Tuolla sunsboylla ei oo sitte mitään muuta tekoa xenonin kans ku nimi !
Ylihintanen ja erittäin surkealla valolla oleva lamppu. Ehkä joskus kymmenen vuotta takaperin saattokin olla kohtuullinen muttei enää oo pysyny kehityksen mukana.
2kpl noita edullisia ledejä osottamaan etukulmiin ja xenon muutossarja omiin umpioihin tai jos tämä ei oo mahollista niin keskelle sitten ledien ja omienvalojen lisäks yx nordicin 300 xenonmuutossarjalla niin näkee eteenpäin jo riittävästi taakse sitten oma tarpeen mukaan lediä tai xenonia.
Varmaankin on hyvä, mielestäni älyttömän kallis.
Linkissä lukee:
Vision-X Reflex LED valopaneelissa 6 kpl 10W ledejä jotka tuottavat hämmästyttävän 4800 lumenia, eli yksi 10W LED tuottaa yhtäpaljon valoa kuin tyypillinen auton ajovalo.
Halogeeni 55W lienee alle 1000 lumenia, xenon 35W noin 3200-3500 lumenia.
Valoa pitäisi siis olla ihan hyvin.
dealer kirjoitti:
Halogeeni 55W lienee alle 1000 lumenia, xenon 35W noin 3200-3500 lumenia.
Valoa pitäisi siis olla ihan hyvin.
Luulisin ettei 35w xenonistakan saa ihan noin korkeita lukemia jos yhtään olis luottamista tuohon lamppufakiirin mittaustapaan ja väittämiin lähtisi tuonkokosesta xenonista 2500 lumenin luokat --> http://vee73.hi.fi/kuvat/LAMPPURANKING/DSC_0002.JPG
Muutamasta tuommosesta 35w xenonista olen ite mitannut luokkaa 20000lux kuten tökkyrän linkistänikin selviää voisimpa tuossa illanmittaan jos vaan suinkin ehdin mitata paljonko lähtee kokonaisvaloa Nordicin 200 lampusta normi 55w polttimolla kun semmoisiakin hyllyssä pyörii. Ja vielä alkuviikosta voisin hakea xenonsarjan paikallisesta tarvikeliikkeestä ja mittaan samalla lampulla (nordic 200) miten teho kasvaa
Mutta mittaukset on vaan lukuja joten samasta paikasta otettu kuva valon tehosta antaa paremman vertailukohdan
Tuolla sunsboylla ei oo sitte mitään muuta tekoa xenonin kans ku nimi !
Ylihintanen ja erittäin surkealla valolla oleva lamppu. Ehkä joskus kymmenen vuotta takaperin saattokin olla kohtuullinen muttei enää oo pysyny kehityksen mukana.
2kpl noita edullisia ledejä osottamaan etukulmiin ja xenon muutossarja omiin umpioihin tai jos tämä ei oo mahollista niin keskelle sitten ledien ja omienvalojen lisäks yx nordicin 300 xenonmuutossarjalla niin näkee eteenpäin jo riittävästi taakse sitten oma tarpeen mukaan lediä tai xenonia.
Joo sori, tarkoitin että tuohon saa xenonmuutossarjan niin näkee hyvin (olen nähnyt). Tai sitten tuo nordicin lamppu siihen keskelle Mutta ledit tosiaankin näyttävät hyvin.
Luulisin ettei 35w xenonistakan saa ihan noin korkeita lukemia jos yhtään olis luottamista tuohon lamppufakiirin mittaustapaan ja väittämiin lähtisi tuonkokosesta xenonista 2500 lumenin luokat --> http://vee73.hi.fi/kuvat/LAMPPURANKING/DSC_0002.JPG
Saattaa olla. Yleisesti xenonien valotehot on kerrottu sinne 3200+ lumenin paikkeille, itselläni ei ole mahdollisuutta mittailla.
Joo sori, tarkoitin että tuohon saa xenonmuutossarjan niin näkee hyvin (olen nähnyt).
Kartza kirjoitti:Itse voin suositella nordicin 200 xenoneilla (6000k) varustettuna, on mielestäni parempi kuvio mitä on 300 xenon nordicissa. 300 ei näytä hajavaloa juurikaan ylöspäin, 200 taas näyttää myös ylös, alas ja kantomatkakin on kohtuu pitkä työvaloksi. Itselle oli kans aikomus ostaa nordicin 300 mutta, muuttui mieli kun pääsin liikkeessä vertaamaan 200:n ja 300:n nordicin valokuvion eroa. Jussinmäki kaupassa tämä ainakin oli mahdollista, mikäli joku vielä puntaroi saman asian kanssa.
nimenomaan sen ylöspäin suunnatun hajavalon takia en 200 mallia ottanut, viitaten roosan mainitsemiin haittoihin. mönkijässä tarviin enempi valoa eteenpäin kuin ylöspäin
Mulla on noi valot sen verran löysäti tiukattu kiinni että, voipi tarvittaessa tökätä valot vaikka ajossa näyttämään alemmaksi.
