650 XMR

Tänne kuvalliset projekti selostukset
Skiri
4WD
Viestit: 229
Liittynyt: 20 Helmi 2012 09:40
Mönkijä:: 08 Polaris Sportsman 500EFI TL
Paikkakunta: Kempele

Re: 650 XMR

Viesti Kirjoittaja Skiri »

Mitä tuolla vaimentimen vaihdolla saavutetaan?
pikku2
4WD
Viestit: 132
Liittynyt: 19 Tammi 2012 16:37
Mönkijä:: G2
Paikkakunta: Alavieska

Re: 650 XMR

Viesti Kirjoittaja pikku2 »

Paremmin hengittävä moottori, putki pysyy viileämpänä -> vähemmän kytöpaloja ja painokin vähenee monta kiloa... Tehon lisääntymistäkin voi ainaki toivoa :D

Minkälaista Efi- purkkia tuonne ruiskuun pitäs katella? Toki bensanpaineen nostaminenkin vois riittää?!
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: 650 XMR

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

pikku2 kirjoitti:Sain viimeinkin aloitettua pitkään suunnitelmissa olleen pakoputki projektin. Vuosia hyllyssä ollut tonnisen TL Suikin vaimennin sai uuden elämän mönkijä käytössä. Vaimentimen lyhensin 30 senttiseksi ja alkukäyrä tuli kahdesta 45:sta irtomutkasta moottorijampan oppien mukaan :D . Kipinäsihtiä pitäs vielä pyöräyttää sorvissa, että mahtuu putkeen sisälle ja pari saumaa hitsata, niin pääsee koekäyttään.

Saapa nähdä kauanko tuo hiilikuitunen Leovince kestää mutakylpyjä ja risukkoa... mutta täytynee tehdä sitte uudet kuoret, jos porsii...

Kylläpä se sinne asettuu.

Kuva
Mites äänipolitiikka ? kasvoiko kuin hirveesti, onko leovincessä db-killeri paikoillaan vai sisältääkö optiota?
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
pikku2
4WD
Viestit: 132
Liittynyt: 19 Tammi 2012 16:37
Mönkijä:: G2
Paikkakunta: Alavieska

Re: 650 XMR

Viesti Kirjoittaja pikku2 »

Kyllähän tuolla aika iskevät äänet tuli, mutta ei liian kovat. Vertailin tuolla youtuben ihmeellisessä maailmassa atv"merkki"vaimentajien ääniä ja samanlainen mökä se lähtee RJWC:n putkellaki. Toki äänet vääristyy nuissa videoissa, mutta kyllä niistä kärylle pääsee.

Db- killeriä tuossa putkessa ei ollut, mutta netistä katoin jo minkälainen sen pitäis olla. Yksinkertainen sisäputki mikä tulee päästä yhdellä pultilla kiinni. Pitää väsätä sekin seuraavaksi ja testailla miten muuttuu äänet.
pikku2
4WD
Viestit: 132
Liittynyt: 19 Tammi 2012 16:37
Mönkijä:: G2
Paikkakunta: Alavieska

Re: 650 XMR

Viesti Kirjoittaja pikku2 »

Käytiin ajeleen, märkää oli...

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

...ja lystiä.
Vilkutin
4WD
Viestit: 153
Liittynyt: 01 Joulu 2011 19:01
Mönkijä:: Can Am outlander 650 XMR 2013
Paikkakunta: Padasjoki - Lahti
Viesti:

Re: 650 XMR

Viesti Kirjoittaja Vilkutin »

Selailin noita takavetareiden suojia joista sulla kuvakin, tuosta lisävaruste listasta enkä löytänyt, oisko kelläään jotain nummeroo millä niitä metsästäisi, myös etuset kiinnostaisi.
pikku2
4WD
Viestit: 132
Liittynyt: 19 Tammi 2012 16:37
Mönkijä:: G2
Paikkakunta: Alavieska

Re: 650 XMR

Viesti Kirjoittaja pikku2 »

A-alatukivarsien suojat: 715001667 ja takavetareiden suojat: 715000920
Vilkutin
4WD
Viestit: 153
Liittynyt: 01 Joulu 2011 19:01
Mönkijä:: Can Am outlander 650 XMR 2013
Paikkakunta: Padasjoki - Lahti
Viesti:

Re: 650 XMR

Viesti Kirjoittaja Vilkutin »

Kiitti, löytyykin 2016 katalokista 76 sivulta, ovat vaan tasauspyörästön suoja nimellä eikä oikeen mitään kuvaa niin en osannu löytää.
79€ hintaa
pikku2
4WD
Viestit: 132
Liittynyt: 19 Tammi 2012 16:37
Mönkijä:: G2
Paikkakunta: Alavieska

Re: 650 XMR

Viesti Kirjoittaja pikku2 »

Hiljaista on ollu täälä intternetissä, mutta on sitä aina jotain tullut värkättyä.

