Oli se sitten 4.0 tai 4.1, niin nopea on! Tuohon kroppaan nähden tehoa on oltava roimasti ja vielä paljommin (pojan ilmaisu)
Nii´kö sanoit, niin kiireellä en aio pilaa mitään. Tuntuu vaan siltä, että verstaalla menee 3 tuntia tuijotellessa. Vingulla siivoilen tehdas saumoja ja avartelen reikiä.
Isän kanssa tuossa tuumailtiin, että oisko viisainta antaa rungon olla tuossa painossa, eikä katkaista niitä 330g painavia putkia pois. Sitten ihmettelis, että tuleeko Suomeen enempi kiihari-tapahtumia, jossa oikeasti tuolla "joka gramma pois" rungolla olisi kysyntää. Toinen vaihtoehto oli, että katkaisis putket nyt pois, ja välttäis kaikkea "rytkytys"-ajoa, ja jos siitä huolimatta runko alkaa velttoilemaan, niin hitsais korvaavat putket takaisin.
Yhdestä asiasta olen melko varma. Tätä runkoa ei pulverimaalata nyt, vaan se todennäköisesti sähkösinkitään, keltapassivoidaan ja ruiskutetaan lakalla ympäriinsä.
Jos joku nyt näkee ongelman toteutuksessa, niin haluaisin olla asiassa etukäteen jälkiviisas. Verstaalla lojuu hydrauliputkea, joka on näin pinnoitettu ilman lakkaa. Perus aerosoli-maali tarttuu pintaan ihan OK, joten luulen ettei ruiskulakan kanssa tule ongelmaa. Toinen vaihtoehto on sähkösinkki + pohjamaali + pintamaali, jos maalauksen hinta saadaan pidettyä kurissa.
Tässä muutama kuva, grammat pois kuleksimasta.
Vielä voi siivota, mutta joutuu pienemmällä snurralla tekeen....
Tässä tankin kannakkeet.... tulipahan porattua, ja leikkaan tuosta pois vielä 80%
