
Comanche 200cc
Re: Comanche 200cc
Hemmetin hyviä kuvia ja tekstiä. Komeeta jälkeä tulee. 

Re: Comanche 200cc
Kiitos kiitos. Hyvä, että edes joku jaksaa lueskella. Kannen kävin tosiaan tänään nakkaamassa EP:n kansikoneistukseen tässä Seinäjoella. Hinnaksi koneistaja heitti "jotain parinkympin luokkaa" ja olen kyseisestä tyypistä kuullut pelkkää hyvää, joten hyvin mielin kansi töiden jälkeen sinne, ja yllätyksekseni sen saa kuulemma huomenna töiden jälkeen jo hakea poiskin!
Siitä innostuneena kävin sitten nappaamassa jo menopelimarketista mukaan uuden yläpääntiivistesatsin, joten saattaa olla että huomenissa pääsee jo kasailemaan. Kannesta nyt lähtee tosiaan 1,2mm slaissi pois, joka mun "tarkkojen laskelmien" mukaan on jotain siitä kovien puristusten ja kestävyyden välimaastosta
Joku kunnon kaasari saattais olla kyllä pikantti lisä tuon kannen kanssa, mutta tahtovat olla sen verran hinnoissaan, että koitetaan nyt ainakin alkuun tuolla kiinalaisella keihinin kopiolla..


Re: Comanche 200cc
Muista sitten kannen laskun mahdolliset vaikutukset ajoituksiin, jotta kaikki potenttiaali vehkeestä irtoaa.
Dinli seikkailee lumimaassa -> http://www.youtube.com/watch?v=lfsS8Ka7YZg
Re: Comanche 200cc
Tuolta voisi edullista kaasaria löytyä. http://www.frankmxparts.com/
Nopeasti päivittyvä valikoima ja hinnat oli ainakin pari vuotta takaperin kohdallaan.
Nopeasti päivittyvä valikoima ja hinnat oli ainakin pari vuotta takaperin kohdallaan.
Re: Comanche 200cc
Kansi olisi nyt kotona pöydällä:

Noihin ajoitushommiin kans tuhlasin pienen hetken ajatuksistani, kun tuo työntötankokone on hieman vieras kapine minulle. Sellaiseen päätelmään kuitenkin tulin että tuo konetyyppi ei ajoituksiltaan muutu kantta laskettaessa, mutta venttiilien aukiolomatka kasvaa, elikkäs keinuvivuista ilmeisesti pitää säätää aukiolo saman suuruiseksi kun se oli aiemmin... vai voisiko sitä kenties suurentaa jonkin verran (ts: jättää siihen mitä se nyt laskun jälkeen sattuu olemaan
) ? Ketjukoneessa tietenkin ajoitukset muuttuu ketjun kulkeman matkan lyhentymisen takia, mutta työntötankokoneessa käsittääkseni ei, kun nokka-akseli kerta kulkee lohkossa, ja heiluttelee vaan noita tankoja jotka noiden venttiilien aukiolot säätää? Vai olenko käsittänyt jotain väärin?
http://www.autowiki.fi/index.php/Ty%C3% ... komoottori
Jewha :lle kiitokset linkistä tuolta vois jotain joskus löytyäkkin.. Koitetaan nyt alkuun kuitenkin, mitä tuolla vakiolla saa irti...

Noihin ajoitushommiin kans tuhlasin pienen hetken ajatuksistani, kun tuo työntötankokone on hieman vieras kapine minulle. Sellaiseen päätelmään kuitenkin tulin että tuo konetyyppi ei ajoituksiltaan muutu kantta laskettaessa, mutta venttiilien aukiolomatka kasvaa, elikkäs keinuvivuista ilmeisesti pitää säätää aukiolo saman suuruiseksi kun se oli aiemmin... vai voisiko sitä kenties suurentaa jonkin verran (ts: jättää siihen mitä se nyt laskun jälkeen sattuu olemaan

http://www.autowiki.fi/index.php/Ty%C3% ... komoottori
Jewha :lle kiitokset linkistä tuolta vois jotain joskus löytyäkkin.. Koitetaan nyt alkuun kuitenkin, mitä tuolla vakiolla saa irti...
Re: Comanche 200cc
Tänään kävin tuikkaamassa kannen uuden kannentiivisteen kera paikkaansa, ja siihen päälle punnerrettiin vielä kone paikoilleen runkoon! Ensisavut lähenee
Keinuvivut tuli siis hierottua jo tuossa aiemmin lainatun mikrometrin kanssa kohdilleen. Säädin vivut siis nyt saman verran lyhyemmiksi kuin minkä verran kannesta lähti lastua, eli 1,2mm +-0.03mm on nimittäin aika hankala saada tuollanen 6mm kierteellä oleva tappi pyöriteltyä tismalleen oikeaan kohtaa ja vielä kiristää se. Nyt ei siis enää olisi oikeastaan kuin kaasari paikoilleen, niin tuota vois jo kokeilla edes käyntiin. Kuvat taas unohtu tänään ottaa, mutta koitetaan saada asiaan parannus lähipäivinä.

