Sivu 1/1

tehoyksiköt

Lähetetty: 18 Tammi 2009 23:25
Kirjoittaja tonkia88
iltaa onko kellään kokemuksia näistä http://www.easyparts.nl/showarticles/0- ... siköt.html

Re: tehoyksiköt

Lähetetty: 19 Tammi 2009 07:22
Kirjoittaja Roosa999
Alumiinipönttö, pari letkuliitintä, letkua ja nippareita...Mitäs tämän pitäisi tehdä?

Hintaahan tällä kapineella on noin 20€, joten tappio ei ole suuri jos ei tee mitään.

Re: tehoyksiköt

Lähetetty: 19 Tammi 2009 09:36
Kirjoittaja Hiikeri
Jtn. tämän suuntaista olevinaan, siis olevinaan. Power Box :lol:

Power box ensure there for, which the moment there is a surplus to combustion mixture, which the powerbox start it on, and at too short that mixture which it is added so that you get better an evener combustion

Re: tehoyksiköt

Lähetetty: 19 Tammi 2009 11:37
Kirjoittaja tonkia88
vois tilata tommosen aivan kokeilu mieles :D eikös se säiliö tule bensa letkun väliin vai miten se nyt oli

Re: tehoyksiköt

Lähetetty: 19 Tammi 2009 11:42
Kirjoittaja Roosa999
Multa ei kannata puoltoa haikailla moiseen poppapönttöön.

Re: tehoyksiköt

Lähetetty: 19 Tammi 2009 11:52
Kirjoittaja gamo500
Kyllä taitaa rahat mennä aivan hukkaan,minä en henk kohtasesti sijoittas,mutta......

Re: tehoyksiköt

Lähetetty: 19 Tammi 2009 12:36
Kirjoittaja Vee-äM
Jossain autolehdessä testattiin kaikki nää bensat ioneitten jrjestelijät.Tulos painokelvoton.

Hae kaljaa kahellakympillä,paljon mukavempaa ja ei mee rahat hukkaan :wink:

Re: tehoyksiköt

Lähetetty: 19 Tammi 2009 13:00
Kirjoittaja tonkia88
juu niin mä teen kun ei ole muutakaan tekemistä kun on lomautettu perkeles ja kinuskista kansi pahvi palanut että silleen...........

Re: tehoyksiköt

Lähetetty: 19 Tammi 2009 16:42
Kirjoittaja B12
Taitaa olla samanlainen resonanssikammio kuin Yamaha käytti 80-luvulla.

Re: tehoyksiköt

Lähetetty: 19 Tammi 2009 16:49
Kirjoittaja ITP
2-tahti moottorissa kyseisellä pömpelillä voi olla vaikutusta.

Re: tehoyksiköt

Lähetetty: 19 Tammi 2009 17:16
Kirjoittaja Duster
Pikkusessa 26cc 2 tahti koneessa mulla oli imusarjassa letkulla liitettynä semmonen "haitarin" tapainen kumi tötterö jossa jousi sisällä.
Tällä oli kait tarkoitus pitää imusarjan/kaasarin alipaine kunnossa, ettei tule niin paljon kaasun viivettä kaasua pumppailessa.
...vai miten se nyt oli...

Re: tehoyksiköt

Lähetetty: 19 Tammi 2009 18:16
Kirjoittaja Hiikeri
Duster kirjoitti:Pikkusessa 26cc 2 tahti koneessa mulla oli imusarjassa letkulla liitettynä semmonen "haitarin" tapainen kumi tötterö jossa jousi sisällä.
Tällä oli kait tarkoitus pitää imusarjan/kaasarin alipaine kunnossa, ettei tule niin paljon kaasun viivettä kaasua pumppailessa.
Sama paineen tasaaja siinä 300 Comukassakin on orig. kaasarilla/imukurkulla.

Re: tehoyksiköt

Lähetetty: 19 Tammi 2009 20:29
Kirjoittaja motocoyote
Onhan noita ton tyyppisiä powerbokseja 2-tahtikoneissa ollu kohta iät ja ajat, ainaki 80 luvun yamahan piikeissä noita näkyi, samaten kuin esim. joissakin Rotaxin kelkankoneissa... Nelitahtisessa vaikutus lie pyöreä nolla...

Re: tehoyksiköt

Lähetetty: 21 Tammi 2009 20:24
Kirjoittaja Mce
Resonanssikammio on kamppeen oikea nimi, kai?
Toiminta perustuu matalilla kierrosluvuilla tapahtuvaan ilma/bensa seoksen pumppaus ilmiön vähentämiseen.
Siis jos ilma kulkee neulaputken ohi edestakaisin, niin seos rikastuu.
Pömpeli varmaankin hyödyllinen 2-T kamppeissa ja voi auttaa kaasunvastaavuuden parantuessa.
Liittyy myös etupäässä läppäventtiili ohjattuihin vajaatahtisiin..ei se kyllä mitään jousia tarvitse, toiminta perustuu aineen hitauteen/massaan, kaasullakin on siis hitautensa kun se liikkuu.
Korkeammilla kierrosluvuilla pömpeli ei oikeastaan ole kuin haitaksi, aiheuttaen pyörteilyä imukanavissa.

Näin lyhyellä oppimäärällä kerrottuna :wink: .