Laitoin tosiaan orggis renkaat vanteineen myyntiin ja nehän meni kaupaksi, nii sitte piti kehittää jotain tilalle.

Kuva

Vähä piti varovasti kokeilla 30" Gorilloja... hienot renkaat ja uskomaton etenemiskyky, mutta valitettavasti nämä oli menossa 570 Outtiin ja olin kerenny jo tilata Canan lukkovanteet. Renkaiksi löyty sopivaan hintaa uudet 28" Swamp Foxit.

Kuva


Kuva

Keulaan piti vaihtaa kaikki puslat ja nivelet, sekä mutkalle mennyt toinen alatukivarsi oikoa, mutta kylläpä vaan parani ajettavuus kummasti... :D


Kuva

Sitte vähä tuninkia ja turhuuksia, eli mittaristoon vaihtu tonnisen XT-P:n mittari, samalla meni mittarikotelo ja snorkkeliasennus uusiksi.
Tuosta tonnisen mittarista löytyy mm. lämpömittari, joka toimii ja se on kyllä positiivista plussaa.

Kuva


Ajettukin on ja hinattu...

Kuva
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2311
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: 650 XMR

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Mittaristo on tyylikäs. Menikö bolt on periaatteella vai joutuiko kuin paljon rakentamaan johtosarjaa?

Saitko samat lukemat kilometreihin ja tunteihin?
Skiri
4WD
Viestit: 229
Liittynyt: 20 Helmi 2012 09:40
Mönkijä:: 08 Polaris Sportsman 500EFI TL
Paikkakunta: Kempele

Re: 650 XMR

Viesti Kirjoittaja Skiri »

Youtubesta löytyy suoraan ohjevideot mitä tarvitsee tilata ja miten vaihto tehdään.
Noi vaihtuu suoraan bolt-on periaatteella, vanha johtosarja käy suoraan tuohon uuteen mittariin.

CAN AM G2 Gauge Cluster XT to XTP
Tuossa videolla sanottiin, että ajetut kilometritiedot menettää, mutta ajetut tunnit säilyy.

Order part numbers:
Speedometer - 710003299
Gage Support - 705006322
BRP Logo - 219902677
Decal 1000xt - 704902729
(2) Decal SST G2 - 704902721



Toi uudempi XTP mittari on ihan pirun tyylikäs. Samaa on käytetty Ski-Doo:n moottorikelkoissa jo monia vuosia. Ihme, että ei ole vieläkään kaikissa Can-Amin mönkijöihin tullut tuota mittaria. Varmaan hintakysymys?
Xmrkana
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 02 Maalis 2015 20:55
Mönkijä:: 570 max t3
Paikkakunta: libya(Lapua)

Re: 650 XMR

Viesti Kirjoittaja Xmrkana »

Toimiikohan toi moitteetta näis moposemmis (570pro) vehkeissä? Ja oliko tyyris?
pikku2
4WD
Viestit: 132
Liittynyt: 19 Tammi 2012 16:37
Mönkijä:: G2
Paikkakunta: Alavieska

Re: 650 XMR

Viesti Kirjoittaja pikku2 »

Mittarin vaihto oli kyllä nätti homma, johto kiinni ja menoksi... mutta kyllä sitä pitää käyttää vielä merkkihuollossa johdon nokassa, koska ecu tunnistaa, että mittari on vaihtunut. Tunnit säilyy koska tallentuvat koneeseen ja kilometrit jää mittariin. Muuten toimii normaalisti.

Sitä en tiedä pelittääkö uudemmissa samallalailla. Esim. pro 570 on eri ecu ja siksi "isoa" hitaammin välitettyä laatikkoa ei saa pelaamaan täydellisesti tuommosessa -13 mallissa. Homma kaatuu johtosarjaan ja muutenkin sähköihin.
pikku2
4WD
Viestit: 132
Liittynyt: 19 Tammi 2012 16:37
Mönkijä:: G2
Paikkakunta: Alavieska

Re: 650 XMR

Viesti Kirjoittaja pikku2 »

Pari kuvaa viikonlopun vesileikeistä...

Kuva


Kuva
JuLu
2WD
Viestit: 26
Liittynyt: 15 Kesä 2015 22:36
Mönkijä:: Outlander 500 dps T3 -15

Re: 650 XMR

Viesti Kirjoittaja JuLu »

Oliko minkä hintainen tuo XTP mittaristo?
Vastaa Viestiin