työvalot LED

Keskustelua mönkijän sähkölaitteista:
Vinssit, valot, gps,,,
releeioopakollinen
4WD
Viestit: 130
Liittynyt: 07 Marras 2011 01:28
Mönkijä:: can am 400

työvalot LED

Viesti Kirjoittaja releeioopakollinen »

Onko kellään kokemuksia LED-työvalosta 30W extreme(10 x 3W led)hintaa on 99,00.Meneekö puskulevykäytössä valotehon puolesta,riittääkö keilan leveys,selviääkö yhdellä vai pitääkö hankkia pari?Kiitos vastauksista. :roll:
Avatar
Viliko
R.I.P
Viestit: 1231
Liittynyt: 25 Tammi 2006 20:35
Mönkijä:: ArcticCat V2
Paikkakunta: Yläne

Re: työvalot LED

Viesti Kirjoittaja Viliko »

Jos vähän lisää speksejä kertoisit. Kuulostaa aika extremeltä ;)
Avatar
maxim
6WD
Viestit: 930
Liittynyt: 05 Tammi 2005 14:23
Mönkijä:: Honda Bigred 300 Canam 450 pro
Paikkakunta: korvessa kulkevi.....

Re: työvalot LED

Viesti Kirjoittaja maxim »

On varmaan tälläinen extreme valo http://www.erikoistekniikka.fi/tuote/le ... 020110012/
releeioopakollinen
4WD
Viestit: 130
Liittynyt: 07 Marras 2011 01:28
Mönkijä:: can am 400

Re: työvalot LED

Viesti Kirjoittaja releeioopakollinen »

Kyllä se tuo juuri on.Pitäisikö noita asentaa varmuuden vuoksi pari vai sokaistuisko jo yhdellä?Eikö kellään tosiaan oo kokemuksia tuon tyyppisistä lisävaloista vai summassako noita pitäisi kokeilla :?:
Viimeksi muokannut releeioopakollinen, 07 Marras 2011 19:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Logibear
Tracks
Viestit: 1937
Liittynyt: 11 Helmi 2006 08:02
Mönkijä:: Grizzly 700 -07
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: työvalot LED

Viesti Kirjoittaja Logibear »

Pistä nyt varmuuden vuoksi puolen tusinaa kun kerran massia on =D>
releeioopakollinen
4WD
Viestit: 130
Liittynyt: 07 Marras 2011 01:28
Mönkijä:: can am 400

Re: työvalot LED

Viesti Kirjoittaja releeioopakollinen »

Koskaan ei ole valoa liikaa mutta rahaa taas on liian vähän :D
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10873
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: työvalot LED

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Ensinnäkin rele on näissä vehkeissä aika pakollinen...jos meinaan aikoo nähdä kuukaudenkin päästä :mrgreen:

Mutta, jos arvot pitää kutinsa ja on todella 3 wattisia ja niitä on kymmenen, niin melko varmasti pärjää yhdellä.

Kokeile ensin yksi ja sitten toinen perään, jos sillä ei pärjää.

Toisaalta markkinoilla on monia 4-6 x 3W polttimella varustettuja työvaloja, joiden hinta on 35-49 euroa. Niiden kanssa saa valon ripoteltua viisaammin pitkin keulaa.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
releeioopakollinen
4WD
Viestit: 130
Liittynyt: 07 Marras 2011 01:28
Mönkijä:: can am 400

Re: työvalot LED

Viesti Kirjoittaja releeioopakollinen »

Roosa999 kirjoitti:Ensinnäkin rele on näissä vehkeissä aika pakollinen...jos meinaan aikoo nähdä kuukaudenkin päästä :mrgreen:

Mutta, jos arvot pitää kutinsa ja on todella 3 wattisia ja niitä on kymmenen, niin melko varmasti pärjää yhdellä.

Kokeile ensin yksi ja sitten toinen perään, jos sillä ei pärjää.

Toisaalta markkinoilla on monia 4-6 3 w polttimella varustettuja työvaloja, joiden hinta on 35-49 euroa. Niiden kanssa saa valon ripoteltua viisaammin pitkin keulaa.


