
Hiukan erilainen mönkkäriprokkis (Raptor 700)
Re: Hiukan erilainen mönkkäriprokkis (Raptor 700)
Mahtaa olla kulutuksessa ero jotain 30-40% seudulla, joten ei ihme jotta autiomaakanat muistuttaa etäisesti kamelia. 

When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Re: Hiukan erilainen mönkkäriprokkis (Raptor 700)
Eikös vaan olekin ihanaa kun joku kannustaa
Kyllä se iloksi muuttuu vielä ennen reissua, tarviiko tuonne jotain järeämpiä ilmanputsareita vai vaihdetaanko niitä useasti matkan varrella?

Kyllä se iloksi muuttuu vielä ennen reissua, tarviiko tuonne jotain järeämpiä ilmanputsareita vai vaihdetaanko niitä useasti matkan varrella?
Re: Hiukan erilainen mönkkäriprokkis (Raptor 700)
Kyllä jussa on semmottinen rautaperseinen sisupussi, jotta pakko sitä on täysillä kannustaa, vaikkei aina siltä kuullostakkaan. 

When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Re: Hiukan erilainen mönkkäriprokkis (Raptor 700)
Perskuti katos mitäs se jussa on taas saanut päähänsä, kun tälläsen haasteen on itelleen laittanut... No toivottavasti saa raptorin sepitettyä tarvittavaan kuntoon tuonne. Tuli tuossa mieleen lisätankista että voisiko kenties tuota mönkijän omaa runkoputkea käyttää osaksi lisätankkina, Vaatii kyllä pumpun sitten nostaan bensat ylös. Tai sitten vaan kraana rungon alimpaan osaan ja kanisterilla takas tankkiin. 

- setu
- Tracks
- Viestit: 1656
- Liittynyt: 12 Loka 2008 20:38
- Mönkijä:: Can Am Spyder 1300 F3 SE6
- Paikkakunta: Stadi
Re: Hiukan erilainen mönkkäriprokkis (Raptor 700)
Hienoo,
Haaveet on sitä varten jotta kovat ÄIJÄT ne toteuttaa......iso käsi
ja onnea matkaan
Pikkasen kiinostaa millainen budjetti sulla tähän on varattu eli paljonko laitat rapusen viritykseen ja paljonko maksaa itte matka kaikkine kuluineen.
riittääkö 10 000€
Haaveet on sitä varten jotta kovat ÄIJÄT ne toteuttaa......iso käsi



Pikkasen kiinostaa millainen budjetti sulla tähän on varattu eli paljonko laitat rapusen viritykseen ja paljonko maksaa itte matka kaikkine kuluineen.
riittääkö 10 000€
- ilkkaize
- 4WD
- Viestit: 177
- Liittynyt: 11 Helmi 2012 15:49
- Mönkijä:: yamaha raptor 1000 T
- Paikkakunta: pirkkala
Re: Hiukan erilainen mönkkäriprokkis (Raptor 700)
mielenkiintoinen projekti
another one bites the dust 


-
- Tracks
- Viestit: 1016
- Liittynyt: 10 Syys 2008 20:44
- Mönkijä:: Japanialaista 1syl Woimaa
- Paikkakunta: Eura
- Viesti:
Re: Hiukan erilainen mönkkäriprokkis (Raptor 700)
pum kirjoitti:Eikös vaan olekin ihanaa kun joku kannustaa![]()
Kyllä se iloksi muuttuu vielä ennen reissua, tarviiko tuonne jotain järeämpiä ilmanputsareita vai vaihdetaanko niitä useasti matkan varrella?
Juu kyllä tuollaista Tampesterilaista kannustusta tarvitaan ja paljon!
Eihän näistä hommista muuten mitään tule...