Muutamasta tuommosesta 35w xenonista olen ite mitannut luokkaa 20000lux kuten tökkyrän linkistänikin selviää voisimpa tuossa illanmittaan jos vaan suinkin ehdin mitata paljonko lähtee kokonaisvaloa Nordicin 200 lampusta normi 55w polttimolla kun semmoisiakin hyllyssä pyörii. Ja vielä alkuviikosta voisin hakea xenonsarjan paikallisesta tarvikeliikkeestä ja mittaan samalla lampulla (nordic 200) miten teho kasvaa
Tämä ois hyvä jos saisit mitattua tulokset.
Tässä ois nordicin 200 omassa mönkijässä. Jos katotte muita kuvia kerrottakoon että, toi taskarin valo oli puolella teholla.(Huomasin vasta myöhemmin) Max. taskarin tehoksi ilmoitetaan 900 lumenia,tosin sitä se tuskin on uutenakaan ollut. Mutta on nyt jotain vertailu kohdetta edes.
Siis sunsboy, jossa on xenonmuutossarja. Asennettu kun valoteho ei ollut riittävä. Kaverilla on nuo pollessa. En muista olivatko ne alkujaan halogeenit vai irc:t
Sunsboy:ssa on originaalisti jo nuo IRC:t. niissä on lankapoltin, jossa xenon-kaasu sisällä. se on xenon poltin, mutta ei kaasupurkauslamppu !
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala https://www.pariuraa.fi/wordpress
Tuo verkkokaupan tavallinen mr16 halogeeni ei ole ihan vertailukelpoinen Sunsboy:ssa käytettävän polttimon kanssa. Sunsboy:ssa käytettävän halogeenilampun polttimo on tosiaan täytetty xenon-kaasulla ja polttimon lasin sisäpinta on pinnoitettu infrapunasäteet takaisin heijastavalla pinnoitteella, minkä ansiosta hehkulanka palaa kirkkaampana ilman lisäenergian syöttöä.
Tässä täsmälleen sama polttimo mitä Sunsboyssa käytetään: http://www.e27.fi/kauppa/index.php?act= ... ductId=193
Eli kovat on katteet Sunsboyn "alkuperäisillä" varasosalampuilla, kun samat lamput maksavat murto-osan bulkkitavarana.
Nyt on ledi irroitettu perästä ja tarkoituksena hankkia viimein xenon-muutossarja. Modul 70 umpioissa valokeila on sen verran leveä, että ajattelin laittaa yhden xenollilla terästettynä ohjaustankoon Foremanin tapaan ja toisen sitten taakse. Takana tuolla umpiolla pärjäisi kyllä halogeenillakin, joten sitä täytyy vielä miettiä. Hintapolitiikka noissa muutossarjoissa taitaa kuitenkin olla sellainen, että sellainen kannattaa joka tapauksessa ostaa kahdella polttimo+ballasti yhdistelmällä. Jää sitten toinen vaikka varalle.
Autookin olisi tarkoitus ostaa uudet xenon-polttimot ja tuli mieleen että onko kukaan väsännyt käytetyistä D1S:istä työvaloon polttimoa? Saako noihin esimerkiksi valmiita piuhoja virransyöttöä varten? Himmenneethän nuo ovat ja sen takia vaihtoon menossa, mutta valoa riittää vielä yksin kappaleinkin parin halpisledin verran. Molemmat takavaloiksi niin riittäisi itselleni täysin. Kovin pitkää ikää ei tietenkään ole odotettavissa, mutta jos nuo helpolla saisi johonkin halpaan umpioon niin voisihan sitä kokeilla.
Älä laita tankoon, kun sitten valaisee tarakkaa ja siten heikentää sun kaukonäköä, kun iiris on pienenä. Ihan eteen on paras.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala https://www.pariuraa.fi/wordpress
Roosa999 kirjoitti:Älä laita tankoon, kun sitten valaisee tarakkaa ja siten heikentää sun kaukonäköä, kun iiris on pienenä. Ihan eteen on paras.
Kiitokset vinkistä. Ajattelin että kääntyvänä, tankoon asennettuna kompensoisi toisen etuvalon puutetta, mutta asia on varmasti juuri noin. Tuohon Catin tarakan keulassa oleva korotukseenhan se istuu hyvin. On vaan enemmän oksien osumille alttiina siinä.
Onko kellään kokemusta minkälaiset ois tuommoset xenonit http://tyovalot.shop.wosbee.com/Publish ... F18-12V45W. Mönkijän keulalle oon tuommosia suunnitellu ois aika hyvän kokoset tai sitte toinen vaihtoehto ois Nordic lights n45 on vaan aika kalliit.