Jussin John Deere XUV päiväkirja.

Tänne kuvalliset projekti selostukset
Jussi
6WD
Viestit: 931
Liittynyt: 12 Helmi 2005 12:39
Mönkijä:: JD XUV 855d
Paikkakunta: Haukipudas

Re: John Deere XUV jutustelua

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Päivän saldoksi tuli jälleen huoltoa. Laitoin vinssille uudet johdot ja asensin Sonyn soittimen paikalleen. Tuossahan ei ole CD soitinta ollenkaan.Kuva
John Deere XUV 855d + Country 330/t15 4WD
Pikra
3WD
Viestit: 71
Liittynyt: 10 Syys 2013 22:31
Mönkijä:: Dinli 450
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: John Deere XUV jutustelua

Viesti Kirjoittaja Pikra »

Vanhemmilla on myös samainen laite työkäytössä... Oli koeajossa sekä tämä että polariksen diesel ranger. Alkuun oli hyvin varmaa että laitteeksi tulee tuo ranger, eli hieman jouhevampi liikkumaan. Toki yhden työtekijän jalat ei yltänyt rangerissa polkimille kunnolla, niin se karsiutui heti... :)

Laite meilläkin varustettuna tuolla lämmitetyllä akvaariolla, 27" kumeilla, työvalot eteen ja taakse laitettuna myös..

Hieman häiritsee tässä pelkästää se että ei meinaa nopealla puolen juurikaan jaksaa kiivetä. Edelliseen 400cc rangeriin verrattuna jaksaa tosi huonosti kiivetä nopealla. Eli lähes aina kun vähänkään raskaanpaa vetää tai jyrkempää mäkeä kiipeää niin aina pitää laittaa hitaalle..

Mihinkäs soittimen tässä asentelit? Ja saisiko tarkemman tiedon tuosta suojakumista joka ei meinaa kestää? Tietäis itsekin seurailla sitä sitten..
Jussi
6WD
Viestit: 931
Liittynyt: 12 Helmi 2005 12:39
Mönkijä:: JD XUV 855d
Paikkakunta: Haukipudas

Re: John Deere XUV jutustelua

Viesti Kirjoittaja Jussi »

En ole kylläkään huomannut että hiipuisi kovastikkaan ylämäkeen niin että pitäisi laittaa lyhyelle puolelle. Mulla on kylläkin 26" kummit.

Soitin on kojelaudan alareunassa keskikonsolin kohdalla.

Se hajoava kartaanin kumi on siinä lavan ja kopin välissä ( lavan alla) apukuskin puolella.
John Deere XUV 855d + Country 330/t15 4WD
Jussi
6WD
Viestit: 931
Liittynyt: 12 Helmi 2005 12:39
Mönkijä:: JD XUV 855d
Paikkakunta: Haukipudas

Re: John Deere XUV jutustelua

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Kävin hakemassa noin yhden pinometrin tuoretta puuta metsäkärryllä ja kyllä tuo aika iloisesti kulki vaikka luntakin on vielä maassa. Tuossa välillä on yksi jyrkempi mäki ja kyllä täytyy myöntää että nopeus laski huomattavasti tuossa mäessä. Varmaankin variaattori pitää liian isoa välitystä käytössä. No ei se vauhti liikaa laskenut ja kokeilin sama mäkeä uudestaaa lyhkäisellä puolella niin kyllä se mäki nousi nopeammin pitkällä puolella. Tämä vajaa kuorma oli ihan vain kokeilua tuolle hyytymis asialle. Ensikerralla uskallan kyllä ottaa täyden kuorman.

Ja tuo poppikone on sellainen lyhyt runkoinen soitin. Se mahtuu mukavasti sinne kojelaudan alle. Pitkärunkoinen ei mahdu.
John Deere XUV 855d + Country 330/t15 4WD
Jussi
6WD
Viestit: 931
Liittynyt: 12 Helmi 2005 12:39
Mönkijä:: JD XUV 855d
Paikkakunta: Haukipudas

Re: John Deere XUV jutustelua

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Käänsin nuo etupyörät toisin päin (siis vaihdoin vasen ja oikea keskenään) ja huomasin uuden ilmiön tuohon vehkeeseen. Nimittäin kun olen tehnyt lumikasaa tuohon pihalle niin aikaisemmin tuo vehe ei ole suostunut kiipeämään ylös tuota mäkeä vaan se on kaivanut itsensä pohjalle. Nyt kun renkaat on toisinpäin niin pihassa on useampi 2-3 metriä korkeaa kasaa =D>

Kyllä se vaan pitää paikkaansa että kun renkaat on väärinpäin, jontikka pyrkii nousemaan pinnalle.

Kiitos hyvästä vinkistä kaikille !!
John Deere XUV 855d + Country 330/t15 4WD
Jussi
6WD
Viestit: 931
Liittynyt: 12 Helmi 2005 12:39
Mönkijä:: JD XUV 855d
Paikkakunta: Haukipudas

Re: John Deere XUV jutustelua

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Nyt pitäs ruveta värkkäämään hydrauliikkaa tähän koneeseen. Nyt ois hyvät neuvot tarpeen.
Meinasin laittaa remmillä pumpun tuohon koneen kylkeen ja väliin sellainen magneettikytkin. Hydrauliikan ohjaus kahta toimintaa varten. Kauhan nosto ja kippaus.