Olen ajatellut ottaa etapille mukaan varoiksi toisen suodattimen jos alkaa meno tökkimään.
En oikeen tiedä miten tuollaiseen saisi rakennettua edes minun mielestäni fiksusti mitään rajumpaa suodatinta...?
Autoissa ne näyttää käyttävän noita syklooneja, mutta sellanen ei oikeen taida toimia mönkkärissä...
-
- Tracks
- Viestit: 1016
- Liittynyt: 10 Syys 2008 20:44
- Mönkijä:: Japanialaista 1syl Woimaa
- Paikkakunta: Eura
- Viesti:
Re: Hiukan erilainen mönkkäriprokkis (Raptor 700)
Jos tuo 30% pitää edes suurin piirtein paikkansa, niin en usko että polttoaine tulee olemaan mikään ongelma matkalla?poke kirjoitti:Mahtaa olla kulutuksessa ero jotain 30-40% seudulla, joten ei ihme jotta autiomaakanat muistuttaa etäisesti kamelia.
-
- Tracks
- Viestit: 1016
- Liittynyt: 10 Syys 2008 20:44
- Mönkijä:: Japanialaista 1syl Woimaa
- Paikkakunta: Eura
- Viesti:
Re: Hiukan erilainen mönkkäriprokkis (Raptor 700)
Taitaa olla tuossa jampissa niin pientä putkea tuo runko ettei sinne paljoa pentsiiniä mahdu?Kartza kirjoitti:Perskuti katos mitäs se jussa on taas saanut päähänsä, kun tälläsen haasteen on itelleen laittanut... No toivottavasti saa raptorin sepitettyä tarvittavaan kuntoon tuonne. Tuli tuossa mieleen lisätankista että voisiko kenties tuota mönkijän omaa runkoputkea käyttää osaksi lisätankkina, Vaatii kyllä pumpun sitten nostaan bensat ylös. Tai sitten vaan kraana rungon alimpaan osaan ja kanisterilla takas tankkiin.
Ideana kyllä hyvä.
Eikös siinä Hondan XR650 prätkässä ollit runko osana öljysäiliötä??
-
- Tracks
- Viestit: 1016
- Liittynyt: 10 Syys 2008 20:44
- Mönkijä:: Japanialaista 1syl Woimaa
- Paikkakunta: Eura
- Viesti:
Re: Hiukan erilainen mönkkäriprokkis (Raptor 700)
Budjetti on koitettu saada mahdollisimman pieneksi ihan vaan siitä syystä kun ei ole rahaa.....setu kirjoitti:Hienoo,
Haaveet on sitä varten jotta kovat ÄIJÄT ne toteuttaa......iso käsi ja onnea matkaan
Pikkasen kiinostaa millainen budjetti sulla tähän on varattu eli paljonko laitat rapusen viritykseen ja paljonko maksaa itte matka kaikkine kuluineen.
riittääkö 10 000€

Pakolliset kulut on nyt saatu itse kilpailun ja huollon osalta pieniksi, kiitos Dusty Wobbls Ry:lle, talkooporukalle (esim. huoltomiehet on mukana reissussa talkoilla!!!) ja etenkin Sakke Häyriselle, joka on hoitanut asiat ja järjestänyt niin, että Dusty Wobbls on Tuareg Rallyn virallinen huolto-organisaatio, joka vaaditaan että voi osallistua ralliin.
Jos nämä huoltopalvelut ja laitteiston kuljetukset edestakaisin olisi jouduttu tilaamaan Eurooppalaisilta tarjoajilta, niin reissun kustannukset olisi jotain ihan muuta.
Matkoihin kuljetuksiin, majoituksiin ja osallistumiseen menee noin 5000 euroa/kuljettaja, eli ei mikään mahdoton summa mutta jumalaton kasa euroja joka tapauksessa.
Raptorin "viritykseen", tai oikeammin huoltoon/remonttiin ja muuttamiseen paremmin käyttötarkoitukseen sopivaksi tuntuu menevän jonkin verran enemmän rahaa mitä oli ajatellut, vaikka olen koittanut hankkia kalleimpia osia käytettyinä.
Vaikka kuinka koittaa metsästää edullisia osia, niin tuo osalista tuntuu venyvän sen verran pitkäksi että kyllä sitä hintaa tuntuu väkisin kertyvän...

Onneksi suurin osa tuotteista on löytynyt yhteistyökumppanien, eli Atlok Oy:n ja Duell:in valikoimista!
Omasta kukkarosta ei näin lyhyellä varoitusajalla olisi noin suurta summaa löytynyt, joten jouduin ruikuttamaan sponsoreilta "pieniä" avustuksia reissun läpiviemiseen.
Saankin kiittää yhteystyökumppaneitani, että he lähtivät mukaan tähän projektiin, sillä ilman heidän tukeaan minulla ei olisi ollut mahdollisuutta osallistua tähän historialliseen tapahtumaan.
Edellämainittujen yritysten lisäksi mukana tukemassa reissua on mm. Elekma Oy http://www.elekma.com ja ostoparatiisi.com
On kyllä ollut hienoa, että näinä vaikeina taloudellisina aikoinakin jotku yritykset lähtevät mukaan tukemaan Suomalaista moottoriurheilua, vaikka ainakaan meikäläisen osalta kysymyksessä ei todellakaan ole huippu-urheilu...

P.S. Meni muuten tuo teoreettinenkin mahdollisuus Tuareg Rallyn ATV-luokan voittoon, kun joku toinenkin oli perhana vieköön osallistunut kisaan mönkkärillä!

