Teinpä havainnon en tiiä onko muut tehneet. Sunsboy lisä/työvaloissa oleva lamppu/poltin on sama mitä löytyy sisätilan 12 volttisista spottikiskovalaisimista,eli varalamppuja löytyy ihan mistä vaan hyvin varustelluista ruokakaupoista
Jappa
LINHAI TOIMIII VARMASTI...
... ainakin seuraavaan korjaukseen asti
Noita IRC heijastinlamppuja tuli haettua valaisinliikkeestä ja hintaa taisi muistaakseni olla 8€ kappaleelta. Samoja lyhtyjä käytetään sukeltajien valaisimissa ja sieltä tuon vinkin sainkin. Vielä kun kerkeisi sorvaamaan kuoret lampuille niin saa tuikut käyttöön
Mulla kärvähti 35w sunsboy tossa vähän aikaa sitten ja kun ei paikallisesta rautakaupasta löytynyt irc merkinnällä olevaa, niin ostin sitten normi 12v 35w halogeenin.
Toimii just sen aikaa kuin toimii. Tämä normaali halogeeni antaa valkoisempaa valoa kuin irc malli, se tuli huomattua eilisellä ajoreissulla.
Itse tein autoon kokeilu mielessä 20w spoteista offivalot. Samalla testailin normaalin ja lämpöä ulos päin suuntaavan spotin lämpiämistä. Normaali sai valon kuoret haisemaan äkkiä.
Omasta mielestä hyvä valoteho virrankulutukseen nähden.
Valon kuoret on tehty 50mm putkesta jossa on toinen pää hitsattu umpeen ja sorvattu kiinnitysholkki nailonista spotille. Valolla pituutta joku 5-6cm
Pitää pistää kuvia jossain vaiheessa.
EDIT: Piti IRC lamppujakin testata, mutta en silloin löytänyt mistään. Ledi-spottien valotehoakin testasin.
Kannattaa yrtittää takuuseen uutta sunsboyn lamppua,jos entinen menee pimeäksi. Itse sain takuuseen uuden, kun polttimon kanta alkoi murenemaan muutaman käyttötunnin jälkeen vaikkakin lamppu oli hankittu pari vuotta sitten. On kuulemma jossakin valmistuserässä ollut noita vikoja paljon.