lisää valoa

Keskustelua mönkijän sähkölaitteista:
Vinssit, valot, gps,,,
rune
2WD
Viestit: 51
Liittynyt: 10 Syys 2007 19:21
Paikkakunta: sonkajärvi/ kaavi

lisää valoa

Viesti Kirjoittaja rune »

lisää valoa mönkimiseen kokemuksia led vastaan zenom valo.
Avatar
Viliko
R.I.P
Viestit: 1231
Liittynyt: 25 Tammi 2006 20:35
Mönkijä:: ArcticCat V2
Paikkakunta: Yläne

Re: lisää valoa

Viesti Kirjoittaja Viliko »

Zenom on so last season ;)
Eli lediä se nykyään pitää olla.

Kuva ..
GreatS
4WD
Viestit: 199
Liittynyt: 29 Kesä 2007 12:09
Mönkijä:: Xcc 2011
Paikkakunta: Nastola

Re: lisää valoa

Viesti Kirjoittaja GreatS »

Kuvia valoista toiminnassa ja myös punaisena hehkuvasta latauskäämistä?? :D
"Minne ryntäät?" kysyi mies juoksevalta naiselta.
-"Sinne minne minäkin" nainen vastasi ja jatkoi matkaansa tissit heiluen.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10873
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: lisää valoa

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Vilikon catti on testbed.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
GreatS
4WD
Viestit: 199
Liittynyt: 29 Kesä 2007 12:09
Mönkijä:: Xcc 2011
Paikkakunta: Nastola

Re: lisää valoa

Viesti Kirjoittaja GreatS »

No kuvia silti valokuvioista... :D
"Minne ryntäät?" kysyi mies juoksevalta naiselta.
-"Sinne minne minäkin" nainen vastasi ja jatkoi matkaansa tissit heiluen.
Avatar
Viliko
R.I.P
Viestit: 1231
Liittynyt: 25 Tammi 2006 20:35
Mönkijä:: ArcticCat V2
Paikkakunta: Yläne

Re: lisää valoa

Viesti Kirjoittaja Viliko »

juu laitetaan kuvia heti kun se inspiraatio löytyy....
Nuo 10W Ledit on kyllä tosi kirkkaat.. Catin omat valot on turhat taidan ottaa ne pois...
10W led vs Sunsboy

Tarkoitus on mennä tuohon pellolle ja tehdä "testirata" jossa valojen vertailu helpointa.
Avatar
Jere itte
Tracks
Viestit: 1693
Liittynyt: 12 Maalis 2006 13:05
Paikkakunta: Lempäälä

Re: lisää valoa

Viesti Kirjoittaja Jere itte »

Mä laitoin pari noita 10W led-lamppuja, sekä tuollaisen isomman 8-ledisen pitkällä valokeilalla, ja alkaa näkyyn. Päivitin myös kypärästä pari Sunsboytä LED-mallisiksi, sellaisiksi missä on 5W Cree-ledi. Eli poistin kypärästä 2x 50W sunsboytä ja laitoin leediot tilalle.
Vielä kun vaihtaa omiin ajovaloihin Xenon-sarjan, niin on kytyä sen verran että saa polttaa kaikkia eikä pitäisi virta loppua kesken... :badgrin:

Noi 10W ledit on kieltämättä joo aika tehokkaat. Ainoa huono puoli niissä on se että ne painaa niin paljon ettei viitsi kypärään ruuvata kiinni.
l Kipu on vain tunne l
GreatS
4WD
Viestit: 199
Liittynyt: 29 Kesä 2007 12:09
Mönkijä:: Xcc 2011
Paikkakunta: Nastola

Re: lisää valoa

Viesti Kirjoittaja GreatS »

Minkäsnäkösiä nuo kypärässä olevat lamput on ja mistä hankittu? Virransyöttö? Oma akku vaiko koneesta piuhalla? kuvia toteutuksesta?

Sami

ps. kyselyikä... :D
"Minne ryntäät?" kysyi mies juoksevalta naiselta.
-"Sinne minne minäkin" nainen vastasi ja jatkoi matkaansa tissit heiluen.
Avatar
Viliko
R.I.P
Viestit: 1231
Liittynyt: 25 Tammi 2006 20:35
Mönkijä:: ArcticCat V2
Paikkakunta: Yläne

Re: lisää valoa

Viesti Kirjoittaja Viliko »

Jos hyvin käy niin minulla KANissa tuommonen 10W led kypärässä ja selässä 5Ah:n akku. Paloaika pitäisi olla yli 6 tuntia...

