Xenonien kytkentä ja kaapelipaksuudet

Keskustelua mönkijän sähkölaitteista:
Vinssit, valot, gps,,,
kekkonem
Tracks
Mönkijä:: XP -14 T3

Xenonien kytkentä ja kaapelipaksuudet

Viesti Kirjoittaja kekkonem »

Moron.

Saattaapi olla, että joudun huomenna sähköhommiin xenonin muodossa. Millaisella piuhalla olette omanne kytkeneet? Kyseessä on sisäänrakennetulla ballastilla oleva lamppu. Meinasin tehdä perinteisen kytkennän lisävaloreleen ja kytkimen kanssa suoraan akulta ilman herätevirtaa koneen omista piuhoista eli silloin tulee heräte akulta kytkimen kautta.

Eli kaapelin paksuudet on mietinnässä ja mahdollisesti, jos jollakulla on mahdollisimman yksinkertainen kytkäri, niin sekin otetaan vastaan. Se on nimittäin niin, että kun putkimies alkaa sähköhommiin, niin silloin yksinkertaisuus on valttia. Vähentää kipinöitä, savunmuodostusta ja asennusoluiden määrää ratkaisevasti.

Äkkisellään en löytänyt viesteistä tarinaa johtojen neliömääristä, joten laitoinpa nyt kysymyksen ilmoille. Saa vapaasti torua, jos tieto jo on jossain topiikissa :oops:
Mönkiminen on mun juttu. Ei tarvi näyttää eikä haista hyvälle!

Kymco 500-> Yamaha Grizzly 660 ->Can-Am 800 Outlander ->Polaris Sportsman 450 ->Honda Rincon 650 FA ->Polaris Sportsman 850 XP EPS -13 -> Polaris Sportsman 850 XP T3 -14
nakupää
6WD

Re: Xenonien kytkentä ja kaapelipaksuudet

Viesti Kirjoittaja nakupää »

Mulla akulta releelle 2.5 neliöistä. Ja releeltä lampuille 1.5 neliöistä, siis molemmille omansa. Noin ainakin toimii moitteettomasti. HONDAN omilla piuhoilla sammui aina silloin tällöin, taitaa olla jotain 0.75 neliömillistä, se ei siis ihan riittänyt. Ballastejahan on sitten erilaatuisia, mulla 150 egen setti, ehkä laadukas.
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Mönkijä:: Honda
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

2.5 neliömillimetriä on kokemus osoittanut toimivaksi. Siitä ylöspäin on liioittelua ja siitä alaspäin on liian vähän, joka aiheittaa epävarman syttymisen erityisesti pakkasessa. Ilmiön riski kasvaa, kun kaapelipituudet kasvavat.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
kekkonem
Tracks

Moron.

Kiitoksia tiedosta. Tuo vastaava kytkäri mullakin loikoilee pöydällä. Se vaan on niin, että kun ei ole sähköhommia hirveästi tehnyt, niin aina meinaa mennä sormi suuhun. Kipinöintiä kyllä saa helposti aikaiseksi :D

Kymco 500-> Yamaha Grizzly 660 ->Can-Am 800 Outlander ->Polaris Sportsman 450 ->Honda Rincon 650 FA ->Polaris Sportsman 850 XP EPS -13 -> Polaris Sportsman 850 XP T3 -14
dexta
6WD

Viesti Kirjoittaja dexta »

Ja jos vielä haluat yksinkertastaa tuota kytkentää ni pikkusen vähemmällä johdon vetämisellä pääset kun vetäset tuosta releen navasta 30 hyppyjohdon napaan 86 ja ja laitat tuon katkasijan navasta 85 lähtevän maajohdon väliin.
salesone
6WD

Viesti Kirjoittaja salesone »

Enpä tuota hoksannu päivällä, mulla ois ollu hyllyssä sulle valmis johtosarja joka ois ollu ihan bolt-on kytkentä. Releet ja kaikki mukana. :oops:

Makso muistaakseni kympin..
Honda TRX300FW -91 "BIG BLUE"

Exät: 2xKymco, 2xLinhai 1xDinli 1xHonda ja 1xCan-am

http://WWW.PUUILO.FI
kekkonem
Tracks

Ei hätiä. Mulla on tallissa kaikenlaista sähköhärpäkettä. Eiköhän ainakin kipinää saada aikaiseksi.

jallu80
Noppeli
Mönkijä:: CanAm Outlander 400 H.O

Viesti Kirjoittaja jallu80 »

Mitenkäs, kun laitoin päivällä nuo xenonit tuohon Canaan ja otin releelle maan vinssin releen maanavaan alta. Onkos sillä mitään väliä? Oli vaan helpompi ottaa kun tuo akku ois ollu sen verran tympee ottaa pois paikoiltaan sen maan takia.
ATC
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Maatalous traktori

Viesti Kirjoittaja ATC »

jallu80 kirjoitti:Mitenkäs, kun laitoin päivällä nuo xenonit tuohon Canaan ja otin releelle maan vinssin releen maanavaan alta. Onkos sillä mitään väliä? Oli vaan helpompi ottaa kun tuo akku ois ollu sen verran tympee ottaa pois paikoiltaan sen maan takia.
Siitähän on nätti ottaa sekä virtaa, että maata.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Vastaa Viestiin