Re: Hiukan erilainen mönkkäriprokkis (Raptor 700)
Yamaha XT660 pyörissä ainakin on öljysäiliö rungossa.jussa79 kirjoitti:Eikös siinä Hondan XR650 prätkässä ollit runko osana öljysäiliötä??
Jälkeenpäin rungon "nesteyttäminen" on aika mahdotonta, putket kun on hitsattu toisiinsa niin liitoksiin ei ole tehty välireikiä yhdistämään putkien "ilmatiloja" toisiinsa, myös tilavuus jää turhan pieneksi vaivaan ja riskeihin nähden.
Kylätason mönkijäkuski
Re: Hiukan erilainen mönkkäriprokkis (Raptor 700)
Ajattelin jos joutuu vahvisteleen runkoa, siinä samallahan voisi hitsailla pellit runkoputkien väliin. Näin saisi tilavuutta lisää. Runko putkien päihin saa kyllä hitsattua pienet metalliset pätkät, jolla sitten yhdistää toisiinsa kumiletkulla. Tämä oli vain mun hajatelma.
Re: Hiukan erilainen mönkkäriprokkis (Raptor 700)
Kyllä noihin remmivetoisten kulutuslukemiinkin voi hieman vaikuttaa.jussa79 kirjoitti:Jos tuo 30% pitää edes suurin piirtein paikkansa, niin en usko että polttoaine tulee olemaan mikään ongelma matkalla?poke kirjoitti:Mahtaa olla kulutuksessa ero jotain 30-40% seudulla, joten ei ihme jotta autiomaakanat muistuttaa etäisesti kamelia.
Epic Racing esim on tehnyt noihin aavikkoreinoihin aika radikaaleja muutoksia.
Iskareissa suuret lisäsäiliöt ja etuperä oli niistäkin poistettu, sekä etukolmiotukivarret tehty rossimallisiksi, eli iskarin alakiinnitys alemmassa tukivarressa. Variaattori tietysti on eri tarina.
Harmi vain kun kyseinen pulju tehnyt ilmeisesti pankrotin, ei löydy enää nettisivustoja. Eihän nyt olla reinoa rakentamassa, mutta voisi löytyä hyviä vinkkejä mitä soveltaa.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
-
- Tracks
- Viestit: 1016
- Liittynyt: 10 Syys 2008 20:44
- Mönkijä:: Japanialaista 1syl Woimaa
- Paikkakunta: Eura
- Viesti:
Re: Hiukan erilainen mönkkäriprokkis (Raptor 700)
Mulle ei ole tullut rungon vahvistaminen edes mieleen...Kartza kirjoitti:Ajattelin jos joutuu vahvisteleen runkoa, siinä samallahan voisi hitsailla pellit runkoputkien väliin. Näin saisi tilavuutta lisää. Runko putkien päihin saa kyllä hitsattua pienet metalliset pätkät, jolla sitten yhdistää toisiinsa kumiletkulla. Tämä oli vain mun hajatelma.

Uskoisin kyllä että runko kestää vaikka olenkin melkoisen pulska poika, sillä kestäähän ne normaalisti krossiratarevittelytkin?
Kyllä tuolla aavikolla yritetään välttää niitä suuria hyppyjä missä voi käydä haavereita...
-
- Tracks
- Viestit: 1016
- Liittynyt: 10 Syys 2008 20:44
- Mönkijä:: Japanialaista 1syl Woimaa
- Paikkakunta: Eura
- Viesti:
Re: Hiukan erilainen mönkkäriprokkis (Raptor 700)
poke kirjoitti:Kyllä noihin remmivetoisten kulutuslukemiinkin voi hieman vaikuttaa.jussa79 kirjoitti:Jos tuo 30% pitää edes suurin piirtein paikkansa, niin en usko että polttoaine tulee olemaan mikään ongelma matkalla?poke kirjoitti:Mahtaa olla kulutuksessa ero jotain 30-40% seudulla, joten ei ihme jotta autiomaakanat muistuttaa etäisesti kamelia.
Epic Racing esim on tehnyt noihin aavikkoreinoihin aika radikaaleja muutoksia.
Iskareissa suuret lisäsäiliöt ja etuperä oli niistäkin poistettu, sekä etukolmiotukivarret tehty rossimallisiksi, eli iskarin alakiinnitys alemmassa tukivarressa. Variaattori tietysti on eri tarina.
Harmi vain kun kyseinen pulju tehnyt ilmeisesti pankrotin, ei löydy enää nettisivustoja. Eihän nyt olla reinoa rakentamassa, mutta voisi löytyä hyviä vinkkejä mitä soveltaa.
Kaikki ideat ja kuvat toteutetuista muutoksista on suurena apuna tässä rojektissa, koska livenä en ole koskaan tuollaisia laitteita nähnyt.
Enkä ole niistä hirveämmin oikeen hyviä kuviakaan missään nähnyt??
Tänään tuli järjestäjältä tieto että mönkkäreillä on tankkausvälit noin 160km, kuten prätkilläkin.
Eli tuo noin 20 litraa lisäpolttoainetta mitä saan tuohon alumiinikippoon mukaan riittää varmasti.
Siinä poke oli kyllä jälleen oikeassa, että ei tuo sijoittaminen kyllä ihan simppeliä ole.
Niinpä jouduin "hiukan" muokkailemaan tankkia. Vetäisin sen laikalla keskeltä kahtia ja tuli niin maan perusteellisen hyvä...

http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... =3&theater
Nuo puolikkaat on paljon helpompi sovittaa ympäri mönkijää, kuin yksi iso mohno.

Niinpä värkkäsin tankeille pienimuotoiset telinehärdellit jalkaverkkojen päälle.
http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... =3&theater
http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... =3&theater
Lisää kuvia ja kuvatekstien muodossa hiukan uutta juttua rojektista löytyy tuolta fasepookista.
http://www.facebook.com/Ostoparatiisi