Keinuvivut tuli siis hierottua jo tuossa aiemmin lainatun mikrometrin kanssa kohdilleen. Säädin vivut siis nyt saman verran lyhyemmiksi kuin minkä verran kannesta lähti lastua, eli 1,2mm +-0.03mm on nimittäin aika hankala saada tuollanen 6mm kierteellä oleva tappi pyöriteltyä tismalleen oikeaan kohtaa ja vielä kiristää se. Nyt ei siis enää olisi oikeastaan kuin kaasari paikoilleen, niin tuota vois jo kokeilla edes käyntiin. Kuvat taas unohtu tänään ottaa, mutta koitetaan saada asiaan parannus lähipäivinä.
Re: Comanche 200cc
Melkein kaks viikkoa taas pyörähtäny. Tänään kävin jatkamassa kasailua, ja ihan hyvin sainkin aikaan. Jarrut on nyt ilmattu, koneessa nesteet ja litkut sisällä, ketjut paikoillaan uuden bilteman kiristinrullan kanssa, ja pakoputki paikoillaan. Vaimentimelle tekis mieli vielä jotain tehdä, joko lyhentää, tai vaihtaa kokonaan. Jarrujen ilmaus meinasi aluksi tuottaa harmaita hiuksia, kun ei painetta meinannut ruveta millään kehittymään, mutta kyllä sieltä loppujen lopuksi vielä eloa löytyi
On tuo mönkijän jarrusylinteri sen verran pieni, että kestää näköjään jonkin aikaa saada kamat liikkeelle, kun jarrulinjatkin on suht pitkät ja satuloita löytyy kolmin kappalein. Jotain muovejakin jo sommittelin hiukan paikoilleen, ja ainakin sen huomion tein, että mustaharmaa satula pilaa täydellisesti kokonaisuuden
Sille on siis jotain vielä tehtävä...
Loppuun vielä pari turhaa kuvaa:




Loppuun vielä pari turhaa kuvaa:


Re: Comanche 200cc
Noniin, useampi vuosi vierähtäny välissä, mutta sama rakkine löytyy liiteristä edelleen. Tuli tossa alotettua sellanen evoII, elikkäs tekniikanvaihto, joka on jo aikalailla loppusuoralla. Elikkäs, tekniikanluovuttajaksi hommasin avk:lta yamaha fzs:n 600cc kaasaripelin, jonka purin atomeiksi, siitä jäi talteen täys johtosarja, moottori, takajarrusysteemit täydellisenä, sarvet katkaisimineen päivineen, sekä jotain muuta pikkunippeli. Comanchen löin paloiksi ja sen jälkeen alarunko kokonaan veks ja uutta suunnittelemaan uuden moottorin kera:

Oma hommansa oli rungon ja kiinnikkeiden suunnittelussa, mutta sain mielestäni aika järkevän ratkaisun aikaan, toisen puolen alaputki on rungosta irroitettava, joten sen irroittamalla on moottori vielä mahdollista saada rungosta poiskin mitään särkemättä. Tällä kertaa maalia tarvitsevat paikat tuli maalattua ihan vaan pensselillä epoksipohjan sekä punaisen hammeriten kera:

Sitten saikin moottori pultata lopullisesti kiinni, ilmanputsareiksi tuli ihan vaan 4kpl power filttereitä tilanpuutteen vuoksi, ja joka kaasariin 20numeroa isommat pääsuuttimet ja neulat ylimpään asentoon paikkaamaan vakioputsarin myötä kadonnutta alipainetta. Pakosarjakaan ei mahtunut mitenkään paikoilleen, joten sen päädyin tekemään uusiksi alusta asti. alku on 33.7mm rosteria ja loppu 42,4, molemmat 1.6mm seinämällä. Moottori ei ole ihan keskellä runkolinjaa vaan n.25mm sivussa että sai ketjulinjan sopimaan alkuperäistä reittiä.

Savupiipun valmistusta:

Jalkatapeille joutu rakentelemaan vähä siirtopalikoita, ja jarrupolkimia ym. kaikkea pientä joutui muokkailemaan, mutta kaikki alkoi lopuksi löytää paikkansa, putki kuvassa vielä katkaisematta.

Tollanen akran kopio tuli kötösteltyä paikalleen, kuvassa ei vielä ihan lopullisesti paikallaan;

Vähä seoksia kattelin innovaten kera kohdilleen, ja sen jälkeen olikin koeajon vuoro, ja siitä olis videonpätkääkin olemassa, mutta photobucket ei enää tue videoita, joten en saa sitä tähän näkyville. Foorumikin on näköjään tässä vuosien varrella ottanut takapakkia oikein metritolkulla, kun ei enää viestejä eikä otsikoita saa muutettua, ja sitä myötä on tainnut koko foorumi hiljentyä. Tähänkin olisi ollut mukava vähän otsikkoa muuttaa.