Painoista:
Sunsboy painaa 90g
10W led "Yepnet" painaan n220g

Eli n 40g eroa painossa kahteen Sunsboyhin ja äkkiseltään tuntuisi että 1 kpl 10W olisi riittävästi valoa kypärässä.. tosin aina maailmaan valoa mahtuu.
GreatS
4WD
Viestit: 199
Liittynyt: 29 Kesä 2007 12:09
Mönkijä:: Xcc 2011
Paikkakunta: Nastola

Re: lisää valoa

Viesti Kirjoittaja GreatS »

Samaa mieltä tuosta valon määrästä, pimeässä on tympeä touhuta... :D
"Minne ryntäät?" kysyi mies juoksevalta naiselta.
-"Sinne minne minäkin" nainen vastasi ja jatkoi matkaansa tissit heiluen.
nakupää
6WD
Viestit: 490
Liittynyt: 07 Huhti 2008 10:23

Re: lisää valoa

Viesti Kirjoittaja nakupää »

GreatS kirjoitti:Minkäsnäkösiä nuo kypärässä olevat lamput on ja mistä hankittu? Virransyöttö? Oma akku vaiko koneesta piuhalla?
Minulla kypärässä tuommoinen.
http://www.mp-racing.fi/product_info.ph ... ts_id=1290
Pakko kehua sitä, näytää HYVIN, ei liian sinistä niinkuin usein ledeissä. Ei virtapiikkiä sytyttäessä, Kaikki elektroniikka sisäänrakennettuna. Mulla 2ah akku taskussa ja pistokesysteemillä kiinni koneessa. Eli voi jalkautua ja akku riittää vartiksi. Sitten kun taas menee kyytiin niin pistoke kiinni ja lataus alkaa sekä käyttövirta tulee silloin mönkijästä.
Jotenkin tuntuu että tuota surkeampaa lamppua ei maksa vaivaa alkaa asenteleen, mieluummin on sitten jo ilman.
Avatar
Jere itte
Tracks
Viestit: 1693
Liittynyt: 12 Maalis 2006 13:05
Paikkakunta: Lempäälä

Re: lisää valoa

Viesti Kirjoittaja Jere itte »

Sunsboyhin pystyy vallan mainiosti vaihtamaan itse polttimon LED-malliseksi. Mulla oli kypärässä itse vaihdettuina nuo 50W/10asteen avautumiskulmalla olevat polttimot. Valoa riitti pirun kauaksi ja pimeällä ajeleminen oli aivan erilaista, kun valoa oli aina siellä minne katsoikin. Lampun kanta on GU5.3, Sunsboyn vakiopolttimo on Osramin IRC-täytteinen Decostar-sarjan sisustuspolttimo. Noita löytyy ainakin tilaamalla PowerSet:in kautta Tampereelta. Kaivan tuotenumerot jostakin esille ja postaan ne tänne.
Esimerkiksi Elektori Tampereelta toimittaa noita polttimoita millä voi korvata Sunsboyn sisukalut. Missään tapauksessa ei
saa ottaa sellaista GU5.3 -polttimoa missä on kupulinssi, se ei mahdu suojalasin alle. Kypäräkäytössä tosin suojalasia ei välttämättä tarvitse mutta kuitenkin.
Virransyöttö mulla on roikalla, ei akun kanssa. Tokihan olisi helpopa laittaa akkukin, koska mulla on kypäräss liitin ja toinen liitin on koneessa kiinni.

Mulla on työn alla LedLenserin HocusFocuksen sisälle tuleva regulaattori. Uudemman mallisesta lampusta kun purkaa kytkimen ja vetää sieltä läpivientikumin kanssa piuhan, niin pystyy syöttämään suoraan koneesta virran. Ei tarvitse pelata pattereiden kanssa. Paketista tulee huomattavan kevyt tällä tavoin.

Koitan ottaa tämänhetkisestä kypärälamppu-setupista ja noista muutetuista Sunsboystä muutaman kuvan ja laittaa illemmalla tänne.
l Kipu on vain tunne l
Killaah
6WD
Viestit: 400
Liittynyt: 02 Loka 2007 22:52
Mönkijä:: -
Paikkakunta: Launonen

Re: lisää valoa

Viesti Kirjoittaja Killaah »

Sunsboytahan on valmiina jo LED versiona... Itellä on tälläinen, kotona pöydällä :lol:
En siis ole ehtinyt / jaksanut laittaa sitä mihinkään kiinni. Luulisi kyllä puolessavuodessa.
specsit: 12V 3W 0.25A 22astetta. hintaa n.50€

Mut on jo tuollainen 10W ledikin käynyt mielessä :biggrin:
Avatar
prkl007
6WD
Viestit: 622
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:18
Mönkijä:: Kawasaki BruteForce 750EPS -19
Paikkakunta: Pori

Re: lisää valoa

Viesti Kirjoittaja prkl007 »

Itse laitoin rikkoutuiden Sunsboy halogeenien paikalle mainitut GU5.3 -kantaiset halvat ledit pysäköinti- ja parkkivaloiksi. Eivät paljon akkua tyhjennä, joten voi pitää päällä vaikka 3 tunnnin makkaranpaistosession ajan. Suojalasi ei tosiaan mahdu enää näiden pyöreiden linssien vuoksi, mutta sikafleksillä kun tiivistin huolella koteloon, niin hyvin ovat pysyneen ja toimineet.
Avatar
Jere itte
Tracks
Viestit: 1693
Liittynyt: 12 Maalis 2006 13:05
Paikkakunta: Lempäälä

Re: lisää valoa

Viesti Kirjoittaja Jere itte »

Killaah kirjoitti:Sunsboytahan on valmiina jo LED versiona...
Joo, niin on. Mutta se on valotehonsa puolesta lähinnä vitsi. Nuo polttimot mitkä mä laitoin maksoivat 35Eur/kappale ja voin sanoa että niistä lähtee valoa melkein yhtä reippaasti kuin noista IKH:n 10W lampuista.
l Kipu on vain tunne l
Vastaa Viestiin