Vitsi,vitsi :biggrin: ei auta ko hommata 1 aluksi ja kertoa sitte kokemuksista.2 kyllä saa hajautettua valon kääntämällä lamppujen kulmaa.Taakkatelineessä olis sopivasti tilaa asennuksiinkin.
Avatar
anristol
2WD
Viestit: 28
Liittynyt: 20 Loka 2011 20:49
Mönkijä:: Polaris Sportsman 850
Paikkakunta: Salo

Re: työvalot LED

Viesti Kirjoittaja anristol »

Ehkä tyhmä kysymys, mutta mitä rele auttaa kun kytkee valon väliin? Eli mikä on releen tehtävä?
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10873
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: työvalot LED

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Releen tehtävä on jakaa kuorma kytkimeltä pois.
Lisävarustekytkimet eivät ole hääppösiä ja omat kytkimet näissä kamppeissa on melko onnettomia.
Lisäksi releiden kanssa kun pelaa, huomaa että se releen vaihtaminen vikatilanteessa, omasta jalasta, on paljon mukavampaa kuin sen kytkimen riipominen katteista tms. Mutta saa aina tehdä kuten haluaa. Itse teen kaiken releillä ja sulakkeilla ja hyvin on vehkeet pimeessä ja pakkasessa pelanneet.

Osaksi tämä kytkintarve on tullut noista HID/kaasupurkausvaloista, joiden virtapiikki kylmänä nousee 30 Ampeerin paikkeille ja näin suurista virroista ei kytkimet tykkää tässä kokoluokassa.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Prefect
3WD
Viestit: 62
Liittynyt: 12 Loka 2011 08:59
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 - 2011
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: työvalot LED

Viesti Kirjoittaja Prefect »

Eli rautalangasta väännetynä: Rele on kytkin, jota ohjataan ohjausvirralla. Kun käyttökatkaisijan kautta ohjataan heikko ohjausvirta releelle, sähkömagneetti kytkee yhteyden varsinaisen sähkölaitteen ja virtalähteen välille. Näin siis heikon käyttökytkimen läpi kulkee vain heikko ohjausvirta, ja isommat virrat suoraan releen kautta sähkölaitteelle.
releeioopakollinen
4WD
Viestit: 130
Liittynyt: 07 Marras 2011 01:28
Mönkijä:: can am 400

Re: työvalot LED

Viesti Kirjoittaja releeioopakollinen »

Aivan oikein.Nimimerkki ei miestä pahenna, mutta käytän itsekkin releitä asennuksissa ja rele on halpa tapa suojautua räjähdyksiltä.
Avatar
anristol
2WD
Viestit: 28
Liittynyt: 20 Loka 2011 20:49
Mönkijä:: Polaris Sportsman 850
Paikkakunta: Salo

Re: työvalot LED

Viesti Kirjoittaja anristol »

Kiitos selvennyksestä! Itse tosiaan juuri asensin releen, kun työ/pakki valolle vedin johdot. Hyvä tietää ettei turhaan relettä kytkenyt. :-)
Avatar
Jewha
6WD
Viestit: 846
Liittynyt: 14 Elo 2011 16:33

Re: työvalot LED

Viesti Kirjoittaja Jewha »

Hieman hifistelyltä kuullostaa laittaa relettä muutaman kymmenen watin työvaloon. Onko ne kytkimissä ilmoitetut virrankestot sitten ihan tuulesta temmattu vai? http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... kin-43060/ tommonen nyt pisti ekana silmään. Jos tuo 50A ilmoitetaan niin kyllähän sen nyt muutaman kymmenen wattia luulis kestävän aika helposti ilman relettäkin. Jokainen "ylimääräinen" osa on taas yksi osa lisää hajoamaan/kastumaan/hapettumaan.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10873
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: työvalot LED

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

50 A ja tuollainen hrmph.. lelu...ja ihan lattaliittimellä eikä ruuvilukitteisilla lenkeillä.
APEM:n valmistamat kohtuu laadukkaat kytkimet luokitellaan Pääsääntöisesti 10 A ja max piikki 15 A.

Tuollaisilla on hyvä mennä, joissa ruuvikiinnitys. Ei löystyviä lattaliittimiä. Ja saa kumitutin päälle. http://www.vekoy.com/product_info.php?products_id=17283
Kuva

tämäkään ei ole huono, vaikka lattaliittimillä onkin.

Kuva

http://www.vekoy.com/product_info.php?products_id=3442

Noh jokainen hifistelee miten haluaa, mutta kun vielä hifistelee ne johdot sinne rakenteisiin kunnolla kiinni, niin saattaa ne latatkin kestää.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Vastaa Viestiin