Oma hommansa oli rungon ja kiinnikkeiden suunnittelussa, mutta sain mielestäni aika järkevän ratkaisun aikaan, toisen puolen alaputki on rungosta irroitettava, joten sen irroittamalla on moottori vielä mahdollista saada rungosta poiskin mitään särkemättä. Tällä kertaa maalia tarvitsevat paikat tuli maalattua ihan vaan pensselillä epoksipohjan sekä punaisen hammeriten kera:

Sitten saikin moottori pultata lopullisesti kiinni, ilmanputsareiksi tuli ihan vaan 4kpl power filttereitä tilanpuutteen vuoksi, ja joka kaasariin 20numeroa isommat pääsuuttimet ja neulat ylimpään asentoon paikkaamaan vakioputsarin myötä kadonnutta alipainetta. Pakosarjakaan ei mahtunut mitenkään paikoilleen, joten sen päädyin tekemään uusiksi alusta asti. alku on 33.7mm rosteria ja loppu 42,4, molemmat 1.6mm seinämällä. Moottori ei ole ihan keskellä runkolinjaa vaan n.25mm sivussa että sai ketjulinjan sopimaan alkuperäistä reittiä.

Savupiipun valmistusta:

Jalkatapeille joutu rakentelemaan vähä siirtopalikoita, ja jarrupolkimia ym. kaikkea pientä joutui muokkailemaan, mutta kaikki alkoi lopuksi löytää paikkansa, putki kuvassa vielä katkaisematta.

Tollanen akran kopio tuli kötösteltyä paikalleen, kuvassa ei vielä ihan lopullisesti paikallaan;

Vähä seoksia kattelin innovaten kera kohdilleen, ja sen jälkeen olikin koeajon vuoro, ja siitä olis videonpätkääkin olemassa, mutta photobucket ei enää tue videoita, joten en saa sitä tähän näkyville. Foorumikin on näköjään tässä vuosien varrella ottanut takapakkia oikein metritolkulla, kun ei enää viestejä eikä otsikoita saa muutettua, ja sitä myötä on tainnut koko foorumi hiljentyä. Tähänkin olisi ollut mukava vähän otsikkoa muuttaa.
- Otra
- 6WD
- Viestit: 675
- Liittynyt: 08 Syys 2008 20:50
- Mönkijä:: Polaris RZR 800 Turbo
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Comanche 200cc
Suosittelen päivittämään tuon kuvapankin, ei näy kuvat kolmansille osapuolille ollenkaan.
Polaris RZR 800 Turbo -08
EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
Re: Comanche 200cc
Nojoo, eipä näköjään näy, eikä noita linkkejä pystyis ees korjailemaan, kun muokkaus estetty, ei voi käsittää mitä ylläpito on sen kieltämällä ajatellu
En oo kyllä missään törmänny vastaavaan.
Tämän koko ketjun voi vaikka YP poistaa, kun ei yksikään kuva toimi.

Tämän koko ketjun voi vaikka YP poistaa, kun ei yksikään kuva toimi.
-
- 2WD
- Viestit: 49
- Liittynyt: 25 Maalis 2020 14:34
- Mönkijä:: Polaris predator 500
Re: Comanche 200cc
Kuvat tuntuu jotennin vielä näkyvän, mutta eniten tässä kiinnostaa mitä tälle nykyään kuuluu?
Hienoa työtä oot tehny vehkeen kanssa ja ehdottomasti lukisi lisää.

Hienoa työtä oot tehny vehkeen kanssa ja ehdottomasti lukisi lisää.
Vanhassa vara parempi
-
- Noppeli
- Viestit: 10
- Liittynyt: 08 Helmi 2020 09:54
Re: Comanche 200cc
Kyllä mulla ainakin nuo kuvat näkyy.
Itellä 110cc bashan johon olis 125 ja 140cc yläkerta vaihtoa vailla. Päivitin omasta nuo etutukivarret eli sorvautin uudet puslat + tein rasvanipat niille, ylä / alapallonivelet oli tässäkin kiinteät tukivarsiin hitsattavat mallit joita kiinasta saa uutenakin mutta leikkasin ne plasmalla pois ja sorvautin holkit jotka hitsasin tukivarsiin ja joihin sopii sokalla kiinnitettävät ja järeemmät pallonivelet. Hieman teetti hommaa löytää oikeanlaiset kiinasta kun tuossa on paksummat M14 kierteellä olevat, M12 mallisia kyllä löytyy mutta niissä on kiinnityskohdan kartio pienempi.
Itellä 110cc bashan johon olis 125 ja 140cc yläkerta vaihtoa vailla. Päivitin omasta nuo etutukivarret eli sorvautin uudet puslat + tein rasvanipat niille, ylä / alapallonivelet oli tässäkin kiinteät tukivarsiin hitsattavat mallit joita kiinasta saa uutenakin mutta leikkasin ne plasmalla pois ja sorvautin holkit jotka hitsasin tukivarsiin ja joihin sopii sokalla kiinnitettävät ja järeemmät pallonivelet. Hieman teetti hommaa löytää oikeanlaiset kiinasta kun tuossa on paksummat M14 kierteellä olevat, M12 mallisia kyllä löytyy mutta niissä on kiinnityskohdan kartio pienempi.