Sivu 1/1
vinssin huoltoa.
Lähetetty: 20 Marras 2011 21:18
Kirjoittaja mikok
Rupesin tossa tekee cattiin ns talvihuoltoa. Otin samalla vinssin pöydälle tarkoituksena purkaa ja putsata se samalla. Vinssin on vm -08 500 catin mukana tullut warn olisko 2500? No löin vinssin palasiksi ja yllätys yllätys se oli aivan täymmä ruskeaa ruoste mämmiä, ei ihme että ei oikein toiminu. No osat on nyt putasttu ja hölvätty reilulla vaseliiniilla. Mikä oli oikeasti paras ja oike tapa voidella rattaat yms? Mukavinta kaikesta että en meinaa saada vinssin vapautus nappia toimimaan. hittokun ei muista kummin päin se rumpu siihen tulee, Löytyykö näistä mitään purkukuvia jostain?
Toinen asia on että tekism mieli vaihtaa vaijeri naruksi. Siitä on paljon juttua täällä. Edelleen sama vanha kysymys: halvin, paras ja mistä?
Re: vinssin huoltoa.
Lähetetty: 20 Marras 2011 21:28
Kirjoittaja ViiMax
Tuossa ainakin 2.5ci mallin kuvat
http://www.warn.com/atv/winches/images/196/66003A2.pdf
Ja sieltähän ne warnin sivuilta löytyy kaikkiin muihinkin

Re: vinssin huoltoa.
Lähetetty: 20 Marras 2011 22:11
Kirjoittaja Moggi
Vaseliinia vain hiukan pintaan, ei mtn vesi vaseliiniä Tulee semmosta
Mömmöä että naru ei tule vetämällä ulos.
Ite laiton wurth spray vaseliinia ja hyvin toimii
Narua saa offroad tarvikkeesta.
Re: vinssin huoltoa.
Lähetetty: 21 Marras 2011 20:12
Kirjoittaja Swoop
Offroad tarvikkeen 6millisessä narussa on murtolujuus 4200kg ja jos mönkijän vinssi vetää joku +-1300kg ni eiköhän se sielä kestä. Sitä kun vielä pesee aina sillon tällön jos se kakkelberissä ui ni pysyy pitempi ikäisenä. Tai sitten nostaa sen pois sieltä kaiken moskan ulottuvilta... kas esim näin.

Re: vinssin huoltoa.
Lähetetty: 21 Marras 2011 20:53
Kirjoittaja jaket
tuo sijoitus ei näytä 'kaiken moskan ulottumattomalta' paikalta.
Re: vinssin huoltoa.
Lähetetty: 21 Marras 2011 21:02
Kirjoittaja Swoop
No melkeen väittäisin että jos se olis kaikki tuolla rummulla alhaalla ni se uis aika paljon enempi moskassa. Toki sitä tonnekin rapaa sun muuta skeidaa lentää mut se on silti vähän eri juttu.
Re: vinssin huoltoa.
Lähetetty: 21 Marras 2011 23:14
Kirjoittaja Moggi
Swoop kirjoitti:No melkeen väittäisin että jos se olis kaikki tuolla rummulla alhaalla ni se uis aika paljon enempi moskassa. Toki sitä tonnekin rapaa sun muuta skeidaa lentää mut se on silti vähän eri juttu.
Jos se on rummulla niin se likastuu sen mikä likastuu, jos naru on koko ajan tossa ritsillä se on
auringon UV-säteiden loistossa. miten se vaikuttaa kestävyyteen ??
väittäisin että kaikenkaikkiaan naru on suojassa siellä vinssin sisällä.
Re: vinssin huoltoa.
Lähetetty: 22 Marras 2011 00:11
Kirjoittaja Roosa999
Narun saa pitää auringonvalossa, mutta se pitäisi vuosittain suojata UV-suojalla -> en muista litkun nimeä, mutta Pro Sailor niminen puoti lauttasaaressa sitä myy.
Re: vinssin huoltoa.
Lähetetty: 22 Marras 2011 08:07
Kirjoittaja gamo500
Niin nämä naruthan on veneily köysiä,ja alttiina UV:lle.
Re: vinssin huoltoa.
Lähetetty: 22 Marras 2011 09:48
Kirjoittaja Roosa999
Ovat toki alttiina UV:lle, mutta esimerkiksi racingkäytössä vantit ja muut vaijerin korvikkeeksi laitetut köydet vaihdetaan vuosittain, jolloin UV ei kerkeä vielä vaikuttaa ratkaisevasti köyteen. Meillä kyllä köysiä käytetään pidempään, joten se suojaus on tarpeen.
Re: vinssin huoltoa.
Lähetetty: 22 Marras 2011 12:19
Kirjoittaja Moggi
Vene käytössä olevat dynex köydet ovat yleisesti ottaen suojattu pääli
Punoksella . Paremman hankauskeston saamiseksi ja uv suoja?ja tietty väriä
Purjeiden rinnalle.. Vaikka dynex naruja saakin eri väreissä
Re: vinssin huoltoa.
Lähetetty: 22 Marras 2011 16:13
Kirjoittaja mikok
voisko joku antaa suuntavaa antavia mittoja vetokidasta. Tai siis lähinnä sen aukon koko mistä narutulee?
Re: vinssin huoltoa.
Lähetetty: 05 Joulu 2011 23:27
Kirjoittaja Kartza
mikok kirjoitti:voisko joku antaa suuntavaa antavia mittoja vetokidasta. Tai siis lähinnä sen aukon koko mistä narutulee?
Omassa vetokidassa (TML 4000 vinssin mukana tullut) aukon koko 20mm x 80mm. Aukossa 5mm pyöristys ympäriinsä ja toisella puolen joku 1-2mm pyöristys.