuo levy, ainoastaan senverran, että vaijeriin tuli jonkun verran kulmaa. Vinssi on riski ja nopea auratessakin, eikä tuo laskeutuminen haitannut ainakaan omaa auraustyötä.
Edellä jo mainittiinkin ilman CE-merkintää olevien "Bombardier" vinssien maahantuoja, joka on Warnin valmistama. Niitä ei siis saa käyttää eikä myydä EU:n alueella, ne poikkevat CE-merkityistä mm. jarrun osalta, joka ei siis ole kuorman pitävä, eikä näin ollen sovellu puskulevyn käyttöön. Niiden mukana ei myöskään ole lain ja hyvän kauppatavan edellyttämiä suomenkielisiä käyttöohjeita.
Miksi näitä "salakuljetettuja" vinssejä myyvät tunnetut ja arvostetut jälleenmyyjät, joiden pitäisi tietää mitä lakipykälät sanovat ja ennenkaikkea että ko. malli ei sovellu puskulevyn käyttäjille. Joku Bomppa kauppias voisi ehkä kommentoida asiaa.
Jos tälläisellä vinssillä tapahtuu jokin henkilövahinko, esimerkiksi käsi jää puristuksiin, niin vaikuttaako se vakuutusyhtiön maksamiin korvausummiin. Silloin voi alkaa piirileikki, kuluttaja vetää vastuuseen jälleenmyyjän ja jälleenmyyjä laittoman vinssin maahantuojan (jos on kanttia).
Jos tehdas/maahantuoja on ottanut todellakin kannan että vinssi ei ole virheellinen eli käyttötarkoitukseen sopimaton ja muutenkin laiton, niin se kannattaa pyytää kirjallisena ja mennä kunnallisen kuluttajaneuvojan puheille.
On hyvä käydä täällä tämä asia läpi, sillä tietoja voi soveltaa myös muihin tuotteisiin ja vinssimerkkeihin. Onko muun merkkisissä kiinanvinsseissä asiat kunnossa.
Miksi näitä "salakuljetettuja" vinssejä myyvät tunnetut ja arvostetut jälleenmyyjät, joiden pitäisi tietää mitä lakipykälät sanovat ja ennenkaikkea että ko. malli ei sovellu puskulevyn käyttäjille. Joku Bomppa kauppias voisi ehkä kommentoida asiaa.
Jos tälläisellä vinssillä tapahtuu jokin henkilövahinko, esimerkiksi käsi jää puristuksiin, niin vaikuttaako se vakuutusyhtiön maksamiin korvausummiin. Silloin voi alkaa piirileikki, kuluttaja vetää vastuuseen jälleenmyyjän ja jälleenmyyjä laittoman vinssin maahantuojan (jos on kanttia).
Jos tehdas/maahantuoja on ottanut todellakin kannan että vinssi ei ole virheellinen eli käyttötarkoitukseen sopimaton ja muutenkin laiton, niin se kannattaa pyytää kirjallisena ja mennä kunnallisen kuluttajaneuvojan puheille.
On hyvä käydä täällä tämä asia läpi, sillä tietoja voi soveltaa myös muihin tuotteisiin ja vinssimerkkeihin. Onko muun merkkisissä kiinanvinsseissä asiat kunnossa.
Moottorin kyljessä on kaksi tarraa, toisessa on Warn, Bombardier tai muun mönkijämerkin logo ja takapuolella CE-merkinnän tarra. Siinä on myös valmistajan tiedot yms.
Warn valmistaa eri mönkijätehtaille tuotteitaan (Artic Cat, Bomppa, Polaris ja Yamaha) niiden omilla logoilla. Bomppa on tänä päivänä käsittääkseni ainoa, joka hankkii ilman CE-merkintää olevia vinssejä ja tuo niitä EU-alueelle.
Kun hankkii esimerkiksi sähköllä toimivan laitteen, tulee niiden mukana olla suomenkieliset (ja ruotsin) käyttöohjeet. Ne kannattaa aina vaatia mukaan, kauppias on myös ne velvollinen toimittamaan. Kuka ostaisi nykyään vaikkapa taulutv:n ilman käyttöohjeita.
Warn valmistaa eri mönkijätehtaille tuotteitaan (Artic Cat, Bomppa, Polaris ja Yamaha) niiden omilla logoilla. Bomppa on tänä päivänä käsittääkseni ainoa, joka hankkii ilman CE-merkintää olevia vinssejä ja tuo niitä EU-alueelle.
Kun hankkii esimerkiksi sähköllä toimivan laitteen, tulee niiden mukana olla suomenkieliset (ja ruotsin) käyttöohjeet. Ne kannattaa aina vaatia mukaan, kauppias on myös ne velvollinen toimittamaan. Kuka ostaisi nykyään vaikkapa taulutv:n ilman käyttöohjeita.
-
- 6WD
- Viestit: 646
- Liittynyt: 18 Tammi 2006 12:38
- Mönkijä:: Can-am outlander max 570 t3
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa