kahvanlämmittimien asennus

Keskustelua mönkijän sähkölaitteista:
Vinssit, valot, gps,,,
jukka81
Moderaattori
Viestit: 5590
Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
Mönkijä:: Traktori
Paikkakunta: Uusimaa

Re: kahvanlämmittimien asennus

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

älä missään nimessä osta oxfordeja.toinen satsi jo menossa ja nyt tästä "parannellustakin" mallista on tuo lämmönsäädin mykkänä ja kahvat ei lämpeä.kuitinkin olen tunkenut jonnekkin liian hyvään piiloon :axe: takuuta olis ollut helmikuuhun asti.
Avatar
jesi
Tracks
Viestit: 2029
Liittynyt: 09 Heinä 2010 19:04
Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
Paikkakunta: Tampere

Re: kahvanlämmittimien asennus

Viesti Kirjoittaja jesi »

Mullo vissii keskiviikkomalli oxfordista, toimii kun junan vessa.
Peukutin on kytketty oxfordin liittimeen, joten kaikki yhden hantaakin takana.

Ympärajossa läks virtanappiki huisin nevadaan oxfordista ja muutenki meni iha ruvelle, mutta toimii.com

Päivittäin möngin ajossa, myöskin läpi talven.
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
Avatar
pommipoika
Tracks
Viestit: 2708
Liittynyt: 15 Maalis 2009 10:38
Mönkijä:: Can-am 500 max T3
Paikkakunta: muurame

Re: kahvanlämmittimien asennus

Viesti Kirjoittaja pommipoika »

toisessa karhussa oxfordit toiminut hyvin, kytkin vaan vaihettu omatoimisesti uuteen,low/off/hig malliseen. Noita RM:än myymiä tusk:in sarjaa aattelin,saman näkönen kun jumotolla mutta sarjalla hintaa 50e
Can-am 500 G2 max STD traktori -13
Honda trx 90 -01
Ex. Yamaha yfm Raptor 250r SE -09
R.I.P. Yamaha 700 Karhu traktori -10 *lunariin*
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
"Well there's your problem" -Adam Savage
Avatar
jesi
Tracks
Viestit: 2029
Liittynyt: 09 Heinä 2010 19:04
Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
Paikkakunta: Tampere

Re: kahvanlämmittimien asennus

Viesti Kirjoittaja jesi »

Mulla siis tän näköset:
Kuva
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
Minä
2WD
Viestit: 45
Liittynyt: 26 Joulu 2010 18:05
Mönkijä:: Honda TRX 420 FE ´08

Re: kahvanlämmittimien asennus

Viesti Kirjoittaja Minä »

Osaako joku sanoa kuinka paljon on Hondan (TRX 420 vm 08) tangon halkaisija? Olisin tilaamassa tuppeja joissa integroidut lämpövastukset, mutta pitäisi tietää oikea koko :D .
Avatar
vaughan
Tracks
Viestit: 4759
Liittynyt: 13 Kesä 2005 21:10
Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: kahvanlämmittimien asennus

Viesti Kirjoittaja vaughan »

En nyt vannomaan mene 420:sen kohdalta, mutta 22mm on yleisin tangon paksuus.Prätkien tupit on monesti 22mm vasemmalle ja 25mm oikealle puolellle johtuen rullakaasusta.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
jukka81
Moderaattori
Viestit: 5590
Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
Mönkijä:: Traktori
Paikkakunta: Uusimaa

Re: kahvanlämmittimien asennus

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

Oliskos 22 milliä melko lähellä :shock:


EDIT: porvoossa oltiinkin hieman nopeampia
Avatar
Nege
6WD
Viestit: 895
Liittynyt: 05 Kesä 2010 14:51
Mönkijä:: Räyhä Reino
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: kahvanlämmittimien asennus

Viesti Kirjoittaja Nege »

Tuo tuppien kokoero on ärsyttävää kun ei näissä mönkijöissä ole rullakaasua.

Mutta tuossa juuri mietin et jos ottais pari peilinlämppärin vastusta ja hakis kaksi paria tuppeja.
Kaasutupit lämppärien kanssa ja kesällä normitupit.
http://www.uudenmaanmonkijat.fi

Ex: Derbi DXR250 -05 "pikkumusta"
Ex: TGB "Tekele" Blade 425 4x4 -07
Ex: Can-Am "Rekku" Renegade 800H.O. -08
MikaR

Re: kahvanlämmittimien asennus

Viesti Kirjoittaja MikaR »

Itsellä on ohuet tupet ja alla lämppärit.

Mukavat kesällä, mutta talvella kun on paksut hanskat, niin jää sormenpäät lämpiämättä.

Toki ajonautinto kärsii paksuista tupeista, noh makukysymys.

Mutta talvellahan kääntymiseen ei tarvitse niin paljon voimaa kuin kesällä.

Ajatuksena oikkeen hyvä =D>

Mika
Minä
2WD
Viestit: 45
Liittynyt: 26 Joulu 2010 18:05
Mönkijä:: Honda TRX 420 FE ´08

Re: kahvanlämmittimien asennus

Viesti Kirjoittaja Minä »

Osaako joku sanoa, missä trx 420 mallista löytyisi johto, josta voisi ottaa ton releen ohjausvirran(siis virtalukon takana oleva johto)? 12 v:n pistorasiaahan tossa Hondassa ei ole, nin sen johdot eivät siis tule kysymykseen.

Millaisia liittimiä kannattaa käyttää mönkijän sähköjä vetäessä? Onko abiko + kutistesukka ok liitostapa? Entä rosvoliitin releen ohjausvirran ottoon?
Avatar
jesi
Tracks
Viestit: 2029
Liittynyt: 09 Heinä 2010 19:04
Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
Paikkakunta: Tampere

Re: kahvanlämmittimien asennus

Viesti Kirjoittaja jesi »

Apiko ja rosvo ei oo koskaan hyviä mihinkään :)

Omassani ryöstin parkkipolttimon johdosta releelle ohjauksen, kun en laiskana jaksanut alkaa enempää perkaamaan johtoja.
Käyttövirtansa kahvat ottaa johdosta jonka nykäsin akulta sulakkeineen.
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
Avatar
JJP
Tracks
Viestit: 2521
Liittynyt: 09 Maalis 2008 21:50
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Hellsinki

Re: kahvanlämmittimien asennus

Viesti Kirjoittaja JJP »

apiko ja kutistesukka toimii varmasti.
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
Avatar
jesi
Tracks
Viestit: 2029
Liittynyt: 09 Heinä 2010 19:04
Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
Paikkakunta: Tampere

Re: kahvanlämmittimien asennus

Viesti Kirjoittaja jesi »

Juu, toimiihan se, hyvä se ei ole kuten sähköinsinöörinä tiedät.

Mää oon mönkkäriin enimmäksee liitelly apiko/tina/kutistesukka yhdistelmällä.
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
Avatar
JJP
Tracks
Viestit: 2521
Liittynyt: 09 Maalis 2008 21:50
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Hellsinki

Re: kahvanlämmittimien asennus

Viesti Kirjoittaja JJP »

Jep tiedänhän mä että ihan hyvä se on.
Se tina ei hirvesti vaikuta lopputulokseen,liitin pysyy vain paremmin kiinni.Vai tinaatko sä ne apikot toisiinsa?? :roll:
Liitospinnat voi hapettua mutta hapettumiseenkin on omat kemikaalit olemassa.
Tosimies tekis varmaan jatkot rasioihin joihin tietenkin laitettaisiin valuhartsi ettei kosteus pääsisi liitoksiin.

Apikot+kutistesukka+KUNNON pihdit=Way to Go.
Rosvoliittimiä ei suosita!
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10873
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: kahvanlämmittimien asennus

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

On kaksi koulukuntaa. Joko kunnon pihdeillä pelkkä puristus ja sitten toiset puristuksen perään vielä juottaa. Juotoksessa pitää maltilla juottaa, ettei tina juokse piuhaa pitkin millitolkulla. Se vaan turhaa jäykistää johtoa juuresta.

Ja niistä pihdeistä. Ne pellistä väännetyt kannattaa samantien laittaa metallinkierrätykseen tai korkeintaa mönkijään mukaan hätävaraksi. Tällaiset sitten liitoshommiin noin esimerkinomaisesti: samantapaisia useiltakin toimittajilta.



Kuva
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Vastaa Viestiin