Minkäslainen tuo pumppu pitäs olla? Meinasin välillä ihan klapejakin tehdä.

Tuo magneettikytkimen hihnapyörä on valtavan kokoinen. Ei saa kovin helpolla paljoa kierroksia tuohon pumppuun ja yanmar ei kierrä kuin 3600 rpm. Vai tartteeko siihen saada hulluna kierroksia. Tuo kone kuiteskin vääntää hyvin alhaalta.
John Deere XUV 855d + Country 330/t15 4WD
Jussi
6WD
Viestit: 931
Liittynyt: 12 Helmi 2005 12:39
Mönkijä:: JD XUV 855d
Paikkakunta: Haukipudas

Re: John Deere XUV jutustelua

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Ois kyllä hyvä jos sais vähän vinkkejä tuohon pumppu asiaan.

Onkohan nämä minun värkkäilyt hieman väärällä osastolla? Ylläpito?
John Deere XUV 855d + Country 330/t15 4WD
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: John Deere XUV jutustelua

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Kuinka niin? Mitä Jussilla mielessä oikean osaston suhteen?
seatts
6WD
Viestit: 449
Liittynyt: 22 Syys 2007 18:35
Paikkakunta: Sauvo

Re: John Deere XUV jutustelua

Viesti Kirjoittaja seatts »

Jussi taitaa tarkoittaa että kirjoittaako väärään osastoon kun ei saa foorumin hydrauliikka guruilta neuvoja.
Can am Outlander 1000 xt-p -15
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
Jussi
6WD
Viestit: 931
Liittynyt: 12 Helmi 2005 12:39
Mönkijä:: JD XUV 855d
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Jussin John Deere XUV päiväkirja.

Viesti Kirjoittaja Jussi »

No sitä minä vähän tarkoitinkin kun tässä on enemmän jutustelua tuosta minun omasta projektista.

Kiitos ylläpidolle avusta.
John Deere XUV 855d + Country 330/t15 4WD
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Jussin John Deere XUV päiväkirja.

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Dodii...

Käyttäjän toiveesta tästä ''Jussin Deere ketjusta'' tehtiin nyt virallisesti Jussin päiväkirja ketju ja samalla siirto projekti puolelle. Jatkahan Jussi juttuja jatkossakin, näitä päiväkirjoja on mukava lukea ja kattoa mitä laitteelle kuuluu.

t.cotcot
Jussi
6WD
Viestit: 931
Liittynyt: 12 Helmi 2005 12:39
Mönkijä:: JD XUV 855d
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Jussin John Deere XUV päiväkirja.

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Kärry piti ottaa työn alle kun se tuntui keinuvan isompien kuormien alla. Tuossa kuvassa on lähtötilanne ja siihen tulee nyt toinen runko päälle jotta siihen tulisi hieman kolmiuloitteista rakennetta. Pitäs samalla sitten värkkäillä jonkinlainen lavakin tuohon runkojen päälle että saa kuskattua muutakin. Pitkähän tuo kärry on kuin nälkävuosi mutta jos tuo jontikka painaa tonnin niin kyllä se vetää enemmän kuin mönkijä. Tehot vaan hiipuu liian suurilla kuormilla.

Titokoneella tuo kärrykin näkyy mutta niin kuin yleensäkkin ipad ei näytä koko kärryä =D>

Kuva
John Deere XUV 855d + Country 330/t15 4WD
Jussi
6WD
Viestit: 931
Liittynyt: 12 Helmi 2005 12:39
Mönkijä:: JD XUV 855d
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Jussin John Deere XUV päiväkirja.

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Kärry saatiin vahvistettua riittävän tukevaksi. Nyt siinä rakenteessa on kolmiulotteisuutta jolla se saadaan riittävän jäykäksi. Ajan rangat kokopitkinä kotiin pätkittäväksi ja siksi tuo kärry on noin pitkä.
Kuva
John Deere XUV 855d + Country 330/t15 4WD
Jussi
6WD
Viestit: 931
Liittynyt: 12 Helmi 2005 12:39
Mönkijä:: JD XUV 855d
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Jussin John Deere XUV päiväkirja.

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Sain viimein ja vihdoin aikaseksi sen verran että laitoin yhden vinssin kiinni siirtotelineeseen. Näissä jontikoissa on molemmissa päissä semmoiset 2 tuuman neliöputket vahvalla seinämällä. Ja näitä nyt sitten voi vaihdella keskenään tarpeen mukaan.
Kuva
Tuommoinen on etupää
Kuva
Ja tuommoinen takana
John Deere XUV 855d + Country 330/t15 4WD
p0lar15
Noppeli
Viestit: 10
Liittynyt: 16 Syys 2013 19:19
Mönkijä:: polaris 850 xp
Paikkakunta: liminka

Re: Jussin John Deere XUV päiväkirja.

Viesti Kirjoittaja p0lar15 »

Moro.
Miten sulla on taka-akseliston puslat kestänyt onko välystä ym. Meille tuli1200h ajettu gator ja löytyy välystä varmaan sentin verran tukivarsista :shock: . Entä onko muita vikoja koneessa ollut? :wink:
Vastaa Viestiin